25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Урок "ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ « НЕ ЗАБУВАЙ ПРО ДЖЕРЕЛО»"

Про матеріал
Активізувати знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; розвивати вміння аналізувати, передбачати, висловлювати свою думку, виділяти головне; розвивати мовленнєву компетентність; удосконалювати вміння виділяти й пояснювати зв’язок між причиною та наслідком; відпрацювати навички правильного читання; коригувати мовлення учнів; виховувати в учнів відповідальність за власні вчинки.
Перегляд файлу

 Тема : ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ « НЕ ЗАБУВАЙ ПРО ДЖЕРЕЛО»

Мета: активізувати знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; розвивати вміння аналізувати, передбачати, висловлювати свою думку, виділяти головне; розвивати мовленнєву компетентність; удосконалювати вміння виділяти й пояснювати зв’язок між причиною та наслідком; відпрацювати навички правильного читання; коригувати мовлення учнів; виховувати в учнів відповідальність за власні вчинки. 

Обладнання:  відерця із завданнями, картки для роботи в групах, в парі, зображення ставка, дерева, портрет В.Сухомлинського.

Тип уроку: нестандартний.

Хід уроку 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 

Вчитель:

Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Любі, діти, у наш клас

 Завітали люди щирі,

 Привітайте, в добрий час

 Гостей посмішкою й миром!

Зараз сядьте всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.

Побажайте один одному успіхів на уроці. Молодці!

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Мовленнева гімнастика

А) Артикуляційна гімнастика 

- «Каламбур»

- «Смачне варення». 

Посміхнутися, відкрити рот. Широким язиком у формі «чашечки» облизати верхню губу. 

- «Кулька». 

Надути щоки, здути щоки. 

Б) Зорова гімнастика:

- «Стовпчики»

- « Покліпати очима»

- «Маятник»

2, Розчитування

Читання слів-перевертнів

тельУчи, (учитель), тиді (діти), релодже (джерело), вокста(ставок)

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Діти, коли ми сьогодні зайшли до нашого класу, ми побачили повідомлення « Допоможіть врятувати ставок!» Подивіться, що з ним трапилося, він забруднився, перетворився на болото. Спробуємо? Поряд із ставком росте дерево, а на ньому висять відерця із завданнями. Якщо ми виконаємо усі завдання, то врятуємо ставочок. Тож почнемо!

ІV. Вивчення нового матеріалу

Завдання 1.

Сьогодні ми будемо працювати над твором дуже відомої людини, педагога, письменника.Як ви вважаєте, хто ця людина?  Василь Сухомлинський.

  • Які асоціації викликає прізвище Сухомлинський?  Попрацюємо у групах 

Сухомлинський -  казки,діти, школа, природа, талант, мудрість, розум, повчання, дружба, чесність, порядність

  • Молодці! Ми виконали 1 завдання.

Завдання 2.

Для того, щоб дізнатися, яку назву має оповідання, над яким ми будемо працювати, необхідно виконати завдання 2.  Гра «Дешифрувальник» У кожного з вас на партах лежать аркушики. Відновіть назву, розтавивши склади у порядку зростання.

 

1     НЕ

8    ЛО

6      ДЖЕ

3     БУ

5     ПРО

7     РЕ

2      ЗА

4     ВАЙ

 

  • Що у вас вийшло? Яка назва оповідання?   «Не забувай про джерело»

Молодці, ви зробили ще один крок до врятування нашого ставочку!

1.Повідомлення теми та мети уроку

 Сьогодні ми будемо працювати над оповіданням В.Сухомлинського «Не забувай про джерело». Наше з вами завдання -  вчитися правильно, свідомо, швидко читати, аналізувати, передбачати, висловлювати свою думку, виділяти головне, виконувати складні завдання .

2. Опрацювання тексту

    Завдання 3 «Відерце цікавих слів»  Прочитайте та поясніть слова «луною» за вчителем

Нинішньою                                                  призвід ( приклад для наслідування)

Чистіший                                                                            неприкаяними

  • Молодці!

Завдання 4  «Прочитай»

Виразне читання оповідання вчителем  (До вправи розєднай слова), а далі читають діти «ланцюжком».

— Чи сподобався вам твір?

— Які почуття він у вас викликав? Чому?

— Від чийого імені ведеться розповідь?

Завдання 5. «Ти втомився – відпочинь» - фізкультхвилинка

Закрийте оченята. Уявіть собі, що ви біля врятованого ставочку. Плещеться водичка, співають пташки (Як вони співають?), світить яскраво сонечко, ростуть квіти (понюхайте)

Завдання 6 «Відерце запитань» - вибіркове читання.

Знайдіть у тексті:

— Що показав учитель дітям?

— Що було на місці пустиря багато років тому?

— Зачитайте, яким був ставок і природа біля нього?

— Хто викопав ставок?

— Зачитайте, що ухвалили селяни на своїй раді?

— Як люди дотримували цієї ухвали?

— Хто приїхав до села?

— Як прозвали сім’ю? Чому?

— Як ви розумієте вислів «лихий призвід — людям заохота»?

— Що сталося зі ставком унаслідок бездіяльності людей?

— У яких словах виражена головна думка твору?

  • Молодці!

Завдання 7  Робота в парах «Віднови прислівя»

Без труда                            те й пожнеш.

Лихий приклад                  нема плода.

Що посієш                          людям заохота.

  • Молодці!

Завдання 8. Робота в групах

             Причина

          Наслідок

Люди перестали вибирати мул

 

 

 

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

 Завдання 9.    Тест

  1. Автор твору

а) Ліна Костенко    б) Григір Тютюнник         в) Василь Сухомлинський

      2. Твір називається :

            а) «Ласочка»    б) «Не забувай про джерело»     в) «Восени пахне яблуками»

  1.  Що показав учитель дітям?

а) дерево              б) ставок              в)  пустир

      4. Що було на місці пустиря багато років тому?

           а) дерево              б) ставок              в) кущ

      5. Хто викопав ставок?

           а) запорожці           б) старі люди        в) діти

      6. Що ухвалили селяни на своїй раді?

          а) Кожен, хто скупався, мусить набрати відро мулу й винести за балку.

          б) Кожен, хто не скупався, мусить набрати кошик мулу й винести за балку.

          в) Кожен, хто скупався, може спокійно йти відпочивати..

      7. Який приклад показала родина, яка приїхала до села?

          а) Вибирали мул, кожен раз, як скупалися.

          б) купалися у ставку, а за відра і не бралися.

          в) не купалися, а мул виносили.

      8. Що сталося зі ставком унаслідок бездіяльності людей?

          а) ставок щез       б) ставок існує і досі            в) ставок став дуже маленьким

 Взаємоперевірка

  1. в     2. б    3.в     4.б      5.а     6. а     7. б     8.а

Оцінювання.  Складіть отримані бали.

VІ. Підсумок уроку

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— До чого закликає нас Василь Сухомлинський?

— Який вид діяльності для тебе був сьогодні найцікавішим?

_   Чи змогли ми врятувати наш ставок?

VІІ. Домашнє завдання

  1. Прочитати оповідання Василя Сухомлинського с. 75-76.
  2. Відповісти на питання.
  3. Намалювати малюнок до твору

 

docx
Додано
6 квітня
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку