Тема. Вчися робити добро
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності, доводити роботу до кінця; загальнокультурної – фомувати духовно – моральні основи життя людини, закладати культурологічні основи сімейних, соціальних, суспільних явищ; соціальної - проектування стратегії свого життя з урахуванням інтересів та потреб інших; здоров’язбережувальної - усвідомлення здоров’я як вищої життєвої цінності; вчити дітей розрізняти поняття «добре» і «погано», розкрити моральний зміст доброти, формувати переконання про те, що добре жити з добрими людьми; розвивати оцінні навички, почуття порядності, милосердя; виховувати бажання творити добро.
Матеріал до уроку: «Скажи людині «Доброго дня!» В.О.Сухомлинський.
Хід уроку
І. Організація початку заняття. Мотивація навчальної діяльності.
Девіз уроку (на дошці)
Сказав мудрець:
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра. (Л.Забашта)
ІІ. Повідомлення теми і мети заняття
Милосердя, доброта… благодійність завжди була традицією нашого народу. Давайте візьмемось один з одним за руки, відчуємо тепло долонь, відчуємо добро, яке випромінює кожен з нас. Побажаємо один одному добра, щастя, здоров’я, милосердя.
ІІІ. Робота над темою заняття
(Відповіді дітей)
Кажімо більше добрих слів
Знайомим, друзям, коханим.
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
Твори добро і будь завжди привітна
Дитино! Ти приходиш для добра.
Любов у серденьку хай сонцем квітне,
Збагнути це тобі уже пора.
Добро
сть бай ду боротад лоз іс ть ніж салка сто жор кі сть
За добро зліша від вовка.
Зла людина не роби зла.
Все добре переймай, добром платять.
Перший крок до добра - а злого уникай.
а) скажете лагідне слово;
б) запитаєте, чому плаче;
в) пройдете мимо.
2) Старший хлопчик ображає молодшого:
а) обороните;
б) будете спостерігати;
в) пройдете мимо.
3) Малесенький котик сидить на дереві, нявчить і не може злізти:
а) пройдете мимо;
б) полізите на дерево знімати котика;
в) покличите на допомогу дорослих.
11. Гра «Так чи ні»
- Бабусі хлопчик допоміг.
Він, діти, добрий хлопчик?
(Так)
- Тепер усі скажіть мені!
У сварці добре жити?
(Ні)
- А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?
(так)
- А як серце у всіх ясно,
То вам погано, діти?
(Ні)
- А як обличчя всіх пісні,
Похмурі, злі? Вам добре?
(Ні)
- Співає хлопчик гарно як!
А вам подобається?
(Так)
- Тоді іще скажіть мені:
Як діти б’ються, добре?
(Ні)
- Звичайно, краще в мирі жити,
З усіма дітьми дружити.
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили!
IV. Підсумок уроку
Вивчення віршика
Добрі слова – це сади,
Добрі слова – коріння,
Добрі думки – квіти,
Добрі справи – плоди.
- Діти, то який висновок можемо зробити?
Добро врятує світ,
Творімо добро!
Поспішаємо творити,
Бо гарне людині
Приємно робити,
Творімо добро!
В.Сухомлинський «Скажи людині: «Доброго дня»
Лісовою стежкою ідуть батько і маленький син. Довкола тиша, тільки чути, як десь далеко вистукує дятел та струмочок дзюрчить у лісовій гущавині.
Аж тут син побачив, що назустріч їм іде бабуся.
Ось і бабуся.
І хлопчик побачив: усе довкола змінилося. Сонце засяяло яскравіше. Верховіттям дерев пробіг легенький вітерець, і листя заграло, затремтіло. У кущах заспівали пташки – раніше їх і не було.
На душі в хлопчика стало легко.