Розробка уроку, в якій особливу увагу приділено створенню позитивної мотивації на уроці, адже якщо є мотив, то буде й бажання працювати та досягати певних результатів. На уроці використовуються різноманітні прийоми, робота в групах, які чергуються з фронтальними та такими, що передбачають постійну активну участь учня на уроці.
Тема : Велика Британія
Навчальна мета: сформувати знання про господарство Великої Британії як високорозвиненої країни; виявити географічні й інші складові економічного розвитку країни.
Розвивальна мета: розвивати вміння порівнювати, аналізувати, узагальнювати матеріал підручника і додаткової літератури; вміння працювати в малих групах, з комп’ютером; презентувати випереджувальні завдання, відповіді на проблемні питання.
Виховна мета: виховувати самостійність мислення, творчість у роботі на уроці, інтерес до географічних знань.
Тип уроку: засвоєння нових знань із застосуванням інтерактивних технологій з комп’ютерною підтримкою.
Форма навчання : робота в малих групах «Пошук інформації»
Обладнання: політична карта світу, підручники, атласи, комп’ютер
Хід уроку
І. Організаційний момент, психологічне налаштування на роботу.
Учитель. Найкраща витрата часу – це праця. Сподіваюся, що ви не витрачатимете марно часу, отримаєте задоволення від праці і відкриєте для себе багато цікавого й нового.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Проблемне питання
А чи може, на ваш погляд, країна, що має сировинну спеціалізацію, входити до числа найбільш розвинених країн світу? Якщо може, то за рахунок чого?
ІІІ. Представлення теми та очікуваних навчальних результатів
Учитель: Ви повинні розкрити проблемне питання щодо виявлення географічних, політичних та інших складових економічного розвитку Великої Британії на основі роботи в групах з роздавальним матеріалом, атласом, підручником, комп’ютером.
ІУ. Перевірка домашнього завдання
Учитель. На минулому уроці ми розглядали теоретичний матеріал з теми «Німеччина». Давайте на декілька хвилин повернемося до матеріалу минулого уроку.
Експрес –опитування
У. Вивчення нового матеріалу
1. Ознайомлення з роздавальним матеріалом.
2. Презентація «Економіко – географічне положення, природні умови і ресурси, населення Великої Британії» ( випереджальне завдання для учнів)
3.Інтерактивна вправа – практичне засвоєння матеріалу ( робота в групах)
Учитель є консультантом і ведучим дискусії
(Клас поділений на групи)
1 група
Історичне минуле Великої Британії. Як воно вплинуло на розвиток країни?
2 група
-Проаналізуйте спеціалізацію обробної промисловості і структуру зайнятості населення
- За допомогою комп’ютерних програм створіть секторну діаграму структури зайнятості населення Великої Британії.
3 група
Проаналізуйте спеціалізацію видобувної промисловості. Яке значення вона має в економіці країни.
4 група
Охарактеризуйте сільське господарство країни. Який прибуток воно дає країні?
5 група
Охарактеризуйте зовнішньоекономічні зв’язки Великої Британії.
Учитель. Які риси економіки вказують на те, що Велика Британія є високорозвиненою країною?
Які риси відносять її до країн, Великої сімки?
УІ. Підсумок уроку
Бесіда
Оцінювання знань учнів, їх роботи на уроці.
УІІ. Домашнє завдання