Зберігаємо спокій. Віримо в ЗСУ. Разом до перемоги! 🇺🇦

Урок "Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей"

Про матеріал
Вчити учнів розрізняти поняття: “ ім’я”, “по батькові”, “прізвище”; засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей; закріпити знання про слова-назви предметів. Розвивати мовлення, каліграфію, вміння працювати в парах. Виховувати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

Тема. Велика буква в іменах, по батькові, прізвищах

людей

(2 клас)

Мета. Вчити учнів розрізняти поняття: ім’я, по  батькові, прізвище;  засвоювати правила написання з великої букви імен, по батькові та прізвищ людей; закріпити знання про слова-назви предметів. Розвивати мовлення, каліграфію,  вміння працювати в  парах. Виховувати любов до рідної мови.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

-  Поверніться один до одного, подаруйте друзям свої милі, світлі  усмішки!

         -  У наш клас завітали гості! Привітайте наших гостей усмішкою! Сідайте!

Отже,  налаштовуємося на роботу і працюємо за девізом:      (Слайд1)

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

  • Відкрийте зошит і запишіть число.

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань

 а) Пояснювальний диктант

  • Яка пора року до нас прийшла? До нас у клас залетіли сніжинки. На кожній написано слово. Потрібно прочитати слово на сніжинці, пояснити його написання і записати у зошит. (Діти по-черзі беруть сніжинку, читають слово, пояснюють його написання.)

Слова: диван, піря, дитина, гілля, метро, джміль.

 

б) Повторення вивченого про іменник

- Назвіть записані слова одним словом.     (Іменник)

- Що таке іменник?

- На які дві групи можна розділити ці слова?     (На істоти – неістоти)

- Із записаних слів прочитайте назви істот (неістот).

- Що ще вивчили про іменник?     (Один – багато)

 

в) Гра Один – багато.  (Кидаю дитині м’яч, називаю іменник в однині, а дитина – в множині.)

 

г) Каліграфічна хвилинка

Загадка   (Слайд 2  )

Всі хочуть, як народиться дитина,

Щоб я було красиве і дзвінке.

Бо носить все життя мене людина,

А відгадайте-но, що я таке?      (Ім’я)

- Як пишеться це слово?   (З апострофом)

- Коли пишеться апостроф?   (Після букв б, п, м, в, ф, р перед я, ю, є, ї)

- І і    ім  м’я    Ім’я    ім’я

- Скільки складів у слові ім’я?

- Не рахуючи букви і звуки, скажіть: чого більше і чому?

- Поділіть це слово для переносу.

- Відділіть слова і прочитайте речення.

Уменегарнеім’я.     (Слайд 3  )

  • Як пишуться слова у реченні? Запишіть це речення.

 

Фізкультхвилинка

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

а) Проблемна ситуація

  • Прочитайте речення.   (Слайд 4  )

до марії іванівни приїхали діти.

  • Що ви помітили? Чи всі слова у цьому реченні написані правильно?

 

б) Повідомлення теми уроку   (Слайд 5  )

          - Сьогодні на уроці ми будемо вчитися розрізняти «ім’я», « по  батькові», « прізвище». Навчимося писати з великої букви імена, по батькові та прізвища людей.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

а) Перегляд мультфільму.    (Слайд 6  )

 

- Ім’я своїй дитині батьки обирають за власним бажанням. До імені дитині додається ім’я її батька. Якщо його звуть Василем, то син буде по батькові Васильович, а донька – Василівна.

           - У людей можуть бути однакові імена.

- Чи є у нашому класі дітки з однаковими іменами?

- В нашому класі дві Анюти. Тому щоб знати до кого я звертаюсь, я називаю крім імені ще прізвище. Наприклад,  Анна Павлова, Анна Палевська. Людей,які   мають однакові імена, називають тезками.         

 - Діти, назвіть своє прізвище, ім’я та по батькові.

- Як напишемо прізвище, ім’я та по батькові?

 

б) Вивчення правила      (Слайд 7 )

 

V. Закріплення вивченого матеріалу

а) Робота у парах

З імен скласти по батькові.

Оксана (Іван) – Оксана Іванівна

Ольга (Василь) - …

Олег (Богдан) - …

Максим (Роман) - …

 

Встав пропущені літери у словах. Напиши пропущенн слово.

 _ксанка, __ндрій, __ринка, __офійка, __митрик, __арійка, __ашко, __етрик – це __________ .

 

Прочитай. Імена підкресли однією рискою, по батькові – хвилястою, прізвища – двома лініями.

 Байки Леоніда Івановича Глібова, казки Івана Яковича Франка, вірші Тараса Григоровича Шевченка, оповідання Василя Олександровича Сухомлинського.

 

      б) Робота над прислівям   (Слайд 8 )  

Прочитайте прислівя і подумайте, яке слово потрібно  вставити.

Не _____ прикрашає людину, а людина прикрашає _____.

( обличчя, ім’я, очі)

 - Як ви розумієте це прислів’я?

- Потрібно працювати так, щоб старанною працею прикрасити своє імя.

 

VІ. Підсумок уроку

          - А тепер перевіримо, чи уважні ви були на уроці.

Метод  Кубування.     (Слайд 9 )

           - На гранях куба записані завдання. Діти читають і  виконують ( Усно)

              1) Хлопчика звуть Сергійко, батька – Микола.

      Як будуть звати хлопчика, коли він виросте?   (Слайд 10)

2) Дівчинку звуть Іринка, її батька – Іван.

      Як будуть звати дівчинку, коли вона виросте?   (Слайд 11)

3) Знайди “зайве” слово:Андрій, Оля, Галя, Петрівна, Петро   (Слайд 12 )

4) Петренко, Колісник, Сауляк, Трачук, Іванов – це …   (Слайд 13)

5) Назви своє прізвище, імя, по батькові   (Слайд 1 )

6) Як пишуться імена, по батькові, прізвища людей?   (Слайд 15)

 

  • Навіщо знати правило написання імені, по  батькові та прізвища людей?

 

Рефлексія Смайлик      (Слайд 16 )  

  • Оцініть свої результати вивченого матеріалу. Якщо вам все зрозуміло, то намалюйте ось таке обличчя:

 

  • Якщо дещо не зрозуміло, намалюйте таке:

 

  • Якщо є багато чого незрозумілого у вивченні нового матеріалу, намалюйте ось таке обличчя:
Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гігера Світлана Антонівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лаптєва Олена
    Гарна розробка,а де до неї можна скачати презентацію?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
869
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку