19 квітня о 18:00Вебінар: Екологічна свідомість: від теорії до практики, або як почати сортувати сміття та зіровейстити

Урок "Велика буква в написанні назв сіл, міст, вулиць,річок"

Про матеріал
1. Формувати в учнів навички написання з великої букви назви міст, сіл, вулиць, річок. 2. Удосконалювати вміння розрізняти поняття «власна» і«загальна» назва; розвиток мовлення учнів. 3.Прищеплювати любов до рідного краю, бажання вивчати його. 4. Формувати пізнавальну, комунікативну, полікультурну компетенції.
Перегляд файлу

Урок української мови в 2 класі.

Тема уроку: Велика буква в написанні назв сіл, міст, вулиць,річок.

Мета уроку: 1.Формувати в учнів навички написання з великої букви назви

                         міст, сіл, вулиць, річок.

                     2.Удосконалювати вміння розрізняти поняття «власна» і

                        «загальна»  назва;  розвиток  мовлення  учнів.

                      3.Прищеплювати любов до рідного краю, бажання вивчати його.

                       Формувати пізнавальну, комунікативну, полікультурну

                        компетенції.

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

Обладнання: Зошити, підручник «Українська мова» автор Захарійчук М.Д., 2012р. 2 клас; таблички для плану уроку  (додаток 1); картки з завданнями  (додаток 2); компютер, мультимедійна дошка, малюнки «село», «місто»

(додаток 3);  сигнальні  картки червоного, жовтого та зеленого кольорів (додаток 4).

                                        Хід уроку

І. Етап орієнтації:

    1) Організація класу:

а) дихальна гімнастика:

 -глибоко вдихнули, затримали подих, видихнули через ніс;

 -глибоко вдихнули, в три прийом видихнули через ніс.

 б) вірш-мотивація:

 Зошит свій я відкриваю,

 Правильно його кладу.

 Ручку я ось так тримаю,

 Сяду рівно, не зігнусь.

 Буду я писати вправно,

 До роботи я берусь.

 (Діти записують в зошиті число  та словосполучення «класна робота»)

 2)Хвилинка каліграфії:

Ен   Ба   Ст

Енергодар   Балки   Степова

Давайте визначимо, що називають записані в хвилинці каліграфії іменники.

                   (Назву міста, села та вулиці)

 3) Визначення теми уроку, мотивація навчальної діяльності:

                   (До класу заходить хлопчик і плаче)

Хлопчик: Ой-ой-ой!

Вчитель: Чого ти плачеш, хлопчику?

Хлопчик: Я загубився!

Вчитель: А чий ти?

Хлопчик: Татків!

Вчитель: А на якій вулиці ти живеш?

Хлопчик: На нашій!

Вчитель: Діти, а як ви гадаєте, чи зможемо ми з вами допомогти хлопчику?

                                                       (Ні.)

А чому? Що ж йому треба було чітко назвати, щоб ми змогли йому допомогти знайти батьків? А його домівку?

                (Знати своє прізвище, прізвище татка і мами; знати назву вулиці,

села або міста, в якому він живе)

-А чи знаєте ви, як називається наше село?

-А чому воно так називається?

-А хто заснував наше село?

(Його заснував вільний козак переселенець з Чернігівщини Демешко Андрій Іванович)

-А хто знає назву своєї вулиці?

-А номер свого будинку?

-А хто може назвати свою повну адресу?

                ( Вулиця, № будинку, село, район, область)

      Отже, ми з вами знаємо свою адресу. Але ми повинні вміти писати правильно назву свого села, своєї вулиці, обласного або районного центрів)

Так якою ж буде тема нашого уроку?

 (Ми навчимось писати з великої букви назви сіл, міст, річок, вулиць)

ІІ. Етап цілесприймання:

 -познайомимось з терміном «загальна» та «власна» назва;

 -навчимося правильно писати слова, що позначають власну та загальну

  назву;

 -дізнаємось нові власні назви;

 -повчимось працювати в групах та коментувати написання слів з орфограмами;

ІІІ. Етап проектування:

1) ? – вивчення нового матеріалу

2) ! – будьте уважні

3) П,Г – коментоване письмо

4) Х,З – хвилинка здоровя

5) А,Б,В –робота з підручником

6) 1 + 1 – робота в парах

 

7) РМ – розвиток мовлення

8) © - підсумок уроку

9)ДЗ – домашнє завдання

ІҮ.Етап організації виконання плану діяльності:

1)Вивчення нового матеріалу:

  а) Актуалізація досвіду та мовна дослідницька робота учнів:

        -Погляньте на мультимедійну дошку, прочитайте слова обох стовпчиків.

 

Енергодар

водосховище

Степова                              

місто

 

Балки

вулиця

 

Каховське   

село

 

 

-Утворіть словосполучення, назвіть їх.

-Що позначають утворені словосполучення?

-З якої букви написані слова-назви міста, вулиці, села, водосховища?

                         (Вони написані з великої букви)

-Правильно, діти. Ці слова позначають власні назви.

(На мультимедійній дошці над відповідним стовпчиком з’являється словосполучення «власна» назва).

 -А як написані слова – водосховище, вулиця, місто, село?

                          (Вони написані з маленької букви)

Ви, діти, спостережливі. Ці слова позначають загальні назви і пишуться з малої букви.

                     (На мультимедійній дошці над відповідним стовпчиком

 зявляється словосполучення «загальна» назва).

-Який висновок можемо зробити?

                     (Слова, що позначають власні назви пишуться з великої буки,

                       а загальні назви – з маленької букви)

-Які слова відносимо до власних назв?

                      (До власних назв відносимо слова, що позначають назви міст,

                        сіл, вулиць, річок)

-Всі останні слова – загальні назви.

б) робота з правилом: (підручник «Українська мова» Захарійчук М.Д. с.84)

-Чи підтвердився наш висновок щодо написання власних назв?

-Так як же пишуться назви міст, сіл, вулиць, річок?

2)Закріплення:

а)Коментоване письмо.

Вчитель: Ми будемо писати з вами власні та загальні назви та підкреслювати у власних назвах вживання великої букви. Під час виконання цієї вправи я перевірю, хто ж з наших учнів краще знає свій рідний край.

Запишемо:

-Як називається село Запорізької області Василівського району,  поблизу якого добувають залізну руду?

        (село Мала Білозерка)

-Як називається місто шахтарів Запорізької області?

          (місто Дніпрорудне)

-Як називається центральна вулиця нашого села?

           (вулиця Миру)

-Яка річка протікає поблизу нашого села?

            (річка Дніпро)

-Як написали назви села, міста, вулиці, річки?

-Чому?

       (Це власні назви)

-Як написали слова – село, місто, вулиця, річка?

-Чому?

        (Це загальні назви)

V. Хвилинка здоровя:

      Можна подорожувати заочно, можна пішки обійти рідний край, а можна подорожувати велосипедом. Взяли в руки кермо велосипеда і … поїхали!

                (Діти взяли у руки уявне кермо велосипеда і, імітуючи рухи їзди

                  на велосипеді, проговорюють слова)

  Їду, їду я вперед,

  Мчиться мій велосипед.

  Натискаю на педалі,

  Їду далі, далі, далі.

  б)Гра «Найкращий турист»:

-робота з підручником: н.1 с.83

-Випишіть власні і загальні назви із віршика, підкресліть велику букву

 у власних назвах.

-робота в парах:

           (Кожна пара отримує завдання – додати до власної назви загальну)

 …Павлівка, … Василівка, …Садова,  … Орлянка,   … Енергодар,   … Хортиця.

                   (Самоперевірка з мультимедійної дошки)

ҮІ. Розвиток мовлення:

Розгляньте малюнки на мультимедійній дошці:

-На якому з них зображено місто?

-А на якому село?

-Чому ви так думаєте?

-А як ви гадаєте, для чого люди дають назви містам, вулицям, селам, річкам?

-Складемо речення про наше село.

              (Найкраще речення записується учнями в зошит самостійно)

ҮІІ. Контрольно-оціночний етап:

1)Підсумок уроку:

-Що вивчали на уроці?

-З якими новими географічними назвами познайомились?

-Уявіть себе на мить мультиплікатором. Як би ви назвали у своєму мультику казкове місто або село, річку, вулицю, гори?

-Яке завдання було для вас найбільш цікавим?

2) Самооцінка учнями своєї роботи на уроці:

  У вас у кожного на парті є сигнальні картки різних кольорів. Картка зеленого кольору для тих, хто працював дуже добре; для тих, хто добре працював, – картка жовтого кольору; для тих, хто вважає, що він може працювати краще, – картка червоного кольору. Оцініть себе.

    Молодці, діти. Я дуже вдячна вам за урок.

3)Домашнє завдання:

Завдання отримаєте за кольором вашої самооцінки:

зелений – дібрати і записати 5 словосполучень із власної і загальної назви,

правило (підручник с.84);

жовтий – н.2 с.84, правило;

червоний – н.3 с. 84, правило.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            Додаток 1

Картки для плану уроку:

? – вивчення нового матеріалу

 

! – будьте уважні

 

П,Г – коментоване письмо

 

Х,З – хвилинка здоровя

 

А,Б,В –робота з підручником

 

1 + 1 – робота в парах

 

РМ – розвиток мовлення

 

© - підсумок уроку

 

ДЗ – домашнє завдання

 

 

 

 

 

Додаток 2

Картка для роботи в парах:

 

…Павлівка, … Василівка, …Садова,  … Орлянка,   … Енергодар,   … Хортиця.

 

 

Додаток 3

 

http://static.panoramio.com/photos/large/35380460.jpg

 

https://1ua.com.ua/manage/foto/20147/b5225029.jpg

 

Додаток 4

 

docx
Додано
26 лютого
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку