Урок "Великі права маленької дитини"

Про матеріал
Ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками, закріпити їх в пам’яті учнів, навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, акторські здібності, виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.
Перегляд файлу

Мета: ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками, закріпити їх в пам’яті учнів, навчити дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини, розвивати культуру дітей, акторські здібності, виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.

                                    ХІД УРОКУ

І. Організація класу

       - Любі  діти,  у  наш  клас

Завітали  люди   щирі,

Привітайте в  добрий  час

Гостей    усмішкою  й миром.

Діти: Доброго   ранку.

Учень:  Ми вам   раді,  люди   добрі,

              І  вітаєм    щиро  вас!

              І запрошуєм  ласкаво

              На урок  в  другий  клас.

-  Щоб  наш  урок   був цікавим  і  повчальним,  якими  ви хочете  бути  на уроці?

У -  уважними

Р – розумними

О – організованими

К -  кмітливими.

 - Я  також   очікує  від  вас   плідної  праці,  сподіваюсь що ви   будете  активними   і гарно   працюватимете.

-  А  щоб  ви  хотіли  б   роботи  на   уроці?

ІІ.  Етап   визначення  мети і  проектування

   - Сьогодні  до  нас  на  урок    залетіла  пташечка  із  завданнями  на своїх    пір’їнках.    Виконаєте   їх -   отримаєте   скарб.

План   уроку  на  пір’їнках.

 

 

 

 

- Чи  є у вас  доповнення   чи  зміни   до  плану  уроку?( Додати фізкультхвилинку).

ІІІ. Вступ до теми

1.Таємничо-чарівна хвилинка.(Чарівна скринька)

- Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили.

(Звучить фонозапис щебетання птахів)

-         То кого ви побачили у чарівній скринці? (себе)

-         Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе-людину. Адже людина – найцінніший скарб.

-         Кожен з вас неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме більше такої на цій Землі немає і ніколи не було.

-         Діти, ви говорите по-різному, кожен має свою родину, свою домівку, свою долю, свій характер, маєте різних друзів. Через те, що ви такі різні інколи виникають суперечки. Але ви завжди повинні пам’ятати, що ніколи не можна принижувати людську гідність. Тому люди живуть, дотримуючись певних правил. Без правил життя було б просто не можливе. Існує чимало правил: правила у сім’ї, у школі, у грі, в житті.

    Навколо нас – дуже багато правил. І серед них є такі, які зобов’язані виконувати всі люди. Найголовніші правила називають Закон.

   Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони.

Основним Законом нашої держави є  Конституція України.

-         Погляньте на цю книжечку, що я тримаю у руках. Хто її впізнає?

-         Так це Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

-         Сьогодні ми поговоримо про ті важливі документи за якими живете ви, діти.

Тема нашого уроку: «Великі права маленької людини».

А так, як сьогодні ми говоримо про права, то до нас на урок завітала давньогрецька богиня правосуддя Феміда.

Ми ж сьогодні повинні познайомитися з такими поняттями, як  Декларація і Конвенція.

V. Вивчення нового матеріалу

1) Головний закон нашої країни – Конституція.

На основі Конституції складаються всі інші закони, постанови, рішення.

День Конституції – 28 червня. Закони захищають людину, її права.

-         Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла?

-         - На все, що ви зараз сказали, ви маєте право.

-         От що таке право?- запитаєте ви.

-         Право - система обов’язкових дій для всіх.

-         Як ви розумієте?

Що означають слова «декларація» та «конвенція»? Про те розкажуть діти.

Декларація- це документ, у якому викладено важливі правила, обов’язки для всіх людей.

Конвенція – це міжнародний договір.

Ти на світ з’явився

Хтось про це подбав.

Бог змилосердився,

Й в тебе є чимало прав.

Ці права потрібно знати,

Щоб дитину захищати,

Нагодувати й обігріти –

Ось і все, що хочуть діти.

Мають право на любов і піклування,

А також на повноцінне харчування.

Усі права записані, їх кожен має знати,

Бо діти – це майбутнє,

Їх треба захищати.

Є право на дозвілля

І право відпочивати,

Відкрити свій талант, творити і радіти.

Під захистом і сироти, і діти –інваліди,

Міжнародна допомога знищить усі біди.

Об’єднуйтесь, діти, з дітьми усіх країн.

Чорні, жовті, білі – всі рівні, без відмін.

Знущання і насильство карається законом.

І звати цей закон Конвенція ООН.

2) А зараз ми ознайомимося з деякими статтями конвенції.

1.Усі діти мають рівні права

А я найбільше хочу

Зробити так , щоб діти

Були щасливими

У всьому-всьому світі,

Щоб ні війни, ні голоду

Ніхто й ніде не взнав,

Щоб кожен день для кожного

Проходив, як весна!

2.Усі мають право на освіту.

«Ти вже більше не маленька!—

Вчора так сказала ненька,==

Випрала сама хустинку,

Склала іграшки у скриньку».

Я і справді величенька,

В школу вже ходжу скоренько,

В школі розуму навчаюсь

Україні пригоджуся.

3. Усі діти мають право на любов і піклування

Сім’я – це слово дороге.

У слові цім тепло і ласка,

Нехай же уряд захистить

Дитяче і сімейне щастя.

Сім’я –це родина,

У родині – дитина.

А для України – сім’я головна.

4. Захист дітей від викрадання та продажу

Якщо ти сам залишився удома,

Вхідні двері добре зачиняй

І незнайомих тьотю й дядю

В свою квартиру не пускай!

Одразу подзвони до мами

Чи татові дзвінок зроби ==

Вони тобі завжди порадять,

Як тут уникнути біди.

5.Усі діти мають право на відпочинок

- Ми також відпочинемо!

Фізкультхвилинка

6.Особлива турбота – дітям з обмежаними можливостями

Дай, Боже, дорослим сили

Добром лікувати немовля.

Прошу вас і молю:

Не залишайте дитину свою.

7.Особлива турбота – про дітей-сиріт

Знайдеться над усе причина –

Для тишини і для грози…

Та дивиться дитя очима,

А в них – дві капельки сльози.

І крізь образи і розлуки

Печаль дітей знов пече:

Їм треба материнські руки,

Їм треба батьківське плече!

8.Діти мають право на освіту

9.Усі діти мають право на медичну допомогу.

3) Пошта казкових героїв (робота в групах)

-         Сьогодні герої різних казок дізналися, що ми будемо говорити про Права дитини і тому вранці передали листи. З вашого дозволу я відкриваю один, і ми разом дізнаємося від кого він.

-         Прошу вас розібратися, що це за телеграми. Від кого вони?

-        

4) Запитання

- Яке найбільше багатство в житті кожної людини? (здоров’я)

- Як піклуються про здоров’я близьких у вашій родині?

- Отже, ви зрозуміли, що для того щоб бути здоровим, потрібно піклуватися і про своє здоров’я і  про здоров’я рідних вам людей. Тому поряд з правилами ми маємо ще обов’язки.

  А так, як ми живемо у суспільстві, то піклуватися потрібно і про своїх друзів, і про однокласників, і про тих людей з якими ви поряд.

-         Діти, подивіться уважно і скажіть, що тримає в руках богиня Феміда?

( меч і терези).

Тому що, вона завжди стоїть на варті Закону, мечем карає тих, хто завинив перед Законом. А тримаючи терези вона хоче нагадати, що ваше життя, життя кожної людини поставлене на вагу і якщо воно для вас щось значить, то дії і вчинки ваші повинні бути обдумані, ви маєте пам’ятати не тільки права, але й про свої обов’язки.

  Права і обов’язки будь – якої людини, будь-якої дитини взаємопов’язані і дуже важливі, життя буде гармонійним і справедливим за умови якщо кожна людина дотримуватиметься своїх прав і не забуватиме про свої обов’язки, як гарантію дотримання прав інших.

  1.     Гра «Спіймай правило»

Повторили всі права,

А тепер в нас буде гра.

Якщо право є в законі –

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

буде в класі тишина.

 

Усі діти мають право на любов і турботу.

Кожна дитина має право їсти тільки чіпси і хот-доги.

Діти, які добре ставляться до своїх батьків, повинні одержувати від них особливу увагу.

Кожна дитина може вживати погані слова, якщо вона того захоче.

Діти мають право вільно висловлювати свої думки.

Усі діти мають право на ім’я.

Усі діти мають право їсти руками і діставати до стелі ногами.

Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена.

Кожна дитина має право читати чужі листи, розглядати зміст чужого портфеля.

Усі діти мають право на вільне спілкування.

Кожна дитина має право одержувати в ліжко їжу.

 

  1.     Інсценізація казки «Зайчикова хата».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Підсумок уроку

Давайте подивимося чи наполегливо ми працювали, чи все засвоїли, запам’ятали. Чи багато плодів з’явиться на нашому правовому дереві.

Беручи до рук яблучко ми згадуємо права, а беручи грушу – обов’язки.

 

Життєвий досвід не тільки свідчить, але й учить, що не буде дітей – не існуватиме й держави. Діти – дзеркало будь-якої держави, її майбутнє. Кожна держава любить дітей і піклується про них.

Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям, для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити. Але не слід забувати, що в кожного з вас ще є й певні обов’язки. Тож не забувайте їх дотримуватися щодня. Вони допоможуть вам бути доброзичливими, охайними, ввічливими, мати багато друзів, гарно вчитися. Зроблять ваше дитинство яскравим і незабутнім!

  

Друзі мої! Права дитини

Ми мусимо вивчати сумлінно,

Щоб знати добре в наші дні,

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли – і ні.

То ж прочитай, завчи напам’ять,

Порадь і друзям прочитають,

Хай прочитають тато й мама –

Закони всім потрібно знать!

Будь добрим сином чи дочкою,

Поганим вчинком не зганьби.

Ти роду власного ніколи,

Люби свою сім’ю і школу, свою Україну люби!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Куркодим Юлія
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
323
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку