Урок "Вибір об’єкту проектування. Ідеальний виріб "

Про матеріал
конспект уроку трудового навчання в 7 класі,під час якого учні навчаться робити самостійний аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури, визначати вимоги до об’єкту проектування, сформують вміння та навички роботи з інформаційними джерелами, необхідними для створення банку ідей.
Перегляд файлу

 

Тема: Вибір об’єкту проектування. Ідеальний виріб

Клас: 7 клас

Мета: 

  • навчити учнів робити самостійний аналіз технологічної, історичної, народознавчої літератури,  визначати вимоги до об’єкту проектування, закріпити вміння та навички у виготовленні виробу;
  • сформувати вміння та навички роботи з інформаційними джерелами, необхідними для створення банку ідей;
  • виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці;
  • розвинути творчі здібності та уяву;
  • запропонувати учням орієнтовний перелік об’єктів проектування, які є цікавими i посильними, допомогти у виборі раціональної ідеї, оптимального варіанту та технології виготовлення даного об’єкту.

 

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь i навичок

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНИЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  • Привітання;
  • Перевірка присутніх та готовності  до уроку.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ. Бесіда

  1. Згадайте що називають технологічним процесом? (Відповіді дітей).  Отже правильна відповідь: Технологічний процес – це  частина виробничого процесу, змістовні спрямовані дії по зміні форми та розмірів при виготовленні виробів.
  2. Що таке технологічна карта виробу? (Відповіді дітей). Технологічна карта – це  документ в якому записані всі процеси обробки деталей з поясненням  технологічних операцій.                                                                                                
  3. Як називається матеріал з якого виготовляється виріб? (Відповіді дітей). Матеріал з якого виготовляється виріб називається конструкційним.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вироби які нас оточують – це  корисні речи, які створюють затишок в оселі, полегшують працю, сприяють відпочинку, роблять гарний настрій. А якщо ці вироби створені своїми руками, то вони цінуються ще більше. Для того щоб дізнатись про який виріб піде мова на сьогоднішньому уроці, пропоную розв'язати ребус.

РЕБУС

Правильна відповідь: свічник

 ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. 

Так. Це свічник. Тема нашого сьогоднішнього уроку: Вибір об’єкта проектування. Ідеальний виріб. Робота з інформаційними джерелами. В ході уроку ми з вами ознайомимось з історією виникнення  свічника, його властивостями. 

У нас було домашнє завдання на випередження, яке підготували для вас ваші однокласники. Вони зробили невелике повідомлення про історію виникнення цього предмета.

 Свічники – це  чарівне диво живого вогню у ваших руках. А чи замислювався хтось з вас який шлях пройшов він від свого народження до сучасного витвору мистецтва?

Про це нам зараз розкажуть ваші однокласники.

Розповідь дітей

1 УЧЕНЬ

Історія свічника починалася дуже просто. Людині завжди хотілося більше світла навколо себе  і вона використовувала для цього живий вогонь. Палаючу стихію, здавалося б, неможливо умістити в маленькому ґнотику свічки. З цього і почалася довга дорога цієї чарівної задумки людства. Свічники та їхні родичі канделябри  з’являються ще в культурі давніх єгиптян.

2 УЧЕНЬ

У той час в Стародавньому Єгипті був міф про народження бога Сонця Ра. За часів хаосу  і лиха нізвідки виник пагорб, а на його вершині виросла квітка лотоса  небаченої краси. Коли пелюстки розпустилися, в  центрі квітки люди побачили полум’я, і так зустріли бога Ра. Він переміг темряву та визволив людей від страху ночі, приніс світло. З тих пір народ Єгипту почав виготовляти свічники у вигляді лотоса. Люди вірили, що цей предмет здатний захистити їх від злих духів і подарувати  силу.

СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

 Так люди вірили в силу вогню і подібні міфи відомі і в інших культурах, тому і традиція виготовляти  пристрої для джерела світла у вигляді квітки існувала завжди.

Показ презентації з різновидами  свічників. (Учитель показує презентацію та коментує її)

https://drive.google.com/drive/folders/1ANeFSVX_uZjStRdhUMEEaCwAi1IGj74E?usp=sharing

Види свічників

Бра – настінний свічник;

Канделябр – декоративний  багаторіжковий свічник;

Жирандоль – великий  фігурний свічник для декількох свічок;

Свічадо – підвісний  свічник для декількох свічок;

Торшер – підлоговий  свічник;

Люстра – підвісний  свічник;

Трисвічник – свічник  на три свічки. Цей свічник в народі називається «трійцю» його гуцули запалювали на другий святвечір перед Водохрещем і ставили посеред столу.

У 16-17 столітті свічники в основному виготовляли з олова бронзи і срібла,  потім з 18 століття почали використовувати залізо і розкішні форми рококо в оформленні. А з 19 століття коване залізо у виробництві замінюють литим чавуном.

 А для того щоб дізнатись з якого матеріалу ми будемо виготовляти наш виріб пропоную знайти  3 слова, які заховані  в квадраті і скласти з них словосполучення.

Отже,  це свічник з алюмінієвої бляшанки.  Чому  саме з бляшанки? Тому що використання матеріалів вторинної сировини, є на сьогоднішній день актуальним та вкрай необхідним. Щоб  не викидати на смітник, а використати для корисної справи і тим самим не забруднювати  оточуюче середовище.

І я пропоную подивитись який шлях проходить бляшанка, яку ми звикли бачити  від свого народження, до того як потрапить до нас .

Ролик  «Виникнення алюмінієвої бляшанки»

https://drive.google.com/drive/folders/1ANeFSVX_uZjStRdhUMEEaCwAi1IGj74E?usp=sharing

А зараз давайте попрацюємо з таблицею  в якої є назва предмету та його ознаки.  Я вписую предмет ви називаєте ознаки.

Складаємо разом таблицю

Метод фокальних (випадкових) об’єктів

Голка

металева

маленька

блискуча

тонка

Ваза

скляна

прозора

гладка

жовта

Книга

червона

паперова

жорстка

яскрава

Мило

пахуче

рожеве

слизьке

маленьке

А тепер беремо з цих  ознак ті які найбільш стосуватимуться нашого виробу – свічнику. Це називається метод фокальних об’єктів, тобто випадкових, отже виберемо ті ознаки, які характеризуватимуть наш об’єкт. Отже він має бути   ……..

 V.  ПІДСУМОК УРОКУ. Вправа «Мікрофон»

  • Що нового ви дізнались на уроці?
  • Де використовують тонколистовий метал?
  • Чи можна скористатись отриманими знаннями в сьогоденні?

VІ.  ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • За отриманими ознаками зробити ескіз  майбутнього свічника .

Урок закінчено. Дякую за увагу.

 

 

 

docx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
690
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку