Урок "Вибір та обґрунтування проекту "Іграшка - антистрес". Планування роботи з виконання проекту"

Про матеріал

Організаційно- підготовчий етап проекту "Іграшка - антистрес", обрунтування теми проекту, мета проекту, вибір виробу

Перегляд файлу

 

ПРОЕКТ  "ІГРАШКА-АНТИСТРЕС"

 

Урок 1.

Тема:  Вибір та обґрунтування теми проекту. Планування роботи з виконання проекту.    

 

Мета:  Закріпити вміння учнів  формулювати обґрунтування теми проекту; визначати вимоги до об’єкту проектування, планувати роботу над проектом;  виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань, культуру праці.

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь i навичок

Обладнання: коробка (капелюх, інша ємкість), записки з приємними побажаннями, роздруківки з таблицею для аналізу  виробів-аналогів, клей, надруковані етапи планування  проекту.

Хід заняття:

І.  Органiзацiйна  частина .  Визначення  готовностi  учнiв до  уроку.

Вітаю всіх! 

Метод «Лотерея»

У коробку/капелюх/барабан для лотереї, вчитель  накидає кольорові записки позитивного або жартівливого змісту. Діти їх витягують та читають. (Наприклад, усміхнись, побажай всім гарного дня, напиши на дошці  число і місяць кумедним шрифтом і т.д.)

 

ІІ.   Актуалiзацiя   навчальної  діяльності  учнів.

     

            Чи сподобався вам початок уроку? … (відповіді   учнів).   Які емоції  ви відчули, коли виконували отримані побажання?… (відповіді учнів). Дійсно, позитивні емоції – приємно відчувати всім – вам, мені,  вашим рідним і знайомим. Скажіть від чого ви                в житті отримуєте позитив?... (відповіді учнів)  Вчитель аналізує відповіді учнів                і акцентує увагу на подарунках, а саме  іграшках. Іграшки супроводжують людину все життя. Народжується дитина і вже їй купують перші іграшки –  «погремушки». Підростає дитина і має інші іграшки, а які  саме – закодовано у ребусах – СЛАЙД  1-5. (діти розгадують ребуси)

            Зрозуміло,  що  лялька найчастіше - це  іграшка дівчаток, а  машинка  – хлопчиків.  СЛАЙД 6

      Але є іграшки, якими можуть гратися і дівчатка і хлопчики – наприклад, іграшка – анти стрес   СЛАЙД 6.  Також ця іграшка універсальна тим, що нею можуть гратися не лише діти, а й  дорослі.

Я думаю, ви вже  зрозуміли,  що  ми розпочинаємо  роботу над проектом «Іграшка-антистрес». СЛАЙД 7.

 

Діти записують в зошит число, тему уроку і тему проекту.

 

 ІІІ.   Теоретичні  відомості.

Я обґрунтую, чому  обрала для вас  саме  цю тему:

По-перше, всі іграшки антистрес кумедні та яскраві.  СЛАЙД 7.

По-друге, іграшки антистрес  приємні на дотик. Варто тільки взяти їх в руки                                і відпускати зовсім не хочеться.  

Ось ще декілька  корисних властивостей  антистрес:  СЛАЙД 7.

  •         Здоровий сон.  Якщо ви  не можете заснути, то іграшка - антистрес  допоможе   вам розслабитися і заснути.
  •         Сильні руки. Регулярно стискаючи  іграшку- антистрес, ви зможете поліпшити стан  м’язової маси рук.  
  •    Здорове сердце. Вчені Гарвардської медичної школи виявили, що  при стискання іграшки – анти стрес  покращує  здоров’я серця.
  • Гарний настрій.   Стискання іграшки антистрес,  допомагає  вашому мозку краще концентруватися, а вашому тілу трохи розслабитися. Це   може значно поліпшити ваш настрій.
  • Хороша пам’ять. В 2013 року студентам кількох американських  коледжів  дали список слів, які потрібно запам’ятати, під час стискання маленької рожевої кульки.  Всі студенти  відмінно пройшли тест на запам’ятовування.

Вченими доведено, що ті, хто регулярно користуються всілякими антистрес іграшками, менш схильні до депресій та  більш життєрадісні.

 

    Як ви вважаєте, я обґрунтувала свою пропозицію щодо вибору теми проекту? ….. (відповіді учнів).  Саме головне, що   даний  проект  дуже  корисний саме для вас, адже  хороша пам’ять, здоровий сон  та гарний настрій  необхідні під час навчання                 у школі  і особливо під час дистанційного навчання.

 

Отже, розпочинаємо!

Давайте згадаємо перший  етап проекту.

 

   І. Організаційно – підготовчий етап.     СЛАЙД 8.

1. Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її розв’язання.

2. Призначення  виробу

3. Вимоги до виробу даного призначення

4. Вимоги до матеріалів.

5. Аналіз зразків-аналогів.

6. Вибір об’єкту проектування.

 

Учні обговорюють з вчителем кожен етап  і виконують  необхідні                             записи у зошиті.

 

1. Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її розв’язання.

  • Вчитель запитує учнів, чи часто виникає у них ситуація, коли вони роздратовані чи просто не мають настрою (аналіз  відповідей).
  • Потім  вчитель запитує, чи користуються іграшкою антистрес (аналіз  відповідей).
  • Аналіз вартості іграшок – антистрес у магазині та виготовлених вдома. СЛАЙД 9

 

 

Вчитель пояснює:

 

  ПИСЬМОВО.  1. Обгрунтування тем.(орієнтовна)  Іграшка антистрес –  дуже корисна річ.  Дарує  позитив. Можна виготовити за власним дизайном з доступних матеріалів.

ПИСЬМОВО.    Мета. Навчитись……, удосконалити …..  Виготовити якісний виріб.

 

ПИСЬМОВО.   2. Призначення виробу.   Для  власних  потреб.

     

УСНО    3.  Вимоги до виробу.

На дошці вчитель пише

Основні   вимоги до майбутнього виробу:

 

   Вчитель. На цьому етапі ми маємо визначитись, який  виріб ми хочемо отримати по завершенню проекту. Вчитель опитує учнів, використовуючи  метод «Мікрофон».  Під час обговорення, найкращі відповіді  вчитель записує на дошці.

Орієнтовний   варіант  запису на дошці:

а) гарне  поєднання кольорів

б)  простий у виготовленні

в)  зручний

г)  недорогий  по витратам

д)  охайний

 

ПИСЬМОВО  4.  Вимоги до матеріалів   Учні називають, з яких  матеріалів можна  виготовити виріб і проаналізувавши всі «за» і «проти»   вчитель називає : легкий                    в обробці (легко  ріжеться, згинається), доступний (можна  придбати у звичайному  магазині), не шкідливий (не токсичний, не містить небезпечних хімічних компонентів).

 

ІV.    Практична  робота.

 

Завдання 1.   5. Аналіз  виробів-аналогів.  СЛАЙД  10-11

 

Виріб має відповідати  всім  вимогам, які  ми обговорювали  раніше.

     

1. Доступні   матеріали.

2. Проста  технологія.

3. Власний дизайн.

 

Вчитель роздає роздруківки з таблицею «Аналіз виробів-аналогів», учні разом                           з вчителем заповнюють її  та обирають виріб  для  виготовлення 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зразок  аналізу

 

Вимоги

№1

№2

№3

№4

№5

№6

№7

№8

Доступні   матеріали

+ -

 

 

 

 

 

 

 

 

Проста  технологія

+ -

 

 

 

 

 

 

 

Власний дизайн

+ -

 

 

 

 

 

 

 

Всього

3 – «+»

3 – «--»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виріб №1. 

  • Доступні матеріали «+ -- »:  «+» - нитки доступний матеріал,  «--»  тому що очі не завжди можна придбати в магазині і для вух потрібно знайти тканину в тон.
  • Проста  технологія  «+ -- »:  «+» - технологія  нескладна, але займає певний час, «--»  тому що кілька технологій – намотування нитки, приклеювання вух та очей, виготовлення носика і хвостика.
  • Власний дизайн   «+ -- » - можна внести невеликі зміни – бантик  чи підвіску, а в основному дизайн зберігається.

 

Завдання 2.   6. Вибір об’єкту проектування.  

В результаті  аналізу  діти мають обрати виріб №2, 5 і 7. Отім вчитель рекомендує зупинитись на виробі  №7. СЛАЙД  12.  Вчитель аргументує, що дана іграшка дає можливість фантазувати з образом виробу. СЛАЙД  13. 

 

Завдання 3.  Складання плану роботи з виконання проекту. 

Вчитель роздає надруковані етапи виготовлення виробу на окремих «полосках»,                     а учням потрібно   їх  пронумерувати у правильній послідовності  і приклеїти у зошиті.

  1. Обгрунтування проекту та визначення  мети  проекту.
  2. Опрацювати інформацію про виріб та способи його виготовлення.
  3. Проаналізувати моделі-аналоги  виробів.
  4. Виконати ескізний малюнок  виробу.
  5. Підготовити матеріали,  обладнання та  інструменти.
  6. Скласти технологічну  картку.   
  7. Виготовити  виріб.
  8. Розрахувати собівартість виробу.
  9. Захистити проект.

 

V.   Підсумок заняття.  Рефлексія     (техніка «Запитальний ряд»)

1.   Чи актуально виготовлення    іграшки антистрес  для вас?

2.   Які труднощі виникли у вас під час виконання практичної роботи?

3.   Чи потрібні великі  матеріальні затрати?

 

  • Учні  висловлюють свою думку, після чого учитель робить висновок - узагальнення.
  • Виставлення оцінок    

 

 VІ. Оголошення  домашнього завдання.

 Принести креслярський  інструмент. Кольорові олівці і фломастери.

 

Таблиця «Аналіз  виробів-аналогів»

 Вимоги

№1

№2

№3

№4

№5

№6

№7

№8

Доступні   матеріали

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проста  технологія

 

 

 

 

 

 

 

 

Власний дизайн

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього

 

 

 

 

 

 

 

 

Карточки  для завдання 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
8 вересня 2021
Переглядів
820
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку