Урок "Вибір теми проекту "Гольничок". Обґрунтування вибору теми проекту. Вимоги до проектованого виробу. Планування роботи з виконання проекту."

Про матеріал
Розробка містить метод "Самоналаштування", казку про голку, роботу над організаційно-підготовчим етапом, прийом "Акрослово".
Перегляд файлу

ПРОЕКТ «ГОЛЬНИЧКа»

Урок 1.

Тема: Вибір теми проекту (виробу для виготовлення). Обґрунтування вибору теми проекту. Вимоги до проектованого виробу. Планування роботи з виконання проекту.

 

Мета:  Систематизувати знання про проект та його етапи; закріпити вміння учнів   формулювати обґрунтування теми проекту, визначати вимоги до об’єкту проектування, планувати роботу над проектом; виховувати і підтримувати інтерес до процесу отримання знань.

Обладнання: надруковані етапи планування роботи над проектом,

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь i навичок

Хід заняття:

І.  Органiзацiйна  частина. Визначення  готовностi  учнiв до  уроку.

Створення психологічної атмосфери уроку

«Самоналаштування»

 

 На дошці запис  «Я  сьогодні  на уроці  буду  _________»

(учні  по черзі  або хто бажає, закінчують  речення. Варіанти відповідей – активним, уважним,креативним тощо)

Завершує  вчитель : «Я  сьогодні на уроці  буду  розповідати цікаву та корисну  інформацію.»             

 

ІІ.   Актуалiзацiя   навчальної  діяльності  учнів.

 

 Використовуючи  прийом «Продовжіть речення» - повторити  поняття «проект» та «проектування».

  • Проект – це …..
  • Етапи проекту - ….. 

   І. Організаційно – підготовчий етап.

             ІІ. Конструкторський етап.

   ІІІ. Технологічний етап.                                  (вчитель записує на дошці)

   VІ. Заключний етап

 

  • Під час проектування ми …..  ( виконуємо всі етапи проекту – від задуму, обґрунтування до презентації виробу та проекту).

 

ІІІ. Мотивація   навчальної діяльності.

 

Сьогодні ми розпочинаємо роботу над новим проектом. Якщо ви  уважно  послухаєте казочку, то обов’язково  здогадаєтесь про тему наступного проекту.

 Казка

Жили – були три сестри. Старша сестра була дуже допитлива, завжди встромляла свого носа в будь - яку щілину. Середня-дуже непосидюча, жодної хвилини не могла посидіти спокійно. І обидві не товаришували з Ниткою.

-Я не буду з нею дружити,- казала Старша.-Вона така довга.

-І я не буду, - повторювала їй Середня, - вона завжди плутається.

Отакі були старші сестри. А Молодша дружила з Ниткою, ніколи з нею не розлучалась і завжди була зайнята різними справами: шила,  вишивала, штопала.

  •  І скільки можна вовтузитися з цією плутаною Ниткою?  - говорили їй сестри.

Але вона їх не слухала і продовжувала робити свою справу.  Та якось Старша  сестра встромила свого тонкого носа в таку вузьку щілину, що він там надломився. А Середня так стрибнула, що опинилась між дошками підлоги так там і залишилась, їй спершу навіть сподобалось: «Яке зручне житло!» Та згодом, припадаючи пилюкою і мокнучи під час миття підлоги,  вона почала іржавіти. Ніхто вже не впізнав би в ній колишню модницю.

  Молодша сестра,  довго шукала своїх сестер, але так і не знайшла.  Залишившись одна - вирішила побудувати собі будиночок, щоб її завжди можна було знайти.

- Як ви думаєте,  про кого йде мова у казці і який будиночок  вирішила побудувати головна героїня казки?

 

Учні відповідають і вчитель повідомляє про нову тем у  проекту.

 

 ІV.  Теоретичні  відомості.

Учні   виконують відповідні  записи у зошиті.

 

Зошит: «Дата  (число, місяць).  Тема  проекту «Гольничка»

 

          Сьогодні ми розпочинаємо  роботу над проектом «Гольничка». І перший  етап нашої роботи – це…. (відповіді учнів)

 

Учні обговорюють з вчителем  кроки  І етапу проекту і  виконують відповідні  записи                         у зошиті.

 

         І. Організаційно – підготовчий етап.

  • Обґрунтування проблеми, що виникла, і необхідність її розв’язання.
  • Призначення  виробу
  • Вимоги до виробів даного призначення.                       (вчитель записує на дошці)
  • Вимоги до матеріалів.
  • Вибір об’єкту проектування.
  • Аналіз зразків-аналогів.

 

1. Обгрунтування теми.

Вчитель пояснює:  Обгрунтування  проекту - це рівень його важливості в даний період часу і в даній ситуації для вирішення певної проблеми, питання або завдання. Обґрунтування теми творчого проекту  ще називають Актуальність проекту. Обґрунтування  - це доведення корисності проекту, пояснення необхідності та потрібності його виконання.

Щоб сформулювати обґрунтування – коротко і чітко (саме  основне), діти мають відповісти на питання:

1. Яку проблему  можна  вирішити? (швидко  знайти голку, так як голка має своє місце)

2. Чим корисний  виріб? (БЖД,  можна  використовувати будь-де – вдома,                             у  подорожі,   під час уроків трудового навчання)

3. Яка необхідність  виробу? (необхідний на уроках трудового навчання, а також має бути у кожної господині, часто буває  ситуація, що потрібно щось зашити чи пришити).

Узагальнюючи відповіді  учнів, вчитель формулює  обґрунтування, яке  учні записують у зошит.

Обгрунтування теми (орієнтовне ) Гольничка – необхідна  річ в домі. У кожного   вдома  є голки, і щоб з ними  працювати   було зручніше, слід зробити для них спеціальне сховище. Гольниця своїми руками   може  бути гарним подарунком.

 

Мета. Навчитись……, удосконалити …..  Виготовити якісний виріб.  (учні записують у зошит)

 

2. Призначення виробу.

 

Потрібно визначити для чого або для кого можна виготовити  виріб.

(вчитель на дошці пише, а учні називають (наприклад, для  мами, для уроків з трудового навчання і т.д.))

                                                               Призначення  виробу

 

 

 

Кожна  дитина обирає –один напрямок  і записує у зошит.

Наприклад – Призначення  виробу: для уроків  трудового навчання.

  

      3.  Вимоги до виробу  (вчитель вирішує усно  виконують учні чи письмово)

Необхідно  визначитися, яким  має бути ваш виріб. (метод «Мікрофон»)

 Вчитель аналізує відповіді учнів та підводить підсумок:  Основні   вимоги до майбутнього виробу:

а) естетичні  (гарне  поєднання кольорів, охайний)

б) технологічні  (простий у виготовленні)

в) функціональні   (може  вмістити велику кількість голок –до 10 шт, зручний у користуванні)

г) економічні (недорогий  по витратам)

 

4. Вимоги до матеріалів (усно). Вчитель аналізує відповіді учнів та підводить підсумок: матеріали мають бути доступними і легкі  в обробці.

 

ІV.    Практична  робота.   Планування роботи з виконання проекту. 

        Вчитель роздає учням роздруківку з таблицею етапів проекту. Потім вчитель обговорює з учнями скільки часу потрібно на виконання кожного етапу  і   вписують дату виконання кожного етапу у таблицю.  Приклеюють  її  у зошит.

 

Організаційно – підготовчий етап

 

Конструкторський етап

 

Технологічний етап

 

Заключний етап

 

 

Якщо є час на  уроці то можна запропонувати учням виконати наступне завдання.

     

      Вчитель формує групи. Кожна група   отримує  листок А4, на якому  надруковано назву «План виконання  організаційно – підготовчого етапу. Проект  «Гольничка». Також роздає на кожну групу 9  назв, надрукованих   на окремих смужках паперу (Додаток 1) та  клей. 

Завдання.  Потрібно  за 2 хв. розмістити  у правильній послідовності кроки І етапу.

Зразок  правильного виконання завдання.

(учні на листку А4 приклеюють  кроки  планування роботи).

 

  1. Визначити мету творчого проекту.
  2. Дібрати інформацію про виріб   в інформаційних джерелах.
  3. Проаналізувати моделі-аналоги  виробів.
  4. Виконати ескізний малюнок свого виробу.
  5. Підготувати матеріали,  дібрати  обладнання та  інструменти.
  6. Розробити  послідовність виготовлення виробу.
  7. Виготовити  виріб.
  8. Розрахувати собівартість виробу.
  9. Захистити проект.

 

Після  виконання завдання, вчитель всі листи розміщує на дошці і потім разом                                 з учнями перевіряють правильність виконання  завдання.

 

V.   Підсумок заняття. Рефлексія      

 

Прийом рефлексії «Акрослово»

 (робота в групах, усно) 

 

  Завдання:  Потрібно на кожну літеру слова  «ПРОЕКТ» надати його змістовну характеристику.  (слово   вчитель пише  на дошці і після відповіді групи - характеристику теж пише на дошці)

Орієнтовні  відповіді  учнів

П – планування

Р –  робота має  етапи

О – організованість

Е – економічність

К – конкретна мета

Т – творча робота

 

 (вчитель може  взяти інший  термін «Гольничок», «Проектування»  тощо)

 

  • Виставлення оцінок  (їх обґрунтування)  
  • Підведення загального підсумку  роботи на уроці

 

 

VІ. Оголошення  домашнього завдання.

    Підготувати історичну довідку «Від перших гольничок  до сучасних» - невеличке повідомлення до 1 хв  (учні можуть готувати повідомлення групою  або  парами)

 

Повідомлення готувати  за таким планом.

1.  Перша гольничка з’явилась у …….  році

2.  Види гольничок були ….  (перелік або зображення)

3.  Сучасні види  гольничок ….  (перелік або зображення)

4.  Джерело  інформації  (книга, Інтернет чи людина (вчитель, рідні, знайомі))

 

 

 

Додаток 1

План виконання  організаційно – підготовчого етапу. Проект  «Гольничка»

docx
Додано
24 вересня 2021
Переглядів
2004
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку