Урок "Вибір теми проекту (пасхальна композиція з фетру). Створення графічного зображення м’якої іграшки та її оздоблення. Шаблони деталей іграшки. "

Про матеріал
Мета: навчальна – Формування поняття про викрійку деталі іграшки, - робота з інформаційними джерелами; - навчання створенню ескізу об’ємної іграшки; розвиваюча – розвиток наочно-образного мислення, уяви, уміння аналізувати , порівнювати; виховна - виховання творчої фантазії під час виконання ескізу іграшки.
Перегляд файлу

 

Вибір теми проекту (пасхальна композиція з фетру).  

Створення графічного зображення м’якої іграшки та її оздоблення. Шаблони деталей іграшки.

Мета:  навчальна – Формування поняття про викрійку деталі іграшки,

              - робота з інформаційними джерелами;

                                 - навчання створенню ескізу об’ємної іграшки;

            розвиваюча – розвиток наочно-образного мислення, уяви, уміння

                                    аналізувати , порівнювати;                        

            виховна        - виховання творчої фантазії під час виконання ескізу

                                    іграшки.

Матеріально-технічне оснащення уроку: зразки іграшок, ескізи та викрійки,  викрійки деталей іграшок з картону.

Інструменти та матеріали:  картон, простий олівець, гумка, папір формату  А-4, кольорові олівці , ножиці.

Міжпредметні зв’язки:  образотворче мистецтво – зображення тварин.

  Тип уроку:  комплексне використання знань та способів діяльності    

                        (комбінований).

  Основні поняття:  ескіз, копіювання  викрійки, лекала, вироби-аналоги.

Хід уроку

I. Організаційно-підготовчий етап.

II. Повторення вивченого матеріалу

 Фронтальне опитування:

1.  Які є види м’яких іграшок? (М’які іграшки є плоскі, об’ємні, з каркасами, набивні, в’язані спицями та гачком, вузлові, ляльки-мотанки  тощо);

2. З яких матеріалів виготовляються м’які іграшки ? (тканина, нитки, наповнювач)

3.  Назвіть безпечні прийоми роботи з тканиною, ножицями, голками.

III. Актуалізація опорних знань та умінь

 - Що таке деталь? (Деталь – це неподільна частина виробу чи механізму, виконана з цілого шматка матеріалу).

- Назвіть  з яких деталей складається іграшка? (парні та непарні)

- Що таке парні і непарні деталі? Наведіть приклади парних  і непарних деталей.

IV. Мотивація навчальної діяльності

       Сьогодні пропонується вам створити іграшку для пасхального  декору з фетру, замалювати ескіз та навчитись виготовляти шаблони майбутніх виробів. Завдяки їм, ви будете швидко розмічати заготовки. Перевага шаблонів полягає в тому, що використовуючи їх, можна зробити велику кількість однакових деталей чи виробів.

V. Оголошення , подавання теми  уроку

VI. Вивчення нового матеріалу

Вступна бесіда вчителя. (Демонстрація готових іграшок)

- Яка іграшка  вам найбільше подобається ? Чому саме?

- З яких деталей буде складатися ваша майбутня іграшка?

Отже, ви вже обрали іграшку для виготовлення. Пропоную придумати ім’я, або дати  цікаву назву іграшці.                               

- Як будуть називатися ваші іграшки?

 Розповідь учителя.

      Перш ніж виготовляти іграшку, вам потрібно зробити ескіз та викрійки деталей (лекала) з картону. Такі викрійки щільно прилягають до тканини. Їх зручно обводити олівцем або крейдою, шматочком змилку. До того ж вони довго зберігають форму і ними можна  користуватись кілька  разів. Потрібно запам’ятати певне правило: якщо ви перезнімаєте викрійку з книги, спершу переведіть її на кальку (прозорий папір) і лише після цього -  на картон. Не можна вирізати викрійки просто з книжки. Ви тільки зіпсуєте книжку, а викрійками все одно не зможете скористатися, тому що у книжці тонкий папір. Якщо таку викрійку обвести  олівцем, вона зімнеться і спотворить деталь.

VII. Осмислення учнями нового матеріалу

 - Що таке лекала або викрійки?

- З яких матеріалів доцільно виготовляти лекала?

- Як можна копіювати викрійки або лекала деталей іграшки?

VIII. Практичні роботи

Практичні роботи:  1. Створення ескізу об’ємної іграшки.

                                     2. Виготовлення викрійок деталей іграшок та їх

                                          копіювання.

 Практична робота №1

Виконання ескізу обраної іграшки

1) Аналіз завдань практичної роботи

- Замалювати об’ємну іграшку  на основі форми яйця на листку паперу формату А-4. Малюнок розмістити посередині листка. Розмір іграшки не повинний бути менше чим 7х7 см або 8х8 см.

2) Показ виконання операцій вчителем:

а) зобразити деталі на іграшці ( очі, ніс, вуха, щічки, руки, ноги тощо);

б) підписати назву іграшки з її обраним ім’ям.

3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами: олівець, папір формату А-4, гумка, лінійка.

4) Самостійне виконання завдань практичної роботи.

5) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

6) Підведення підсумків практичної  роботи №1.

 

Практична робота №2

Виготовлення викрійок обраної іграшки

(диференційовано, за вибором учня)

1) Аналіз завдань практичної роботи:

а) розглянути малюнки та викрійки іграшок, які до них пропонуються (Додаток Б. Викрійки для іграшки);

б) одержані викрійки деталей обраної вами іграшки прикласти до картону та акуратно обвести простим олівцем;

в) вирізати ножицями по наведеним лініям деталі іграшки;

г) підписати викрійки деталей іграшок за зразком, вказуючи назву деталі та її кількість;

д) викрійки розмістити у файлах або конвертах. Підписати на конверті назву іграшки.

2) Показ виконання операцій вчителем.

3) Забезпечення учнів необхідними інструментами та матеріалами:

викрійки  деталей іграшки (з картону), простий олівець, картон, ножиці, конверти або файли.

4) Безпека праці під час виконання практичної роботи при роботі з ножицями.

5) Самостійне виконання завдань практичної роботи.

6) Контроль вчителя з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.

7) Поточний інструктаж (індивідуальний або груповий).

8) Самоконтроль та взаємоконтроль учнів.

9) Перевірка наявності викрійок  та якості їх вирізування, правильності підписування.

 

IX. Підведення підсумків практичних робіт:

а) аналіз допущених помилок та шляхи їх усунення;

б) самооцінювання виконаних учнями робіт

https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg

X. Рефлексія

- Що нового дізналися на уроці?

- Чого навчилися?

- Яку роботу виконали?

- Де можна використати набуті знання та вміння?

XI. Домашнє завдання:

-  принести фетр, наповнювач, нитки, голку, ножиці, нитки муліне, клей-пістолет

XII. Прибирання робочих місць, майстерні

Додаток А. Ескіз м’яких іграшок на основі форми яйця

https://i.pinimg.com/736x/a1/82/15/a182157a98f025de23a942aa44ad6bdd.jpg

https://i.pinimg.com/736x/2f/4c/57/2f4c5766a27432de55e098e614461736--hens-burlap.jpg

 

 

 

                                                                        

https://i.pinimg.com/474x/b7/2a/35/b72a35fc3b935fbdd1bcbc42089caccf--kotak-pasti.jpghttp://ck.ot7.ru/uploads/7/1/5/Pashalnoe-yaytso-v-vide-zaytsa_71517.jpghttps://i.pinimg.com/736x/56/0f/54/560f54ff3f38c4e4ef06b20d563d59d6.jpg

https://freecoloringpages.github.io/img3/Baby-Chick-Coloring-Pages%20(6).jpghttps://i.pinimg.com/originals/62/dd/40/62dd40bb69b35b1a7eb4a3c243e06ee7.jpg         https://i.pinimg.com/originals/12/44/53/124453aaa4132f42522697bb0e5b5383.jpg

 

 

 

 

https://i.pinimg.com/736x/a1/82/15/a182157a98f025de23a942aa44ad6bdd.jpgДодаток Б. Шаблони м’яких іграшок на основі форми яйця

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://i.pinimg.com/736x/ea/d5/77/ead577fcd86e875c108b441a2641e7cd.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://lambrecen.ru/wp-content/gallery/pashal-039-nyj-krolik-iz-fetra-svoimi-rukami-eshhe-idei/pashalnyj-krolik-iz-fetra-svoimi-rukami-031.jpg

http://www.samoshvejka.ru/2016/3/vykrojka_paskhalnogo_krolika.jpg

46682128_dogyj52wzmznvu0_4a79d_7430673f_L

47492192_127441

myagkie-igrushki-svoimi-rukami-vyikroyki-1kot-vesnyankaGkdVHtZkG5d9yyc5Spd9WvbcGsZ9Gpchl2b9SqM5G-cc1319175985_2LapXzGDX5s0myagkie-igrushki-svoimi-rukami-vyikroyki

 

 

 

 

 

 

https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg          https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg

https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg          https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg

https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg          https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg

https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg          https://fc.vseosvita.ua/000xfc-2a3d/015.jpg

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Допіра Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1772
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку