Тема. Види кутів. Вимірювання кутів. Транспортир.
Мета: закріпити поняття: «кут», «елементи кута», «рівні кути», «бісектриса кута»; ознайомити учнів з одиницею виміру кутів, з видами кутів, із будовою транспортира і правилами користування ним; розвивати уяву, увагу, виховувати взаємоповагу.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Ігровий момент
Любі друзі! Чи знаєте ви, що у вашому класі з’явився новий учень Петрик Тяпляпкин? Але сьогодні він захворів і передав зошит зі своїм дом. завданням. Допоможіть мені, будь ласка, перевірити його дом. завдання і знайти, якщо є, та пояснити, де він припустився помилки.
(завдання висвітлюються на дошці у вигляді презентації – слайдів, учні перевіряють (шукають помилку) і сигналізують (червоними картками) учителеві про знайдену помилку.
1 слайд
1). <MNK, т. N – вершина, MN, NK – сторони кута;
2). <ABC, т. B– вершина, AB, BC – сторони кута;
3). <STQ, <QTN, <STN, т. T – вершина, ST, QT, NT – сторони кута.
В: на мал. №2
Дайте означення кута, бісектриси.
Деякі геометричні фігури можна вимірювати: відрізок у см, дм, м тощо, знайшовши число, яке показує, скільки разів вміщується на цьому відрізку одиничний відрізок. Це число наз. довжиною відрізка.
Для кутів можна з’ясувати, чи рівні вони.
На ці запитання ми сьогодні і знайдемо відповіді.
План.
- Прямий кут (90)
Дуже гордо і пихато
Виступає кут Прямий
- Тупий кут (більше 90)
А за ним, мов дід старий,
Шкутильгає кут Тупий.
- Гострий кут (менше 90)
А з-за рогу, причаївшись,
Показався Гострий кут.
- Розгорнутий кут (180)
Кут Розгорнутий у вись.
V. Формування нових знань.
Розгорнутий Прямий Гострий Тупий
180 90 35 135
1 179
89 91
2. № 351. Виміряти транспортиром кути ст.73 мал. 60.
< O = 53
< A = 130
< B = 30
< C = 55
< D = 90
VI. Підсумки уроку.
Д\З 8, №352, №350