Урок "Види кутів та їх побудова"

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань та закріплення понять "кут", "елементи кута", "рівні кути", "бісектриса кута", ознайомити з одиницею виміру кутів, з видами кутів, їх побудовою за допомогою транспортира, розвивати уяву та увагу учнів на уроці.
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Види  кутів.  Вимірювання  кутів.  Транспортир.

Мета:  закріпити  поняття:  «кут»,  «елементи  кута»,  «рівні  кути»,  «бісектриса  кута»;  ознайомити  учнів  з  одиницею  виміру  кутів,  з  видами  кутів,  із  будовою  транспортира  і  правилами  користування  ним;  розвивати  уяву,  увагу,  виховувати  взаємоповагу.

Тип  уроку:  засвоєння  нових  знань.

 

Хід  уроку

  1.                    Організаційний  момент:  привітання,  відмітити  відсутніх.

 

  1.                Перевірка  дом.  завдання.

 

Ігровий  момент

Любі  друзі!  Чи  знаєте  ви,  що  у  вашому  класі  з’явився  новий  учень  Петрик  Тяпляпкин?  Але  сьогодні  він  захворів  і  передав  зошит  зі  своїм  дом.  завданням.  Допоможіть  мені,  будь  ласка,  перевірити  його  дом.  завдання  і  знайти,  якщо  є,  та  пояснити,  де  він  припустився  помилки.

(завдання  висвітлюються  на  дошці  у  вигляді  презентації – слайдів,  учні  перевіряють  (шукають  помилку)  і  сигналізують  (червоними  картками)  учителеві  про  знайдену  помилку.

1  слайд                                                    

  1.         слайд

  1.         слайд

  1.         слайд

  1.         слайд

  1.         слайд

 

 

  1.            Актуалізація  опорних  знань.
  1.         слайд

1).  <MNK,  т. N – вершина,  MN,  NK – сторони  кута;

2). <ABC,  т. B– вершина,  AB,  BC – сторони  кута;

3). <STQ, <QTN, <STN,  т. T – вершина,  ST,  QT,  NT – сторони  кута.

 

  1.         слайд

В:  на  мал. №2

Дайте  означення  кута,  бісектриси.

 

  1.             Формування  нових  знань.

Деякі  геометричні  фігури  можна  вимірювати:  відрізок  у  см,  дм,  м  тощо,  знайшовши  число,  яке  показує,  скільки  разів  вміщується  на  цьому  відрізку  одиничний  відрізок.  Це  число  наз.  довжиною  відрізка.

Для  кутів  можна  з’ясувати,  чи  рівні  вони.

 

  1.         Чи  можна  кути  вимірювати?
  2.         Чи  є  «одиничний  кут»?
  3.         За  допомогою  якого  інструмента  можна  вимірювати  кути?

 

     На  ці  запитання  ми  сьогодні  і  знайдемо  відповіді.

                                     План.

  1. Поняття  розгорнутого  кута.
  2. Одиниця  вимірювання  кутів,  їх  позначення.
  3. Будова  транспортира.  Вимірювання  кутів.
  4. Види  кутів.

 

  1.      Зверніть  увагу  на  кут,  сторони  якого  лежать  на  одній  прямій – розгорнутий  кут (180).
  2.      Розгорнутий  кут  має  180  рівних  кутів,  тому  1  кут = 1(один  градус),  <MNK = 180.
  3.      Будова транспортира  (ст.70  мал. 54)
    •          центр транспортира (вершина  кута);
    •          лінійка  (одна  сторона  кута);
    •          Шкала  (мала  та  велика  поділки).

 

  1.      Види  кутів

                            -  Прямий  кут  (90)

                                    Дуже  гордо  і  пихато                     

Виступає  кут  Прямий

                                        -  Тупий  кут  (більше 90)

                                       А  за  ним,  мов  дід  старий,

                                       Шкутильгає  кут  Тупий.

                                       -  Гострий  кут  (менше  90)

                                      А  з-за  рогу,  причаївшись, 

                                      Показався  Гострий  кут.

                                      -  Розгорнутий  кут (180)

                                      І  летить,  мов  птах  у  небі

                                      Кут  Розгорнутий  у  вись.

     

                                        

                                    

 

V.    Формування  нових  знань.

  1. Розподіліть  кути  відповідно  до  понять:  90,  180,  35,  135,  179,  91,  89,  1.

                                  Розгорнутий     Прямий     Гострий     Тупий

                                        180                  90           35           135

                                                                                    1            179    

                                                                                   89            91

     2.  № 351. Виміряти  транспортиром  кути  ст.73  мал.  60.

< O = 53

< A = 130

< B = 30

< C = 55

< D = 90

VI.  Підсумки  уроку.

    Д\З  8,  №352,  №350

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
26 жовтня
Переглядів
152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку