9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Урок "ВІДКРИТТЯ ЄВРОПЕЙЦІВ" - 8 клас

Про матеріал

Авторка пропонує різноманітні форми роботи на уроці: робота з текстом підручника, картою атласу, перегляд фрагментів з мультимедійного підручника, з історичним джерелами, заповнення таблиці на етапі рефлексії.

Перегляд файлу

1

 

УРОК  №2. ВІДКРИТТЯ   ЄВРОПЕЙЦІВ.             Всесвітня історія -  8 кл.

МЕТА:

  • Визначити причини та передумови ВГВ; ознайомити учнів з подорожами Колумба, да Гами, Магеллана; знайти на карті землі, відкриті мореплавцями;
  • Розвивати навички самостійного мислення, уміння працювати з історичною картою як джерелом знань; удосконалювати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • Виховувати повагу до історичного минулого народів світу, розуміння того, що кожен має право бути таким, яким він є.

ПІСЛЯ УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ:

  • Показувати на карті основні географічні відкриття;
  • Характеризувати подорожі європейців;
  • Визначати причини ВГВ;
  • Називати період ВГВ, дати подорожей Х.Колумба, В. да Гами, Ф. Магеллана;
  •  Пояснювати та застосовувати основні поняття теми.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: «ВГВ», «Реконкіста», «колоніальна імперія», «зустріч цивілізацій».

НМЗУ: атласи, підручники, презентація, ММП – ВІ 8 кл, тема 1 «ВГВ»

ТУ:урок засвоєння та застосування нових знань, умінь. навичок.

Хід уроку:

І. Оргмомент.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

А.БЕСІДА:

1. Укажіть хронологічні рамки епохи Нового часу та раннього Нового часу.

2. Як ви вважаєте, чим відрізнялися  . СЛАЙД № 1

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Великі держави, що виникли в Європі, почали виявляти інтерес до освоєння нових територій. Після арабських, монгольських і турецьких завоювань контроль над прибутковою торгівлею прянощами, китайським шовком і фарфором опинився в руках арабських купців. Сухопутний шлях, відкритий російським мандрівником Афанасієм Нікітіним, був надто довгим і небезпечним. У країнах Європи намагалися знайти нові шляхи до Індії.

 

СЛАЙД № 2   ІV. Оголошення теми мети, очікуваних результатів.

СЛАЙД № 3   А. ПЛАН.

1. Причини і передумови ВГВ.

2. Мандрівники Доби ВГВ.

3. Перша навколосвітня подорож.

4. Доколумбові цивілізації Америки

СЛАЙД № 4  Б.ЗАПИС ТА ПОЯСНЕННЯ Д/З.

§2, повт. §1 – ПО, хронологічна (!) таблиця «Географічні відкриття к. ХV – І ½ ХVІ ст.»: мореплавець, дата подорожі, відкриті землі. +висновки.

Міні-проекти  «ВГВ»*

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Причини і передумови ВГВ.

А. ЕВРИСТИЧНА БЕСІДА.

1. До чого призвело удосконалення знарядь праці та поява великих підприємств у країнах Західної Європи?

2. До чого призвело збільшення кількості товарів?

3. Що треба мати для придбання нових товарів?

4. З чого карбували гроші?

5. Чи багато цих металів в Європі?

 Отже, треба шукати золото та срібло в інших країнах, але не лише для карбування монет, а й для збагачення заможних верств населення.

ДЕ ВЗЯТИ ЗОЛОТО?

6. Яку країну вважали країною казкових багатств? — Індію

7. Чому? – продаж пряностей, багато прикрас.- с. 17 ( 1 а.в.) -  М.Поло про багатства Сходу

8. Яким шляхом торгували з Індією? – через Туреччину.

9. Чи вигідно торгувати через посередників-арабів, чому?

Отже, європейські мореплавці стали прагнути встановити прямий зв’язок з країнами Азії, щоб цілком привласнити собі прибутки від торгівлі зі Сходом. Після захоплення турками Константинополя торгувати зі Сходом стало ще важче.

Б.ММП – т.1 «ВГВ» - Причини і передумови ВГВ – ч.1,2.

 

В. МОЗКОВИЙ ШТУРМ

1. Назвіть причини ВГВ: - запис у зошити. - СЛАЙД №5

1. Пошук золота і срібла через їх нестачу в Європі.

2. Пошук нових шляхів до країн Сходу.

3. Бажання позбутися посередників у торгівлі зі Сходом.

 

2. Чи достатньо лише причин для початку ВГВ?

3. Які визріли передумови для ВГВ?

Г. ММП – т.1 «ВГВ» - Причини і передумови ВГВ – ч.3

Передумови для ВГВ?- запис у зошити. СЛАЙД №6

1) технічна: удосконалення конструкції кораблів та їх обладнання навігаційними приладами: компас, астролябія, порто лани – с.17-18

2) наукова: визнання учення про кулястість Землі.

3)  соціальна : наявність в Іспанії значної  кількості бідних дворян.

 

Отже, у XV – с. XVII ст. — епоха ВГВ – відкриття європейських мандрівників  були спричинені активними пошуками нових торгівельних шляхів в Азію.

 

 

2. Мандрівники Доби ВГВ.

А. РОБОТА З ІСТОРИЧНОЮ КАРТОЮ. - с.2,3

ЗУ: Користуючись картою атласу «Великі географічні відкриття к. XV— І ½  XVII ст. …», дайте відповіді на запитання.

1.Назвіть країни, які розпочали епоху географічних відкриттів. Свою відповідь поясніть.

2. Назвіть мандрівників, які здійснювали плавання у XV – с. XVII ст.

3. Назвіть мореплавців, які шукали морські шляхи в Індію. Яким чином вони планували досягти Індії?

4. Які нові континенті були відкриті під час цих подорожей?

5. Назвіть народи, які населяли ці континенти.

 

Б.ММП – т.1 «ВГВ» - Початок доби ВГВ. – задати питання до фрагменту.

+АТЛАС = знайти подорожі на карті.

В. ММП – т.1 «ВГВ» - Плавання Х.Колумба до берегів Америки – Основна думка фрагменту?

+АТЛАС = знайти подорожі та відкриті землі на карті.

Г. ДЖЕРЕЛО – с.22 + ??

ПУ: що вас найбільше вразило у переглянутих матеріал?

=˃ початок розподілу світу між Іспанією та Португалією – АТЛАС с.2-3 або підручник – с.22-23.

 

3. Перша навколосвітня подорож.

А. ММП – т.1 «ВГВ» - «Перша навколосвітня подорож»

+ ДЖЕРЕЛО – С.22 підручника

Б. ОБГОВОРЕННЯ:

1. Яке значення мала ця подорож?

2. З якими труднощами зіткнулися мореплавці?

3. Які риси характеру були притаманні мандрівникам?

 

В.ВИСНОВКИ.

4. Доколумбові цивілізації Америки

А. ММП – т.1 «ВГВ» - Доколумбові цивілізації Америки.

1. Чи можна вважати народів Америки відсталими народами порівняно з європейцями? Чому?

Б. ПІДРУЧНИК – ПОШУК:

§2 п.5 – знайти як з 1992 р. називають подію, що увійшла в історію під назвою «відкриття Америки»? Чому так?

СЛАЙД №7 Яка назва є більш точною, на вашу думку, чому?

 

VІ. Рефлексія.

А.РОБОТА В ГРУПАХ (четвірки)

 СЛАЙД №8 - Заповніть таблицю «Причини та наслідки ВГВ», записавши відповідний номер положення у відповідну колонку таблиці:

Причини ВГВ

Наслідки ВГВ

1,3,5

2,4,6,7,8,9

1. Бажання європейців збагатитися на торгівлі з Індією.

2. Переміщення до Антверпена центру світової торгівлі.

3. Потреба в золоті та сріблі — основних металах, з яких карбували гроші.

4. Надзвичайне зростання обсягів торгівлі.

5. Загарбання турками Константинополя.

6. Переміщення торгових шляхів із Середземного моря в Атлантичний океан. 7. Початок колоніальних загарбань.

8. Збагачення власників майстерень і купців Європи.

9. Поява в Європі нових рослин, товарів, продуктів.

 

VІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

СЛАЙД №9   VІІІ. Домашнє завдання.

§2, повт. §1 – ПО, хронологічна (!)таблиця «Географічні відкриття к. ХV – І ½ ХVІ ст.»: мореплавець, дата подорожі, відкриті землі. + висновки

Міні-проекти  «ВГВ»*

 

 

ЛІТЕРАТУРА:

Сорочинська Н.М. Всесвітня історія: підручник для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл./Н.М.Сорочинсьька, О.О.Мартинюк. О.О.Гісем. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2016.

Мультимедійний підручник Всесвітня історія. 8 клас

Усі уроки до курсу «Всесвітня історія.» 8 клас/Упоряд. Н.М.Морозова, Т.В.Михайлів – Х.: ВГ «Основа», 2008.

docx
До підручника
Всесвітня історія 8 клас (Сорочинська Н.М., Мартинюк О.О., Гісем О.О.)
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку