Урок "Відкриваємо переставний закон додавання"

Про матеріал
Урок в цікавій формі ознайомить дітей з переставною властивістю додавання, учні мають дослідити доцільність використання закону при обчисленні прикладів, закріпити вміння обчислювати приклади на додавання та віднімання в межах 10. На цьому уроці формуємо математичну компетентність, розвиваємо мислення, тренуємо пам’ять, виховуємо любов до математики.
Перегляд файлу

                  Урок математики                                                            

  Тема уроку. Відкриваємо переставний закон додавання

  Мета уроку: ознайомити дітей з переставною властивістю додавання, довести доцільність використання закону при обчисленні прикладів, закріпити вміння  обчислювати приклади на додавання та віднімання в межах 10, формувати математичну компетентність,розвивати мислення учнів, тренувати пам’ять, виховувати любов до математики.

 

                                              Хід уроку

 

            І. Організаційний момент

1.Привітання

2.Емоційне налаштування (діти стають в коло біля дошки)

   Учитель. Щоб нам добре працювалось на уроці, я хочу передати вам почуття радості, добра і взаємодопомоги.

- Діти, відгадайте загадку:

Стало біло навкруги-

Я розтрушую сніги,

Наганяю холоди.

Води сковую в льоди.

В дружбі я з дітьми всіма

Здогадались, я   …(зима).

  • Так, і ми продовжуємо нашу тему дня – зима.
  • А ви любите зиму? За що?

ІІ. Усний рахунок.

     1. Повторення вивченого матеріалу

Пропоную пограти у гру «Сніжки»

Передаємо сніжний ком один одному

                 1 Називаємо числа від 1 до 10.

                 2 Рахуємо в зворотньому порядку від 10 до 1.

(Діти сідають за парти).

  1. Викладіть ряд чисел від 1 до 10;
  • покажіть цифри 8, 4, 6, 10;
  • чи можна 10 назвати цифрою? Чому?
  • покажіть найбільше одноцифрове число;
  • найменше;
  • сусідів числа 4;
  • яке число стоїть між числами 3 і 5;
  • попереднє числа 9;
  • наступне числа 2;
  • яке число загубилось 1, ?, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10.(зібрати цифри)
  1. Усне обчислення прикладів                                    слайд 2

5+1              7+1

Яке число одержуємо, коли додаємо 1?

  1.                           10-1

Яке число одержуємо, коли віднімаємо 1?

3. Гра «Розтопи сніжинку»

2 + 3 =5               5 + 5 =10                 8 – 0 =8

6 – 4 =2               4 + 3 =7                   5 – 4 =1

9 – 2 =7               3 – 3 =0                   7 + 0 =7

ІІІ. Каліграфічна хвилинка                                     слайд 3

Повторення написання цифри 7

       Це число магічне. Числу 7 з давніх -давен приписували магічну силу. Якщо сім раз повторити  те, що треба вивчити, то воно обов’язково запам’ятовувається. Є  7 чудес світу, 7 кольорів веселки, 7 днів тижня. У назвах казок також зустрічається  7: «Вовк та семеро козенят», «Білосніжка та 7 гномів».Також є приказка: «Сім раз відмір, а раз відріж».

-Щоб наші бажання здійснювались, пропишемо цифру 7 сім раз

ІV.Вивчення нового матеріалу

    1. Пояснення вчителя

  • Діти, на перерві я провітрювала клас і до нас залетіли сніжинки –

      3 великих і 5 маленьких

(вивішую на дошці)

  • Давайте складемо приклад і обчислимо його

3+5=8

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Який перший доданок?
  •  Другий?
  •  Сума?

Потім сніжинки почали кружляти і зупинились в такому порядку (складаємо приклад 5+3)

  •  Який перший доданок?
  •  Другий?
  •  Сума?
  • Що ми зробили з числами?
  • Чи змінилась сума в другому прикладі?
  • Який висновок можна зробити?

Висновок.  Це -  переставний закон додавання. Від переставляння доданків сума не змінюється.

Запис прикладів у зошити

         2. Повідомлення теми уроку                                          слайд 4

  • Подумайте і скажіть, в якому випадку числа додавати зручніше, легше?
  • Так, дійсно, легше і зручніше додавати до більшого числа менше.

V.  Фізкультхвилинка                                                              слайд 5

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Робота в групах

(повторення правил роботи у групах)

- слухати і чути;

- бути активним;

- висловлюватись по черзі.

   Кожна група отримує аркуш, на якому зліва є кишені зі вставленими виразами, а справа кишені порожні.

Завдання. Розмістити запропоновані картки з виразами справа, вилучаючи зайві так, щоб утворилися пари, застосовуючи переставний закон додавання.

4 + 3                                           7 + 1                    3 + 3          

1 + 7                                           9 – 3                    6 + 2

5 + 4                                           4 + 5                    3 + 4

(аркуші із виконаним завданням вивішую на дошці, усно розв’язуємо)

- Які з прикладів обчислити легше?

2. Робота в парах

Виберіть, запишіть в зошит і розв’яжіть тільки ті приклади, де додавання виконати зручніше і легше

  • А як це зробити зручніше?

(потрібно до більшого числа додати менше)

6+1=            3+7=            3+2=          2 + 4=

2+7=            5+2=            7+3=

4+6=            8+1=            1+9=

- Які два приклади можна об’єднати в пару?

 - Чому?

3.Самостійна робота

Зошити з друкованою основою, с.50, завд.1

(Замалювати вирази з однаковими значеннями олівцем одного кольору).

Скільки утворилося пар рукавичок?

VІІ. Підсумок уроку

Що нового дізнались на уроці?

Чи змінюється сума при переставлянні доданків?

Як зручніше додавати числа?

VІІ. Рефлексія

Настрій

Діти, нам надійшов лист від Св. Миколая. Він пише, що вже в дорозі і надсилає вам невеличкі подарунки.

Подарунки від Святого Миколая (розмальовки)

doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
1491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку