Урок Віднімання раціональних чисел

Про матеріал
формувати знання, уміння і навички учнів віднімати раціональні числа, розвивати пам'ять, логічне мислення, навички раціональних обчислень, виховувати прагнення до знань, любов до математики.
Перегляд файлу

Тема. Віднімання  раціональних чисел 

 

Мета: формувати знання, уміння і навички учнів віднімати раціональні числа, розвивати пам'ять, логічне мислення, навички раціональних обчислень, виховувати прагнення до знань, любов до математики.

Тип уроку: засвоєння навичок та вмінь.

Хід уроку

  1. Перевірка домашнього завдання:
  1. Які числа називаються натуральними?
  2. Які числа називаються цілими?
  3. Які числа називаються протилежними?
  4. Які числа називаються раціональними?
  5. Чи є 0  натуральним числом?
  6. 0 – додатнє чи відємне число?
  7. Як додати два раціональні числа з однаковими знаками ?
  8. Як додати два раціональні числа з різними знаками ?

 

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

1.   Обчисліть: а) 73 – 3; 78 – 30; 0,46 – 0,3; 0,83 – 0,03;
б) 243 – 2; 12,4 – 2; 25,2 – 0,2; 3,54 – 2;

в) 52 – 2; 0,52 – 0,2; 0,52 – 0,02; 5,2 – 0,02;

г) 8,7 – 1,3; 7 – 3,4; 15,3 – 1,8; 10,363 – 5,49.

3.   Назвіть модулі чисел:-7; 8,5; 0,76 ;- 0,01.

III. Застосування знань

1.   Мотивація навчальної діяльності

Математика – наука, з якою ми зустрічаємося щодня.Кожного дня ми розраховуємось грошима – і ,звичайно, ми повинні вміти швидко рахувати. « Придбання грошей потребує доблесті; зберігання грошей потребує розсудливості; витрачання грошей потребує майстерності.»  - говорив німецький письменник Авербах Бертольд.

2. Віднімання раціональних чисел

Задача 1. Якщо у вас є 15 грн.,а борг 5 грн. Скільки коштів у вас залишиться після того як ви розрахуєтесь з боргом ?

Розв'язання. Зрозуміло, що, якщо у вас є 15 грн.,а борг 5 грн.,то у вас залишиться 10 грн. Запишимо 15 – 5= 10 (грн.)

Задача 2. Якщо у вас є 15 грн.,а борг 15 грн. Скільки коштів у вас залишиться після того як ви розрахуєтесь з боргом ?

Розв'язання. Зрозуміло, що, якщо у вас є 15 грн.,а борг 15 грн.,то у вас залишиться 0 грн. Запишимо 15 – 15= 0 (грн.)

Задача 3.  Якщо у вас є 15 грн.,а борг 25 грн. Скільки коштів у вас залишиться після того як ви розрахуєтесь з боргом ?

Розв'язання. Зрозуміло, що, якщо у вас є 15 грн.,а борг 25 грн.,то чи погасите ви борг?Звичайно , борг залишиться. Запишимо 25 – 15= 10 (грн.) Залишиться 10 грн. боргу

Звернемо увагу, що 15– 25=15+ (-25) = - (|25| - |15|) = - (25 - 15) = -10.

4. Якщо у вас є борг 15 грн.,і іще необхідно взяти борг 25 грн. Скільки коштів у вас залишиться після того як ви розрахуєтесь з боргом ?

Розв'язання. Зрозуміло, що, якщо у вас є борг 15 грн.,і іще необхідно борг 25 грн.,то борг збільшиться і становитеме 35 грн.

Таким чином, щоб відняти два раціональні числа, треба:

1)  від більшого модуля відняти менший;

2)  поставити перед здобутим числом знак того числа, в якого модуль більший.


 

IV. Закріплення знань. Вироблення вмінь

Усні вправи

1.   Виконайте віднімання:

-9-4 ; 24-34 ;17 -54 ;

2.   Чи правильно виконано додавання? (Прочитайте і прокоментуйте рівність):

а) -15 + (+10) = 15 - 10 = 5;

б) -15 + (+10) = - (15 + 10) = -25;

в) -15 + (+10) = - (15 - 10) = -5.

3.   Виконайте додавання:

а) 9 + (+5); -9 + (-5); -9 + (+5); +9 + (-5);

б) 10 + (+4); -10 + (-4); -10 + 4; +10 + (-4);

в) -0,6 + (+0,2); +0,6 + (-0,2); -0,6 + (-0,2); 0,6 + (+0,2).

Письмові вправи

№1184,1187.1190,1193,1195,1196,1205.
 

V. Підсумки уроку

Запитання до класу

1.   Який знак має сума двох чисел з різними знаками?

2.   Чому дорівнює модуль суми двох чисел з різними знаками?

3.   Як виконати додавання двох чисел, з 1ки ходне – додатне, друге – від'ємне?

4.   Сума яких двох чисел дорівнює 0?

VI. Домашнє завдання:

-Вивчити правила додавання і віднімання раціональних чисел,

№1197,1206.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Рівняння. Основна властивість рівняння

 

Мета: повторити та узагальнити знання учнів про зміст поняття «рівняння» ,властивості рівняння і способи розв'язання рівнянь; розвивати пам'ять, логічне мислення; виховувати прагнення до знань.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Організаційний момент

 

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи:

  1. Обчисліть:

345+786

567-459

23,6+27,4

45,5-56,8

5,2*8,5

5,6:0,2

2.   Використовуючи  правила, розв'яжіть рівняння:
а) х - 3,3 = -2,7;         

б) х + 3,3 = -2,7;                 

в) х · (-3,3) = -2,7;

г) х : (-3,3) = -2,7;      

д) -3,3 : х = -2,7;                 

е) -3,3 - х = -2,7;

3.   Спростіть вираз:

a) -5a - 3a + 5b - 7b;

б) 6х - 5у –6 х – 7у;

в) 7х - (7х - 7);

г) –(х + 5) + (х - 2);

д) -4(2а - 3);

ж) -0,1(-5а - 0,5).

 

III.  Повторення та систематизація знань

Гра «Мікрофон»:учні задають один одному запитання по темі «Рівняння» (наприклад :

·   що називається рівнянням ? (рівність, в якій є невідоме число);

·   що є коренем рівняння? (значення змінної, яке перетворює рівняння на правильну рівність);

·   що означає «розв'язати рівняння»? (знайти всі корені або довести, що їх немає)).

ІV. Формування знань. Вироблення вмінь

Усні вправи

1.   Чи правильно виконано перенесення доданків з однієї частини в іншу в рівнянні: -7х - 3 = х + 11?

а) -7х – 3 – х – 11 = 0;

б) -7х + х = 11 - 3;

в) -7х - х = -11 + 3;

г) -7х – х = 11 + 3.

2.   Поясніть кожний крок розв'язування рівняння:

5х - 14 = 3х;  5х - 3х = 14; 2х = 14; х = 14 : 2; х = 7.

 

Письмові вправи

№852,854,855,861,866. 

V. Підсумки уроку

-Сформулюйте правило переносу доданків з однієї частини рівняння в іншу.

- Які рівняння називаються рівносильними?

-Як знайти невідомий множник ?

-Як знайти невідомий доданок ?

-Як-Як знайти невідомий дільник ?

 знайти невідоме  ділене ?

VI. Домашнє завдання:

Вивчити параграф 23, розв'язати №853,862.

 

docx
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку