Урок: Математика
Тема: Віднімання від 15 одноцифрових чисел із переходом через десяток. Розв’язування задач.
Автор підручника: Н.Листопад
Очікувані результати: володіють навичками додавання і віднімання чисел у межах 100; [2 МАО 4.3] обчислюють усно зручним для себе способом; [2 МАО 4.3]; коментують виконання обчислень; [2 МОВ 1.6]; обирають числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання; [2 МАО 2.3] планують розв’язування (розв’язання) сюжетної задачі; [2 МАО 2.2]; мають уявлення про корисну та шкідливу їжу; усвідомлюють необхідність вживання продуктів, насичених вітамінами.
Дидактичні матеріали до уроку:
Хід уроку
І.Емоційне налаштування на урок.
1. Перевірка настрою. Вправа «Кольоровий настрій»
- Поміркуйте з яким настроєм ви починаєте урок, підніміть цеглинку , яка відображатиме ваш настрій.
А тепер послухайте, що означає кожен колір.
Якщо ви обрали…
-
Синій – ви впевнені у своїх силах і все буде добре!
-
Червоний - ви готові до уроку. А це значить в кінці- чекає гарний результат!
-
Жовтий – у вас гарний настрій, ви радієте сьогоднішньому дню. На уроці зможете дізнатися багато нового.
-
Зелений- ви спокійні і врівноважені, готові до сприймання нового матеріалу.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
-
Математична розминка з ЛЕГО.
-
Діти, вам необхідно не лише обчислити вирази та кольором цеглинки показати правильну відповідь а й дізнатися слово, яке допоможе зробити наш урок більш пізнавальним.
10-4 12-5 14-6 13-4 15-10 20-10 11-3
-
Утворилось слово ВІТАМІН.
-
Діти, що є найбільшим джерелом вітамінів? ( овочі та фрукти)
-
Сьогодні на уроці виконуючи завдання дізнаємось ТОП-5 найкорисніших фруктів. Чим старанніше будемо працювати, тим біліше корисного дізнаємось для себе.
-
Так, як ми з вами виконали правильно математичну розминку відкрию вам 5 місце нашої корисної 5 –це банан.(Це ягода. Забезпечують енергією, покращують настрій, регулюють температуру тіла людини. Світовий рекорд по поглинанню бананів за 1 годину — 81 банан.)
2.Хвилинка каліграфії. Запис числа.
- Порахуйте кількість учнів у класі. Додайте 1 . Запишіть каліграфічно це число.
- Що нам відомо про це число?
- На 4-му місці- хурма. (Корисна для зору і шкіри.Добре втамовує голод, хоча і низькокалорійна.Покращує працездатність)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
-
Постановка проблеми.
-
Діти, із запропонованих чисел поміркуйте, яке зайве.
11 10 14 12 13 15
-
Формулювання теми, мети уроку.
-
Хто спробує визначити тему уроку.
-
Вправа « Очікування»
Наша місія____________.
Працюватимемо____________.
Тому ми будемо на уроці___________.
-
На 3-му місці-ківі( Ківі на 84% складається з води, багатий вітаміном С, необробленого ківі не вийде желе.)
ІІІ.Вивчення нового матеріалу
-
Робота в групах.
-
Діти, зараз ми уявляємо що ми з вами в супермаркеті. Кожна група наосліп придбає у мене один продукт . Вашим завданням буде на аркушах записати два вирази-1 , у якому ви дізнаєтесь скільки всього у вас грошей, а 2- скільки у вас залишиться решти, коли ви придбаєте свій продукт. Я зараз вам на прикладі покажу.
Кожна група отримує по 15 гривень різними купюрами та продукти
( сік 8 грн, йогурт 9 грн, кефір 7 грн, молоко8 грн, чіпси6 грн, сухарики6 грн, фанта7 грн, шоколадка 8 грн)
-
Кожна група презентує свої вирази.
-
Діти, а чи всі продукти, які ви придбали корисні? Що зробимо з шкідливими? Яку інформацію показують на продуктах цифрами?Давайте перевіримо терміни.
-
Заишемо вирази:
-
15-7=15-5-2=8 14-6=
15-8=15-5-3=7 14-8=
15-9=15-5-4=6 15-10=
На 2-му місці- гранат(В одному гранаті міститься від 400 до 1000 зерняток, підвищує гемоглобін, захищає суглоби , протизастудний засіб,чисташкіра,здорове волосся)
2. Робота над задачею(ст.35 №202)
- Читання учнями.
- Повторення умови задачі за коротким записом.
- До яких страв входять і морква і буряк?
- Чи можемо одразу відповісти на запитання?
- Що дізнаємось спочатку?
- Якою дією? Чому?
- Тепер можемо відповісти на запитання задачі?
- Який вид задачі?
- Запис задачі в зошит.
На 1-місці- яблуко(У 2005 році японець Чісато Івасаки на своїй фермі в місті Хіросакі виростив величезне яблуко вагою 1,849 кг., Чим менше яблуко, тим більше воно містить вітамінів і мікроелементів, Яблучний сік має заспокійливу дію, тому його корисно давати дітям, які погано сплять, У Європі, в середньому, людина з'їдає близько 65 яблук кожного року)
3. Складання подібної задачі.
- Дівчата отримують груші, хлопці- яблуко. Завдання скласти подібну задачу.
ІV.Підсумок уроку.
1.Прийом « Рюкзак вражень»
- Які знання , що отримали сьогодні на уроці покладете в рюкзак.
2. Самооцінювання « Кошик досягнень»
- Діти, я пропоную вам розфарбувати яблучко у відповідний колір і покласти його до нашого кошика.( Зелений- мені було цікаво, Жовтий- матеріал був для мене складним, червоний- мені потрібна допомога)