Урок "ВІдомості про тканину"

Про матеріал
Урок "Відомості про тканину" дозволить ознайомити учнів з процесом утворення волокон і тканин, способами визначення основи, пругу, лицьової та зворотньої сторони тканини, формувати уявлення про тканину як про дві системи переплетення ниток, закріпити вміння визначати полотняне переплетення тканин, основу, пруг, лицьову і виворітну сторони тканини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЩО ТАКЕ ВОЛОКНО

Номер слайду 2

В природі розповсюджені білкові волокна- вони нам всі знайоміНаприклад, волокна дереваstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 3

Це волокна листкаstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 4

Це волокна м'ясаstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 5

Волокна-це маленькі складові будь-якого об'єкту. Всі вони схожі між собою. Як ви думаєте-чим?

Номер слайду 6

Пограємо в велетнів?

Номер слайду 7

А це щітинки звичайної зубної щітки. Як ви думаєте що це?

Номер слайду 8

Зубна нитка та залишки їжі Що це?

Номер слайду 9

Пензлик для туші. Що це?

Номер слайду 10

Пил(синтетичні волокна, пильця рослин та залишки комах)

Номер слайду 11

Це не сірник- вушна паличка. Що це?

Номер слайду 12

Кінчик волоссся

Номер слайду 13

Волокна туалетного паперу.

Номер слайду 14

Край поштової марки.

Номер слайду 15

Шкаралупка куриного яйця

Номер слайду 16

Нейлонові панчохи

Номер слайду 17

Еластичні волокна стрічки

Номер слайду 18

Аркуш паперу

Номер слайду 19

А це…. Так, нитка, що втягнена в вушко голки. Придивись уважно. Одна ника складається з великої кількості волокон

Номер слайду 20

Голка з ниткой під мікроскопом

Номер слайду 21

Це текстильні волокна

Номер слайду 22

Як ви думаєте ,де волокна, а де –нитка?.

Номер слайду 23

Як же волокна перетворюються в нитки?Хо дізнатись?А побачити?

Перегляд файлу

Тема:Відомості про тканину.5 клас.

Мета: навчальна: систематизувати і доповнити знання, отримані учнями в початкових класах про тканини і їх виготовленні;

ознайомити учнів з процесом утворення волокон і тканин, способами визначення основи, пругу, лицьової та зворотньої сторони тканини, формувати уявлення про тканину як про дві системи переплетення ниток, закріпити вміння визначати полотняне переплетення тканин, основу, пруг, лицьову і виворітну сторони тканини.

виховна: виховувати вміння цінувати інтелектуальну і технологічну працю багатьох поколінь майстрів ткацтва;

розвиваюча: забезпечити розвиток у школярів вміння виділяти вузлові етапи своєї або чужої діяльності; прищеплювати якості акуратності і зібраності при виконанні практичної роботи;

Тип уроку: урок фронтального та індивідуального засвоєння нового матеріалу.

Об'єкт праці: лабораторно - практична робота: «Визначення полотняного переплетення, основи, пругу, лицьової та зворотньої сторони тканини».

Устаткування: презентація: «Що таке волокно», відео майстер-клас «Визначення полотняного переплетення, основи, пругу, лицьової та зворотньої сторони тканини»; наочні посібники колекцій тканин, макет полотняного переплетення, ножиці, лупа; проектор, комп'ютер.

Обсяг роботи: вивчити способи визначення лицьової та зворотньої сторін тканини, основи і пругу, переплетення. Визначити полотняне переплетення тканини, основу і пруг, лицьову і виворітну сторону тканини.

Міжпредметні зв'язки: історія, народознавство,мистецтво.

 

Хід уроку:

 

 І. Організація учнів:

Привітання.

Перевірка явки учнів, підготовки до уроку.

Організація робочого місця.

Інструктаж по ПТБ.

1.Мотівація, формулювання мети уроку (спільно з учнями).

 

 ІІ. Актуалізація опорних знань.

Презентація «Що таке волокно»

1-3 слайди дозволять актуалізувати знання учнів про будову органічних об'єктів і наблизити до засвоєння поняття ВОЛОКНО, текстильних волокон (рис.2.5)

                      Рисунок5.png

                Рисунок 2.5. «Перші слайди презентації «Що таке волокно»

Наступні слайди допомагають поглянути на звичні об'єкти уваги по-новому, тим самим учні в ігровій формі наближаються до засвоєння знань про структуру тканини, нитки, як утворення з текстильних волокон (рис.2.6.).

              

                Рисунок 2.6 «Слайди презентації «Що таке волокно»

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу(рис.2.7.)

               Рисунок3.png

                Рисунок 2.7. «Слайди презентації»

Демонстрація відео ВВС «ЯК це зроблено. Пряжа» [8, С.345].

 "Як це зроблено. ТКАНИНИ » [9, С.345].

ІV. Закріплення матеріалу, що вивчається

 Звернення з проханням прокоментувати 3Д модель утворення тканини - розкрити суть технологічного процесу утворення тканини.

Учитель коригує роздуми учнів за допомогою запитань про те як розташовані і натягнуті поперечні і поздовжні нитки, як вони сплітаються, як називається верстат, процес виготовлення тканини і т.д.

Рефлексія основних понять уроку:

мене здивувало ...мене зацікавило ...мені захотілось…я відчув, що ...

мені, напевно, важко було б ...в моєму місті можна було б створити ...

V. Практична частина

Вступний інструктаж.

Ознайомлення з об'ємом роботи, критеріями оцінювання, правилами техніки безпеки, організації робочого місця.

У практичній частина уроку через складність і насиченістю завдань доцільно застосування методу кооперативного навчання - груповий пазл, прийом «рівний рівному» (на етапі перегляду відео МК, знятого ровесниками-учнями 5-а класу гімназії м Торез) і робота в малих групах ротаційного характеру.

Учням пропонується розділитися на групи (можна виконати в ігровій формі-запропонувати вибрати картки з зображенням технологічних процесів або матеріалів).

E:\5.альбом идей\Картинки работы\_.jpgE:\5.альбом идей\Картинки работы\vjazka017.gif

 

Учні кожної групи знайомляться з відео МК, які приготували для них однолітки- учні 5-а класу гімназії:

- Визначення лицьової та зворотньої сторони тканини,

- Визначення основи і пругу,

- Визначення полотняного переплетення.

Потім виконують практичну роботу відповідно до теми МК і презентують результати іншим групам.

Лабораторно - практична робота № 1 «Визначення лицьової та зворотньої сторони тканин»

Лабораторно - практична робота № 2 «Визначення основи і пругу»

Лабораторно - практична робота № 3 «Визначення полотняного переплтення»

Звіт у формі оціночного листа - пазлу, який передбачає наявність:

- виконаної лабораторно-практичної роботи в зошиті (індивідуально кожним учнем);

-проектні варіанти групового демонстраційного пазлу.

-пазла контольних питань для засвоєння досліджуваної теми іншими групами;

-позитивних відповідей на контрольні питання інших груп.

Також оцінюється виконання ПТБ, активність і креативність усіх членів групи.

2. Поточний інструктаж.

 Самостійна робота учнів. Самоконтроль, взаємоконтроль. Цільові обходи. Консультування.

3. Заключний інструктаж.

Припинення роботи.

Підсумкова рефлексія: я визначив ... для цього знадобилося ... пишаюся, що у мене вийшло..мені не вдалося ... в майбутньому я планую ...

Оцінювання. Аналіз помилок. Прибирання робочих місць.

Д.З .: оформити Альбом-пам'ятку зразків лицьової та зворотньої сторін тканини (група №1), полотняного переплетення (група №3), основи і пруга (група №2).

 

 

 

zip
Додано
22 грудня 2019
Переглядів
1117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку