Урок "Відсотки.Знаходження відсотків від числа"

Про матеріал
Урок "Відсотки. Знаходження відсотків від числа". Урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

«ВІДСОТКИ.

ЗНАХОДЖЕННЯ ВІДСОТКІВ ВІД ЧИСЛА»

 Мета уроку:

  • дидактична: сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими і звичайними дробами; формувати навички розв’язування задач на знаходження відсотків від числа;
  • розвивальна: розвивати в учнів усну і письмову культуру мовлення, логічне мислення, заохочувати учнів до самостійної навчальної діяльності, виховувати у них позитивну мотивацію до навчання, відповідальність за власні навчальні досягнення;
  • виховна: виховувати допитливість, уважність, натхнення, любов до навчання та вміння працювати разом.

 

Тип уроку: застосування знань, умінь і навичок.

Обладнання:  конспект, підручник, картки для самооцінки.

Епіграф  уроку: «Знання лише тоді знання,коли вони здобуті зусиллями cвоєї думки,а не пам’яттю.»                                    Л.Толстой

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1) Вступне слово вчителя

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 Будьте уважні під час уроку. Думайте, запитуйте, пропонуйте – так  дорогою до істини ми будемо іти разом.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

Двоє учнів на дошці записують розв’язання  домашніх задач.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Як називаються числа, що записують за допомогою риски?
  2. Як називається число, що записане над рискою  (під рискою)?
  3. Що показує знаменник  (чисельник) дробу?
  4. Що означає дріб   ?
  5. У саду росте 20 дерева, з них     становлять вишні. Скільки вишневих дерев росте в саду?  (Сформулювати правило знаходження дробу від числа)
  6. Як називається дріб, у якого чисельник більший  від знаменника? Наведіть приклади.

 

ІV. Вивчення та сприймання нового матеріалу

Сьогодні наш урок пройде під девізом: «Знання лише тоді знання,коли вони здобуті зусиллями cвоєї думки,а не пам’яттю.» 

 

Часто в житті доводиться користуватися поняттям відсотка: в банківських розрахунках, в статистиці і, навіть, в кулінарії. Зараз ми почуємо одну із таких задач. 

ja_9.png-4-638.jpg

100%  деякої величини – це сама величина.

 

Отже, які дії необхідно виконати, щоб  знайти відсоток від числа?

 

D:\Школа\Уроки\Відкриті уроки\Відсотки 5 кл\11.jpgФормулюємо правило.

 

Перетворення відсотків у десятковий дріб 

  Кількість відсотків може бути й більшою, ніж 100%.

D:\Школа\Уроки\Відкриті уроки\Відсотки 5 кл\10.jpg 

2.jpg

 

 

 

 

 

 

Розв’язування вправ з підручника

№№ 1067, 1070 (усно), 1073.

 

V. Підсумок уроку

   Цікава задача.

Витягнувши себе за чуба з болота, барон Мюнхгаузен сказав:

— Я висмикнув 120% свого волосся.

— Я висмикнув 60% свого волосся і став лисим.

— Я висмикнув 1,2% свого волосся.

— Я висмикнув 35% свого волосся, а ті 75% волосся, що залишилося, геть посивіло.

Які з цих висловлювань можуть бути правдивими?

 

VІ. Домашнє завдання

Опрацювати п. 37, № 1068 (2,4), 1074.

 

VІІ. Рефлексія

Заповнити карту настрою  «Для мене сьогоднішній урок…». 

 

Учням  роздається  карточка, в якій потрібно підкреслити фрази, що характеризують роботу  учня на уроці по трьом напрямкам.

Урок

Я на уроці

Підсумок

 

1. цікаво

1. працював

1. зрозумів  матеріал

 

2. нудно 

2. відпочивав

 2. дізнався більше, ніж  знав                                                                                         

3.байдуже

3. допомагав іншим    

3. не зрозумів

 

 

Вчитель: Я надіюсь, що сьогодні, працюючи в колективі з радістю, ми впевнено йшли до успіху і демонстрували свою обдарованість. Дякую за урок!

            

docx
Додано
26 березня
Переглядів
376
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку