Урок "Відсотки. Знаходження відсотків від числа" (5 клас)

Про матеріал
Тема: Відсотки. Знаходження відсотків від числа (5 клас) Мета: сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими і звичайними дробами; формувати вміння висловлювати свої думки, слухати інших, вести діалоги, відстоювати свою думку; грамотно формулювати свої думки; навчити аналізувати, узагальнювати матеріал. Тип уроку: засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Тема: Відсотки. Знаходження відсотків від числа (5 клас)

Мета: сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими і звичайними дробами; формувати вміння висловлювати свої думки, слухати інших, вести діалоги, відстоювати свою думку; грамотно формулювати свої думки; навчити аналізувати, узагальнювати матеріал.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма роботи: групова та індивідуальна.

Обладнання і наочність: підручник, мультимедійна дошка, проектор, дошка, зошити, конспект.

Підручник: Мерзляк, Полонський, Якір, 5 клас Математика

Очікуванні результати: розуміння учнями значення поняття відсотка для опису реальних процесів; знаходження відсотка від числа; вміння застосовувати різноманітні прийоми розв’язання задач на відсотки.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент. (2 хв.)
  2. Мотивація навчальної діяльності учнів (10 хв.)

Доброго дня, діти! Сідайте.

Діти, а де ви зустрічалися з відсотками? Ось таким символом %.

Відповіді: на комп'ютері при завантаженні ігор або інших додатків, у магазинах при святкових розпродажах, на молочних продукцій, також на калькуляторах та клавіатурі комп'ютера.

How to enable battery percentage display in Android Marshmallow?Ejercicio de Задачі на відсотки

Использование Калькулятора на iPhone - Служба поддержки Apple (RU)

How to Calculate Percentages - dummies

Сьогодні ми починаємо вивчати з вами нову тему «Відсотки».

  1. Засвоєння нових знань. (15 хв.)

Коли ми описуємо різні частини цілого, ми використовуємо такі поняття як половина , третина , чверть . Це зручно: відрізати половину пирога, пройти третину шляху, закінчити першу чверть у школі.

Щоб називати соті частки, вигадали відсоток (): з латинської мови — «за сто».

Яка частина квадрата заштрихована на малюнку?



– це відсоток. Відсоток – це сота частина числа (величини). Тобто 1% – сота частина числа. І позначається %.

Як перевести відсотки в десятковий дріб? Потрібно прибрати знак % і розділити число на 100. Наприклад, 27% - це .

Завдання 1. Знайдіть:

1) 25% від числа 100;

2) 69% від числа 100;

3) 5% від числа 360.

А якщо потрібно перевести десятковий дріб у відсотки – множимо дріб на 100 і додаємо знак %. Наприклад:

Завдання 2. Запишіть у відсотках:

1) 0,57;

2) 0,43;

3) 0,07.

А ось, як перевести відсотки в десятковий дріб — зворотною дією:

Виразити дріб у відсотках просто. Для перетворення спочатку перетворимо її на десятковий дріб, а потім використовуємо попереднє правило і переведемо десятковий дріб у відсотки:

Завдання 3. Запишіть у відсотках:

1)  ; 

2) ; 

3) . 

  1. Застосування на практиці. (15 хв.)

Завдання 1. №1067

Завдання 2. №1069

Вся поверхня Землі становить 100%. Тоді на Світовий Океан припадає

Завдання 3. №1071 Робота в парі.

а) Весь квадрат становить – 100 клітинок і це 100%. Зафарбовано

клітинки, які становлять

в) Весь квадрат становить – 100 клітинок і це 100%. Зафарбовано

клітинки, які становлять

Завдання 4. №1075

Завдання 5. №1078

Встановимо, скільки становлять від га. (га) припадає на . Отже, становлять (га)

  1. Підсумок урока. (2 хв.)

Підіб'ємо підсумки, що нового сьогодні ви дізналися на уроці?

  1. Домашнє завдання. (1 хв.)

Завдання. Підручник Мерзляк, Полонський, Якір, 5 клас Математика №1068, №1070, №1071(б, г), №1074

docx
Додано
10 липня 2023
Переглядів
734
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку