Тема: Відсотки. Знаходження відсотків від числа (5 клас)
Мета: сформувати в учнів поняття про відсоток; вміння записувати відсотки десятковими і звичайними дробами; формувати вміння висловлювати свої думки, слухати інших, вести діалоги, відстоювати свою думку; грамотно формулювати свої думки; навчити аналізувати, узагальнювати матеріал.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форма роботи: групова та індивідуальна.
Обладнання і наочність: підручник, мультимедійна дошка, проектор, дошка, зошити, конспект.
Підручник: Мерзляк, Полонський, Якір, 5 клас Математика
Очікуванні результати: розуміння учнями значення поняття відсотка для опису реальних процесів; знаходження відсотка від числа; вміння застосовувати різноманітні прийоми розв’язання задач на відсотки.
Хід уроку
Доброго дня, діти! Сідайте.
Діти, а де ви зустрічалися з відсотками? Ось таким символом %.
Відповіді: на комп'ютері при завантаженні ігор або інших додатків, у магазинах при святкових розпродажах, на молочних продукцій, також на калькуляторах та клавіатурі комп'ютера.
Сьогодні ми починаємо вивчати з вами нову тему «Відсотки».
Коли ми описуємо різні частини цілого, ми використовуємо такі поняття як половина , третина , чверть . Це зручно: відрізати половину пирога, пройти третину шляху, закінчити першу чверть у школі.
Щоб називати соті частки, вигадали відсоток (): з латинської мови — «за сто».
Яка частина квадрата заштрихована на малюнку?
– це відсоток. Відсоток – це сота частина числа (величини). Тобто 1% – сота частина числа. І позначається %.
Як перевести відсотки в десятковий дріб? Потрібно прибрати знак % і розділити число на 100. Наприклад, 27% - це .
Завдання 1. Знайдіть:
1) 25% від числа 100;
2) 69% від числа 100;
3) 5% від числа 360.
А якщо потрібно перевести десятковий дріб у відсотки – множимо дріб на 100 і додаємо знак %. Наприклад:
Завдання 2. Запишіть у відсотках:
1) 0,57;
2) 0,43;
3) 0,07.
А ось, як перевести відсотки в десятковий дріб — зворотною дією:
Виразити дріб у відсотках просто. Для перетворення спочатку перетворимо її на десятковий дріб, а потім використовуємо попереднє правило і переведемо десятковий дріб у відсотки:
Завдання 3. Запишіть у відсотках:
1) ;
2) ;
3) .
Завдання 1. №1067
Завдання 2. №1069
Вся поверхня Землі становить 100%. Тоді на Світовий Океан припадає
Завдання 3. №1071 Робота в парі.
а) Весь квадрат становить – 100 клітинок і це 100%. Зафарбовано
клітинки, які становлять
в) Весь квадрат становить – 100 клітинок і це 100%. Зафарбовано
клітинки, які становлять
Завдання 4. №1075
Завдання 5. №1078
Встановимо, скільки становлять від га. (га) припадає на . Отже, становлять (га)
Підіб'ємо підсумки, що нового сьогодні ви дізналися на уроці?
Завдання. Підручник Мерзляк, Полонський, Якір, 5 клас Математика №1068, №1070, №1071(б, г), №1074