18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок "Виготовлення аплікації з ниток та ватних дисків. Сніговичок"

Про матеріал
Урок дизайну і технологій. 2 клас. Підручник: Я досліджую світ: підручник для 2 кл. закладів загальної середньої освіти: у 2-х частинах. Ч. 2/ Н.О.Будна, Т.В.Гладюк, С.Г.Заброцька, Л.В.Лисобей, Н.Б.Шост. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан, 2019. - 144 с.: іл.
Перегляд файлу

 

Тема. Аплікація з ниток та ватних дисків. Сніговичок

Мета: формувати предметні компетентності:

продовжити знайомити здобувачів освіти з технікою виготовлення аплікації; удосконалити  вміння різати ножицями штучні матеріали та правильно передавати ножиці, акуратно користуватися клеєм; розвивати спостережливість, уяву, фантазію, естетичний смак, охайність;

формувати ключові компетентності:

спілкування державною мовою, компетентність у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрову, соціальну і громадянську, загальнокультурну, екологічну компетентності, уміння вчитися протягом життя

Обладнання: ілюстрація сніговика, підручник: Я досліджую світ: підручник для 2 кл. закладів загальної середньої освіти: у 2-х частинах. Ч. 2/ Н.О.Будна, Т.В.Гладюк, С.Г.Заброцька, Л.В.Лисобей, Н.Б.Шост. - Тернопіль: Навчальна книга - Богдан,  2019. - 144 с.: іл., картон, ножиці, клей, нитки білого кольору,  ватні диски, цеглинки ЛЕГО, ноутбук, телевізор, серветки.

Очікувані результати:

здобувачі освіти знатимуть:

  • цікаві факти про сніговика;

здобувачі освіти вмітимуть:

  • працювати з ножицями та клеєм, дотримуючись безпечних прийомів праці та норм санітарії;
  • працювати в парах, групах;
  • виготовляти виріб дотримуючись інструкцій поетапної роботи;
  • презентувати власну роботу;
  • здійснювати самооцінювання та взаємооцінювання

Тип уроку: урок розвитку компетентностей

 

 

 

Девіз: «Руки твої – найкращий скарб,
             Коли умієш їм дати лад».

Хід уроку

І. Організація, мотивація діяльності

1. Створення емоційного настрою класу

  • Діти, оберіть цеглинку, яка вам найбільше сподобалася, та дізнайтеся, яке у вас налаштування на сьогоднішню зустріч.

Упевненість

Рішучість

Гармонійність

Інтелектуальність

Енергійність

Творчість

2. Відгадування загадки

Кружляє ніжно білий пух,

Міняє зайчик свій кожух,

Вдягає лиска рукавички,

Співають невесело синички,

Ведмідь в барлозі вже дріма,

Яка пора скажіть? …(Зима)

3. Вправа «Мікрофон»

  • Якою ви уявляєте зиму?
  • Скільки місяців має зима? Назвіть їх.
  • Хто з вас народився взимку?
  • Чим радує вас зима?
  • Що принесла зима?
  • Чому вам подобається зима?
  • А чому не подобається?
  • Які розваги можна знайти для себе взимку?
  • Що може бути небезпечним?
  • Що полюбляють ліпити взимку із снігу і діти, і дорослі? (Сніговика)
  • Це добре, якщо зима вчасно принесе снігу, а якщо – ні? В останні роки ми спостерігаємо безсніжні зими. А якщо в морозну пору сніг не ліпиться? Що ж робити?

ІІ. Етап цілепокладання

  • Отже, ми сьогодні навчимося створювати сніговиків без снігу, а за допомогою картону, ниток, ватних дисків, ножиць, клею. Щоб ваші сніговички довше збереглися і радували вас та ваших рідних, наклеїмо їх на картон, тобто створимо аплікацію.

Сьогодні будемо спостерігати,

Висновки робити і працювати.

А щоб урок пішов на користь вам,

Фантазувати кожен буде сам.

ІІІ. Етап цілереалізації

1. Цікавинки з торбинки

  • Сніговик – це своєрідний символ Нового Року. Однак, останнім часом він все рідше прикрашає центральні парки і вулиці міст через відсутність інвентарю – снігу. По-іншому, на жаль, зробити його неможливо.
  • В Україні до сніговика ставилися як до чарівника, який міг допомогти і зменшити холод. Мітла давалася сніговику, щоб він міг полетіти на небо. Також в Україні розрізняються поняття сніговик і снігова баба. Снігова баба – уособлення небесних німф на землі, яка відповідала за снігові бурі і хуртовини.
  • В країнах Європи велику роль приділяють аксесуарам сніговика – гірляндам, шарфам, капелюшкам, шапочкам та рукавичкам. Без цього всього картина не має ніякого значення для жителів Європи.
  • Важлива частина образу сніговика – його ніс. Він обов'язково повинен бути зроблений з якогось овоча довгої форми (морква або кукурудза)
  • В 2012 році, на території туристичного комплексу «Буковель» зліпили найбільшого сніговика в Україні. Його висота сягала 4 м 85 см (без капелюха). У ліпленні приймали участь всі бажаючі.

2. Дослідження медіа

https://www.youtube.com/watch?v=AtRIuSgDOss

  • До чого змалку звик Сніговик?
  • З ким танцює Сніговик під ялинками?

3. Хвилинка відпочинку. Руханка

– Пропоную потанцювати разом із Сніговиками

     https://www.youtube.com/watch?v=O4ZrRIzadnk

4. Досліджуємо з другом

(Діти в парах працюють з підручником (с.133), досліджують алгоритм дій виготовлення аплікації, аналізують поданий зразок.)

  • Які матеріали потрібні для роботи?
  • Якого кольору картон?
  • Як розміщений картон?
  • З чого потрібно розпочати роботу?
  • З якого матеріалу зроблений сніговик?
  • Що потрібно взяти, щоб зобразити сніг?
  •  З чого виготовлений носик-морквинка та шапка-відерце?

5. Інструктаж з техніки безпеки

Правила користування ножицями

1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.

2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.

3) Не тримай ножиці вістрями догори.

4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.

5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

6. Практикуємо з другом

(Передавання ножиць один одному кільцями вперед.)

Правила користування клеєм

1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.

2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.

3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися матер’яною серветкою.

4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.

7. Практична робота «У творчій майстерні»

8. Робота в групах

І – редагувати текст вірша:

Я – веселий сніговик! (1)
Ось це – справжня вже зима!(6)
Забіг в гості до хмаринки!(4)

І до снігу взимку звик!(2)
А там снігу – ба… гора!(5)
Не сиджу ані хвилинки,(3)

ІІ – скласти вірш про сніговика

ІІІ – виконати вправу «Сенкан»

Сніговик

Білий веселий

Усміхається стоїть радує

Сніговик – прикраса зимового двору.

Сніговичок

ІV. Рефлексивно-оцінюючий етап

1. Презентація робіт «У царстві Сніговиків»

2. Пісенька про Сніговика

https://www.youtube.com/watch?v=U6XEOZUbjh0

3. Рефлексія

  • Сьогодні я дізнався…
  • Я зрозумів, що можу…
  • Я навчився…
  • Мені сподобалося..
  • Я придбав…
  • Я знаю…
  • Урок мені дав для життя…
  • Я змінив відношення до…
  • Мене вразило…
  • Мені було важко…
  • Мене порадувало…
  • Я сподіваюся…
  • Якщо ваші очікування здійснилися, підніміть зелену цеглину, а якщо – ні, то червону.

 

Список використаних джерел:

https://mama-tato.com.ua/article/a-4462.html

https://senfil.net/index.php?newsid=69

http://www.megaznaika.com.ua/lyrics/category/virshi-pro-pryrodu/virshi-pro-zymu/virshi-pro-snihovyka/

https://www.youtube.com/watch?v=AtRIuSgDOss

https://zatyshok.net.ua/555/

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
11 квітня
Переглядів
101
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку