ТЕМА. Виготовлення вишитого виробу на картоні
МЕТА.
- Освітня – ознайомити з новим видом вишивання на картоні; формувати уявлення про прямі стібки, їх призначення, техніку виконання; вміння виконувати прямі стібки в’язальними нитками на картоні по попереднім проколам; зав’язувати вузлик; виготовляти поробку «Тюльпани»; закріплення уявлень про техніку безпеки під час роботи з ножицями, голкою;
- Розвивальна – розвиток дрібної моторики, точності та координації рухів, розвиток пам’яті, уваги, творчих здібностей, уяви;
- Виховна – виховання охайності, організованості, дисциплінованості, любові до праці, до природи; естетичного смаку;
- Корекційна – розвиток мовлення на основі збагачення словника назвами трудових операцій, логічного мислення на основі залучення до інтелектуальних дій аналізу, синтезу, порівняння, абстрагування; розвиток просторового орієнтування під час засвоєння трудових прийомів; уміння сприймати усні та письмові інструкції.
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ:
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ: ілюстрації, інструкційні картки, картон, голки, нитки, ножиці.
СЛОВНИКОВА РОБОТА: картон, вишивка, шов, голки.
ТИП УРОКУ: комбінований
ХІД УРОКУ
І. ЗАГАЛЬНОКОРЕКЦІЙНИЙ ЕТАП
1. Організаційна частина
Привітання.
2. Розмовна хвилинка
Який сьогодні день тижня?
Яке сьогодні число?
На який урок ви прийшли?
Як звати вчителя?
3. Нервово-психічна підготовка – гра «Вправні пальчики» (кінезіологічна вправа для розвитку мозку – двома руками одночасно з’єднувати по черзі вказівний,середній, підмізинний та мізинець з великим пальцем, потім у зворотному порядку)
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Який папір використовують на уроках трудового навчання?
2. Як називається товстий папір?
3. З чого виготовляють папір?
4. Куди складають обрізки паперу?
5. Для чого використовують макулатуру?
6. Чим з’єднуємо паперові деталі?
7. Японське мистецтво складати фігурки різних тварин?
(НОЖИЦІ) (ГОЛКА)
(НИТКА)
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ учнів
Перегляд ілюстрацій
Що ви побачили на малюнках?
А чи виготовляли ви такі вироби раніше?
На сьогоднішньому уроці ви дізнаєтесь про нову техніку вишивання на картоні, і якими швами можна вишивати на картоні.
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ ТА ЗАВДАННЯ УРОКУ
Тема, сьогоднішнього уроку: « Виготовлення вишитого виробу на картоні.» Сьогодні ви повинні навчитися вишивати на картоні та виконувати шов «уперед голку».
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
-- Історія вишивки на картоні
Техніка сучасної вишивки на картоні виникла у Англії. Спочатку, як основу, використовували дерев’яні дощечки, у яких для закріплення ниток вбивалися у визначеному порядку цвяхи. Такі панно створювали для прикраси будинків. Пік популярності цього виду рукоділля припав на кінець 19 століття. У 20 столітті нитяна графіка втратила свою актуальність і на початок 21 століття не використовувалася. Знову згадавши про незвичайний спосіб вишивки, майстрині замінили дощечку картоном, працювати з яким набагато простіше.
-- Інструменти, матеріали та пристосування для вишивання на картоні
Перед тим, як приступити до вишивання, необхідно підготувати інструменти, з якими доведеться працювати. Для створення вишивки на картоні знадобиться:
А хто з вас знає приказки або прислів’я про голку?
Куди голка, туди й нитка. (Усі наслідують голову родини)*
Згубилась, як голка в сіні. (Про те, що вже не знайдеш).
Голка всіх одягає, а сама гола лізе. (Чужі користають, а сам бідує).
Коли б голка пройшла, а нитка - мусить. (Якби справу почати, а там далі вже піде робота).
У дорозі і голка важка. (Навіть невелика річ заважає в дорозі, бо додає тягару).
Від голки - до коня. (Крадіжки починаютья з малої речі і можуть зрости до великої).
Голка в стіжок упала - пиши-пропало. (Про те, чого вже не можна знайти).
Голка — гіркий заробок. (Про важку працю швачок).
-- Вишивання на картоні
Для вишивання нитками на картоні бажано брати готові малюнки у вигляді точок. Беремо картон, до лицьового боку якого прикладаємо малюнок у вигляді крапок, і закріплюємо скріпками.
Кладемо все це на поролон, проколюємо зазначені точки шилом. Картон піднімемо, і розглянемо на світло проколоті місця. Після цього прибираємо скріпки. Заправляємо нитку в голку, робимо вузлик та починаємо шити. Виводимо голку з ниткою з виворітного боку на лицьовий бік. Нитку підтягуємо, щоб на лицьовій стороні малюнок не провисав. Для вишивання використовуємо шов «уперед голку».
Під час практичної роботи які інструменти будете використовувати?
Яких правил безпечної праці необхідно дотримуватися при роботі з голкою?
VІ. ВПРАВИ З РУХОВОЇ АКТИВНОСТІ
Проведення вправ на увагу та слухове сприйняття учнів.
Вчитель підіймає руки вгору, а сам говорить учням – «Руки вниз».
VІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
VІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА (Виготовлення вишитого виробу на картоні)
1.ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ
Перш ніж розпочати роботу давайте пригадаємо з яких етапів складається виготовлення виробу:
-вибір виробу
-вибір малюнка
- перенесення малюнка на картон та проколювання дірочок за допомогою голки
- підбір ниток для вишивання
-використання шва «уперед голку»
-остаточна обробка виробу
Під час практичної роботи які інструменти будете використовувати?
Яких правил безпечної праці необхідно дотримуватися при роботі з голкою?
Вишивати виріб будете швами «уперед голку»
2.ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ
1) Підведення підсумків практичної роботи;
2) Відзначення кращих робіт і їх демонстрація
ІХ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ
Х. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Рефлексія (метод «незакінчених речень»)
Сьогодні на уроці я почав виготовляти…
Ці знання і вміння мені допоможуть….
Свій виріб я ……
Презентація малюнків.
2) https://jak.waykun.com/articles/vishivannja-na-kartoni-nitkami-zi-shemami-dlja.html (інструменти для вишивки)
4) https://vishivashka.ru/izonityu/vyshivka_kartone_nitkami_shemy.php
(процес вишивання)
5) https://www.liveinternet.ru/users/3874355/post449740165/ (картинки для вишивання)