Урок "Виготовлення вітальної листівки ( фартуха ) до 8 березня".

Про матеріал
Виготовлення листівки до свята , формування уявлення про виготовлення листівок; розвивати творчу уяву через виконання практичного завдання; формувати потребу у створенні індивідуально подарунка - листівки, як засобу самовираження; формувати потребу у створенні естетичних, креативних та унікальних речей.
Перегляд файлу

Тема. Виготовлення вітальної листівки ( фартуха ) до 8 березня.

Мета:

навчальна: вдосконалювати вміння та навички роботи з папером, ножицями; вчити працювати із шаблонами;

розвивальна: розвивати естетичні почуття, початкові навички дизайну;

виховна: виховувати охайність, відповідальність, взаємодопомогу; почуття поваги, пошани й любові до матері.
Об'єкт праці: вітальна листівка.

Матеріально - технічне забезпечення:  два аркуші кольорового картону, , олівець, ножиці, клей ПВА, пензлик для клею, шаблон фартуха, шаблон кишені, два ґудзики, стрічка, роздруковані столові прибори.

Завдання уроку:

     формування уявлення про виготовлення листівок;

  •    розвиток творчої уяви через виконання практичного завдання;
  •   формування потреби у створенні індивідуально подарунка - листівки, як засіб самовираження;
  •  формування потреби у створенні естетичних, креативних та унікальних речей.

Трудові дії: обведення, вирізування та наклеювання .

Тип уроку: комбінований. 

Дидактичні засоби: зразок вітальної листівки.

Обладнання: демонстраційний матеріал, зразок листівки, шаблони, картон, клей , пензлик, ножиці, ґудзики, стрічка, роздруковані столові прибори.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.

— Сідайте рівненько і дуже уважно слухайте, нас чекає надзвичайно цікава робота.

1) Перевірка готовності до уроку.

— Підготуйте своє робоче місце,  усе необхідне обладнання розмістіть на парті.

II. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

  1.               Вступна бесіда

— Діти, а що за весняне свято скоро настане?

— Молодці! Ви правильно сказали, що це 8 Березня. Перше весняне свято.

— А кого ми вітаємо в цей день?

— А чому ми їх вітаємо?

Найрідніша, наймиліша,

Всіх вона нас пестить, тішить,

Завжди скрізь буває з нами.

Відгадайте. Хто це?.. (Мама).

— Діти , а які ви знаєте прислів’я про матусю ? (Діти згадують прислів’я і пояснюють їх.)

1) Хто матір забуває, того Бог карає.

2) Мати одною рукою б’є, а другою пестить.

3) На сонці добре сидіти, а коло мами добре жити.

4) У дитини заболить пальчик, а у матері − серце.

5) Рада б мати для дітей небо прихилити та зорями вкрити.

— Звичайно, напередодні 8 Березня ми розповідаємо про матусю. Про найголовнішу людину у нашому житті.

2. Повідомлення теми і мети уроку

— А ще кожен хоче приготувати подарунки своїй матері, хоче віддячити їй за ночі, які недоспала, ласкаву усмішку, смачні сніданки, обіди та вечері і просто за те, що вона у нього є. Маленькі діти не можуть подарувати матусі коштовні прикраси, проте в них є вмілі рученятка, що можуть виготовити справжній дорогий подарунок − вітальну листівку. Тож сьогодні на уроці ми будемо виготовляти вітальну листівку в техніці аплікація для наших найдорожчих, найрідніших мам.

— Пригадайте, що ж таке аплікація?

— Аплікація – накладання, пристосовування, приєднання до певної поверхні елементів, деталей і т. д. Аплікація як технологія пройшла довгий шлях використання і збагатилася різними засобами фіксації ( закріплення ) на різних поверхнях.

1) Розповідь вчителя.

— Що таке листівка?

— Поштова листівка, а також поштівка, листівка, поштова картка - відкритий лист на цупкому прямокутному аркуші паперу, що містить зазвичай адресу, поштову марку та зображення з одного боку і текст повідомлення з іншого.

Листівка давно стала звичним атрибутом будь-якого свята. Ми даруємо листівки на день народження, на Різдво та Новий Рік, вітаємо своїх близьких і рідних за допомогою листівок з річницями та пам’ятними подіями. Поява листівки багато в чому була викликана суто практичними потребами. Так і сьогодні вона, не втративши своєї первісної функції, є одним з видів поштового зв'язку, хоча і мало поширеним через наявність більш швидкісних варіантів передачі інформації. Люди старшого покоління добре пам’ятають, як раніше було модно пересилати своїм друзям та рідним вітальні листівки.  Нині функції листівки дещо змінилися, і ми сприймаємо її головним чином як атрибут свята і привітання. Першими були Різдвяні листівки в Англії. Їх прикрашали малюнками. Листівка поштою сприймалася як подарунок художньої мініатюри, її унікальність у тому, що на зворотному боці було особисте звертання, що зберігало тепло рідних чи дружніх рук. Хочеться вірити, що сьогодні, коли ми з вами у новому тисячолітті, так званому електронному спілкуванні через Інтернет, збережемо традицію наших пращурів і вітатимемо наших близьких і знайомих зі святами саме листівками.

2)  Фізкультхвилинка

Праця в нас тут не легка.

— Ми — майстри сьогодні?

                                            — Так!

Ми кроїли, приміряли,

За шаблоном вирізали,

Приставляли, забирали,

Приміряли, одрізали,

І, нарешті, ми сказали:

— Праця ця дуже складна,

Відпочили, вже пора!

Ми на місце тихо сіли

І за справу ухопились.

III. Закріплення вивченого матеріалу.

  •    Що ж таке листівка?
  •    Де з’явилися перші Різдвяні листівки? ( В Англії )
  •  У чому унікальність вітальної листівки? ( Її унікальність у тому, що на зворотному боці було особисте звертання, що зберігало тепло рідних чи дружніх рук. )

IV.  Практична частина уроку

  1.                 Вступний інструктаж

— Уважно роздивіться листівку.

— Що зображено на вітальній листівці? Як вона виготовлена ?

— З яких деталей складається наш виріб?

— Перш ,ніж починати роботу над створенням самої листівки, потрібно поміркувати: яким кольором буде ваша листівка? ,як ви її оздобите?

— Які матеріали нам необхідні для виготовлення вітальної листівки? (Картон, кольоровий папір, стрічка, ґудзики, клей та ножиці).

2)      Самостійна практична частина роботи учнів

— Діти, давайте з вами повторимо правил техніки безпеки за допомогою  вправи «Незакінчене речення»

Правила користування ножицями.

1. Не можна ......... (гратися), брати в ......... (руки) без потреби, передаємо ........... (кільцями) до товариша.

2. Класти ножиці так, щоб вони не виступали за край .......... (робочого місця) .

3. У процесі різання уважно слідкувати за ........ (розміткою).

4. Не залишати ножиці після роботи в ........ (розкритому вигляді) .

Правила користування клеєм.

1. Клей намащувати пензликом, не розливаючи на ....... (папір).

2. Не брати до ....... (рота), не торкатися до ....... (очей). — Згадайте правила безпеки під час роботи.

— З чого почнемо роботу?

1. Складаємо аркуш картону навпіл по довжині.

2. Прикладаємо шаблон за допомогою олівця обведіть лінії зрізу на верхньому аркуші з обох сторін.

3. Відрізаємо частини верхнього аркуша.

4. Прикладаємо шаблон кишені до кольорового картону, обведіть його.

5. Вирізаємо кишеню з картону.

6. Наклеюємо кишеню на передню частину вітальної листівки по середині.
Клеїмо тільки праву, ліву та нижню частину кишені, верх кишені не чіпаємо, щоб можна було вставити туди столові прибори.

7. Із стрічки робимо імпровізовані зав’язки фартуха (3 шт.). Дві зав’язки по 9 см та одну 13 см.

      8. Приклеюємо дві коротші стрічки до основи фартуха з обох сторін, а довшу стрічку приклеюємо зверху листівки, робимо петельку.

       9. Беремо ґудзики і приклеюємо їх у верхній частині фартуха на двох  кінцях петельки.

      10. Вирізаємо роздруковані столові прибори.

      11. Приклеюємо їх до картону і вирізаємо по контуру кожного прибору.

      12. Вставляємо прибори в кишеню.

       13. Відкриваємо листівку і пишемо побажання. Листівка готова.

     3) Поточний інструктаж

   Роблю обхід класу, перевіряю правильність виконання трудових дій,  за потреби допомагаю учням. Якщо під час обходу виявляю типову помилку під час виконання завдання, то робота зупиняється , повторюється етап виконання трудової дії і після засвоєння, робота в класі продовжується.

4) Фізкультхвилинка для пальчиків

Мов журавлики цибаті

Ходять пальчики по парті         «ходять»

На сопілці виграють                   «грають»

І по двоє в ряд стають               «долоні стулити»

Треба пальчикам привітатись    «постукують пальчиками одної руки

                                                        об пальці іншої»

Потім міцно обнялись              «переплести пальці руки вправо, потім

                                                    вліво»

І високо угорі

Засвітили ліхтарі                       «підняти руки, повернути кисті рук

                                                     вліво, вправо»

5 ) Заключний інструктаж

1) Виставка та оцінювання робіт учнів.

— Подивіться, які гарні листівки  ви сьогодні зробили! Усі дуже старались, ви-молодці!

2) Презентація виробів.

3) Виставка учнівських робіт.

V. Підсумок уроку

    — В якій техніці ми сьогодні працювали?

    — Чи сподобалося вам працювати у цій техніці?

    — Які листівки вам сподобалися найбільше?

             — Чи сподобались вам ваші листівки?

  •    З якою метою використаєте свій виріб ?

VI. Прибирання робочих місць

  •   Діти, приберіть, будь ласка, свої робочі місця. Все ,що потрібно, складіть охайно в свої папки.

 

 

 

 

Інструкційна картка на виготовлення вітальної листівки до 8 березня в техніці аплікація “ Фартух”

Назва операції

Графічне зображення

Матеріали та інструменти

Примітка

1

Підбір матеріалів та інструмен-тів

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4276.jpg

 

Аркуш голубого картону та аркуш рожевого картону, клей ПВА, олівець, ножиці, стрічка, 2 ґудзики, шаблон фартуха та кишені

 

2

Виготовлення  основи для виробу

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4275.jpg

 

 

Складіть аркуш картону навпіл по довжині

 3

Виготовлення контуру передника

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4277.jpg

 

Шаблон, картон, олівець

Прикладіть шаблон за допомогою олівця,обведіть лінії зрізу на кутах аркуша з обох сторін. Пам’ятайте про економне використання аркуша

4

Вирізання

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4287.jpg

 

Основа виробу, ножиці

Відріжте кути по лінії зрізу. Пам’ятайте про правила користування ножицями

5

Виготовлен-ня кишені з картону

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4291.jpg

 

Шаблон кишені, олівець, кольоровий картон

Прикладіть шаблон кишені до кольорового картону, обведіть його. Не забувайте про економне використання аркуша

6

Вирізання кишені

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4292.jpg

 

Ножиці

Виріжте кишеню з картону по контуру. Пам’ятайте про правила користування ножицями

7

Приклеювання кишені

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4294.jpg

 

 

 

Кишеня з картону, клей

Наклейте кишеню на передню частину вітальної листівки посередині.

Клеїмо тільки праву, ліву та нижню частину кишені, верх кишені не чіпаємо для того, щоб можна було вставити туди столові прибори. Пам’ятайте, що клей потрібно намащувати пензликом

8

Виготовлен-ня зав’язок

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4295.jpg

 

Ножиці, стрічка

Зробіть імпровізовані зав’язки для фартуха. Дві однакові по 9 см та одну 13 см

 

9

Приклеювання зав’язок

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4302.jpg

 

Стрічки, клей

Приклейте дві коротші стрічки до основи фартуха з обох сторін, а довшу стрічку приклеюємо зверху листівки, робимо петельку.

Клей намазуєте з одного краю по довжині приблизно

1 см.  Пам’ятайте про правила користування клеєм

10

Приклеювання ґудзиків

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4304.jpg

 

Ґудзики, клей.

Візьміть ґудзики і приклейте їх у верхній частині фартуха по обох кінцях петельки

11

Виготовлення столових приборів

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4306.jpg

Роздруковані столові прибори, клей, ножиці, картон.

Виріжте роздруковані столові прибори. Приклейте їх до картону і вирізаємо по контуру кожного прибору. Пам’ятайте про правила користування ножицями та клеєм.

Вставте прибори в кишеню

 

12

Завершаль-ний етап

 

 

C:\Users\Happiness\Desktop\Трудове\IMAG4307.jpg

 

 

Оздоблення листівки

 

13

Прибирання робочих місць

 

 

 

Протріть вологою ганчіркою свої робочі місця

 

 

docx
Додав(-ла)
Холіна Олена
Додано
17 листопада
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку