План
Відкритого уроку виробничого навчання
Тема уроку :
«Виконання декоративного розпису»
група №7, 1 курс, професія :
виконавець художньо-оформлювальних робіт
23.06.21 р.
Підготувала:
Майстер в.н. Жашуєва О.М.
Вінниця 2021 р.
Тема програми: Декоративний розпис
Тема уроку: Виконання декоративного розпису
Мета уроку виробничого навчання:
Навчальна мета: ознайомити та навчити володіти технікою виконання декоративного розпису, правилами нанесення, вимогами до якості роботи, недоліками та їх причинами виникнення під час роботи, фарбою та поверхнею.
Розвиваюча мета: Сприяння формуванню раціональних прийомів мислення: аналізу, порівнянню, висновку. Сприяння розвитку уваги, точності, охайності при виконанні робочих прийомів. Розвивати творчі здібності учнів, практичні навики роботи з інструментами та матеріалами, що застосовуються в художньо – оформлювальних роботах.
Виховна мета: сприяння формуванню в учнів навичок самостійної роботи та відповідальності за виконану роботу при дотриманні трудової та технологічної дисципліни, виховання у учнів вміння раціонально використовувати свій робочий час і матеріали, спонукання учнів до бережного ставлення до матеріалів і інструментів, виховувати впевненість у собі, самостійність та відповідальність, дружнє ставлення до товаришів, уміння працювати в колективі .
Тип уроку: урок вивчення трудових прийомів та операцій.
Місце проведення робіт: виробнича майстерня.
Групі повідомляються критерії оцінювання роботи на виробничому навчанні.
Форми і методи роботи: застосування інтерактивних форм у навчанні.
Дидактичне забезпечення : картки технологічної послідовності, мультимедійна презентація, відеоролик.
Програмне забезпечення : комп’ютер, проектор.
Міжпредметні зв’язки: технології виконання художньо-оформлювальних робіт, Матеріалознавство, Охорона праці.
(45 хвилин)
Організаційна частина
- привітання з учнями ;
- перевірка присутності учнів;
- перевірка готовності учнів до уроку виробничого навчання;
- наголошення і нагадування учням про бланк оцінювання їхньої діяльності на уроці. виробничого навчання.
- Допуск учнів з охорони праці :
До виробничого навчання допускаються учні, які одягнуті у спеціальний робочий одяг, на голові повинна бути хустинка, зручне взуття без великих підборів, ваші рухи не повинні бути скованими, одяг повинен бути зручним та чистим. Ви повинні розуміти необхідність прибирання волосся, відсутність довгих прикрас, які можуть заважати і призвести до травмування під час роботи. Щоб не псувався зір ваше робоче місце повинне бути достатньо освітлене, при роботі за столом спину потрібно тримати рівно, щоб не травмувати зір ,а також при неправильному сидінні тривалий час ви швидше стомлюватиметесь, будете відчувати біль у очах, хребті.
Важливим є і сам порядок на робочому місці, на столі повинні лежати лиш найнеобхідніші речі з якими ви працюєте в даний час, все інше буде заважати і відволікати вас від роботи. Ідучи на перерву ви також повинні прибрати у смітник всі залишки відпрацьованих матеріалів і проконтролювати порядок на робочому місці.
Працюючи з пензлями потрібно постійно контролювати рухи, обережно поводитись з інструментами, аби не задіти та не травмувати себе, та тих, хто працює поблизу вас!
Пам'ятайте про ввічливе і доброзичливе ставлення до одногрупників. Відносьтесь до інших так, як ви б хтіли ,щоб відносились до вас!
Сьогодні на уроці ми навчимось виконувати прийоми декоративного розпису в техніці двійний мазок. Будемо удосконалювати навики та вміння працювати з художньо-оформлювальними матеріалами.
Вивчення нового матеріалу
Повідомлення теми уроку:
Тема програми : Декоративний розпис
Тема уроку : Виконання елементів декоративного оформлення, створення композицій.
Актуалізація опорних знань:
Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися співпрацювати, допомагати один одному, застосовувати свої знання на практиці. Ми будемо працювати над свтворенням елементів декоративної композиції, правилам нанесення мазків, вимогам до якості роботи, можливим недолікам та причинам їх виникнення під час роботи.
Перед тим, як приступити до вивчення сьогоднішньої теми ми повинні пригадати і активізувати набуті вами знання, які знадобляться вам для подальшої роботи .
Учні дістають по черзі запитання на звороті смужок і дають усну відповідь (бригада, яка не може відповісти на запитання передає його іншій бригаді, втрачаючи бал).
Створення двох бригад
Кожному учню пропонується вибрати карту із певним кольором, згідно кольорів учні об’єднуються в дві команди
Яка бригада буде активнішою, отримує додатковий бал до основної оцінки за роботу на уроці.
Кожній команді знадобиться проявити себе, свої знання, уміння працювати колективно. В командах учні працюють як індивідуально так і спільно. Обраний бригадир створює бланк із прізвищами своєї команди, куди вносить плюси за правильні відповіді на уроці кожного учня. Також учні матимуть змогу проявити себе індивідуально, створивши згідно показу елементи декоративного розпису.
Актуалізація опорних знань
Сьогодні ми ще раз переконаємось в чарівності та різноманітності декоративних розписів. Ми з вами будемо створювати власні спроби по створенню композицій. Але для їх створення ми повинні пригадати вже відомі вам матеріалами та інструментами вивчені на уроках технологій, якими виконуються розписи, а також з охороною праці під час роботи з ними.
Перед вам зявились картки з інструментами, та матеріалами, які застосовуються під час виконання декоративного розпису..
Картки необхідно поставити згідно послідовності виконання роботи згідно нумерації.
Команда, яка справилась першою, піднімає картку команди і показує правильність відповіді, розповідаючи про призначення і охорону праці з інструментом чи матеріалом. (Команди відповідають по черзі)
(відібрати зайва картка)
Декоративний розпис
Декоративний розпис- це мистецтво декорування фарбами певної поверхні, один із самих древніх видів народних промислів. Розпис можна застосовувати не лише по деревині, а й на фарфорі, кераміці, металі, склі, тканині. В наш час широко популярним стає розпис стін екстер'єру та інтер'єру різноманітних споруд, комплексів різних соціальних структур. Ми повинні знати та опановувати різні техніки декорування, аби бути затребуваним професіоналом та майстром на ринку праці. Техніки розпису можна застосовувати, як допоміжні елемент в любій із композицій різних тематик, так і в основі своїй, як вид декоративного оздоблення любої поверхні під замовлення.
(Перегляд відео)
Учням роздаються інструкційно-технологічні картки
Існує безліч різноманітних технологій декорування (назвіть відомі вам види розписів), серед них і техніка one stroce – цей розпис, як і всі має свою історію. Прийшла ця техніка до нас з європейських країн, ще з давнини, але поступово набирала популярності і розвивалась майстрами, однією із них була майстриня на ім’я Донна Дьюбері.
Дана техніка зараз є досить популярною, вона виглядає дуже ніжною та декоративно – святковою. Виконується ця техніка досить швидко, виконується не складно, достатньо проявити трішки наполегливості та любові до мистецтва.
Унікальна техніка «двійний мазок» заключається в ніжному переході з одного кольору в інший. Розпису притаманні мягкість відтінкових переході, грою кольорів. По використанню, метод ближчий до каліграфічного, ніж до живописного, тому він доступний навіть людям без схильності до малювання.
Для роботи в цій техніці нам знадобляться такі матеріали:
широкі синтетичні пензлі з рівним чи заугловатим краєм, гуашеві фарби ( загалом техніка може виконуватись акрилом, олійними фарбами, темперними..), палітра, дві ємкості з водою, серветки, основа (картон, деревина…), олівець, гумка.
Техрологічний процес:
Для початку вам необхідно приготувати ваше робоче місце! Всі зайві речі повинні знаходитись в шафі, всі матеріали мають бути по праву сторону, місця для роботи повинно бути достатньо, аби не сковуватись рухи при виконанні завдань. Не забуваємо про охорону праці та БЖД під час роботи!
Розмічайте на основі елементи простим олівцем. Олівець повинен бути ледь помітним.
Вам необхідно в палітру близько один до одного набрати два кольори фарби.
(Фарба повинна бути середньої густоти, не рідка і не занадто густа)
Перед нпнесенням на пензлик фарби змочуємо його у воді і добре протираємо серветками.
Один кінчик пензля вам потрібно спочатку вмокнути одним краєм в один колір, а потім іншим краєм в інший, щоб з обох боків пензлик був заповнений фарбою. В підсумку ці два кольори фарби зустрілись один з одним в центрі пензля. За рахунок цього і буде створюватись ніжний колірний перехід у виконанні.
Перед створенням елементу, протяніть пензлем кілька разів по чернетковій площині, аби максимально підготувати пензлик з фарбою для нанесення. Рухи пензлем виконуйте вперед, назад з невеликою протяжністтю. Потрібно, щоб ворс пензлика пройнявся фарбою, але її кількість не повинна бути досить великою.
Елемент створюється одним рухом, не відводячи руки. Перед початком роботи спробуйте поводити рухи показані на інструктивній картці на чернетці.
Важливе значення при створенні елементів має нахил та куток розвороту пензля в процесі роботи.
Створення квітки:
Щоб створити реалістичну квітку, подібну троянді, яка складається із багатьох пелюсток, необхідно починати роботу з середини квітки, раз за разом прибавляючи пелюстки (перегляд відео показу)
Створення листків:
Створюючи листочки водимо пензлик з фарбою змійкою не відводячи руки, в кінці прокручуючи пензлик кутом в середину.(перегляд відео)
Створення пуп’янок: при своренні пупянка, так само набираємо і розтушовуємо два кольори фарби по пензлику і згідно інструкційної картки проводимо поетапність ліній. В кінці доповнюємо пупянок листковими вусиками – травинками.
(перегляд відео)
Не забувайте про завершальний етап роботи з матеріалами та інструментами! Зберігають кисті ворсом до верху. Ніколи не залишайте пензлики не вимитими, засохнувши фарба може зробити їх непридатними для подальшого застосування.
Виконання пробного завдання
Зараз кожен учень спробує пропрацювати елементи згідно технологічної картки.
Нагадую, що
по завершенню роботи кожна команда презентує свої роботи, ділиться труднощами при виконанні завдань.
Згідно опрацьованих елементів декоративного розпису учні створюють ескізи та виконують композиції декоративного розпису.
Поетапно виконують виконання композицій.
(270 хвилин)
Учні виконують ескізи та створюють декоративні композиції.
Здійснення обходу робочих місці та звернення уваги на роботу кожного учня. Направлення учня протягом процесу виконання завдань, дати можливі поради, пропозиції, зауваження.
Затвердження роботи майстром :
Проведення обходу та перевірки правильності виконання завдань.
Послідовно приймаються виконані навчально-виробничі роботи учнів .
Проводиться інструктаж з порядку прибирання робочих місць , організація та контроль за прибиранням учнями робочих місць , заповнити картку оцінювання.
По завершенні роботи всі непотрібні відпрацьовані залишки матеріалів відбираються, непотрібні викидаються до смітника. Проводиться вологе прибирання робочого місця.
Заповнюється картка оцінювання .
(30 хвилин)
Майстер в.н. Жашуєва О.М.
Завершіть речення
1.Сьогодні на уроці ми …
2.Найбільше мені сподобалося …
3.Раніше я не вміла, а тепер вмію …
4.Новим для мене було …
5.Найбільше труднощів я відчула …
6.Це мені сподобалося …
7.Я оцінюю свою роботу …
1