Урок "Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів."

Про матеріал
Урок з метою удосконалити знання поняття алгоритму; формувати знання про виконавців алгоритму та їхніх систем команд; формувати вміння наводити приклади виконавців та команд, які вони виконують;
Перегляд файлу

План-конспект уроку у 5-А класі

26.02.20

Урок №21

Тема: Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів.

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

  • навчальна: удосконалити знання поняття алгоритму; формувати знання про виконавців алгоритму та їхніх систем команд; формувати вміння наводити приклади виконавців та команд, які вони виконують;
  • розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної термінології;
  • основні компетентності у природничих науках і технологіях: формувати вміння застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій;
  • уміння вчитися впродовж життя: формувати вміння організовувати свою діяльність із використанням програмних засобів для планування та структурування роботи;
  • соціальна та громадянська компетентності: формувати вміння дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час роботи з ІТ-пристроями;

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент (1хв)

Перевірка присутності та готовності до уроку

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку (5-7хв)

Гра «Так, ні». Учитель загадує «Рижого котика». Учні намагаються знайти відповідь, ставлячи питання, на які вчитель може відповісти тільки словами: “так”, “ні”, “І так і ні”. Діти, розгадавши героя сьогоднішнього уроку, мають сформулювати самі тему уроку, а саме «Виконавці алгоритмів та їхні системи команд. Програма. Середовище опису й виконання алгоритмів». Для визначення завдань уроку, діти обирають невідомі слова і питальні слова, складають питання, цим самим визначають завдання уроку.

Завданнями нашого уроку є повторити середовище програмування, визначити, що таке  система команд, програма.

ІV. Актуалізація опорних знань. (7хв)

Метод «Жокей і кінь»

Клас ділиться на дві групи: «жокеїв» і «коней». Перші отримують картки з питаннями, другі – з правильними відповідями. Кожен «жокей» повинен знайти свого «коня».

  • Хто «живе» в середовищі Scratch? Виконавці (спрайти)
  • Де можна обирати команди для виконавця у програмі Scratch? У контейнері команд.
  • Як можна переміщувати кота сценою? За допомогою перетягування мишкою
  • Як завершити роботу з програмою Scratch? Зберегти програму і натиснути хрестик.
  • Що таке скрипт?  Скрипт — це програмний код, який описує сценарій події, що буде відбуватися з виконавцем.
  • Що називають сценою у Scratch? Це поле, на якому відбуваються події з виконавцями.
  • Як запустити програмою Scratch? За допомогою головного меню, або натиснути на значок на робочому столі.

 

 

 

 

V. Мотивація навчальної діяльності (2хв)

Бургомістр і алгоритм

В одному німецькому місті бургомістр вночі зіштовхнувся з перехожим і набив собі гулю. Вранці він написав наказ: «Всім мешканцям міста вночі ходити з ліхтарями». Ввечері він пішов перевірити, як виконується його наказ. І знову набив гулю. «Чому ти без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому він без свічки?» — «Наказу не було».

Наступного дня з'явився наказ: «У ліхтарях повинна бути свічка». Знову бургомістр пішов перевіряти виконання свого наказу і знову набив гулю. «Чому без ліхтаря?» — «Ось він». — «Чому ліхтар без свіч­ки?» — «Ось вона». — «Чому вона не запалена?» — «Не було наказу».

І тільки на третій день вийшов вичерпний наказ: перехожі в темну пору доби повинні ходити з ліхтарями, у ліхтарях повинна бути свічка, свічка повинна бути запалена.

 

VI.Засвоєння нових знань (10хв)

  1.              Фронтальна бесіда.

Дайте  відповідь на такі запитання.

- Що на вашу думку означає слово «спонукати»? ( підштовхнути, підбити, намовити когось до виконання певної справи).

- Які речення можемо назвати спонукальними? ( Це ті речення, які підштовхують нас до дії)

- Наведіть приклади спонукальних речень. (Принеси води! Подай книгу!)

- Хто найчастіше звертається до вас спонукальними реченнями?( вчителі, друзі, батьки).

2. Гра «Спонукай!»

 Зараз ми з вами пограємо у цікаву гру, послухайте її умови:

- Один з учнів виходить до дошки, а інші учні по черзі висловлюють для нього спонукальне речення. (наприклад – напиши цифру 7).

 Якщо речення дійсно спонукальне – учень виконує його вимоги, якщо ні – звучить різкий звуковий сигнал (сигнал дає учитель на ПК).

3. Бесіда про команди і виконавці.

ПОНЯТТЯ КОМАНДИ

Якщо мати попросить доньку: «Підмети підлогу на кухні», то донька візьме віник і підмете кухонну підлогу.

Якщо суддя футбольного матчу під час гри дасть свисток, то гра зупиниться В цих прикладах об’єкти донька, футболісти отримували повідомлення, що містили вказівки виконати певні дії. У результаті виконання цих вказівок відбулися певні події.

Повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою.

Працюючи з комп’ютером, ви використовували команди, що містяться в меню вікон програм, у контекстних меню об’єктів, у Головному меню. Після виконання кожної з команд відбуваються події з певними комп’ютерними об’єктами: вікнами, значками, програмами, малюнками, слайдами, файлами тощо.

ВИКОНАВЕЦЬ ТА ЙОГО СИСТЕМА КОМАНД

Об’єкт, який здатний виконувати команди, називається виконавцем.

Виконавцем команд може бути людина, тварина, робот, різні пристрої, комп’ютер.

Для кожного виконавця є команди, які він може виконати, і команди, які він виконати не може.

Наприклад, виконавець учень може виконати команди:

* Подивися на дошку

* Відкрий підручник

* Запиши в зошит розв’язання задачі

*Послухай відповідь Сашка,

але не може виконати команду Стрибни у висоту на 10 м.

Виконавець дресирований собака може виконати команди, яких навчив його хазяїн:

* Сидіти

* Поруч

* Служити,

але не може виконати команду Знайти добуток чисел 125 і 1837.

Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця.

Звертаємо вашу увагу! Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.

Алгоритм - — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.

4. Робота в зошиті.

- Розгорніть будь ласка свої зошити і запишемо.

Повідомлення, що спонукає до виконання певної дії, називається командою.

Набір команд, які може виконати виконавець, називається системою команд даного виконавця.

Кожний виконавець може виконати тільки ті команди, які входять до його системи команд.

Алгоритм - — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв’язання поставленої задачі.

VII.Фізкультхвилинка (1хв)

VІІІ. Закріплення знань учнів (10хв)

Повторення правил техніки безпеки учнів у комп’ютерному класі.

Підняти червону картку, якщо озвучене правило неправильне і зелену, якщо озвучене правило вірне.

  • Гратися на комп’ютері можна досхочу.
  • Відстань до екрану повинна бути 50-60см.
  • Поїсти можна і біля комп’ютера.
  • Якщо комп’ютер вимкнувся, то не смикай за кабель.
  • Якщо в тебе мокрі руки або одяг, то сідати до комп’ютера не можна.
  • На клавіші потрібно тиснути сильно.
  • Якщо до кабінету інформатики зайшов директор, швидко встань із-за комп’ютера та привітайся.
  • Коли пролунав дзвоник на урок, швидко біжи до комп’ютера і вмикай його.
  • До екрану доторкатися можна тільки пальцем.
  • До комп’ютерного кабінету не можна приносити їжу та напої.
  • Можна розпочинати роботу за комп’ютером у будь-яку хвилину без дозволу вчителя.
  • Можна доторкатися до розеток, кабелю та вмикачів.
  • Можна бігати та бавитися в кабінеті інформатики.
  • Руки мають бути брудними та вологими.
  • Щоб запустити програму, треба двічі клацнути лівою кнопкою миші, підвівши вказівник до ярлика.
  • Програми запускаються самі по собі.

Демонстрація вчителя в програмному середовищі показати учням блоки команд, та скласти програму для виконавця.

Виконання завдань з підручника для 5 класу загальноосвіт. навч. закл./ Й.А. Ривкінд [та ін..] ст. 166, задача 2.

 

Вправи для очей.

 

ІХ. Повідомлення домашнього завдання. Оцінювання учнів (1хв)

Підручник § 4.1 ст. 156-169. Виконати завдання 2, 3, 6 на ст.167-168

 

Х. Підсумок уроку (5хв)

Діти відповідають на питання, які вони ставили на початку уроку.

docx
Додав(-ла)
Мазур Олена
Додано
16 березня 2020
Переглядів
2327
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку