Урок-вікторина "О слово рідне, України слово"

Про матеріал
Наша українська мова- самобутня, незвичайна, співуча та мелодійна! Красу рідної мови ми намагаємось донести дитині змалечку. Розробка даного уроку-вікторини допоможе діткам більше дізнатися або ж поділитися знаннями стосовно розвитку та становлення державної мови, розвинути почуття національної гідності.
Перегляд файлу

Тема: « О слово рідне, України слово»

Мета:  Формувати розуміння того, що українська мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава. Розширити знання про красу і багатство української мови. Розвивати почуття національної гідності. Виховувати любов до рідної мови,рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього українського,бажання розмовляти рідною українською мовою.

Обладнання:  малюнки, карта України, проєкти, відео, картки з ключовими словами.

Тип уроку:  урок закріплення знань, формування вмінь і навичок.

Форма проведення:  урок-вікторина.

Освітні галузі:  мовно-літературна, соціальна, здоров’язбережувальна, мистецька.

 

                                                Х і д    у р о к у

  1.  Вступна частина
  1. Організація класу

Клас готовий працювати?

Вчасно руки піднімати?

На питання відповідати?

  1. Психологічна настанова на урок. Вправа ,,Очікування’’

Яким ви бачите урок? А зробити його таким можете ви самі.

  1. Актуалізація знань учнів.

Яке свято відзначали в Україні 21 лютого?

Що вам про нього відомо?

  1. Основна частина.
  1. Вступне слово вчителя.

21 лютого увесь світ відзначає Міжнародний день рідної мови. Це свято було запроваджено у листопаді 1999 року згідно тридцятої сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО з метою захисту мовної і культурної  спадщини народів світу. Сьогодні в світі існує близько 6000 мов.  На жаль майже половина знаходяться під загрозою зникнення. У статті 10 Конституції України сказано, що Державною мовою в Україні є українська мова. Українською мовою розмовляли наші діди, прадіди,бабусі, співали колискові. Шануйте і любіть рідну мову, піклуйтесь про неї, захищайте,  розкривайте її велич і силу.

  1. Літературна сторінка.

1 уч. Мова - краса спілкування,

         Мова - як сонце ясне.

         Мова - то предків надбання,

         Мова - багатство моє.

2 уч. Мова - державна перлина,

         Нею завжди дорожіть:

         Без мови немає країни -

         Мову як матір любіть.

3 уч. Мова!  Українська мова!

         Вона співуча  лагідна  дзвінка.

         Мова!  Українська мова!

         Єдина  рідна й дорога така.

4 уч. Мово ж моя мово,

         Мово України!

         Ти моя казкова

         Пісня солов’їна.

5 уч. Розцвітай під небом

         Проліском прекрасним.

         А любов до тебе

         В серденьку не згасне.

6 уч. Йди по світу гідно

         В шані і привіті.

         Ти для мене рідна

         І найкраща в світі.

7 уч. Мово ж моя мово,

         Мово-чарівниця.

         Не згаса духовна

          Батьківська криниця.

8 уч.  Ми українці - велика родина,

        Мова і пісня у нас солов’їна.

        Квітне в садочках червона калина,

        Рідна земля для нас всіх Україна.

9 уч. Велична,  щедра і прекрасна мова,

         Прозора й чиста ,як гірська вода.

         То України диво барвінкове

         Багата мова й вічно молода.

     10 уч. Живи,  вкраїнське слово, процвітай!

                Моє маленьке серце звеселяй!

                В кожну сім’ю й оселю завітай,

                Де люблять і шанують рідний край.

  1. Перегляд відео ,,Українська мова: 15 цікавих фактів’’
  2. Вікторина ,,Чи знаєш ти?’’

- Яка мова державна в Україні?

- Яке місце в світі за мелодійністю займає українська мова? (2)

- Скільки слів налічує українська мова? (256 тис.)

- До яких мов подібна українська мова? (до білоруської, польської,сербської)

- Скільки синонімів має слово - бити?(45)

- Яке слово зі зменшувальною формою зустрічається в Гімні України?(вороженьки)

- Зі скількох літер складається найдовше українське слово? (30 літер)

- Хто видав перший український буквар? (Іван Федоров)

  1. Вікторина ,,Чи відомо тобі?’’

- Добери прикметники до слова  м о в а.

(Багата, співуча, велична, ніжна, мелодійна, барвиста, солов’їна)

- Добери дієслова до слова  м о в а.

   ( Співаю,думаю,читаю, розмовляю)

  1. Вікторина ,,З якої це казки?’’

,,Гуси,гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька’’ (,,Івасик-Телесик’’)

 

,, Мій котику, мій братику!

Несе мене лиса за кленові ліса,за крутії гори. (,,Котик і півник’’)

 

,,Що за хатка на узліссі

Вся ворушиться, дрижить.

Де не взявсь кабан біжить. ( ,,Рукавичка’’)

 

,,Знайшов півник колосок, змолов борошна мішок.

Спік негайно у печі пиріжки та калачі (,,Колосок’’)

 

,,Я від діда утік, я від баби утік. І від тебе,зайчику,утечу’’ (,,Колобок’’)

  1. Гра ,,Склади прислів’я’’

Хто мови своєї цурається, той сам себе стидається.

Птицю пізнають по пір’ю, а людину по мові.

Слово до слова - зложиться мова.

Рідна мова - не полова:її за вітром не розвієш.

  1. Захист міні-проєктів.
  1. Заключна частина.
  1. Рефлексія вправа ,,Мікрофон’’

- Що цікавого дізнались на уроці?

- Що вас найбільше вразило?

- Який висновок ви для себе зробили?

  1. Вправа ,, Різнобарвна веселка’’

Синій - Ура! Я це зробив.

Жовтий - Я це зробив, але не від разу.

Червоний -  Я не міг ( не могла) все зробити.

 

docx
Додано
10 жовтня 2023
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку