Урок "Вимова і правопис слів з ненаголошеними е,и"

Про матеріал
Урок призначений для закріплення вивченого з теми"Правопис слів з ненаголошеними е,и". Матеріал містить картки для групової, парної та індивідуальної роботи. Цікаві мовні ігри, мотиваційні вірші.
Перегляд файлу

Українська мова.

Тема. Узагальнення знань з теми «Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и]

Мета. Формування вміння грамотно писати слова з ненаголошеними [е], [и].

Закріплювати вміння застосовувати правило на практиці; розвивати навички зв’язного мовлення; виховувати інтерес до рідної мови, почуття товариської взаємодопомоги.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

Поверніться обличчям один до одного  і подаруйте свою усмішку.

Хочу побажати нам гарного уроку, щоб було цікаво всім  працювати.

 А працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім другім класі

Мову рідну хочуть знати!

ІІ.Запис числа на дошці та в зошит

ІІІ.Каліграфічна хвилинка.

Старанність і труд до мети ведуть.

Вв  ед ду  ут  ть  ведуть

-Знайдіть слово з ненаголошеним [е], яке перевіряється наголосом.

 IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми будемо закріплювати вміння правильно писати слова з ненаголошеними [е], [и].

Вчитель демонструє квіти в кошику.

-Я сьогодні зустріла квіти і запросила до нас в гості. Ви не заперечуєте? Вони так замерзли. Адже відправились у подорож. Намагались зустріти Весну. Давайте їм допоможемо своєю старанністю: виконаємо усі завдання і Весна обов’язково завітає до нас і подарує нам свою усмішку.

Вправа «Гронування» (завдання на пелюстках квітів)

Звертаємо увагу на написання слова Весна.Підбираємо перевірне слово.

 

РАДІСТЬ                                                                             СОНЕЧКО

 

ТЕПЛО                                                                                СТРУМОК

 

 

 

 

 

 

 

V. Мотивація навчальної діяльності

-Отже, що ми знаємо про ненаголошені [е], [и]?

Складання таблиці

 

 

 

 Правило                   Підбирати перевірні слова    Правильне написання слів

 

-Тож вперед, до здійснення нашої мети!

VІ. Закріплення та осмислення знань.

(З кошика вчитель дістає квіточку із завданням)

1 .Завдання від нашої квіточки.

Колективна робота.

(Речення записані на фліпчарті.)

Доповни речення.Запиши. Підкресли  букви,що позначають

 ненаголошені е-и.

Зима,весна,літо,осінь - ….  .

Верба, береза, тополя -….. .

Висновок.

2 Завдання від другої квіточки.

Самостійна  робота

Гра «Знайди пару» (Встав пропущену букву,знайди перевірне слово,запиши)

т…мніє                                               л…жачи

кр…ло                                                в…сни

в…сна                                                 кр…ла

л…жить                                              т…мно

Висновок. Щоб перевірити, яку букву треба писати, Е чи И, слід змінити слово так, щоб ненаголошений е-и став наголошеним.

Хвилина релаксації

-Уяви себе маленькою квіточкою, що проростає у землі.

А тепер всі плеснемо разом,

Усміхнемося гуртом -

Навкруги все стане лагідним, привітним.

Знов за руки беремось,

До роботи візьмемось –

І урок наш стане милим та приємним.

3. Завдання від третьої квіточки

Гра «Знайди мене»

(1 учень біля дошки)

ч…тач      -      (читання,читанка)

ж…вий      -      (живе,жити)

вел…чина  -  (великий, велич)

Висновок.

4. Завдання від четвертої квіточки

-Встав усно пропущені букви.Доведи  правильність вставки.

Звуко-буквений аналіз (Письмово)

В..СНОЮ                 КР..ЛОМ

-Квіти весну зустрічають, а хто ще?

(Діти називають тварин.Бесіда.)

5 .Завдання від п’ятої квіточки

Робота в парах

-Перевір написання слів за орфографічним словником. Запиши .

 апельсин, верблюд,                               велосипед, герой,    

 держава, жираф,                                     лелека, медаль,

 кефір, керівник,                                      пенал,  черешня

Взаємоперевірка

6 .Завдання від шостої квіточки (картка)

Групова  робота

Прочитай. Встав пропущені букви.

Прийшла в..сна. На д..ревах  зʼявилися  л..сточки. Прил..тіли  л..леки. На кр..лах т..пло принесли.

Висновок.

V. Підсумок уроку.

-Весна завітала у наш клас, а, значить, незабаром її зустрінуть усі.

Усі, хто старанно працює, хто дарує усмішку, дарує тепло.

-Чи справдилися ваші сподівання: ЗНАЮ, ХОЧУ, ВИВЧУ?

Домашнє завдання: (творче) скласти казку про Весну.

Матеріали використані з мережі Інтернет

docx
Додано
13 грудня
Переглядів
1
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку