Урок "Виникнення «варварських королівств». Франкська держава"

Про матеріал
Тема. Виникнення «варварських королівств». Франкська держава Мета: пояснити значення вислову «варварські королівства»; визначити, які «варварські королівства» виникли на території Західної Римської імперії та їхні території; з’ясувати хронологічні межі існування Франкського королівства; охарактеризувати організацію влади у «варварських королівствах» та Франкській імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з атласом та контурними картами; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати хронологічні межі існування Франкського королівства;  показувати на карті територію «варварських королівств», імперії Карла Великого;  характеризувати організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, контурна карта, атлас, кольорові олівці.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 7-го класу

на тему «Виникнення варварських королівств»

Підготувала учитель історії

КЗ «Пасічанська гімназія»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Виникнення «варварських королівств». Франкська держава

Мета: пояснити значення вислову «варварські королівства»; визначити, які «варварські королівства» виникли на території Західної Римської імперії та їхні території; з’ясувати хронологічні межі існування Франкського королівства; охарактеризувати організацію влади у «варварських королівствах» та Франкській імперії; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з атласом та контурними картами; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                називати хронологічні межі існування Франкського королівства;
  •                показувати на карті територію «варварських королівств», імперії Карла Великого;
  •                характеризувати організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання:  підручник,  контурна карта, атлас, кольорові олівці.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Бліц-опитування.

Із мішечка чи конверта діти обирають картку та відповідають на запитання.

  • Яку назву отримав рух племен і народів Європи, що розпочався із вторгнення гунів у північну частину Римської імперії в 375 р. (Велике переселення народів)
  • Назвіть хронологічні межі Великого переселення народів. (4-7 ст.)
  • Як греки називали усіх, хто не належав до їхньої народності? (Варвари)
  • Кого називали колонами? (Напівзалежних селян у Римській імперії доби її занепаду)
  • Які питання вирішували германці на народних зборах?
  • Кого у германців називали знаттю? (Вождя і старійшин)
  • Хто міг стати вождем племені? (сміливий, мудрий та досвідчений воїн)
  • Як називали організацію влади на стадії переходу від первісного ладу до держави? (Воєнна демократія)
  • Назвіть наслідки Великого переселення народів. (падіння Риму (410 р.); розорення Риму вандалами (455 р.); загибель Західної Римської імперії (476 р.); виникнення на території Європи  нових народів та держав)
  • Назвіть хронологічні межі епохи Середньовіччя. (5 -15 ст.)
  • Назвіть періодизацію епохи Середньовіччя.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Морський бій».
  • Розшифруйте послання.

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

Г

К

Х

Ж

Н

Я

Ф

Д

І

В

Б

С

У

Ю

О

Ф

Ч

І

Ж

А

Е

В

М

Н

И

Ь

К

С

І

Є

П

Ю

Г

И

І

Ч

Р

З

Ю

С

О

Д

Л

Д

Я

К

Р

Л

А

И

П

С

Щ

Ч

Е

І

М

Б

З

П

Т

О

С

Р

В

Є

Ц

У

Ю

І

О

Ь

Ж

С

К

Г

Ж

Ф

Ш

Д

Р

А

Б

Т

Л

О

У

З

Т

З

І

Є

В

Ю

Е

Д

Н

Ш

І

А

Х

К

Ь

Ж

О

З

Ї

В

У

Ключ: Д1; Б4;Д3; Є5; Г10; Г2; З5; І6 _ А10; Д5; Е9; І9; Б9;Д3; Г2; З5

(Королівство варварів)

  • Як ви розумієте даний вислів?
  • Кого називали варварами?
  • Сьогодні ви дізнаєтеся які королівства заснували варвари, познайомитеся з видатними постатями тієї епохи.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з текстом підручника.
  • Опрацюйте текст підручника на с. 8  та заповніть таблицю.

Територія

Королівство

Роки існування

Галлія

Бургундське

Франкське

457 – 534

486 – 843

Іспанія

Тулузьке

418 – 511

Італія

Остготське

Королівство Одоакра

493 – 554

476 – 493

Північна Африка

Вандальське

429 – 545

  1. Кероване читання. (с. 9-10 підручника).
  • Опрацюйте текст підручника. Знайдіть відповіді на запитання та коротко занотуйте їх у зошит.
  • Кого називали «франками»?  (германські племена,  які жили по нижній течії річки Рейн)
  • Хто започаткував першу династію франків? (Меровей – Меровінги)
  • Хто став найславетнішим представником династії Меровінгів? (Хлодвіг (481 – 511 рр.)
  • У наслідок яких подій утворилася Франкська держава?
  • Як Хлодвіг став королем?
  • Яку роль у королівстві виконували графи? (Збирали податки та підтримували порядок)
  • Що називали звичаєвим правом?
  • Який документ став найдавніших у Європі пам’яток звичаєвого права? («Салічна правда»)
  • Якою була доля королівства після смерті Хлодвіга?
  • Чому, на вашу думку, період отримав назву «час лінивих королів»?
  • Хто управляв королівством? (майордом)
  1. Словникова робота.
  1. Анаграми.
  • Розшифруйте анаграми та знайдіть у підручнику пояснення.

ОЛДА (алод)

ХАРМОН (монарх)

АВЛАС (васал)

АРЦИР (рицар)

ОНРЕЙСЬ (сеньйор)

  1. Перегляд відеоролику.

https://www.youtube.com/watch?v=goQSlMcvNIk (з 2.48 с.)

  • Перегляньте відеоролик.
  • Про кого йдеться у відео?
  • Про які імена та події ви дізналися?
  • Доведіть або спростуйте твердження про те, що Карл Великий дійсно був великим.
  • Знайдіть у підручнику та запишіть, що ж зробив Кар Великий.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Розгляньте історичну карту.
  • Знайдіть та покажіть:
  • країну франків у 5 столітті;
  • території, приєднані до Франкського королівства за правління Хлодвіга;
  • Франкське королівство за часів правління династії Меровінгів;
  • Території, приєднані до королівства за часів перших Каролінгів;
  • Території, завойовані Карлом Великим;
  • Подфл Франкської імперії за Верденським договором.

E:\Работа\Підготовка до уроків\7 клас\Всесвітня\2. Перші Середньовічні держави\1. Народження Середньовічної Єврони\Франкська-імперія-карта.jpg

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Три слова».
  • Назвіть три слова, що запам’яталися з вивченої теми.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 2 підручника.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Sydoruk Olga
    Дякую! Ваші розробки завжди чудові!)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
6708
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку