Урок-віночок з математики
в 5-Б класі
Тема уроку: Множення і ділення натуральних чисел, їх властивості
Мета уроку:
Обладнання:
Хід уроку
І. Організаційний етап. Повідомлення теми і мети уроку.
Ми вивчали тему «Множення і ділення натуральних чисел та їх властивості». Сьогодні ми повинні повторити всі прийоми множення та ділення, переконатися, що ми навчилися виконувати вправи на множення та ділення натуральних чисел, розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі. І разом з тим ми будемо на уроці плести віночок.
Найбільшу відзнаку українського національного вбрання становив віночок зі стрічками. Український віночок, оспіваний у піснях, оповитий легендами і переказами, був символом добра і надій.
Український віночок – не просто краса, а й оберіг „Знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, і ми будемо плести вінок з 7 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконуючи відповідні завдання.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Приступаємо до роботи. Перш за все щоб сплести гарний віночок, а його краса залежить від наших знань, потрібно повторити їх. І першу квіточку, барвінок, у наш віночок ми вплетемо виконавши математичний диктант.
Математичний диктант
Математичний диктант, виконується в зошитах.
Максимальна оцінка – 6 балів. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
Перевірка. Два учні (по одному від кожного варіанта) викликаються до дошки, інші працюють на місці.
По закінченні роботи проводиться взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою.
Оцінки учні виставляють один одному. Учитель підводить підсумок, аналізує основні моменти раціонального обчислення.
|
І варіант |
ІІ варіант |
|
|
|
1. |
Запишіть: |
|
|
переставний закон множення для довільних чисел Х і У |
сполучний закон множення для довільних чисел m, n і k |
|
|
|
2. |
Запишіть розподільний закон множення: |
|
|
відносно дій віднімання для довільних чисел S, t і p. |
відносно дій додавання для довільних чисел S, t і p. |
|
|
|
3. |
Знайдіть значення виразу, якщо k = 10, t = 0 |
|
|
435k + 273t |
386k + 723t |
|
|
|
4. |
Обчисліть, обираючи зручний порядок дій: |
|
|
4 256 25 = |
125 17 8 = |
|
|
|
5. |
При яких значеннях Х виконується рівність? |
|
|
126: Х = 126 |
Х: 715 = 1 |
|
|
|
6. |
Знайдіть частку і остачу від ділення: |
|
|
48:10 = |
90:11 = |
ІІІ. Формування умінь і навичок.
Тож приступаємо до роботи. Перед вами залишилось 6 різних квіточок, вибираємо одну з них, ну і звичайно щоб вплести її у віночок потрібно виконати завдання, які вона приховує…
1 завдання.
Обчисліть:
2 49 50 = 316 5 – 216 5 =
2832:12 = 239 47 + 239 53 =
2935:6 =
2 завдання. Спростіть вираз:
4 (2а –3) + а = 32 Х+24 Х – У =
6 а 13 6 = 7 (b + 8) + 4 (b – 2) =
3 завдання.
Розв’яжіть задачі №7, 9, 12 (ст. 54)
Зустрічний рух |
|
|
Рух навздогін |
|
|
|
|
|
|
|
|
4 завдання. Розвязати №307.
5 завдання. Виразити ділене через неповну частку, дільник і остачу у вигляді рівності a = bq+r.
36 : 7 = 61332 : 97 =
149 : 9 = 4200 : 120 =
6 завдання. Розв’язати завдання:
Лариса поділила число 241 на деяке число і одержала в остачі 16. Запишіть усі числа на які вона могла виконати ділення.
ІV. Підсумок уроку.
Незакінчені речення
Сьогодні на уроці я навчився….
Сьогодні на уроці я не зрозумів….
Сьогодні на уроці мені сподобалось…
Виставлення оцінок (врахувати математичний диктант).
От і закінчився урок математики „Плету я віночок”. ( І ми коли черпаємо нові знання теж плетемо віночок знань…)
Народ раніше був ближче до природи, шанував її, освячував, оспівував, переймався її красою, ласкавістю, гордістю.
Ми часто забуваємо, що природа подарувала свої цілющі скарби людині навік. І ми не берегли їх, як своє життя, як свої знання. Любити, вивчати, спостерігати, осмислювати. І вона, розкриваючи дивовижні таємниці, озветься у нашій душі радістю буття, глибиною знань.
V. Домашнє завдання.