Урок-віночок (конспект)

Про матеріал
Урок-віночок, математика 5 клас Тема уроку: Множення і ділення натуральних чисел, їх властивості Мета уроку:  Формування стійких навичок обчислень, розвиток логічного мислення.  Вироблення навиків розв’язування вправ на множення і ділення натуральних чисел.  Розв’язування рівнянь на основі залежностей між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі, що потребують використання залежностей між величинами, зокрема розв’язувати задачі за допомогою рівнянь
Перегляд файлу

Урок-віночок з математики

в 5-Б класі

 

Тема уроку: Множення і ділення натуральних чисел, їх властивості

Мета уроку:

  • Формування стійких навичок обчислень, розвиток логічного мислення.
  • Вироблення навиків розв’язування вправ на множення і ділення натуральних чисел.
  • Розв’язування рівнянь на основі залежностей між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі, що потребують використання залежностей між величинами, зокрема розв’язувати задачі за допомогою рівнянь

Обладнання:

  • Дидактичний матеріал із завданнями для різних етапів уроку.
  • На магнітній дошці ватман, на якому намальований віночок, сплетений лише з листків, а замість квітів – кола з прорізами, які за урок заповнюються.
  • Індивідуальні карточки з домашніми завданнями.
  • Таблиці для задач на рух, схеми для задач та карточки для бліц-турніру.

Хід уроку

І. Організаційний етап. Повідомлення теми і мети уроку.

Ми вивчали тему «Множення і ділення натуральних чисел та їх властивості». Сьогодні ми повинні повторити всі прийоми множення та ділення, переконатися, що ми навчилися виконувати вправи на множення та ділення натуральних чисел, розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі. І разом з тим ми будемо на уроці плести віночок.

 Найбільшу відзнаку українського національного вбрання становив віночок зі стрічками. Український віночок, оспіваний у піснях, оповитий легендами і переказами, був символом добра і надій.

 Український віночок – не просто краса, а й оберіг „Знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, і ми будемо плести вінок з 7 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконуючи відповідні завдання.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Приступаємо до роботи. Перш за все щоб сплести гарний віночок, а його краса залежить від наших знань, потрібно повторити їх. І першу квіточку, барвінок, у наш віночок ми вплетемо виконавши математичний диктант.

Математичний диктант

Математичний диктант, виконується в зошитах.

Максимальна оцінка – 6 балів. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

Перевірка. Два учні (по одному від кожного варіанта) викликаються до дошки, інші працюють на місці.

 По закінченні роботи проводиться взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою.

Оцінки учні виставляють один одному. Учитель підводить підсумок, аналізує основні моменти раціонального обчислення.

 

 

І варіант

ІІ варіант

 

 

 

1.

Запишіть:

 

 

переставний закон множення для довільних чисел Х і У

сполучний закон множення для довільних чисел m, n і k

 

 

 

2.

Запишіть розподільний закон множення:

 

відносно дій віднімання для довільних чисел S, t і p.

відносно дій додавання для довільних чисел S, t і p.

 

 

 

3.

Знайдіть значення виразу, якщо k = 10, t = 0

 

435k + 273t

386k + 723t

 

 

 

4.

Обчисліть, обираючи зручний порядок дій:

 

4 256 25 =

125 17 8 =

 

 

 

5.

При яких значеннях Х виконується рівність?

 

126: Х = 126

Х: 715 = 1

 

 

 

6.

Знайдіть частку і остачу від ділення:

 

 

48:10 =

90:11 =

  • Вплітаємо 1 квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – до людської оселі, городу тягнеться. Взимку відвар барвінку п’ють від простуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні віночки, букетики. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.

ІІІ. Формування умінь і навичок.

Тож приступаємо до роботи. Перед вами залишилось 6 різних квіточок, вибираємо одну з них, ну і звичайно щоб вплести її у віночок потрібно виконати завдання, які вона приховує…

1 завдання.

 Обчисліть:

2 49 50 =       316 5 – 216 5 =  

2832:12 =                         239 47 + 239 53 =

2935:6 =  

  • Вплітаємо І квітку – цвіт яблуні. А що вона означає у вінку? Квіти яблуні – символ материнської любові. То був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голови і промовляв: „Мати – яблуня, дядино моя. Дай моїй донечці здоровя й долі щасливої”

2 завдання. Спростіть вираз:

 4 (2а –3) + а =                     32 Х+24 Х – У =

 6 а 13 6 =   7 (b + 8) + 4 (b – 2) =  

  • Вплітаємо калину. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.             

3 завдання.

Розвяжіть задачі №7, 9, 12 (ст. 54)

 

Зустрічний рух

 

 

Рух навздогін

 

 

 

 

 

 

  • Третя квітка – любисток. Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, купають маленьких дітей. Тому у віночку це символ людської відданості, уміння бути корисним.

 

4 завдання.  Розвязати №307.

  • Вплітаємо п’яту квітку – волошку. Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба.

 

 

5 завдання. Виразити ділене через неповну частку, дільник і остачу у вигляді рівності a = bq+r.

36 : 7 =                     61332 : 97 =

149 : 9 =                   4200 : 120 =

  • Вплітаємо шосту квіточку – мак. Мак у віночку, то символ боротьби українського народу за волю. Кожна людина втрачала когось рідного у цій боротьбі і процвітала пролита кров маковою квіткою в українському віночку.

6 завдання. Розвязати завдання:

Лариса поділила число 241 на деяке число і одержала в остачі 16. Запишіть усі числа на які вона могла виконати ділення.

  • Вплітаємо восьму квіточку – ромашку. Біла корзинка, золоте денце. В ній лежить росинка і блистить сонце, вона приносить не лише здоровя, але й доброту та ніжність.

 

ІV. Підсумок уроку.

  • Вплітаємо гілочки хмелю.  Зведе він докупи наш віночок, зробить його міцним та довговічним, як наша земля, на якій ростуть всі ці квіти.

Незакінчені речення

Сьогодні на уроці я навчився….

Сьогодні на уроці я не зрозумів….

Сьогодні на уроці мені сподобалось…

Виставлення оцінок (врахувати математичний диктант).

От і закінчився урок математики „Плету я віночок”. ( І ми коли черпаємо нові знання теж плетемо віночок знань…)

Народ раніше був ближче до природи, шанував її, освячував, оспівував, переймався її красою, ласкавістю, гордістю.

Ми часто забуваємо, що природа подарувала свої цілющі скарби людині навік. І ми не берегли їх, як своє життя, як свої знання. Любити, вивчати, спостерігати, осмислювати. І вона, розкриваючи дивовижні таємниці, озветься у нашій душі радістю буття, глибиною знань.

V. Домашнє завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Суровець Надія
Додано
29 березня 2020
Переглядів
541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку