Урок-віночок з математики "Множення і ділення натуральних чисел, їх властивості "

Про матеріал
- Формування стійких навичок обчислень, розвиток логічного мислення. - Вироблення навиків розв’язування вправ на множення і ділення натуральних чисел. - Розв’язування рівнянь на основі залежностей між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі, що потребують використання залежностей між величинами, зокрема розв’язувати задачі за допомогою рівнянь - Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу ,держави, народу
Перегляд файлу

Урок-віночок з математики

в 5 класі

Тема уроку: Множення і ділення натуральних чисел, їх властивості

Мета уроку:

  • Формування стійких навичок обчислень, розвиток логічного мислення.
  • Вироблення навиків розв’язування вправ на множення і ділення натуральних чисел.
  • Розв’язування рівнянь на основі залежностей між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі, що потребують використання залежностей між величинами, зокрема розв’язувати задачі за допомогою рівнянь
  • Формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу ,держави, народу

Обладнання:

  • Дидактичний матеріал із завданнями для різних етапів уроку.
  • На магнітній дошці ватман, на якому намальований віночок, сплетений лише з листків, а замість квітів – кола з прорізами, які за урок заповнюються.
  • Індивідуальні карточки з домашніми завданнями.
  • Таблиці для задач на рух, схеми для задач та карточки для бліц-турніру.

Хід уроку

І. Повідомлення теми і мети уроку.

- Ми вивчали тему „Множення і їх властивості”. Сьогодні ми повинні повторити всі прийоми множення та ділення, переконатися, що ми навчилися виконувати вправи на множення та ділення натуральних чисел, розв’язувати рівняння на основі залежності між компонентами дій множення і ділення, розв’язувати текстові задачі, а також розв’язувати задачі за допомогою рівнянь. І разом з тим ми будемо на уроці плести віночок.

Найбільшу відзнаку українського національного вбрання становив віночок зі стрічками. Український віночок, оспіваний у піснях, оповитий легендами і переказами, був символом добра і надій.

 

Український віночок – не просто краса, а й оберіг „Знахар душі”, бо в ньому є така чаклунська сила, що болі знімає, волосся береже. Цей звичай плести віночки прийшов до нас із давнини. Дівчаткам, яким минуло 6 років плели віночки із 7 квіток, ми ж будемо плести вінок з 12 квіток, і ми будемо вплітати по одній квіточці – тим самим виконувати по одному завданню.

Приступаємо до роботи.

1 завдання. Усний рахунок.

Обчисліть:

2 49 50 = 3 5 8 3 =

49 9 + 21 9 = 13 2 5 6 =

25 78 4 = 239 47 + 239 53 =

316 5 – 216 5 = 111 6208 – 11 6208 =

Спростіть вираз:

2 Х 15 = 3 У 15 =

6 а 13 6 = 7 в 8 а =

27 Х – 19 Х = 35 Х – 18 Х =

32 У – 14 У + У = 40 У – 12 У + У =

Виконайте ділення:

432: 4 = 609: 3 =

3600: 6 = 1500: 50 =

Усний рахунок проводиться у вигляді „Хто швидше зірве квітку”.

Учні рахують усно, записуючи відповіді в зошиті, кодуючи відповідь 1 Я.

3600:6


432:4

32у-14у+у

27х-19х

6а3в

1500:50

2х15

609:3

3165-2165

40у-12у+у

25784

35х-18х

499+219

7в8а

24950


1116208-116208

23947+23953

13256

3583


- Вплітаємо І квітку – цвіт яблуні. А що вона означає у вінку? Квіти яблуні – символ материнської любові. То був цілий ритуал, коли батько торкався віночком голови і промовляв: „Мати – яблуня, дядино моя. Дай моїй донечці здоров’я й долі щасливої”

 

hello_html_58a2be71.jpghello_html_meb7143.jpg

2 завдання. Математичний диктант, виконується на голубих листочках з квіткою барвінку в куточку листка, кодуємо 2 Б.

Учні працюють за варіантами. Два учні (по одному від кожного варіанта) викликаються до дошки, інші працюють на місці.

По закінченні роботи проводиться взаємоперевірка в парах, звіряючись з дошкою.

Максимальна оцінка – 12 балів. За кожну правильну відповідь на питання № 1-6 нараховується 1 бал, за правильну відповідь на питання № 7-9 – 2 бали. За неправильну відповідь бали не нараховуються.

Оцінки учні виставляють один одному. Учитель підводить підсумок, аналізує основні моменти раціонального обчислення.

Оцінки виставляються в журнал за бажанням учнів.


І варіант

ІІ варіант


1. Запишіть:


переставний закон множення для довільних чисел Х і У

сполучний закон множення для довільних чисел m, n і k


2. Запишіть розподільний закон множення:


відносно дій віднімання для довільних чисел S, t і p.

відносно дій додавання для довільних чисел S, t і p.


3. Знайдіть значення виразу, якщо k = 1000, t = 100


435k + 273t

386k + 723t


4. Обчисліть, обираючи зручний порядок дій:


4 256 25 =

125 17 8 =


5. При яких значеннях Х виконується рівність?


126: Х = 126

Х: 715 = 1


6. Обчисліть:


0: 75 + 36: 36 + 0 17 =

41: 41 + 0: 59 + 0 23 =


7. Розв’яжіть рівняння:


4 (Х + 3) = 28

7 (Х-2) = 35


8. Спростіть і обчисліть значення виразу:


27а + 13а при а = 50

27в – 13в при в = 10


9. Порівняйте значення виразів:


342: 6 + 258: 6

і

644: 4 – 244: 4

185: 5 + 315: 5

і

847: 7 – 147: 7


 

hello_html_3cd356ae.jpgВплітаємо 2 квітку – барвінок. А що він означає у віночку? Барвінок – до людської оселі, городу тягнеться. Взимку відвар барвінку п’ють від простуди, влітку барвінком прикрашають святковий хліб, хату, плетуть весільні віночки, букетики. Цілий рік його шанують, вважаючи символом життя.

 

3 завдання. Учитель звертає увагу на те, що в деяких задачах на рух, де два об’єкти одночасно починають рухатись назустріч один одному або в протилежних напрямках, доцільно використовувати розподільний закон множення.

Запишіть формулу одночасного руху для зустрічного і для руху навздогін. Чому дорівнює в кожному з випадків швидкість зближення?


Зустрічний рух

Рух навздогін


E:\АА. Зоя Вас\images - копия.jpg

E:\АА. Зоя Вас\images - копия (2).jpg


Тhello_html_m4dc53116.jpgретя квітка – любисток. Люди люблять любисток не тільки за пахощі, а й за лікувальні властивості. Ним миють волосся, освіжають хатнє приміщення, купають маленьких дітей. Тому у віночку це символ людської відданості, уміння бути корисним.

 

4 завдання. Розв’язування задач (самостійне).

Задача. Сороконожка поповзла за мурашкою, коли відстань між ними була 50 м. Швидкість сороконожки 8 м/хв., а швидкість мурашки 6 м/хв. Через скільки часу сороконожка дожене мурашку?

Задача. Від калини до берези 560 м. З куща калини і берези назустріч один одному вилетіли комар і муха. Швидкість комара 30 м/хв., а швидкість мухи 50 м/хв. Через скільки хвилин вони зустрінуться?

 

Вhello_html_6f37cf3e.jpgплітаємо калину. В центрі було гроно калини – символ краси і дівочої вроди, символ України вродливої нашої.

 

 

 

5 завдання. Колективне розв’язування задач з записами на дошці (на рух).

Задача 1.

Із одного пункту одночасно в протилежних напрямках виїхали велосипедист і автомобіль. Швидкість руху велосипедиста 24 км/год., а швидкість автомобіля в 3 рази більша. На якій відстані один від одного будуть велосипедист і автомобіль через 4 години.

Задача 2.

Із двох міст, відстань між якими 800 км. Одночасно назустріч один одному вийшли два поїзди і зустрілись через 5 годин. Швидкість І поїзда 75 км/год.. З якою швидкість їхав другий поїзд? На якій відстані один від одного були вони через 3 години руху?

hello_html_m17c24a7.jpgВплітаємо п’яту квітку – волошку. Волошка у вінку – це символ людського прозріння, краса і велич неба. Де волошка росте, там верба гине.

 

6 завдання. Скласти вираз за схемою:

 

hello_html_7927a41.gifА км/год В км/год

S км

? км

t = 3 год

(А + В) 3 + S


 

 

Вhello_html_61c5e516.jpgплітаємо шосту квіточку – мак. Мак у віночку, то символ боротьби українського народу за волю. Кожна людина втрачала когось рідного у цій боротьбі і процвітала пролита кров маковою квіткою в українському віночку.

 

 

7 завдання. Розв’язування рівнянь (самостійне).

6 Х = 42 42: Х = 3 Х: 14 = 3

Х = 42: 6 Х = 42: 3 Х = 14 3

Х =7 Х = 14 Х = 42

Що означає а: в?

hello_html_m1bc8b9cf.jpgВплітаємо сьому квіточку – безсмертник. Безсмертник дарує здоров’я роду людському. Чи виразки, чи вавочки гоїть.

 

8 завдання. Колективне розв’язування із записами на дошці рівнянь.

 (Х - 8): 4 = 14 (Х + 1): 6 + 7 = 12 65: (Х + 4) – 6 = 7

Х – 8 = 14 4 (Х + 1): 6 = 12 – 7 65: (Х + 4) = 7 + 6

Х – 8 = 56 (Х + 1): 6 = 5 65: (Х + 4) = 13

Х = 56 + 8 Х + 1 = 5 6 Х + 4 = 65: 13

Х = 64 Х + 1 = 30 Х + 4 = 5

Х = 30 – 1 Х = 5 – 4

Х = 29 Х = 1

 

hello_html_m593b29b0.jpgВплітаємо восьму квіточку – ромашку. Біла корзинка, золоте денце. В ній лежить росинка і блистить сонце, вона приносить не лише здоров’я, але й доброту та ніжність.

 

 

9 завдання. Коментоване розв’язування рівнянь.

34Х – 9Х = 175 (Х - 5) (9 - Х) = 0

25Х = 175 Х – 5 = 0 або 9 – Х = 0

Х = 175: 25 Х = 5 Х = 9

Х = 7

hello_html_55601a91.jpg

Вплітаємо дев’яту квіточку – чорнобривці, 
що в народі називають ще оксамитки, бархатки, бо яскраві суцвіття виграють у промінні сонця.

 

10 завдання. Бліц-турнір.

  1. А : 7 12

Із А метрів ситцю пошили 7 сарафанів. Скільки метрів треба, щоб пошити 12 таких сарафанів?

  1. С : (В : 5)

Із В метрів вельвету пошили 5 спідниць. Скільки таких спідниць пошиють з С метрів вельвету?

  1. D - (N 6)

В куску було D метрів полотна. Із нього взяли ткань на 6 наволочок. Скільки полотна залишилося в куску, якщо на 1 наволочку іде N метрів полотна?

  1. (Х - У) : 9

В куску було Х метрів полотна. Від нього відрізали У метрів, а із останньої тканини пошили 9 підодіяльників. Скільки тканини іде на 1 підодіяльник?

  1. А : 4 – В : 8

Із А метрів шерсті пошили 4 костюма, а з В метрів шовку – 8 платтів. На скільки метрів більше іде на костюм, ніж на плаття?

 

hello_html_m27458aeb.jpgВплітаємо десяту квіточку – рожу. Дерево дерев’яне, листя – коханське, цвіт – ангельський, а нігті – диявольські. Це рожа, троянда! Її матір’ю – „царівною квітів” – вважається шипшина. У народі її називають рожа, ружа, шипшина, свербиус.

 

11 завдання. Розшифруй слово. Що воно означає?

А

46552: 92

Р

47709: 57

О

360594: 897

Д

34504: 38

Б

194880: 64

Т

488520: 708


908

402

3045

837

402

690

506

Д

О

Б

Р

О

Т

А


 

Вhello_html_m514cdc44.jpgплітаємо одинадцяту квітку – м’яту. Повна рожа, мак чубатий, між кущами м’ята. І барвінок хрещатий стелиться до хати – обереги духовної спадщини.

 

12 завдання. Задача зовсім не проста – знайти не кожен зможе. Чому тут рівна зірочка, велосипед і їжачок?

 


hello_html_m79c4a942.jpg

велосипед

hello_html_95afe41.jpg

їжак


7 +

 


hello_html_738e06f1.jpg

зірка

hello_html_95afe41.jpg

їжак


4 + 6


hello_html_m79c4a942.jpg

велосипед

hello_html_95afe41.jpg

їжак


1


hello_html_m79c4a942.jpg

велосипед

 

0

 

hello_html_738e06f1.jpg

зірка


Вhello_html_m4990b396.jpgплітаємо гілочки хмелю. Зведе він докупи наш віночок, зробить його міцним та довговічним, як наша земля, на якій ростуть всі ці квіти.

 

ІІ. Підсумок уроку.

От і закінчився урок математики „Плету я віночок”.

Народ раніше був ближче до природи, шанував її, освячував, оспівував, переймався її красою, ласкавістю, гордістю.

Ми часто забуваємо, що природа подарувала свої цілющі скарби людині навік. І ми не берегли їх, як своє життя, як свої знання. Любити, вивчати, спостерігати, осмислювати. І вона, розкриваючи дивовижні таємниці, озветься у нашій душі радістю буття, глибиною знань.

ІІІ. Завдання додому на індивідуальних картках.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
22 березня
Переглядів
137
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку