Урок побудовано так, щоб: Домогтися свідомого володіння учнями правилами порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками,правил порівняння правильних та неправильних дробів між собою та з одиницею
Сформувати вміння та навички застосовувати ці правила; розвивати пам'ять, вміння логічно міркувати, порівнювати, самостійно робити висновки
Виховувати активність, ініціативу, інтерес до математики.
Урок насичений найрізноманітнішими завданнями та вправами з вказаної теми:
1) Записати дроби, підкреслити однією рискою правильні дроби, хвилястою лінією неправильні дроби;
2) Знайти серед запропонованого ряду нерівностей
а) дріб, що не задовольняє загальному правилу, за якими створені записи;
б) дроби, значення яких дробів більше за 1;
в) дроби, значення яких дробів менше за 1;
г) дроби, значення яких дробів дорівнює 1.
3) Порівняти 24 пари звичайних дробів;
4) Розташувати дроби з однаковими знаменниками у порядку зростання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте слово «ЧИСЕЛЬНИК»
5) Розташувати дроби з однаковими чисельниками у порядку спадання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте слово «ЗНАМЕННИК»
6) У наданій нерівності з невідомим чисельником (знаменником), замість невідомої величини, підібрати її такі значення, щоб нерівність була вірною.
7) Тестовий експрес-контроль на 12 завдань, для перевірки відпрацьованих знань та умінь порівнювати звичайні дроби.
Загальноосвітня школа № 2 І-ІІІ ступенів
м. Зеленодольська
РОЗРОБКА УРОКУ МАТЕМАТИКИ
«ПОРІВНЯННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ»
ПРОВЕЛА У 5-Б КЛАСІ
УЧИТЕЛЬ МАТЕМАТИКИ
ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ
«СТАРШИЙ УЧИТЕЛЬ»
м. Зеленодольськ
Тема. Порівняння звичайних дробів.
Мета: Домогтися свідомого володіння учнями правилами порівняння дробів
з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками,правил правильних та неправильних дробів між собою та з одиницею
Сформувати вміння та навички застосовувати ці правила; розвивати пам'ять, вміння логічно міркувати, порівнювати, самостійно робити висновки
Виховувати активність, ініціативу, інтерес до математики.
Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.
І. Оргмомент.
ІІ.Перевірка домашнього завдання.№ 698,703,705
1) Фронтальне опитування.
; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
На практиці нам часто доводиться порівнювати числові величини. Відомо, що дробові числа виражають певну кількість, тому їх можна теж порівнювати.
Ми вже вміємо порівнювати правильні і неправильні дроби з 1, між собою. дроби з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками.
Сьогодні на уроці ми повинні показати надбанні знання та уміння застосовувати вивчені правила порівняння дробів.
ІІІ . Застосування набутих знань та умінь.
1) Записати дроби, підкреслити однією рискою правильні дроби, хвилястою лінією неправильні дроби.
2). Знайди
Знайди зайвий дріб
|
Знайди зайвий дріб
|
||
Значення яких дробів більше за 1: , , ,
|
Значення яких дробів дорівнює 1: ,, ,
|
Значення яких дробів менше за 1: , , ,
|
|
3) На дошці заготовлено завдання для виконання порівняння різноманітних
дробів. Необхідно порівняти надані дроби,застосувавши відповідне правило.
Порівняй
1. і |
2. і |
3. і |
4. і |
5. і |
6. і |
7. і |
8. і |
9. і 1 |
10. і 1 |
11. 1 і |
12. і |
13. і |
14. і |
15. і |
16. і |
17. 1 і |
18. 1 і |
19. 1 і |
20. і |
21. і |
22. і |
23. і |
24. і |
25. і |
26. і |
|
|
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
5)Розташуйте дроби ( аналогічно до д/з № 701)
У порядку зростання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте слово |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
У порядку зростання |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7) Розташуйте дроби ( аналогічно до д/з № 700)
У порядку спадання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте слово |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь:
У порядку спадання. |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Резервні завдання ( за умови продуктивної праці, економїї часу)(аналогічні завдання №708, 709 у підручнику
1)Відома нерівність<. При яких значеннях х нерівність буде вірною?
Відповідь: Нам потрібно порівняти дроби з однаковими знаменниками. Отже, х <9,тому х = 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.
2) Відома нерівність<. При яких значеннях х нерівність буде вірною?
Відповідь: Нам потрібно порівняти дроби з однаковими чисельниками.
Отже, х <16, тому х = 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15.
3) Знайди помилку.
< |
> |
< |
> |
4) Дана нерівність.Підстав замість * такі числа, щоб дана нерівність була вірною.
< |
> |
< |
> |
ІV. Перевірка набутих умінь і навичок у формі експрес-контролю «Стрічка»
ПОРІВНЯЙТЕ ДРОБИ І ВАРІАНТ |
ПОРІВНЯЙТЕ ДРОБИ ІІ ВАРІАНТ |
(Відповіді) І ВАРІАНТ |
(Відповіді) ІІ ВАРІАНТ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
1 > |
|
|
|
|
1 |
|
< 1 |
< |
1 |
|
1 = |
|
|
|
< |
< |
|
1 |
= |
= 1 |
|
|
< |
< |
|
1 |
> |
> 1 |
|
|
< |
> |
1 |
|
1 < |
> |
ОЦІНКА |
ОЦІНКА |
ОЦІНКА |
ОЦІНКА |
V. Підсумки уроку. Рефлексія
1.Що сподобалось на уроці?
2. Що було найцікавіше?
3. Чи став більш впевненим у набутих знаннях?
4. Чи було тобі на уроці комфортно з вчителем, однокласниками?
5. Людина боїться того, чого не знає. Чи будете ви боятися порівнювати звичайні дроби після сьогоднішнього уроку?
VІ.Домашнє завдання № 700, № 701,708 709
(А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір «Математика 5 клас,»Гімназія»)