Урок вироблення умінь та навичок "Порівняння звичайних дробів"

Про матеріал

Урок побудовано так, щоб: Домогтися свідомого володіння учнями правилами порівняння дробів з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками,правил порівняння правильних та неправильних дробів між собою та з одиницею

Сформувати вміння та навички застосовувати ці правила; розвивати пам'ять, вміння логічно міркувати, порівнювати, самостійно робити висновки

Виховувати активність, ініціативу, інтерес до математики.

Урок насичений найрізноманітнішими завданнями та вправами з вказаної теми:

1) Записати дроби, підкреслити однією рискою правильні дроби, хвилястою лінією неправильні дроби;

2) Знайти серед запропонованого ряду нерівностей

а) дріб, що не задовольняє загальному правилу, за якими створені записи;

б) дроби, значення яких дробів більше за 1;

в) дроби, значення яких дробів менше за 1;

г) дроби, значення яких дробів дорівнює 1.

3) Порівняти 24 пари звичайних дробів;

4) Розташувати дроби з однаковими знаменниками у порядку зростання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте слово «ЧИСЕЛЬНИК»

5) Розташувати дроби з однаковими чисельниками у порядку спадання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте слово «ЗНАМЕННИК»

6) У наданій нерівності з невідомим чисельником (знаменником), замість невідомої величини, підібрати її такі значення, щоб нерівність була вірною.

7) Тестовий експрес-контроль на 12 завдань, для перевірки відпрацьованих знань та умінь порівнювати звичайні дроби.

Перегляд файлу

Загальноосвітня  школа № 2  І-ІІІ ступенів

м. Зеленодольська

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА УРОКУ МАТЕМАТИКИ

 «ПОРІВНЯННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ»

 

ПРОВЕЛА У 5-Б КЛАСІ

                                                 УЧИТЕЛЬ МАТЕМАТИКИ 

                                                 ВИЩОЇ КАТЕГОРІЇ

                                                 «СТАРШИЙ УЧИТЕЛЬ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Зеленодольськ

 

Тема. Порівняння звичайних дробів.

Мета:  Домогтися свідомого володіння учнями правилами порівняння дробів

з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками,правил правильних та неправильних дробів між собою та з одиницею

             Сформувати вміння та навички застосовувати ці правила; розвивати пам'ять, вміння логічно міркувати, порівнювати, самостійно робити висновки

               Виховувати активність, ініціативу, інтерес до математики.

Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.

І. Оргмомент.

ІІ.Перевірка домашнього завдання.№ 698,703,705

1) Фронтальне опитування.

; ; ; ; ; ; ; ; ; ; .

  • Як називаються дані числа ?
  • Як називається число, записане над (під) рискою дробу?
  • Що показує знаменник (чисельник) дробу?
  • Знайдіть дріб, що дорівнює 1; більший 1; менший 1;
  • Які з даних дробів є правильними (неправильними)? Чому?
  • Як порівняти  дроби з однаковими чисельниками?
  • Як порівняти  дроби з однаковими знаменниками?
  • Як порівняти правильний та неправильний дроби?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.      

    На практиці нам часто доводиться порівнювати  числові величини. Відомо, що дробові числа виражають певну кількість, тому їх можна теж порівнювати.     

 Ми вже вміємо порівнювати правильні і неправильні дроби з 1, між собою. дроби  з однаковими знаменниками та однаковими чисельниками.

Сьогодні на уроці ми повинні показати надбанні знання та уміння застосовувати вивчені правила порівняння дробів.

ІІІ . Застосування набутих знань та умінь.

1) Записати дроби, підкреслити однією рискою правильні дроби, хвилястою лінією неправильні дроби.

C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.Word\11.jpg

 

2).  Знайди

Знайди зайвий дріб

Описание: http://festival.1september.ru/articles/617437/Image5568.gif

Знайди зайвий дріб

Описание: http://festival.1september.ru/articles/617437/Image5569.gif

 

Значення яких дробів більше за 1:

, , ,

 

 

Значення яких дробів дорівнює 1:

,, ,

 

 

Значення яких дробів менше за 1:

, , ,

 

3) На дошці заготовлено завдання для виконання порівняння різноманітних

дробів. Необхідно порівняти надані дроби,застосувавши відповідне правило.

Порівняй

1.     і

2.     і

3.  і

4. і

5. і

6. і

7. і

8.   і

9.   і 1

10.   і 1

11. 1 і 

12. і

13. і

14. і

15. і

16. і

17. 1 і

18. 1 і

19. 1 і

20. і

21. і

22. і

23. і

24. і

25. і

26. і

 

 

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

5)Розташуйте дроби  ( аналогічно до д/з № 701)

 У порядку зростання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте  слово

1

2

3

4

5

6

7

8

9

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=170677922-47-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=151093527-05-72&n=21

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=285450401-65-72&n=21

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=559010616-16-72&n=21

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=393706878-68-72&n=21

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\1.jpg

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=193308258-56-72&n=21

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=172468499-49-72&n=21

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=200348545-39-72&n=21

Відповідь:

У порядку зростання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=200348545-39-72&n=21

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=285450401-65-72&n=21

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=172468499-49-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=151093527-05-72&n=21

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=193308258-56-72&n=21

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=170677922-47-72&n=21

http://im5-tub-ua.yandex.net/i?id=559010616-16-72&n=21

C:\Documents and Settings\User\Рабочий стол\1.jpg

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=393706878-68-72&n=21

 

7) Розташуйте дроби ( аналогічно до д/з № 700)

 У порядку спадання. У разі вірного виконання завдання прочитаєте  слово

1

2

3

4

5

6

7

8

9

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=194621277-11-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=212734116-28-72&n=21

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=558993405-13-72&n=21

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=182125593-71-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=457300356-51-72&n=21

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=182795341-03-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=292235481-01-72&n=21

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=258277701-13-72&n=21

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=267528860-36-72&n=21

 

Відповідь:

У порядку спадання.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=558993405-13-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=212734116-28-72&n=21

http://im2-tub-ua.yandex.net/i?id=267528860-36-72&n=21

http://im7-tub-ua.yandex.net/i?id=182795341-03-72&n=21

http://im8-tub-ua.yandex.net/i?id=258277701-13-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=457300356-51-72&n=21

http://im6-tub-ua.yandex.net/i?id=194621277-11-72&n=21

http://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=292235481-01-72&n=21

http://im4-tub-ua.yandex.net/i?id=182125593-71-72&n=21

Резервні завдання ( за умови продуктивної праці, економїї часу)(аналогічні завдання №708, 709 у підручнику

1)Відома нерівність<. При яких значеннях х нерівність буде вірною?

Відповідь: Нам потрібно порівняти дроби з однаковими знаменниками. Отже, х <9,тому х = 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.

2) Відома нерівність<. При яких значеннях х нерівність буде вірною?

Відповідь: Нам потрібно порівняти дроби з однаковими чисельниками.

Отже, х <16, тому х = 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15.

 

3)  Знайди помилку.

<

>

<

>

4) Дана нерівність.Підстав замість * такі числа, щоб дана нерівність була вірною.

<

>

<

>

ІV. Перевірка набутих умінь і навичок у формі експрес-контролю «Стрічка» 

 

 

ПОРІВНЯЙТЕ

ДРОБИ

І ВАРІАНТ

ПОРІВНЯЙТЕ

ДРОБИ

ІІ ВАРІАНТ

 (Відповіді)

І ВАРІАНТ

(Відповіді)

ІІ ВАРІАНТ

1    

1   >

      1

<   1

<

1   

1  =

<

<

      1

=

=   1

<

<

      1

>

>   1

<

>

1   

1 <

>

ОЦІНКА

ОЦІНКА

ОЦІНКА

ОЦІНКА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V. Підсумки уроку. Рефлексія

1.Що сподобалось на уроці?

2. Що було найцікавіше?

3. Чи став більш впевненим  у набутих знаннях?

4. Чи було тобі на уроці комфортно з вчителем, однокласниками?

5. Людина боїться того, чого не знає. Чи будете ви боятися порівнювати звичайні дроби після сьогоднішнього уроку?

 

VІ.Домашнє завдання № 700, № 701,708 709

(А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір «Математика 5 клас,»Гімназія»)

 

 

docx
Додано
7 липня 2018
Переглядів
3668
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку