Урок виробничого навчання "Макетування місцевої газети"

Про матеріал
Розробка урок виробничого навчання з професії "Оператор комп'ютерного набору"
Перегляд файлу

ПЛАН УРОКУ ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ №____

 з застосуванням дистанційних технологій

Група _____Дата___________

Професія: ―Оператор комп’ютерного набору І категорії

Тема програми: Основи технічного редагування та оформлення тексту

Тема уроку: Макетування місцевої газети в Publisher

Мета уроку:

а) навчальна:

  • знайомcтво учнів з різними видами газет, які пропонуються на ринку сучасної поліграфічної продукції;
  • розширення знань учнів про можливості використання програми Publisher для створення друкованої продукції; про шаблон, його структуру та засоби створення газети;
  • ознайомити учнів з вимогами макетування газети.

б) розвиваюча:

  • розвиток логічного та творчого мислення в процесі комплексного застосування набутих умінь і навичок при створенні газети;
  • розвиток уміння планувати свою діяльність під час створення газети;
  • формування естетичного погляду та смаку при розробці дизайну сучасної газети.

в) виховна:

  • виховання інтересу до своєї професії шляхом моделювання виробничих ситуацій, відповідальності, взаємодопомоги при виконанні завдань, толерантності та поваги по відношенню один до одного, комунікативності.

Методична мета: Реалізація міжпредметних зв’язків і використання комп’ютерних технологій на уроках виробничого навчання.

Тип уроку Урок виконання складних комплексних робіт.

Вид уроку Ділова гра.

Хід уроку:

І. Організаційна частина. Привітання.

- перевірка наявності учнів;

- перевірка готовності учнів до уроку.

Перевірка готовності учнів до уроку. Психологічне налаштування учнів на роботу.

Доброго ранку усім!!!! Я рада бачити вас. Для  поліпшення  настрою  рекомендую  використати  такі  слова:  «Три  речі отримала людина як подарунок, щоб пом’якшити гіркоту життя: сон, надію і сміх. Тож частіше посміхайтесь. Не забувайте, що посмішка дешево коштує, але дорого цінується. Посміхніться один одному і до роботи».

ІІ Вступний інструктаж

  1.                Повідомлення теми і мети уроку

«…я так влаштую, що він свої гроші сам мені пренесе на блюдечку з блакитним кантиком»

Ільф і Петров «Золоте теля»

ВІДЕО – макетування газети https://1drv.ms/p/s!AkjtUz6zmstWgX3GYv1zxT2VzFXq?e=TtV40b 

Тема уроку: Макетування місцевої газети в Publisher, на якому ви удосконалите та закріпите навики і вміння макетування газети, форматування тексту і вставки зображень в текст у процесі верстки газети.

Проблемне питання: Чи впливають на макетування газети тенденції моди.

Які цікаві  факти ви знаєте про газету?

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/uk/6/6c/%D0%93%D1%96%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%82%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D0%B3%D0%B0%D0%B7%D0%B5%D1%82%D0%B0_%D0%B2_%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%96.JPG28 серпня 2009 року в Тернополі з нагоди Дня міста виготовили найбільшу в Україні газету, розмір якої дорівнював приблизно 50 м². Ця акція відбулася з метою об'єднання всіх журналістів регіону й підкреслення важливості «четвертої влади». На центральному майдані міста зібралося чимало представників тернопільських та всеукраїнських видань, щоб зі сторінок власних газет склеїти одну спільну. На це пішло майже кілометр скотчу. Організатори акції планували запросити на захід представника Книги рекордів України, І без того дивовижна газета стала сюрпризом і окрасою Дня міста і впродовж доби, поки її було закріплено до сходів місцевого драмтеатру, біля неї сфотографувалися сотні тернополян та гостей міста.

 

Де ви зустрічали макет газет?

  1.      Ознайомлення з правилами гри

Сьогодні ми з вами проведемо незвични урок, точніше урок-гру “Найкраща друкарня”  з використанням електронного уроку ,в ході якої Вам буде надана можливість побувати в якості менеджера, дизайнера та верстальника.

Оскільки, ми з вами живемо в  ХХІ столітті і крокуємо в одну ногу з новітніми технологіями, вам необхідно буде довести, що саме ваша газета найкраща. Для цього ми проведемо тендер (тендер - це конкурс, де змагаються  компаній на право постачати товар, проводити роботи або надавати послуги) між друкарнями, за результатами якого дізнаємося хто ж із зазначених друкарень виборе право випускати місцеву газету. Головою тендерного комітету, котрий буде оцінювати ваші роботи буду я  Безкровна І.С.

Створення місцевої газети  — це складний творчий процес, який охоплює кілька професій.  Перший етап цієї гри на попередньому уроці ми вже провели, де були сформовані команди (друкарні), визначали основну мету газети: була проведена пошукова робота щодо матеріалу вашої газети.

На наступному етапі вам необхідно створити варіанти дизайну оформлення матеріалу.  Після узгодження остаточного варіанта макет газети відправляється на підготовку до друку, на етапі якого узгоджується кольорова схема для друку.

Яке підприємство не турбується про нагромадження стартового капіталу!

Щоб відкрити власну друкарню потрібно мати стартовий капітал, тому я пропоную поповнити ваші електронні рахунки певною сумою балів, які ви отримаєте за правильні відповіді на питання. Заробити необхідні бали для нагромадження капіталу та перемоги у тендері надаємо право головним редакторам друкарень.  Вся ваша робота буде оцінюватися за певними критеріями, а наприкінці уроку ми підведемо підсумок і визначимо, яка з друкарень виграє тендер та ортимає сертифікат та подарунок з чорного ящика. Але спочатку треба виграти тендер.

3. Перевірка знань з техніки безпеки та охорони праці при роботі за ПК

Всі ми знаємо, що при роботі за ПК необхідно дотримуватись правил техніки

безпеки. Перш, ніж ми почнемо працювати, давайте перевіримо ваші знання з ТБ і охорони праці, які необхідно дотримувати людям, що працюють за ПК. Етап гри «Допуск з ТБ» презентація

4. Актуалізація опорних знань учнів стосовно знання основ роботи з програмою Microsoft Office Publisher.

Ми з Вами продовжуємо знайомитися з видавничою продукцією, яка дуже різноманітна.

Сьогодні на уроці Ви будете створювати газету за допомогою програми Microsoft Office Publisher. Ви вже не перший урок працюєте з цією програмою та маєте певні знання, уміння й навички роботи. Пропоную Вам згадати основні правила роботи, які Вам знадобляться сьогодні.

Зараз Ви згадаєте основні елементи інтерфейсу програми Microsoft Office Publisher, виконавши завдання 1. У Вас на екрані є зображений інтерфейс програми, де позначені основні елементи вікна, а поряд записані визначення кожного з елементів. Необхідно зіставити назву з позначкою. Кожна правильна відповідь принесе Вам 0,5 умовно-розрахункових балів. Час на виконання завдання 1 хвилина. Картка «Інтерфейс програми» біля дошки.

https://learningapps.org/5847486 - інтерфейс програми

Завдання  2. Які основні видів публікацій?Давайте виконаєм завдання в онлайн сервісі.

https://learningapps.org/4329996 види публікацій

 Учні перевіряють відповіді, які показані на екрані. Після перевірки учні вносять кількість правильних відповідей до таблиці «Твої досягнення».

На екрані майстер відображає запитання-проблемні ситуації, а потім відповіді.

За кожну правильну відповідь учень отримує 2 умовно-розрахункових бали, які вносить до таблиці /Твої досягнення/ електронного уроку

  1. Замовник приходить в друкарню і не може визначитися з типом друкованої публікації. Ваші дії? Очікувана відповідь: з’ясувати мету створення публікації, запропонувати види друкованих публікації.
  2. Яким чином можна створити публікацію? Очікувана відповідь: за допомогою шаблону, на основі вже існуючої та нову пусту публікацію, скориставшись областю завдань.
  3. Дизайнер розробляє декілька варіантів оригінал-макетів публікацій. Чи зможете Ви в присутності замовника швидко змінити та запропонувати варіанти кольорових та шрифтових схем, змінити фон? Якщо так, як це зробити? Очікувана відповідь: В області завдань вибрати фон, кольорові, або шрифтові схеми та змінювати їх поки замовник не вибере ту, яка більш сподобалась.
  4. Замовник згадав, що можна додати ще цікаву інформацію в публікацію. Яким чином можливо додати, перемістити та форматувати текст в публікації? Очікувана відповідь: Додати новий текстовий блок можна натиснувши на кнопку «Напис» на панелі інструментів «Об’єкти»; для зміни розміщення або розміру текстового поля можна скористатися круглими маркерами, які позначають межі текстового поля; змінити зовнішній вигляд текстового поля командою Формат/Напис в діалоговому вікні «Формат напису».
  5. У замовника є ще декілька фотографій та таблиць, які доповнять зміст публікації та розширять уявлення про послуги чи товар. Яким чином додати, перемістити та форматувати зображення та таблиці? Очікувана відповідь: Додавання малюнка здійснюється за командою Вставка/Малюнок, форматування – Формат/Малюнок в діалоговому вікні «Формат малюнка» можливо змінити колір та лінії, розмір та макет. Для роботи з таблицями служить меню «Таблиця», в якому користувач має змогу форматувати та редагувати таблиці.
  6. Нарешті, створена публікація готова. Але в останню мить замовник каже: «Щось мені не дуже подобається цей макет публікації. Ви можете запропонувати ще якісь варіанти?». Ваші дії? Очікувана відповідь: В області завдань застосувати інший макет публікації.

Завдання  3. https://learningapps.org/3133411

5. Вивчення нового матеріалу.

Що таке газета? Газе́та (від італ. gazzetta — назва дрібної монети)  періодичне видання з постійною назвою, що виходить через певні, короткі проміжки часу (щоденно, щотижня, кожні два тижні) у формі складених аркушів. Містить новини, оперативну інформацію і матеріали з актуальних громадсько-політичних, наукових, виробничих та інших питань, а також літературні твори, фотографії, рекламу і коментарі.

Історія газети  https://www.youtube.com/watch?v=eMXRX5Js7TI

Сучасний стан друкованих засобів масової інформації

 

 

Цікава еволюція газети в напрямку мобільних пристроїв. Коли видавці газет вперше усвідомили неминучість настання цифрової епохи, перше, що вони почали робити, - створювати цифровий клон паперового видання.

Редактори стали викладати статті з паперових газет на веб-порталах, в них з'явилися деякі посилання, окремо викладався відеоконтент

Якщо вірити проведеним дослідженням, аудиторія паперової газети різко відрізняється від аудиторії цифрового видання. Основною аудиторією цифровий газети стали користувачі у віці 25 - 34 р. (27% загального продажу) і 34-44 років (20,3%), читачі у віці від 45 років вважають за краще читати паперову газету.

Тепер стає зрозуміло, чому всі спроби запропонувати аналог паперової газети для молодої аудиторії приречені на провал.

 

Створення газети це трудомістка, клопітлива праця. Вона вимагає не тільки вмінь працювати на комп’ютері, а й вмінь підбирати, вишукувати матеріал для статей газети, щоб газета була цікава читачу. Перед тим, як почати створювати газету оберіть назву газети, логотип. Визначте мету вашої газети та підберіть відповідні статті. На аркуші паперу схематично нарисуйте макет газети.

Висока якість в газетному оформленні – це акуратне і навмисне поєднання тексту з візуальними елементами: шрифтом, фотографією, кольоровими ілюстраціями, інформаційною графікою. Навайжливішим чиником у виборі шрифтів для тексту і заголовків, для підписів, врізань і цілих смуг є чіткість.

Макет будь - якої публікації складається з декількох типових елементів:

Макетуванням називається процес компонування елементів макету — колонок, текстових блоків, графічного матеріалу, колірних рішень, а також колонтитулів, роздільних ліній, рамок та інших елементів оформлення.

На основі макету, шляхом компоновки текстових та графічних елементів, здійснюється верстання тобто формування верстки полос (сторінок) видання.

Запитання до учнів: З чого починається розробка макету.

Прогнозована відповідь: З створення ескізу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Щоб одержати хороший макет, треба починати з ескізу документа, що приблизно відображає остаточний вигляд.

Перш за все треба уявити, як виглядатиме документ в готовому вигляді, і зробити декілька начерків на папері (накидати шапку, оформлення обкладинки, малюнки чи тексти, верхні і нижні колонтитули, якої ширини слід задати верхні, бічні і нижні поля. Позначити на кожній смузі малюнки і текст).

У маленькій провінційній газеті макет може взагалі не складатись, а матеріали розкидаються безпосередньо на комп'ютері відповідно до загальними вказівками редактора. У великих редакціях існує посада відповідального редактора, який визначає стратегію розміщення матеріалів усередині газети і на кожній її смузі, вибирає ілюстрації до них і - складає макет. Завдання верстальника при цьому зводиться r точному розміщенню елементів смуги відповідно до макетом.

Запитання до учнів. З яких елементів на вашу думку складається газета?

Прогнозована відповідь:

- логотип або «шапка» (Наприклад, назва газети, журналу);

- заголовки;

- підзаголовки;

- основний текст публікації;

- текст і оформлення таблиць і графіків;

- розмітка листа публікації;

- спосіб подачі ілюстрацій і малюнків

Формат газети.

Привабливий зовнішній вигляд газети – продумане поєднання тексту з візуальними елементами: шрифтом, фотографіями та інфографікою – привертає увагу читачів і дозволяє передати інформацію найефективніше. Саме від дизайну першої сторінки багато в чому залежить конкурентоспроможність газети, тому розташування всіх елементів першої сторінки ретельно прораховують.

Розмір паперу визначено стандартами, тож існує певна система форматних аркушів. Більшість редакцій вибирає формат A3, а у форматі А4 зазвичай виходять рекламні та розважальні газети.
Солідніше, якщо газета буде форматом А3.

Обсяг сучасної газети від 4 до 6 сторінок. Деякі газети, що мають великий тираж видаються на двох сторінках. Щотижневі газети мають, як правило, більший обсяг: 16-24 сторінки і більше.

Також на першій смузі, як правило, міститься головна стаття номеру. Найчастіше на першій сторінці друкують її початок, а продовження – всередині номеру. Також на першій сторінці часто розміщують короткі інформаційні повідомлення. Велика кількість тексту і невелике фото в центрі роблять першу смугу схожою на будь-яку іншу Краще використовувати на першій сторінці одне велике новинне фото та анонси матеріалів.

Особливу увагу приділяють логотипу (титульній, заголовній частині смуги). До логотипу входить назва газети, виконана звичним для аудиторії видання шрифтом і розташована на постійному місці (зверху над всією смугою або лише над її частиною).

Під назвою або поруч з нею розміщують наступну інформацію:

  •                         Назва газети ( «Праця», «Известия», «Трамвай», «Ангел», «Снігуронька», «Сніжинка », «Штучка» ..)  – одне із самих головних завдань, від якої залежить не тільки тематика майбутнього видання, але і його доля. Назва несе в собі багато значеннєвого навантаження, повинне бути легкопроизносимым, виражати концепцію видання й бути зручним для вживання в мові. (Дивись приклади назв і обкладинок на http://portal.lgo.ru/cab/ctp.htm?type=dc-izdat-29)

Придумайте заголовки для статей. Завдання - оформити заголовок так, щоб він кидався в очі: яскраво, помітно, коротко, красиво. Тема має бути видно відразу, і як можна краще.

 

– тип видання (міська газета, всеукраїнська тощо);

– періодичність виходу (щотижневик, щоденна газета тощо);

– дата і день виходу номеру;

– нумерація номеру (в поточному році, а в дужках – з початку виходу газети),

– адреса сайту газети в Інтернеті;

– рекомендована ціна номеру;

– інші атрибути.

 

  •                         Обов'язковим елементом газети є логотип. Сьогодні можна замінити його підходящої картинкою. (Дивись приклади логотипів на http://portal.lgo.ru/cab/ctp.htm?type=dc-izdat-3)


Логотип і афоризм дозволяють за допомогою малюнка і короткої фрази висловити концепцію всієї газети. (Підберіть відповідне висловлювання, розумну думку). Логотип газети є власністю редакції, тож ніяке інше видання не має права його використовувати.

 

 • Зміст випуску. Подумайте, які рубрики будуть заповнені, які матеріали і знімки будуть в них розміщені.

• Винесіть найбільш привабливі факти із заявлених тем на обкладинку, відобразіть в колонці «Зміст випуску», що починається зі слів «У цьому випуску ...».

 • Передова стаття в вашому святковому випуску повинна бути про свято. (Розташуйте її в колонці, візьміть в красиву рамку).

 

Заголовки

Заголовки виконують чотири функції: дають коротку інформацію, розподіляють матеріали за ступенем важливості, прикрашають сторінку і привертають увагу.

Ефектним є зсунення заголовка вліво щодо вертикалі вирівнювання тексту. Це дозволяє швидко проглянути заголовки по вертикалі

Заголовки повинні бути короткими, зрозумілими і легко читатися

- якщо заголовок на початку колонки, то над ним повинно бути не менш чотирьох рядків тексту або заголовок ставлять уверх колонки;

- якщо заголовок  у нижній частині колонки, то під ним повинно бути не менше трьох рядків тексту;

-підзаголовки в сусідніх колонках не повинні співпадати по висоті

 

 

 

Правильно використовуйте підзаголовки, тоді читач відразу бачить тезове зміст сторінки. Вимоги до шрифту:

  • Виберіть один шрифт для вашого основного тексту.
  • Використовуйте цей єдиний шрифт для всього газетного матеріалу.
  • Ніколи не застосовуйте цей шрифт в рекламі.

Виробивши одного разу дизайн вашого тексту /шрифт, розмір, інтервал/, використовуйте його послідовно на всіх смугах вашої газети.

• Текст, котрий коментує фотографію, слід розмістити безпосередньо під нею.

  • Великий текст, не поділений візуально на смислові частини, завжди читається з працею.

Колонки

  • Кількість колонок залежить від формату полоси. Наприклад газета формату А3 може бути поділена на п’ять рівних по ширині стовпців, А4 – на три.
  • Щоб уникнути монотонності на різних полосах видання нерідко використовують комбінації із колонок нерівної ширини.

Границы материалов

 

  • Запитання до учнів Чому в газетах, журналах текст розміщують в колонках?
  • Прогнозована відповідь: Довгий рядок читати важче, ніж короткий. Довгий рядок важко утримувати в полі зору. Одноколонкові сторінки можуть здатися нудними і непривабливими. Двоколонкові макети економічніші, оскільки дозволяють розмістити на сторінці багато тексту. Більш того, виглядають вони привабливіше, ніж одноколонковий макет. Дві колонки дають велику свободу у виборі розміру і положення заголовків. Їх ширина повинна бути однаковою. На загальний вигляд документа впливає і відстань між колонками. Дуже близько розташовані колонки затемнюють документ, затрудняють читання. Чим ширше `поле, тим публікація здається світліше.
  • Двоколонковий макет дозволяє додати публікації вишуканіший вигляд.
  • Від ширини колонки залежить основний формат газети, сама ж ширина колонки встановлюється в залежності від шрифту тексту.

 

• Графіка прикрашає будь-яке видання. Вимоги до фотографій

  • Публікуйте тільки хороші фотографії.
  • Всякий раз, коли це можливо, розміщуйте фотографії, що містять дію.
  • Красива фотографія повинна бути домінуючим елементом на сторінці.
  • Якщо у вас є хороша фотографія, то зробіть її великого розміру. Це приверне читачів до сторінки і безпосередньо до статті.
  • Обрізайте уміло фотографії. Ви можете посередню фотографію перетворити на хорошу, вдало її обрізавши. Додайте фотографії форму широкого /горизонтального/ або глибокого /вертикального/ прямокутника. Квадратна форма нудна. Чим далі ми підемо від квадрата, тим більш цікаво буде виглядати фотографія.
  • Використовуйте самі кращі фотографії на першій смузі
  • За допомогою діаграм, таблиць, карт, які супроводжують статтю, дизайнер може перетворити сірі сторінки на оригінально оформлений матеріал.

 

Ілюстрації

  • відкрита верстка (зображення розташовуються вгорі або внизу кожної полоси);

i_078 i_079

  • закрита верстка (зображення розташовуються у середині тексту і стикаються з текстом двома або трьома сторонами);

i_080

  • глуха верстка (зображення в багатоколонному макеті розташовуються у середині тексту і стикаються з ним всіма чотирма сторонами);

i_084

  • верстка зображень на полях (невеликі зображення розташовуються на полях).

i_086

Існують правила, які бажано дотримувати при роботі з текстом і ілюстраціями:

  • навколо кожної ілюстрації має бути достатньо вільного простору;

ілюстрація ніколи не може розривати рядок

 

i_083
 якщо текст розташовується в декількох колонках, ілюстрація повинна займати ціле число колонок;

  • не рекомендується застосовувати в одній публікації відкриту і закриту верстку, тобто повинна бути дотримана єдність оформлення;

• якщо на зображення є посилання, то воно повинне розміщуватися на одному розвороті з посиланням і, по можливості, після посилання;

• якщо висота ілюстрації приблизно рівна висоті полоси, рекомендується розташовувати її на окремій смузі. В цьому випадку існує правило на кількість рядків перед і після зображення: мінімальна кількість рядків при відкритій верстці рівна трем або чотирьом, при закритій верстці - двом або

 

Завдання 5. Порівняйте

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i_083

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

i_077

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

При верстці статті використовуйте всілякі рамки, в які поміщається текст.

• На останній сторінці випуску помістіть обов'язкову інформацію (вихідні дані): ім'я головного редактора, склад редакції, номер ліцензії, засновники, спонсори. Вкажіть тираж, контакти та адресу редакції, друкарні, де друкувався випуск.

• Можна помістити рекламу, оголошення.

• Попередній перегляд сторінок допоможе побачити похибки і виправити їх.

 

ІІ. Поточний інструктаж

Пропоную Вам перейти до наступного етапу нашої гри «Виграй тендер» та створити газету на тему «Мій ліцей», користуючись інструкційною картою. Матеріал, який ви можете використати для макетування газети, знаходиться в електронному уроці на вкладці «Виконай замовлення – завдання 1

 

Отже, сьогодні на уроці ми з вами удосконалимо навички опрацювання графічних можливостей видавничої система Microsoft Publisher.

У грі знання демонструватимуть команди (друкарні). Зараз ви їх представите.

  • Представлення команд

Учні займають свої місця за столом з назвою друкарень

  • Ознайомлення з критеріями оцінювання створеної  газети

Вам необхідно створити дизайн та розробити  газету. Газета повинна розміщуватися на 1 сторінці з дотриманням вимог, а саме:

 

 

Критерії оцінювання роботи

Максимальна кількість балів – 40.

з/п

Виконання робіт

Бали

1

Підбір схеми шрифтів

2

2

Правильно обрано розмір шрифту

2

3

Правильно обрана колірна схема

2

4

Підбір  текстових блоків

10

5

Кількість малюнків

2

6

Використані елементи Word Art

2

7

Використання графічних примітивів

2

8

Оформлення та дизайн

13

Всього

35

Додаткові бали

9

Оригінальний стиль назви друкарень

5

Всього

5

Загальна кількість балів

40

На виконання завдання відводиться 3 години.

Бажаю успіху!

Виконайте практичне завдання згідно інструкційно – технологічної картки 

https://1drv.ms/w/s!AkjtUz6zmstWgXmDwDnVg-YzLdZE?e=qgdKs8

https://1drv.ms/w/s!AkjtUz6zmstWgXiulAS0OlzXAMjQ?e=0md75i

 

ІV. Заключний інструктаж

Час на виконання роботи вичерпаний.

 Визначення та  нагородження переможців

Прошу головних редакторів по черзі  продемонструвати свою газету.

Як тільки головні редактори презентували свої газети, голова тендерної комісії може представити виставлені бали. Виголошує результат.

За результатами сьогоднішньої роботи тендер отримує друкарня _______________ набравши ____ балів. Вітаємо переможців та нагороджуємо сертифікатом “Краще поліграфічне видавництво”.

 

На початку уроку я вас просила поміркувати над питання «Чи впливають на макетування газети тенденції моди.

(Газета розрахована на певну читацьку аудиторію, її  метою є формування у читача специфічного стилю життя, допомога йому в досягненні успіху шляхом висвітлення різних аспектів діяльності у сучасному міському житті, фокусуючись на красі й гендерних комунікаціях. Це яскрава картинка, це набір статей, які вчать читачів, як жити, що читати, що дивитися, як одягатися й що дарувати коханій людині. Ілюстрації в газетах є яскравими прикладом використання всіх інформативно-образотворчих і художньо виразних  можливостей сучасного фотомистецтва. Це дуже важливо, адже купуючи газету, читачі в першу чергу звертають увагу на його барвистість, якість паперу й чіткість друку. Статті в газетах найчастіше присвячені конкретному колу тем: мода, дизайн, покупки, відпочинок, здоров’я, хобі, кар’єра, міжособистісні стосунки, реклама. кожен номер газети повинен складатися з матеріалів, присвячених найважливішим питанням сучасності та найактуальнішим проблемам, що хвилюють широку громадськість.

 

Закріплення матеріалу: https://1drv.ms/w/s!AkjtUz6zmstWgXrBuPCmMV1UtmiM?e=5ZS8V1  https://1drv.ms/p/s!AkjtUz6zmstWgX3GYv1zxT2VzFXq?e=TtV40b

 

Інтерактивна вправа «Так або ні».

Варіант 1

Твердження

Так або Ні

1.

Публікація – це шаблони публікації одного типу(одного змісту, призначення), які відрізняються між собою лише кольоровим чи шрифтовим оформленням об’єктів.

Ні

2.

Видавничі системи призначені для створення рекламних листівок, оформлення журналів і книжок.

Так

3.

Текстові поля (написи) – будь-який текст, розміщений у текстовій рамці, відображеній на екрані за допомогою пунктирних ліній

Так

4.

До друкованих публікацій належать документи розміщені в Інтернет, передані по радіо або телебаченню, до електронних – книжки, брошури, журнали, газети.

 

Ні

5.

Верстка – це процес компонування текстових і графічних об’єктів для створення сторінок видання

Так

6.

Акцидентна верстка – це комп’ютерна верстка публікації.

Ні

7.

Щоб створити таблицю у програмі MS Publisher необхідно виконати такі дії: Вставка/Илюстрации/ Таблицы

Ні

8.

 Вкладка Вид. На цій вкладці Ви зайдете кнопки, які допоможуть Вам змінити зовнішній вигляд публікації при перегляді її на комп’ютері.

Так

9.

Популярні – каталоги, бланки,конверты, обьявления, деловые бланки,бумажные модели…

Ні

10.

На відміну від документа програми Word публікація складається лише з об'єктів.

Так

 

Варіант 2

Твердження

Так або Ні

1.

Малюнки(зображення, фотографії)це підготовлені або відредаговані за допомогою графічного редактора растрові зображення, якість яких суттєво змінюється внаслідок масштабування.

Так

2.

Комп’ютерні публікації – це простий і зручний спосіб розміщення тексту у вигляді рядків і стовбців.

Ні

3.

Для зміни вигляду елементів оформлення всього документа, в області завдань вибрати посилання Кольорові схеми.

Так

4.

Програма Publisher дозволяє створення публікацій, призначених для друку на принтері або в друкарні, розсилки електронною поштою або розміщенням в Інтернеті.

Так

5.

Файли, створенні програмою MS Publisher, мають стандартне розширення .pub.

Так

6.

Макет - це  процес видання якого – небудь твору

Ні

7.

Газетна верстка - це публікація обсягом більше 48 сторінок

Ні

8.

Шаблон – це пуста форма документу з коментарями про те, як слід заповнювати кожне поле.

 

Так

9.

Надання тексту бажаного вигляду називається редагуванням

Ні

10.

Публікація складається з діаграм, графіків, таблиць

Ні

Дякуємо всім учасникам за участь у грі. Бажаємо успіхів в подальшому навчанні.

V. Домашнє завдання : конспект

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

Правила верстки багатоколонкової публікації

ВЕРСТКА – це виробничий процес монтажу всіх елементів видання у шпальту.

Правила верстки вимагають, щоб:

1. Шпальти містили однакову кількість рядків основного шрифту.

2. Шпальти були оформлені одноманітно (колонтитули, рубрики, основний шрифт).

3. Межі та рядки лицьової (не парної) шпальти збігалися з межами та рядками оборотної (парної) сторони (на просвіт рядок лягає на рядок без зсуву).

4. Всі елементи одного матеріалу (стовпчики, гранки, малюнки, заголовок) відокремлювалися один від одного пробілами одного розміру (0,3 - 0,5 см), а різних - пробілом у 1,5 - 2 рази більшим. Це допомагає наглядно відокремити матеріали один від одного. Розмір пробілів єдиний для всієї газети.

5. Не було “мармеладок” - тобто коли один під іншим розташовані два матеріали, розбиті на однакову кількість стовпчиків, однакових по ширині.

6. Стовпчики не повинні:

- починатися висячим рядком. ВИСЯЧИЙ (кінцевий) РЯДОК - останній рядок абзацу, зазвичай більш короткий, ніж інші - із пробілом наприкінці. Пробіл повинен бути не менший, ніж на кегль шрифту. В іншому випадку рядок доповнюється до повного. АЛЕ якщо текст набирається без абзацних відступів, повні кінцеві рядки виключені.

- закінчуватися початковим рядком;

- якщо матеріал розташований на двох і більше шпальта, то останній стовпчик на шпальті не повинен закінчуватися переносом;

- стовпчики не повинні містити КОРИДОРУ - співпадаючих по вертикалі міжслівних пробілів у декількох рядках поспіль.

7. Якщо матеріал дуже великий, його як правило розбивають на глави, кожній з яких передує заголовок. У цьому випадку кількість текстових рядків у колонці над заголовком (якщо текст передує йому) повинна бути не менше 4-х рядків, а під ним - не менше 3-х.

8. Малюнки та фотографії заверстуються таким чином, щоб по-перше, вони не випереджали посилання на них (якщо матеріал великий, а ілюстрацій декілька, або якщо це фоторепортаж), по-друге, наглядно не зливалися із заголовком (якщо тільки вони не входять у заголовний комплекс), по-третє - не відокремлювали від абзацу початковий або висячий рядок.

9. Малюнки та фотографії повинні “дивитися” усередину шпальти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Іванова Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 червня 2020
Переглядів
3182
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку