Урок виробничого навчання з теми "Розмічання"

Про матеріал

План уроку виробничого навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти за напрямом Слюсарна справа, з Теми "Розмічання"

Перегляд файлу

Чернігівський професійний ліцей залізничного транспорту

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Старший майстер

 ____________ Юрченко Ю.О.

 

ПЛАН УРОКУ

                                                  р.

 

Група:                   ,  курс         ,  спеціальність: Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування.

 

Загальна компетентність:  Засвоєння основ слюсарної справи.

 

Тема уроку:  Навчитись способам і прийомам площинного розмічання (нанесенню паралельних та перпендикулярних ліній, рисок, побудові геометричних фігур). Накернювати місця перетину розмічальних ліній.

 

Тип уроку:  Урок удосконалення знань, набутих під час уроків теоретичного навчання.

 

   Триєдина мета уроку:

 

 Навчальна: Ознайомити та навчити учнів із способами площинного розмічання заготовок із застосуванням ручного слюсарного інструменту. Засвоєння, закріплення і розвинення умінь і навичок виконання окремих прийомів і операцій трудової діяльності з дотриманням якості в роботі; формування умінь і навичок по об'єднанню декількох простих операцій в одну складну при раціональному використанні урочного часу.

 Розвиваюча: Формування пізнавальної активності та самостійності, вміння та навичок самовдосконалення в обраній професії, звички планувати та контролювати свою працю.

Виховна: Виховати в учнів почуття поваги до праці та обраної професії, дисципліни, сумлінності та відповідальності.

 

Методична мета: Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках виробничого навчання шляхом впровадження сучасних інноваційних технологій.

 

Міжпредметні зв’язки: Монтаж санітарно-технічних систем і устаткування, Матеріалознавство, Фізика, Математика, Охорона праці.

 

Навчально-матеріальне оснащення:

 

1. Інструменти: Розміточний молоток (100 гр.) – 15 шт., лінійка – 15 шт.,

рисувалка – 15 шт., кутник – 15 шт., кернер – 15 шт., циркуль – 15 шт.,

2. Обладнання: Учбова майстерня, верстаки слюсарні – 14 шт., металева пластина (100х150х3 мм) – 30 шт., спец. одяг – 15 комплектів; захисні окуляри – 15 шт.;

3. Наочні посібники: Контрольний (еталон) та бракований зразки виробу, плакати, презентація.

ХІД УРОКУ

I. Організаційна частина (5 хв.)

  1. Перевірка явки учнів на заняття.
  2. Перевірка зовнішнього вигляду учнів та готовності їх до заняття.

II. Вступний інструктаж (40 хв.)

 

        1. Повідомлення теми і мети уроку.

        2. Перевірка засвоєння учнями матеріалу попереднього уроку:

1) Як покласти людину у безпечне положення (повернути на бік);

2) Як перевірити дихання (покласти руку на грудну клітину, прикласти вухо до рота потерпілого);

3) Кількість компресій і вдихів під час штучного дихання дорослої людини (100 компресій за хвилину, 30 - 2);

4) Види струмів (гранично відчутний, гранично невідпускаючий, смертельний);

5) Види вогнегасників (водний, пінний, порошковий, вуглекислотний);

6) Яким вогнегасником можна гасити електроустановки під напругою (порошковий, вуглекислотний).

  1. Інструктування учнів за матеріалом уроку:

- Що називається розмічанням;

- Важливість розмічання при виготовленні деталей;

- Особливості розмічання різних видів заготовок;

- Будова інструменту, що використовується для розмічання;

- Підготовка металу до розмічання, показ трудових прийомів;

- Охорона праці при розмічанні металу.

Показати способи площинного розмічання листового металу;

Розповісти про значення даного процесу для освоєння професії;

Розповісти куди підуть матеріали та яке значення вони мають для виробництва: для відпрацювання трудових прийомів та здобуття нових навичок, для подальшого використання в учбових майстернях.

Розповісти про інструмент, пристосування, обладнання, що застосовуються при розмічальних роботах;

Показати трудові прийоми виконання роботи (в робочому та уповільненому темпі);

Розповісти про самоконтроль в процесі виконання роботи;

Розповісти про раціональну організацію робочого місця.

 

      4. Розповісти про правила охорони праці, особливу увагу звернути на наступні питання:

- Заготовки мають багато гострих кутів та задирок, деталі краще брати рукавицями;

- Майже всі інструменти мають гострі частини (рисувалка, кернер, циркуль);

- Не класти інструменти з гострими частинами до кишень;

- Забороняється працювати несправним інструментом. Несправний інструмент підвищує вірогідність отримати травми;

 

      5. Застерегти від браку в роботі, розповісти про види браку та типові помилки (вказати на види браку та типові помилки):

- Робота несправним інструментом;

- Невірне виконання трудових прийомів;

- Неправильне тримання інструментів;

- Не проводити рисувалкою двічі по одному і тому ж самому місцю;

- Зміщені лінії, лінії що не співпадають з рисками, кути не відповідають заданим;

- Кернування виконано не в місці перетину ліній, кернування виконано двічі.

 

      6. Закріплення матеріалу вступного інструктажу:

- Що називається розмічанням;

- Важливість розмічання при виготовленні деталей;

- Особливості розмічання різних видів заготовок;

- Будова інструменту, що використовується для розмічання;

- Підготовка металу до розмічання, показ трудових прийомів;

- Охорона праці при розмічанні металу.

 

III. Вправи учнів та поточний інструктаж (5 год.)

  1. Виконати розмічання контурів майбутніх деталей заданих розмірів:
  1. Визначити базові сторони, відносно яких буде виконано розмічання;
  2. Нанести паралельні та перпендикулярні риски на відстані 5 мм одна від одної на заготовці;
  3. Побудувати геометричні фігури в колі (трикутник, квадрат, шестикутник)
  1. Виконати кернуванняння місць перетину розміткових ліній;
  1. Виконати розмічання деталі за шаблоном;
  1. Порівняти власні отримані результати із контрольним зразком, виявити недоліки, що утворилися в результаті роботи, провести аналіз порівняння.

 

IV. Цільові обходи робочих місць учнів:

1. Обхід – перевірка утримання робочих місць, налагодження обладнання, підготовки інструментів до роботи;

2. Обхід – перевірка правильності виконання трудових прийомів;

3. Обхід – перевірка правильності тримання інструменту;

4. Обхід – перевірка дотримання правил охорони праці та організації робочого місця;

5. Обхід -  перевірка правильності виконання самоконтролю учнями (проміжного, післяопераційного та ін.) під час роботи;

6. Обхід – перевірка робочого процесу та допомога проблемним учням:

 

IV. Заключний інструктаж (30 хв.)

     1. Підвести підсумки роботи кожного учня за день.

     2. Відмітити, хто з учнів добився кращих результатів.

     3. Розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів та типові помилки.

     4. Повідомити оцінку роботи кожного учня, та кожну з них обґрунтувати.

 

Домашнє завдання: література - ”Загальний курс слюсарної справи”.

 

VI. Прибирання робочих місць, огляд обладнання (15 хв.)

VII. Підготовка матеріально-технічної бази до слідуючого уроку.

 

 

 

Майстер в/н        Рябов С.В.

doc
Додано
15 жовтня 2023
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку