Урок "Віршовані загадки і акровірші Леоніда Глібова"

Про матеріал
Даний урок знайомить учнів з біографією письменника та його творчістю. Розкриває поняття, що таке загадки і акровірші. Також згадується про "чернігівський період" у житті автора
Перегляд файлу

Тема. Віршовані загадки і акровірші Леоніда Глібова

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю відомого письменника, його віршованими загадками та акровіршами; розвивати кмітливість, розумові здібності; виховувати оптимістичний світогляд на основі сприйняття дотепних жартів.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

 

Хід уроку

І. Організаційна частина

Встаньте, діти, поверніться,

Гостям нашим посміхніться.

Привітайтеся чемненько,

І сідайте всі рівненько.

ІІ. Емоційний заряд доброти

-З яким настроєм ви прийшли до школи?

-Що сприяло вашому настрою?

-Усміхніться мені, усміхніться один одному. Побажаємо всім нам добра на цілий день і успіхів на сьогоднішньому уроці.

ІІІ. Повідомлення теми уроку

   Сьогодні у нас на уроці буде працювати група «Дослідники», «Довідкове бюро», «Юні співаки», «Читачі художнього слова».

   Допоможе у роботі на уроці міні-підручник. Зверніться до нього і з’ясуйте, яка ж тема нашого уроку?

   Дійсно, сьогодні на уроці ми будемо говорити про життя і творчість Леоніда Глібова.

ІV. Сприйняття нового навчального матеріалу.

  1. Звернімо увагу на портрет письменника. Високе чоло свідчить про мудрість людини. А міцно стиснуті губи, виразне підборіддя, що трохи виступає вперед, говорять про мужній і стійкий характер. І дивні очі…

Ніби добрі й лагідні, проте якісь далекі, відчужені, без живого вогника, немов погаслі. Дійсно, це очі людини, яка вже майже нічого не бачить. Десь після п’ятдесяти років Глібов почав сліпнути і в старості майже нічого не бачив.

І все ж, незважаючи на тяжку недугу, на часом нестерпні умови життя, письменник працював наполегливо і самовіддано, як мужня людина, яка має велику мету і тверді переконання. За останні чотири роки життя він написав українською мовою велику кількість віршів для дітей, поетичних казок, загадок, акровіршів, байок.

-Діти, а що ви знаєте про життя поета?

У єдиному на всю Україну журналі «Дзвінок», що виходив у Львові, Леонід Глібов друкував свої твори під загальною назвою «Загадки і жарти Дідуся Кенера». Чому він називав себе Дідусь Кенер?

-А скільки творів написав Леонід Глібов?

А зараз реклама книжок. Це лише дуже маленька часточка із того, що написав Глібов. Хто зацікавився творчістю Глібова і захоче поглибити свої знання, то ці книжки є в шкільній бібліотеці.

  1. Тепер перейдемо до вивчення загадок і акровіршів Глібова. Давайте пригадаємо, що таке загадка. Зверніться до теорії літератури. Наведіть приклади загадок.

Прочитаймо загадку «Химерний, маленький» і відгадаймо її.

-Чи всі слова вам зрозумілі? Якщо ні, то зверніться до своїх словничків.

-А тепер попрацюємо в парах (роздати завдання).

Ви справилися із завданням. А чому Глібов написав загадку саме про вареники? Так, про них написано багато віршів, приказок, пісень. А хто з вас знає пісню про вареники? Давайте заспіваємо.

-Які ви помітили особливості загадки Глібова?

3. А тепер вправа «Релаксація». Міцно заплющте очі на 5 сек., розплющте очі на 5 сек., швидко моргайте протягом 30 сек., закрийте очі, заспокойтеся, починаємо працювати.

4. Також Глібов був майстром одного оригінального виду загадок, які називаються акровіршами. Що таке акровірш? Зверніться до своїх міні-підручників.

  -Виразне читання акровірша «Хто сестра і брат»?

  -Хто пояснить значення незнайомих слів?

  -Давайте відгадаємо, так хто у нас сестра і брат?

  -Що нагадує за формою акровірш?

  -Про яку страву йдеться в останньому рядку акровірша? Що ви про неї знаєте?

5. Подорож до поетичної світлиці Глібова продовжать «Читачі художнього слова». Вони познайомлять нас із тими загадками, яких ми не вивчаємо. А ми спробуємо їх відгадати.

V. Підсумки уроку.

Ми говорили про біографію Глібова, познайомилися із його загадками та акровіршами. Давайте скажемо, що ж ви запам’ятали (інтерактивний метод «Асоціативний кущ»).

І хочеться завершити урок словами С.Русової: «Шкода тієї дитини, яка змалечку не знала казки, не відгадувала загадки. Я тисячу раз переконувалася, що населяючи навколишній світ фантастичними образами, творячи ці образи, діти відкривають віконце у безмежний світ».

VI. Оцінювання

VII. Домашнє завдання. Намалювати до вивчених творів Глібова малюнки.

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Рижа Олена
Додано
9 червня 2023
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку