При створенні конспекту було використано власні ідеї, матеріали з мережі «Іnternet» та підручника
Біологія і екологія ( рівень стандарту): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти/ Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, Т.А. Компанець, С.Р.Рушковський.- Київ:Генеза,2018. – 192 с.:іл.
Тема уроку: Віруси. Віроїди. Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування Мета:
Навчальна:Поглибити знання про неклітинні форми життя, формувати поняття про пріони та віроїди як особливі інфекційні агенти, обговорити особливості їх будови та організації.
Розвиваюча: розвивати вміння застосовувати теоретичні знання у повсякденному житті, аналізувати та порівнювати інформацію, узагальнювати й систематизувати навчальний матеріал, виділяти головне, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки.
Виховна:виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я,
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, наукове розуміння природи, здатність застосовувати його в практичній діяльності, здатність до пошуку та засвоєння нових знань, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
Тип уроку:комбінований
Форми роботи на уроці: лекція з елементами бесіди, колективне обговорення, робота в парах, робота з підручником, фронтальне опитування
Обладнання та матеріали:підручники, ТЗН, презентація, роздаткові картки (кроссенси), СЛС
Базові поняття і терміни:віруси, віроїди, пріони, капсид, суперкапсид, вірусологія, неканонічні віруси
Персоналії:Едуард Дженнер, Луї Пастер, Т.О.Дінер, С.Прюзинер
Епіграф уроку
А може, люди віруси…на цій живій Землі…
Ліна Костенко Хід уроку
1. Організаційний момент
- привітання, перевірка присутніх, призначення чергових
2. Актуалізація пізнавальної діяльності і налаштування на активну роботу здобувачі освіти 2.1. Робота в парах
- робота з кроссенсом
2.2. Колективне обговорення - питання для обговорення:
1. За якими ознаками віруси можна віднести до об’єктів живої природи?
2. У чому полягає відмінність вірусів від клітинних форм життя?
3. Коли з’явилися перші свідчення про вірусні інфекції?
3. Вивчення нового матеріалу
3.1. Лекція з елементами бесіди ( + демонстрація презентації по темі)
3.2. Робота з підручником ( конспект основних понять теми) https://pidruchnyk.com.ua/1368-biologiya-ekologiya-ostapchenko-10-klas.htmlст. 32
3.2.1. Робота з роздатковими картками
Алгоритм дій: кожен здобувач освіти отримує роздаткову картку ( їх може бути декілька варіантів) і , користуючись лекційним матеріалом та інформацією з підручника, заповнює її.
Варіант роздаткової картки
4. Узагальнення і систематизація
- робота із СЛС, фронтальне опитування
5. Домашнє завдання - опрацювати параграф 8 підручника Біологія і екологія ( рівень стандарту): підруч.для 10-го кл.закл.заг.серед.освіти/ Л.І. Остапченко, П.Г.Балан, Т.А.Компанець, С.Р. Рушковський. – Київ: Генеза, 2018. – 192 с.:іл.
- опрацювати зміст презентації
- підготуватись до обговорення теми.
6. Використана література
https://pidruchnyk.com.ua/1368-biologiya-ekologiya-ostapchenko-10-klas.html