Урок "Віруси. Віроїди. Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування

Про матеріал
Розробка уроку , що включає в себе тематичні роздаткові карки, структурно - логічну схему та кроссенс по темі. Поданий лекційний матеріал , відповідно до навчальної програми на основі підручника Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти/Л.І.Остапченко, П.Г.Балан, Т.А.Компанець,С.Р.Рушковський. - Київ:Генеза,2018. - 192 с.:іл.
Перегляд файлу

При створенні конспекту було використано власні ідеї, матеріали з мережі «Іnternet» та підручника

                   Біологія і екологія ( рівень стандарту): підруч. для 10-го кл. закл. заг. серед. освіти/ Л.І. Остапченко, П.Г. Балан, Т.А. Компанець, С.Р.Рушковський.- Київ:Генеза,2018. – 192 с.:іл.

 

Тема уроку: Віруси. Віроїди. Пріони. Особливості їхньої організації та функціонування Мета: 

Навчальна:Поглибити знання про неклітинні форми життя, формувати поняття  про пріони та віроїди як особливі інфекційні агенти, обговорити особливості їх будови та організації.

Розвиваюча: розвивати вміння застосовувати теоретичні знання у повсякденному житті, аналізувати та порівнювати інформацію, узагальнювати й систематизувати навчальний матеріал, виділяти головне, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки. 

Виховна:виховувати дбайливе ставлення до власного здоров’я, 

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, наукове розуміння природи, здатність застосовувати його в практичній діяльності, здатність до пошуку та засвоєння нових знань, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.

Тип уроку:комбінований

Форми роботи на уроці: лекція з елементами бесіди, колективне обговорення, робота в парах, робота з підручником, фронтальне опитування

Обладнання та матеріали:підручники, ТЗН, презентація, роздаткові картки (кроссенси), СЛС

Базові поняття і терміни:віруси, віроїди, пріони, капсид, суперкапсид, вірусологія, неканонічні віруси

Персоналії:Едуард Дженнер, Луї Пастер, Т.О.Дінер, С.Прюзинер

Епіграф уроку

А може, люди віруси…на цій живій Землі…

Ліна Костенко Хід уроку

1.     Організаційний момент

- привітання, перевірка присутніх, призначення чергових

2.     Актуалізація пізнавальної діяльності і налаштування на активну роботу здобувачі освіти 2.1. Робота в парах

- робота з кроссенсом

image 

2.2.          Колективне обговорення  - питання для обговорення:

1.     За якими ознаками віруси можна віднести до об’єктів живої природи?

2.     У чому полягає відмінність вірусів від клітинних форм життя?

3.     Коли з’явилися перші свідчення про вірусні інфекції?

3.     Вивчення нового матеріалу

3.1.                     Лекція з елементами бесіди ( + демонстрація презентації по темі)

3.2.                     Робота з підручником ( конспект основних понять теми) https://pidruchnyk.com.ua/1368-biologiya-ekologiya-ostapchenko-10-klas.htmlст. 32 

3.2.1. Робота з роздатковими картками

Алгоритм дій: кожен здобувач освіти отримує роздаткову картку ( їх може бути декілька варіантів) і , користуючись лекційним матеріалом та інформацією з підручника, заповнює її.

Варіант роздаткової картки

image

4.     Узагальнення і систематизація

- робота із СЛС, фронтальне опитування 

image 

5. Домашнє завдання - опрацювати параграф 8  підручника Біологія і екологія ( рівень стандарту): підруч.для 10-го кл.закл.заг.серед.освіти/ Л.І. Остапченко, П.Г.Балан, Т.А.Компанець, С.Р. Рушковський. – Київ: Генеза, 2018. – 192 с.:іл.

-   опрацювати зміст презентації

-   підготуватись до обговорення теми.

6. Використана література

https://pidruchnyk.com.ua/1368-biologiya-ekologiya-ostapchenko-10-klas.html

pdf
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
7 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку