Мета: ознайомити культурою та мистецтвом Франції; особливостями готичного стилю; ввести поняття «вітраж»; вчити створювати стилістичну композицію; розвивати уяву, фантазію; формувати культурну компетентність.
Обладнання: презентація, репродукції вітражів відомих архітектурних споруд, матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи.
Тип уроку: комбінований
Клас: 4
Хід уроку
1.Організація класу до уроку.
1.1. Створення психологічного комфорту в класі.
Пролунав для нас дзвінок!
Кличе в подорож урок.
Вушка, прислухайтесь!
Очка, придивляйтесь!
Носику, глибше дихай!
Ротику, посміхнись!
Спинки, розправляйтесь!
Ручки, підіймайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
2. Мотивація навчальної діяльності.
2.1 Розгадайте ребус та дізнайтеся до якої країни ми вирушаємо сьогодні.
1 Ф ”
2.2 Дайте відповіді на запитання.
2.3 Цікаві факти про Францію.
3. Актуалізація опорних знань учнів.
Бесіда за запитаннями
Давайте пригадаємо, якими бувають кольори та для чого художники використовують співвідношення кольорів.
4. Вивчення нового матеріалу.
4.1. Розповідь учителя.
Мистецтво Франції представлено чудовими творами різних епох і багатьох напрямів декоративно-прикладного мистецтва. Французькі майстри/майстрині традиційно займалися художньою керамікою, різьбленням і текстилем.
Окрасою середньовічних соборів Франції є вікна з декоративними ажурними кольоровими елементами — вітражами. Крізь них сонячні промені освітлювали інтер’єри, розливаючись яскравими святковими кольорами по стінах і підлозі храмів. Рідше вітражами прикрашали віконні отвори замків.
Вітраж — сюжетна або візерункова декоративна композиція з прозорого кольорового скла або інших матеріалів, які пропускають світло. Нині вітражі прикрашають житлові й громадські будівлі. Вітраж здатний дивним чином перетворити внутрішній простір приміщення, наповнити його витонченою грою світла.
У мережі Інтернет подивись одну з художніх технік виготовлення вітража. Вона дуже схожа на ту, яку з давніх часів застосовують у вітражному оздобленні соборів.
4.1.1. Фізкультхвилинка.
4.2. Робота з підручником. (стор. 81)
5. Вступний інструктаж і практична самостійна діяльність учня.
5.1. Поетапне зображення композиції вчителем з поясненням.
Розроби ескіз вітражної композиції на тему французьких замків.
Спочатку обери зображення будівлі, спрости її образ і виконай ескіз. Потім лініями поділи зображення на менші фрагменти, що нагадуватимуть окремі шматочки. Визнач головні кольори твору та їхні відтінки. Розфарбуй малюнок.
5.2. Практична робота учнів.
5.2.1. Індивідуальна допомога окремим учням.
5.3. Оцінювання, коментування та виставка найкращих робіт учнів.
6. Підсумок уроку.
5.1. Підсумкова бесіда.
Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських вітражів. Під керівництвом учителя учні аналізують виконані роботи анонімно. Щодо кожної роботи слід зазначити, що зроблено правильно, а в чому припущено помилок. Після цього за стилем роботи клас намагається визначити їх автора.
5.2. Рефлексія.
5.3. Прибирання робочих місць.
5.4. Домашнє завдання.
Обсяг роботи не дозволяє завершити малюнок за один урок. Учням пропонується зробити це вдома.