Урок "Виступ під час бесіди, дискусії, полеміки"

Про матеріал
познайомити учнів із правилами складання виступу,охарактеризувати відмінні риси понять «бесіда», «дискусія», «полеміка»; вчити правильно вести дискусію, вміти висловлювати свою думку і відстоювати власну позицію; розвивати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати толерантність до чужої думки, повагу до обраної професії.
Перегляд файлу

Тема: Виступ під час бесіди, дискусії, полеміки

Мета: познайомити учнів із правилами складання  виступу,охарактеризувати відмінні риси понять «бесіда», «дискусія», «полеміка»; вчити правильно вести дискусію, вміти висловлювати свою думку і відстоювати власну позицію;  розвивати усне мовлення, збагачувати словниковий запас; виховувати толерантність до чужої  думки,  повагу до обраної професії.

Форми і методи: бесіда, міні-дискусія, робота з підручником, завдання на картках,

робота біля дошки, робота з термінами, ситуативні завдання.

Тип уроку: комбінований

КМЗ: мультимедійний комплекс, підручник, дошка, картки-переклади, «правила ведення  дискусії»

 

 

Епіграф:    Поетами народжуються, ораторами стають.

                                                                                        Цицерон                                       

 

 

 

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання практичного характеру.

    Двом  учням завдання-переклад на картках.

     Інші – перевірка виконання вправи 323 (переклад словосполучень)

 

ІІІ. Перевірка раніше засвоєних  знань методом бесіди:

  • Пригадайте, що таке бесіда?
  • Що означає вислів «уміння говорити»?
  • Що треба для того, щоб вміти гарно висловлюватись?

 

ІV. Повідомлення теми і мети. Епіграф уроку.

      «Поетами народжуються, ораторами стають», – сказав
знаменитий оратор Стародавнього Риму, видатний теоретик ораторського мистецтва Марк Туллій Цицерон. Довести цю думку ми спробуємо, працюючи на уроці, і повернемося до епіграфа в кінці уроку.

 

V. Мотивація навчальної діяльності.

       Назвіть професії, для яких важливе  вміння гарно говорити?

  • А будівельникам  потрібно  вміти чітко висловлювати свої думки?

 Звичайно, в різних виробничих ситуаціях: в  першу чергу, при влаштуванні  на роботу, вміти переконати замовника при укладенні договору, виступаючи на зборах трудового колективу тощо.

 

VІ.Сприйняття і осмислення  нового матеріалу.

  1. Слово викладача.
  • Що ж таке виступ? (Запишіть у зошити)

Виступ – це виклад перед слухачами суті певного питання, висловлення власного ставлення до нього. Виступити – це значить дати оцінку якомусь питанню, підкріпити свої докази прикладами чи посиланнями на певні джерела.

  1. Робота з термінами.

На дошці записані визначення, що таке бесіда, дискусія, полеміка.

Бесіда – ценайбільш поширена форма спілкування, яка використовується для обміну думками, інформацією, почуттями тощо.

         Дискусія – це публічний діалог, у процесі якого зіштовхуються різні, протилежні точки зору. Метою дискусіїє з'ясування і зіставлення позицій, пошук правильного рішення. Дискусіяодин із видів суперечки.

       Полеміка — гостра дискусія стосовно будь-якого спірного питання. Це незвичайна суперечка, а таке публічне обговорення, при якому є протистояння, протиборство сторін, ідей і поглядів.

  1. Робота з підручником.

Прочитаємо  вголос  пам'ятку «Поради тому, хто виступає» (С. 176)

  1. Перегляд  відеорепортажа-дискусії «Міфи і реалії пошуку роботи»

Слово викладача:

  • Зверніть увагу на спокійний, врівноважений тембр голосу виступаючих, на чітке, грамотне мовлення. Учасники дискусії уважно, толерантно ставляться до думки кожного.
  1. Робота біля дошки. Орфографічна хвилинка.

    Запишіть речення, підкресліть і поясніть орфограми у словах.

Вимовляйте слово "ви" голосно, а слово "я" пошепки.
У товаристві не намагайтеся переговорити всіх.
Хто любить людей - того й люди люблять.
Якщо ви хочете дістати мед, не перекидайте вулика.

ХВИЛИНКА  РЕЛАКСАЦІЇ.

– Піднялися. Розправили плечі. Підняли руки вгору – підтримали листи гіпсокартону.

– Правою рукою відміряли відстань зверху вниз.

– Лівою рукою потягли шпателем сатенгіпс.

– Обидві руки вперед – притримали гіпсокартонну перегородку.

– Опустили руки.

– Подивилися, як ви виконали роботу: повернули голову вправо, вгору, прямо.

– Сказали: «Ми – молодці!»

 6. Перегляд уривка із фільма « Карнавальная ночь»

         Слово викладача:

   – Таким цікавим і жартівливим був виступ лектора.

     8. Міні-дискусія на тему: «Чи престижна зараз професія будівельника?»

   Перш ніж розпочати  спілкування, зверніть увагу додаток, який лежить на парті:

Правила культури ведення дискусії
1. Говоріть по черзі, а не всі одночасно.
2. Не перебивайте того, хто говорить.
3. Критикуйте ідеї, а не особу, що їх висловила.
4. Поважайте висловлені думки (погляди).
5. Не смійтеся, коли хтось говорить, якщо він не жартує.
6. Не відхиляйтеся від теми дискусії.
7. Заохочуйте до участі в дискусії інших.

(За О.Пометун).

 

VІІ. Узагальнення і систематизація.

1.Ситуативні завдання.
1. Уявіть ситуацію: у залі під час виступу панує атмосфера байдужості до промовця; слухачі не виявляють зацікавленості: деякі розмовляють, інші малюють карикатури або позіхають. Які можливі причини невдачі промовця? Яких помилок він припустився?
2. Доповідач закінчив виступ словами: "Оце і все, що я вам хотів сказати". Оцініть таку кінцівку промови.
3.Виступаючи, промовець сказав: "А зараз я розповім вам про подію, що сталася..." З якою метою використано цей прийом?

4. Частину промови оратор побудував у формі діалогу. Дайте оцінку цьому прийому.

 

2.Слово викладача. Звернення до епіграфа.

        Отже, ми бачимо, недостатня мовна культура  може згубно позначитись на кар'єрі. А культура усного мовлення – одна із головних запорук успіху сучасної людини. І повертаючись до епіграфа уроку, можемо сказати, що вмінню говорити  потрібно вчитися.

VІІІ. Підсумки уроку. Оцінювання.

 

ІХ. Домашнє завдання.

Поділ на дві підгрупи.

Підготуйте короткий виступ на тему «Чи потрібно вчитись?» доведіть свої думки фактами із життя, чи власним досвідом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКА № 1

Перекладіть українською мовою подані словосполучення.

Согласно приказа _________________________________________

Рассмотреть возможность___________________________________

В течение года____________________________________________

Признать недействительным_________________________________

 

 

 

КАРТКА № 1

Перекладіть українською мовою подані словосполучення.

Просим решить вопрос______________________________________

Принимать участие_________________________________________

В течение дня______________________________________________

Должны проанализировать_____________________________________

 

 

 

КАРТКА № 1

Перекладіть українською мовою подані словосполучення.

Созданный ранее____________________________________________

Признать недействительным___________________________________

Принимать участие __________________________________________

Самый важный вопрос________________________________________

 

 

 

 

Правила культури ведення дискусії

1. Говоріть по черзі, а не всі одночасно.
2. Не перебивайте того, хто говорить.
3. Критикуйте ідеї, а не особу, що їх висловила.
4. Поважайте висловлені думки (погляди).
5. Не смійтеся, коли хтось говорить, якщо він не жартує.
6. Не відхиляйтеся від теми дискусії.
7. Заохочуйте до участі в дискусії інших.

(За О.Пометун).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
9 квітня 2020
Переглядів
1597
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку