Вітер
Мета уроку: формувати знання про вітер і причини його виникнення, розвивати вміння вимірювати швидкість і напрямок вітру, формувати вміння будувати і аналізувати розу вітрів, сприяє розумінню учнями важливості спостереження та вивчення вітрів.
Обланання: підручники, атласи, зошити для практичних робіт, календар погоди, модель флюгера, шкала швидкості вітру Бофорта, таблиця «Сила вітру», схема «Утворення бризу».
Опорні поняття: атмосферний тиск, температура повітря, флюгер, пояси атмосферного тиску.
Тип уроку: комбінований.
Очікувані результати: учні зможуть розповідати про причини утворення вітру на прикладі бризу, користуватися флюгером, спостерігати й фіксувати
зміни в напрямку й швидкості вітру, розповідати про місцеві вітри.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Актуалізація опорних знань і вмінь
Онлайн-тест або тест:
1 Атмосферний тиск вимірюють в…
а) мм, б) мм.рт. ст..,в) м.,
2 Нормальний атмосферний тиск становить:
а) 660 мм.рт.ст, б) 760 мм.рт.ст. в) 860мм.рт ст..
3 Атмосферний тиск вимірюють:
а) термометром, б) барометром, в) гігрометром
4 Розподіл атмосферного тиску на географічній карті показують за допомогою ліній, що з’єднують точки з однаковим атмосферним тиском, які називають:
а) ізотерми, б) ізогієти, в) ізобари
5 З висотою тиск
а) зростає б) знижується, в) залишається незмінним
6 На екваторі переважає тиск
а ) високий б) низький
7 Чи вірите, що зміна температури й тиску є причиною постійного переміщення повітря?
а) так б) ні
8 На вершині гори тиск менший, ніж біля підніжжя
а) так б) ні
9 Сила, з якою тисне на кожну одиницю земної поверхні стовп повітря,
називають
10 Якщо тиск падає, то буде:
а) ясно, сухо б) хмарно , дощ або сніг
ІІІ Мотивація навчальної діяльності учнів.
Пам’ятаєте Вінні-Пуха і П’ятачка! Вони говорили про причину утворення вітру. Вінні Пух говорив , що дерева махають гілками, тому виникає вітер. А чи так це? Так як пояснити, що таке вітер?
ІV Вивчення нового матеріалу
Місцеві вітри та їх характеристика. До місцевих вітрів належать бриз, гірничо-долинні вітри, фен. Відеофрагменти.
Прийом «Географічний практикум»(робота в парах).
Завдання .Використовуючи матеріал підручника с.126 -127 (мал..99, мал..100), дані Інтернету охарактеризувати місцеві вітри:
І-в. – бриз, ІІ-в. – фен, ІІІ-в. – гірськодолинні вітри, ІVв – бора, V− хамсин
Сезонні вітри – мусони.
Постійні вітри.
V Закріплення вивченого матеріалу
Прийом географічний практикум.
Практична робота 5. Складання рози вітрів. Завдання № 3. Використовуючи дані власних спостережень, заповніть таблицю та побудуйте розу вітрів. Проаналізуйте результати.
VІ. Підсумок уроку
Висновки говорять учні.
V Домашнє завдання.
Опрацювати матеріал підручника с.124−127, повторити с.26− 29. Знайти в Інтернеті матеріал про мусони.