Урок "Вітер".Практична робота 5. Складання рози вітрів.

Про матеріал
Розробка уроку "Вітер" з теми "Атмосфера". Спочатку учні пригадують матеріал попереднього уроку за темою "Тиск" виконавши онлайн-тести. Потім приступають до вивчення нового матеріалу, працюють з підручником, зошитом, таблицями, дивляться відеофрагменти. На закріплення будують розу вітрів.
Перегляд файлу

Вітер

   Мета уроку: формувати знання про вітер і причини його виникнення, розвивати вміння вимірювати швидкість і напрямок вітру, формувати вміння будувати і аналізувати розу вітрів, сприяє розумінню учнями важливості спостереження та вивчення вітрів.

   Обланання: підручники, атласи, зошити для практичних робіт, календар погоди, модель флюгера, шкала швидкості вітру Бофорта, таблиця «Сила вітру», схема «Утворення бризу».

   Опорні поняття: атмосферний тиск, температура повітря, флюгер, пояси атмосферного тиску.

   Тип уроку: комбінований.

   Очікувані результати: учні зможуть розповідати про причини утворення вітру на прикладі бризу, користуватися флюгером, спостерігати й фіксувати  

зміни в напрямку й швидкості вітру, розповідати про місцеві вітри.

Хід уроку

   І Організаційний момент

   ІІ Актуалізація опорних знань і вмінь

   Онлайн-тест або тест:

 

   1 Атмосферний тиск вимірюють в…

а)  мм,     б)  мм.рт. ст..,в)  м.,

   2   Нормальний атмосферний тиск становить:

а) 660 мм.рт.ст, б) 760 мм.рт.ст. в) 860мм.рт ст..

   3 Атмосферний тиск вимірюють:

а) термометром, б) барометром, в)  гігрометром

   4 Розподіл атмосферного тиску на географічній карті показують за допомогою ліній, що з’єднують точки з однаковим атмосферним тиском, які називають:

а) ізотерми, б) ізогієти, в) ізобари

   5 З висотою тиск

а) зростає б) знижується, в) залишається незмінним

   6  На екваторі переважає тиск

а ) високий б) низький

7 Чи вірите, що зміна температури й тиску є  причиною постійного переміщення повітря?

а) так   б) ні

   8 На вершині гори тиск менший, ніж біля підніжжя

а) так   б) ні

   9 Сила, з якою тисне на кожну одиницю земної поверхні стовп повітря,

називають

                 

   10 Якщо тиск падає, то буде:

а) ясно, сухо  б) хмарно , дощ або сніг

 ІІІ  Мотивація навчальної діяльності учнів.

   Пам’ятаєте Вінні-Пуха  і  П’ятачка! Вони говорили про причину утворення вітру. Вінні Пух говорив , що дерева махають гілками, тому виникає вітер. А чи так це? Так як пояснити, що таке вітер?

    ІV Вивчення нового матеріалу

  • Прийом «Мозкова атака»: учні складають визначення , що таке вітер.
  • Запис найкращого визначення до зошита
  • Робота з підручником сторінка124.Записати до зошита одиниці вимірювання швидкості та сили вітру.
  • Схема напрямків вітру
  • Флюгер та його будова.
  • Ознайомлення з шкалою Бофорта та визначення за нею сили вітру.
  • Побудова рози вітрів.

Місцеві вітри та їх характеристика. До місцевих вітрів належать бриз, гірничо-долинні вітри, фен. Відеофрагменти.

   Прийом «Географічний практикум»(робота в парах).

Завдання .Використовуючи матеріал підручника с.126 -127  (мал..99, мал..100), дані Інтернету охарактеризувати місцеві вітри:

І-в. – бриз,   ІІ-в. – фен,   ІІІ-в. – гірськодолинні вітри,    ІVв – бора,   V− хамсин

   Сезонні вітри – мусони.

   Постійні вітри.

   V  Закріплення вивченого матеріалу

Прийом географічний практикум.

Практична робота 5.    Складання рози вітрів. Завдання № 3. Використовуючи дані власних спостережень, заповніть таблицю та побудуйте розу вітрів. Проаналізуйте результати.

   VІ.  Підсумок уроку

   Висновки говорять учні.

   V  Домашнє завдання.

Опрацювати матеріал підручника  с.124−127, повторити  с.26− 29. Знайти в Інтернеті матеріал про мусони.

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
24 березня 2020
Переглядів
1707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку