Урок "Вивчаємо число і цифру 6."

Про матеріал
Окрім основної теми відбувається опрацювання навичок роботи з геометричним матеріалом. Урок з фронтальними та індивідуальними формами роботи та подорожжю до казки "Ріпка".
Перегляд файлу

Тема: Вивчаємо число і цифру 6.

Мета: познайомитися з цифрою 6 і з її отриманням, навчитися писати цифру 6; удосконалювати обчислювальні навички, закріпити знання геометричних фігур; формувати  математичну грамотність, увагу, пам'ять, мислення, інтерес до предмету.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: таблиця "Цифра 6", числові "будиночки", набір геометричних фігур, картки з цифрами і математичними знаками, рахункові палички, цифрове віяло, картинки комах, географічна карта, герої казки "Ріпка"

Хід уроку

І. Організаційний етап

Ось дзвінок сигнал подав –

Для роботи час настав!

Ось і ми часу не гаймо,

А урок свій починаймо!

ІІ.  Актуалізація опорних знань

1. Фронтальна робота

а) Розминка "Хто знає, хай далі називає"

- Осінь, а що за нею?

- Зима, а що за нею?

- Скільки місяців в році?

- Скільки днів у тижні?

- Який день був вчора?

- Який день буде завтра?

- Назвіть четвертий день тижня? П'ятий?

б) Усний рахунок

- рахунок від 1 до 10 (прямий і зворотний хором),

- рахунок до 20 (прямий ланцюжком).

в) Гра "Заселяємо будиночки"

Робота з "Числовими будиночками". Повторити склад чисел 4 і 5. Учні показують відповідь за допомогою цифрового віяла.


 

4

1

 

 

2

3

 

 

5

1

 

 

2

3

 

 

4


Де ми з вами розташуємо ці будиночки на вулиці Чисел? Який на парній стороні, а який на непарній? (4 - парний, 5 - непарний)

2. Побудова будинку з геометричних фігур.

Один учень працює біля дошки, інші на місцях.

- З яких геометричних фігур ми побудуємо будинок? (Трикутник, прямокутник, квадрат, паркан - п'ятикутник)

- Покажіть трикутник, скільки у нього сторін, кутів, вершин?

- Покажіть фігуру у якій найбільше кутів. Скільки їх? (5)

- Як називають таку фігуру (п'ятикутник, багатокутник)

- Сьогодні ми побудували новий будинок. Як ви думаєте, хто в ньому буде жити?

- Під яким номером буде цей будинок? А на якій стороні вулиці він буде розташовуваний на парній або непарній?

- Хто здогадався, чому буде присвячений наш урок математики?

 

ІІІ. Цілепокладання та оголошення теми уроку

ІV. "Відкриття" нового знання

1. Робота з числовим відрізком

_.____.____.____.____._________

  1     __       2      __......5

- Зверніть увагу на числовий промінь. Що ви помітили незвичайного?

- З якими цифрами перевернуті картки? Покажіть? (Показ відповідей за допомогою цифрового віяла)

- Покажіть найменше число (1)

- Назвіть числа від 2 до 5, від 4 до 1.

- Покажіть сусідів числа 4, 2.

- Яке число йде за рахунком за числом 1? 3?

- Назвіть найбільше число, яке ми вивчили (5)

- Визначте закономірність розташування чисел на числовому промені (кожне наступне число більше попереднього на один)

- Чи можемо ми продовжити числовий промінь?

- В який бік будемо крокувати? Скільки кроків потрібно зробити, щоб відзначити наступне число?

- На скільки воно буде більше п'яти? (На один)

- Яке це число? (6)

- Чому ви так думаєте? Перевіримо.

2. Отримання числа 6

- Покладіть перед собою стільки паличок, скільки їх на нашому числовому промені. (Одна дитина працює біля дошки: коментує і демонструє, інші працюють на місцях)

- Скільки паличок ви поклали? (5)

- Додайте ще одну паличку.

- Яку за рахунком паличку ви поклали? (Шосту)

- Скільки всього стало паличок? (6)

- Якою цифрою ми позначимо число 6?

Учні знаходять картку з цифрою 6, виставляють на парті.

- Як ми отримали 6?

На дошці і на партах діти викладають з карток приклад: 5 + 1 = 6

- Скільки зараз у вас паличок? (6)

- Додайте ще одну. Скільки тепер паличок? (7)

- Як отримали 7? Як це записати? (6 + 1 = 7)

- Як на числовому промені відзначити числа 6 і 7?

- Порівняйте числа 5 і 6, 6 і 7. (діти порівнюють числа з опорою на числовий промінь)

- Як записати, що 5 менше 6, 6 більше 5, 6 менше 7? (Діти виставляють картки на партах)

- Приберіть від 7 паличок 1. Скільки залишилося? (6)

- Як отримали 6? Як це записати? (7-1 = 6)

- Коли віднімаємо, то отримуємо більше або менше? На скільки 6 менше 7? (На один)

- Побудуйте з 6 паличок ламану лінію.

Одна дитина будує ламану лінію на дошці, інші на партах.

- Яка лінія у вас вийшла? (Незамкнута)

- Як побудувати замкнуту лінію? (З'єднати кінці незамкненої лінії)

- З'єднайте. Яку фігуру утворила замкнена лінія? (Шестикутник)

- Чому ви назвали цю лінію шестикутником?

- Який предмет в будинку може бути шестикутним? (Вікно)

- Прикрасимо наш будинок. Де ми розташуємо таке вікно? ( На горищі)

- Під яким номером буде наш будинок? (№6)

 

V.ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

 

VІ. Знайомство з цифрою 6.

1. Відгадайте загадку: У книзі є 6 листів простих, а сьомий - золотий.

- Які 6 листів простих, а сьомий золотий? (Дні тижня)

- Назвіть ці дні по порядку.

- Який за рахунком день субота? (Шостий)

2. Знайомство з шісткою

- Сьогодні на уроці ми навчилися писати цифру 6. На що вона схожа? Намалюйте.

Діти малюють цифру 6 і пояснюють

3. Написання цифри 6

- Пальчикова гімнастика (розтирання долонь і пальців рук)

- Розгляньте таблицю "Цифра 6"

- З яких елементів складається цифра 6?

(Показати зразок написання цифри 6 учителем на дошці з коментарем, лист в повітрі, лист на долоньці, лист цифри 6 в зошиті: по точкам, самостійно, порівнювання зі зразком)

- Поставте крапку над тією цифрою 6, яка на вашу думку найбільш вдалася.

 

VІІ. Закріплення. Рефлексія.

1. Що в нашому житті пов'язане з числом 6?

- Чого в нашому житті 6? (6 материків - показати їх на карті, 6 лап у комах - показати їх на картинках: оса, бджола, жук)

2. Інсценування казки "Ріпка"

Був собі дід Андрушка, а в нього баба Марушка, а в баби дочечка Мінка, а в дочки собачка Хвінка, а в собачки товаришка — киця Варварка, а в киці вихованка — мишка Сіроманка.

- Ви впізнали казку?

- Ви порахували персонажів казки?

- Скільки там людей? А скільки тварин? Кого більше, а кого менше? Скільки всього персонажів?

- Скільки персонажів в казці без мишки?

- Яка мишка була за рахунком?

3. Робота з роздатковим матеріалом

 

 

 

- Розгляньте малюнок з геометричними фігурами.

- Чого більше трикутників або квадратів? Скільки трикутників? Скільки квадратів?

- Що більше 6 або 5? На скільки 6 більше ніж 5?

- Що менше 5 або 6? На скільки 5 менше ніж 6?

Аналогічно порівнюються кількість п’ятикутників і квадратів.

 

 

 

4. Математичний диктант

- Запишіть числа від 1 до 7.

- Обведіть в кружок числа, які стоять між 3 і 5.

- Візьміть в квадратик число, яке на 1 більше числа 4.

- Найбільше число обведіть червоним олівцем.

- Найменше число обведіть синім олівцем.

- У трикутник візьміть число, яке знаходиться між числами 1 і 5 і не є їхніми сусідами.

- Перевірте, чи правильно ви виконали завдання (відрити на дошці зразок виконання)

- Хто впорався без помилок, може поставити в зошиті на полях "+"

 

VІІІ. Підведення підсумків

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
22 липня 2021
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку