Урок "Вивчення букви "Ї""

Про матеріал
"Буква Ї, ї позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А. Камінчука «В зелені діброва»
Перегляд файлу

 

 

 

Навчання грамоти

 

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Буква Ї, ї позначення нею сполучення звуків [йі]. Звуковий аналіз слів. Опрацювання вірша А. Камінчука «В зелені діброва»

Мета: Ознайомити учнів з буквою Ї та її звуковим значенням, формувати навички виразного читання, розвивати мислення, мовлення, увагу, виховувати патріотичні почуття.

 

 

 

 

 

 

 

 

В нас зараз почнеться цікавий урок,

 про це повідомив веселий дзвінок!

Сказав він на ноті високій,

Вітаю вас, діти, з початком уроку.

  • Діти. що ви очікуєте від цього уроку?
  • Яким би ви хотіли, щоб він був?
  • А яким повинні бути ви на уроці, підкаже саме слово «урок»!

(Слайд 1)

У – уважні;

Р – розумні;

О – організовані;

К – кмітливі.

В кінці уроку побачимо чи справдились ваші очікування.

Тож, часу не гаємо, увагу перевіряємо.

  • Який вірш читали вчора?
  • Про кого він?
  • З чого починається ранок у Марійки?
  • А хто з вас робить ранкову зарядку?

Молодці. Зарядку повинні робити всі, щоб бути енергійними і бадьорими.

Вдома ви робили фізичну зарядку, а зараз ми проведемо мовознавчу зарядку. Щоб гарно читати ,треба язичок потренувати.

 Ось читання в нас іде-де-де-де.

 Цей урок я веду-ду-ду-ду.

 Ой, швидка його хода-да-да-да.

 Сил дамо ми цій ході-ді-ді-ді.

 На уроці не сиди-ди-ди-ди.

 А читати з нами йди-ди-ди-ди.

Ось ми підготувалися до виразного читання вірша. Відкрийте Букварики, там де ваші закладини.

  • Побачимо, хто ж краще прочитає.

А ви уважно слухайте, бо будете оцінювати.

  • Хто ж найкраще прочитав?

Поки ми читали, нас завдання цікаве чекало.

(Слайд 2) Малюнок їжі.

  • Діти ,назвіть малюнок словом ,в якому є склад «жа».
  • Назвемо 1 склад цього слова. (Ї) й-і.

Давайте налаштуємо наш чутливі вушки і послухаємо .

Скільки ж звуків ми вимовили?

«й-і», ще раз «й-і».

Два звуки [й] і [і].

Де ми чуємо звуки [й] і [і] в цьому слові?

Молодці!  З цим завданням ви впорались.

А зараз завдання для кмітливих.

Яку букву треба додати, щоб слово «їжа» перетворилось на назву тваринки?(Їжак)

(Слайд 3). Малюнок їжака.

Які звуки читаються на початку цього слова? [й] і [і].

Ось бачите,ц і слова починаються звуками [й] і [і].

Давайте зробимо звукову модель цього слова.

Діти, попрацюйте в парах, викладіть звукову модель фішками.

А біля дошки буде працювати Олеся.

У кого така ж схема, як на дошці? Просигналізуйте мені.

Молодці!

Ти правильно виконала це завдання, повісь цю стрічечку (п)

Діти послухайте, я вам розкажу одну історію.

Одного разу звук [і] підійшов до звука [й] і каже.

Якщо ми станемо з тобою поруч, то зможемо подарувати Азбуці нову букву. Там ,де ми звучатимемо разом, на папері встане буква «Ї».

Я їй подарую свою фігуру, а ти- свої очі.

Так появилася в Азбуці нова буква-Ї.

Слайд 4

Ось, подивіться, яка вона струнка і тендітна, з кругленькими очима крапочками.

На яку букву вона схожа?

А чим відрізняється від букви І?

Ці дві крапочки, вам будуть підскакувати, що ця буква завжди позначає 2 звуки [й], [і]. Звуків буде два, а буковка – одна.

Давайте научимось правильно її вимовляти. [й-і]

От зараз, ми можемо підписати букви під звуковою моделлю.

= • - • -    

  Ї  ж а к

Де стоїть букова «ї» в цьому слові?

Молодець! Повісь другу стрічку (Р).

А зараз давайте пограємо в гру «Я вам -ви мені», яка допоможе нам з’ясувати, де ще може стояти в слові буква «ї».

Я вам кажу слово, яке називає один предмет, а ви мені вертаєте слово, що називає багато предметів.

  Слайд 5,6,7.

Так де ми чуємо звуки [й], [і] в цих словах?

Якою буквою ми позначимо їх на письмі?

Давайте зробимо звукову модель слова «гаї».

У кого така ж схема? Просигналізуйте!

Ви правильно виконали і це завдання.

Повісь стрічечку (А) (П)

Діти, а ви нічого не чули?

А я чула! Хтось каже «Мене забули!»

А про кого ж ми забули? Хто нам привозить букви? (Поїзд)

Давайте викладемо звукову модель слова.

-  o  =  •   -   -

П о    ї      з  д

Де ми чуємо звуки [й], [і] в цьому слові?

У кого така ж схема? Просигналізуйте.

Підпиши букви під схемою.

Повісь стрічечки. (О) (Р).

Діти, а що це у нас вийшло?

Прочитайте! ПРАПОР.

Якої країни це прапор? (України)

А що означають жовтий і блакитний кольори?

Прапор – символ нашої держави. За цим символом пізнають нашу країну за кордоном.

Фізкультхвилинка.

Ми його виклали, тому що будемо сьогодні читати слова і вірш про Україну.

А правильно прочитати слова в Букварі нам допоможе вправа «Сходинки».

РА  КА  СЬКА

КРА  НКА  НСЬКА

УКРА  чКА

Ми підготувались до читання нових слів. Перегорніть сторінку в Букварі.

Я прочитаю слова 1 стовпчика.

Пояснюю значення слів.

Давайте прочитаємо разом.

Я беру вас на буксир.

Прочитайте ці слова 1 ряд.

Діти, а ви уважно слухайте і скажете чи дружно вони прочитали.

Прочитайте, як називають дорослу жінку.

Прочитайте, як називають маленьку дівчинку.

Прочитайте найдовше слово.

Зарядка для очей

Я прочитаю слова 2 стовпчика.

А зараз прочитаємо разом.

Прочитайте слова, в яких є буква «я».

Прочитайте слова, які написані з великої букви.

А зараз давайте заплющимо оченята і уявимо, що ми в Києві.

Слайд 8

Київ – древнє місто. За легендою його заснували 3 брати: Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либдь.

Слайд 9

Головна вулиця Києва – Хрещатик.

Слайд 10

Це фото Стели (пам’ятника) на Майдані Незалежності, яка називається Берегиня.

Слайд 11

А це храм Софії Київської.

Слайд 12

Про Україну художники малювали картини, композитори – складали пісні.

Слайд 13.

А поети писали вірші.

Сьогодні на уроці ми познайомимось з віршем, який написав Анатолій Камінчук.

Слайд 14 .Портрет А. Камінчука.

Він народився 19 лютого 1939р. в Києві.

Довгий час працював в журналі «Малятко».

Написав багато віршів для дітей. Ось послухайте один з них.

Як автор називає Україну?

Чи зустрічалися вам незрозумілі слова?

Як ви розумієте вислів: «В зелені діброва»?

Китиці – калина росте пучечками, які інакше називаються китицями.

Потренуйтеся читати вірш самостійно, напівголосно, «як бджілки».

Хто готовий прочитати вірш?

Але пам’ятайте, що автор писав про Україну з любов’ю і ніжністю. І нам потрібно не просто прочитати, а показати, що ми любимо свою країну.

Чи  справдились ваші сподівання на урок?

Що було цікавого?

А зараз перевіримо, чи справдились мої очікування.

Яку букву ми сьогодні вивчили?

Скільки звуків вона позначає?

 

Ось і пролунав дзвінок,

Закінчився наш урок.

За роботу по заслузі.

Щиро дякую вам, друзі!

 

docx
Додано
15 лютого
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку