Theme: Letter Aa.
Aims:
Materials: PowerPoint presentation, alphabet cards, box.
Aim: to review the students’ names.
Teacher: I’m Yevgeniya Yermilina and who are you? What’s your name?
Students stand up and say what are their names.
Teacher: If you are Sasha stand up, if you are Masha stand up….
Aim: to present and practice the letter of the alphabet.
Teacher: What’s in the box?
If the students can’t say, teacher tries to explain in details.
Teacher: It’s circle. Sometimes it’s red, sometimes it’s green. I like it.
(teacher shows how she/he is eating).
Teacher: Yes, it’s an apple. The word “apple” begins from the letter “a” and today we are talking about the letter “Aa”
Story Annie apple and Mr. A
T: Сьогодні на вас чекає подорож до країни – Letterland. Дивовижна країна, де живуть , як ви думаєте? Так, звісно, букви. Вони, як і ви, люблять співати, танцювати та гратися. Отже, Welcome to Letterland. Наша подорож починається.
Кожний житель цієї країни – це буква , яка має свій характер, звички і вподобання і нам треба з усіма літерами познайомитися.
Ось і перша мешканка чарівного містечка літери Аа – A – велика -
Mr. Apron, а- маленька – Annie apple. Зустрічайте!
У них багато друзів серед тваринок.An alligator, an antelope, an acrobat, an astronaut
Відвідувачі Mr. Apron, а- маленької – Annie apple не люблять, коли в гості приходить маленька an ant, бо вона дуже кусається і лоскочить гостей.
У Mr. Apron любить доглядати свій сад, де ростуть яблука- apples. Коли яблука достигають, Mr. Apron бере свій фартух - apron і обережно збирає всі яблука. Він з задоволенням пригощає мешканців Letterland.
А ще літери люблять співати.
Aim: to ptactise writing the letter Aa.
Teacher: Watch the video again and remember how can you write the capital
and short letter “Aa”.
(Ex .2).
Teacher: Super! Look at the exercise 3, you need to find all the letters “A” and circle them. Count how many letters have you got?
Teacher: Look at the exercise 4, what can you see? What colour is it? You have to colour our alligator and write the capital and short letter Aa.
Aim: to review, ptactise and make sure that students understand the
materials.
Teacher: Look at the board. You should go to the board, look at the lines with letters carefully and find all letters Aa. Count how many letters have you got?
Aim: to review key letter and words from the lesson
Teacher: So, students let’s review what have we learnt at the lesson? You have to start from the phrase: I’ve learnt about….
I like it. It’s OK. It’s so-so It’s bad.
Teacher: Go to the board and stand in a line, choose one smile which is describing your feeling from the lesson. Let’s do it one by one. If you’ ve done it, you can sit on your place.
ДОДАТКИ
2. Тренувальні вправи (Worksheet)
Подивися на букву, спробуй запам’ятати букву та слово.
Спробуй написати літеру Аа за зразком .
Знайди та обведи літеру Аа у наступному ланцюжку.
Розфарбуй велику і маленьку літери Аа. Напиши їх.