Урок "Властивості ссавців і птахів"

Про матеріал
Розробка уроку "Властивості ссавців і птахів" з курсу "Я досліджую світ" для 4 класу, за підручником Воронцової Т.В.
Перегляд файлу

Тема. Властивості ссавців і птахів

Мета. Ознайомити учнів зі загальною характеристикою ссавців і птахів, вдосконалювати вміння описувати ці групи тварин, визначати їх за істотними ознаками; розвивати уважність, спостережливість, мовлення, мислення, пізнавальний інтерес; виховувати любов до тварин.

Обладнання: відеоматеріали, зображення тварин і птахів, картки для роботи в групах.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Добрий день!

На вас чекає чудовий день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- На які дві множини діляться тварини?

- Які групи тварин є хребетними?

- Метод ЗХД (знаю, хочу дізнатись, дізнався)

Запишіть в першій і другій колонці, що ви вже знаєте про групи ссавців і птахів, а що хотіли б дізнатись. Останню колонку зможете заповнити в кінці уроку.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Ссавців і птахів на нашій планеті дуже багато. Ці тварини заселяють різноманітні куточки нашої планети. А сьогодні ми ще ближче познайомимось з цими групами тварин і дізнаємося ще більше про властивості ссавців і птахів.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Властивості ссавців

А)  Перегляд відео «Ссавці»

Б) Робота з підручником.

Інфографіка «Властивості ссавців» .

Запитання для обговорення:

• Яка основна властивість ссавців? (вигодовування потомства молоком)

• Чим вкрито тіло більшості ссавців? (шерстю або волоссям)

• Яким способом у більшості ссавців з’являється потомство? (народжується)

• Чим ссавці пережовують їжу? (зубами)

• До якої групи хребетних тварин відносяться люди? (також ссавці)

В)  Діти розповідають, заздалегідь підготовлені, цікавинки про ссавців. Розповіді супроводжуються презентацією.

 • Який ссавець є найбільшою твариною на планеті? (синій кит)

• Який ссавець є найбільшою сухопутною твариною? (слон)

• Який ссавець літає? (кажан)

• Який ссавець відкладає яйця? (качкодзьоб)

• Який ссавець доношує дитинчат в сумці? ( кенгуру)

2. Властивості птахів.

А) Перегляд відео «Птахи»

Б) Робота з підручником

Інфографіка «Властивості птахів»

Назвіть властивості, які відрізняють групу птахів від групи ссавцівє

Запитання для обговорення:

• Який скелет мають птахи? (легкий внутрішній скелет)

• Як народжуються пташенята? (вилуплюються з яєць)

• Як дихають птахи? (легенями)

• Які птахи мають крила, але не можуть літати? (страуси та пінгвіни)

• Чи можна назвати птахами всіх тварин, які літають? (ні, адже існують літаючі ссавці, комахи.)

3. Робота в групах.

1 група

На картці зображена тварина. Потрібно назвати її і пояснити, до якої групи вона належить. Вибрати необхідні властивості, із запропонованих, щоб обґрунтувати свою відповідь.

2 група

На картинках зображені тварини. Знаючи властивості ссавців та птахів, потрібно обвести зайву тварину у кожному ряду.

3 група

Діаграма Венна.

Потрібно порівняти властивості ссавців і птахів. Із запропонованих варіантів діти вибирають спільні і записуть їх всередині діаграми, а інші розділити на дві групи і розташувати у відповідних колах.

 

Після завершення часу, учні презентують свої роботи.

V. Узагальнення і систематизація знань.

Вправа «Так чи ні».

• Ссавці і птахи - теплокровні хребетні тварини (Так)

• Всі дитинчата ссавців вилуплюються з яєць (Ні).

 • Своє потомство всі ссавці вигодовують молоком (Так).

• Всі птахи мають крила (Так).

• Всі птахи вміють літати (Ні).

VⅠ. Підсумок уроку

Діти заповнюють останню колонку в таблиці ЗХД. Описують, що нового вони дізнались протягом уроку. За бажанням, обмінюються своїми думками з однокласниками.

 

 

docx
Додано
14 січня
Переглядів
108
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку