Урок "ВОГОНЬ - ДРУГ, ВОГОНЬ - ВОРОГ"

Про матеріал

Т Е М А: ВОГОНЬ – ДРУГ, ВОГОНЬ – ВОРОГ.

Мета. Продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожеж в побуті та їх наслідки.Довести дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним. Вчити викликати пожежно-рятувальну службу, правила пожежної безпеки. Формувати здоров'язбережувальну, комунікативну, соціальну компетентності, сприяти ціннісному ставленню школярів до життя і здоров'я. Розвивати навички самостійної роботи, пам'ять, увагу, творчу уяву учнів, мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до професії пожежного, бажання дотримуватись правил пожежної безпеки, берегти і зміцнювати своє здоров'я.

Обладнання: ілюстрації по темі, малюнки, сірники, схеми, вірші, пам'ятки правил безпеки, відеоматеріали, мультфільм про правила протипожежної безпеки, сигнальні картки, вогнегасники, пожежна машинка( іграшкова).

ХІД УРОКУ


I. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Він веселий і цікавий
Тож гостей зібрав чимало
Всі повернемось обличчям до гостей
І привітно всім промовим « Добрий День».

ДЕВІЗ НАШОГО УРОКУ:

Ми будем працювати

Швидко, старанно,

Щоб кожна хвилинка

Не втратилась марно!

Ваші міркування «Навіщо людині сірники»

.(Кожен учень висловлює свою думку).

II. Повідомлення теми і мети уроку

1. Гра «Шифрувальник»

-Яка тема уроку дізнаєтесь, коли складемо речення.

5 во 6 гонь 1 Во 7 во 3 др 4 уг 2 гонь 8 рог

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку: «Вогонь-друг, вогонь-ворог»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  • У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це аварії, стихійні лиха, пожежі, повені, радіаційне забруднення, терористичний акт, військові конфлікти тощо. Такі події прийнято називати надзвичайними ситуаціями. Сьогодні ми розглянемо з вами один з найпоширеніших видів, що увійшов до списку надзвичайних ситуацій.

Сірники – добро і зло,

Знає місто і село.

Слід порадитись з батьками,

Що робити з сірниками.

Можна пічку розтопити,

Можна дім вогнем спалити.

Можна чай зігріть на лузі,

Можна ліс спалить на смузі.

Ти ж, подумай, все-таки,

А навіщо сірники?

Якщо загорівся дім

Подзвони ти ,,101”.

І з вогнем ти не шуткуй,

Потерпілих всіх рятуй.

Їхні опіки не три,

Краще викличи ,,103”.

І не треба гріти чай –

Телевізор виключай.

Відключи ти всю мережу

І тоді гаси пожежу!

  • 1.Історична хвилинка.

  • Вогонь – щоденний супутник людини. Він потрібний всюди: в житлових будинках, на заводах і фабриках.
    - Вогонь є символом Олімпійських ігор.
    - Перед Вічним вогнем біля могили Невідомого солдата люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим.

    - В Україні наші предки не тільки звали вогонь «святим», але й пильно підтримували його, загрібаючи жар у печі. Коли ж, все таки, через недогляд, вогонь згасав, люди вважали, що буде нещастя! Для підтримування вогню в хаті ставили коло нього горщик із водою, щоб вогонь пив і сипали у піч сіль. У народі вважалося, що у тих, хто не поважає вогонь, станеться пожежа.

  • 2.Вірші учнів « Вогонь - друг».

  • - А зараз учні розкажуть, яку користь приносить вогонь, коли він нам друг.


  • 1.Якщо холоди настали –
    Допоможе нам вогонь.
    Він розтопить піч у хаті,
    Але ти стій осторонь.

  • 2. - На вогні готують їжу,
    Пиріжки мама пече.

  • 3.Якщо раптом світло гасне,
    Свічку ми запалимо.
    В цьому випадку вогню
    Ми подякуємо. .

  • 4. Летить ракета в небесах,
    Вогонь із сопла рветься – ах!
    Такий він сильний, мудрий, дужий.
    Вогонь потрібний людям, друже.

  • 3. Давайте ж зробимо висновок - Коли вогонь нам друг?

  • -Вогонь зігріває наше житло і нас.
    -він потрібен для приготуванні їжі
    - вогонь дає нам світло
    -допомагає отримати людині метал
    - за допомогою вогню летить ракета.

  • Вогонь – ворог.

  • 1. Слово вчителя.

  • - Але вогонь буває і іншим.
    - Вогонь згубив мільйони людей. За своїми трагічними наслідками пожежі не поступаються епідеміям, посухам та іншим нещастям.
    - Вогонь - супутник війн. Його використовували вороги для зброї , підпалів, тортур.
    - Пожежі - це величезна проблема.
    . Щороку у світі стається 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине 1 людина, кожен третій загиблий – дитина. Щодня в Україні виникає до 120 пожеж, в яких гине в середньому 7 чоловік. Кожні 2-3 дні у містах і селах від пожеж гинуть люди.
    Яким вогонь може стати для нас, залежить від нас. Вогонь - ворог, якщо до нього ставитися недбало і не знати правила пожежної безпеки.


  • 2. Вірші дітей « Вогонь - ворог».

  • 1. Але й іншим буває вогонь -
    Злим, як змій, і жорстоким, як ворог.


  • 2. Не зігріє він ваших долонь,
    Може все спопелити на порох.
    Будьте ж діти з вогнем обережні,
    Вчіть правила протипожежні.

    - Щоб вогонь не став ворогом, до чого закликає вас автор вірша?
    Щоб вчили правила протипожежні.

  • IV. Вивчення нового матеріалу.
  • 1.Робота з підручником с. 65-67
  • - Прочитайте статтю підручника і скажіть, яку ще користь дає людям вогонь?

Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

  • - Чому люди його бояться?

Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини. Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

- Так які є причини виникнення пожеж?

  • - За яким номером телефонувати у разі виникнення пожежі?
  • Відеоролик
  • 2. А які ви знаєте причини виникнення пожеж?

  • - ігри дітей з вогнем;
    - недотримання правил користування електроприладами і печами ;
    - непогашені сірники, багаття;
    - підпали;
    - несправність побутового обладнання;
    - порушення правил поводження з легкозаймистими та вибухонебезпечними речовинами і предметами;
    - не правильне використання свічок, піротехнічних засобів;
    - просушування білизни над піччю, плитою, каміном.
  • Мультфільм

ФІЗХВИЛИНКА


На галявині вогнище
Полумя сиплеться низько-низько ( присіли)
Далі вогнище розгорається( піднімаються)
І полум'я коливається( показ руками)
Ми взяли водички прямо із кринички( нахиляються )

Полили, загребли( імітація рухами)
І з галявини пішли.

  • 3.Виступ нашого гостя ( запрошені працівники пожежної частини)

  • Відео .
  • Бесіда.
  • Пам*ятки.
  • Правила протипожежної безпеки.
  • V. Узагальнення та закріплення знань.
  • 1.Вікторина.
  • Давайте зараз проведемо невеличку вікторину.
  • v Якого кольору пожежна машина? (Червоного).
  • v Як ви гадаєте, чому вона червоного кольору? (Щоб її швидко помітили водії інших машин на вулиці і дали їй дорогу).
  • v Як водій пожежної машини попереджує водіїв інших машин про те, що вони поспішають на пожежу? (Водій вмикає світловий маяк синього кольору і звуковий сигнал – сирену).
  • v Чому пожежники намагаються якнайшвидше прибути на місце пожежі? (Вони поспішають загасити вогонь, врятувати людей та їхнє майно).
  • v Чим відрізняється пожежна машина від інших машин? (Вона має обладнання для гасіння пожеж, високу драбину, рукави, резервуар із водою).
  • v Для чого потрібна драбина? (Якщо пожежа виникла на верхньому поверсі висотного будинку, пожежники швидко піднімаються по ній до місця пожежі).
  • v Для чого потрібні рукави? (Їх прикріплюють до насоса пожежної машини і по них подається вода для гасіння вогню).
  • 2.А тепер проведемо з вами вправу « Асоціативний кущ « « Вогонь».

- Ваші асоціації до слова «Вогонь».

  • Газплита

ЗапальничкаНебезпека

  • Сльози Страх Тепло Піч

Рятувальники ВОГОНЬ Сірники

Руїни

  • Горе

Біда Полум'я

VІ. Підсумок уроку.

1. Гра «Так чи ні!» ( з допомогою сигнальних карток)

- Можна гратися із сірниками?(НІ)

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

2.Крісло вражень.

- Що спождобалось на уроці?

Вогонь дарує людям світло.

Вогонь дарує їм тепло.

Коли б тепло і світло зникло,

Життя б на світі не було.

3. Заключне слово.

- Я бажаю, щоб ви не забували правила пожежної безпеки і тоді вогонь вам буде помічником і другом.

Правила поведінки при пожежі

Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з вогнеможе призвести до найбільшої серед бід – ПОЖЕЖІ!

ЗАПАМ'ЯТАЙ:

101

Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше - не панікувати! Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.

Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:

невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху) або мокрим віником (розмазуючи воду по палаючій поверхні);

якщо вогонь розростається, необхідно відкрутити усі крани з водою на повну потужність. Нехай вода переливається у ванну: зачерпувати воду відром з ванни швидше, ніж чекати, поки відро наповниться з крану;

якщо у кімнаті є вазони з квітами, то землю з них можна використати для гасіння вогню;

не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню пожежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;

при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.

Якщо погасити пожежу до прибуття пожежників неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини між балконами.

Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору.

При пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика.

По можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот.

Під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна знепритомніти через отруєння чадним газом, що призведе до загибелі.

Ознаки отруєння чадним газом

запаморочення;

блювота;

головний біль;

червоний колір обличчя;

непритомність.

Перша допомога при отруєнні чадним газом

Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.

Негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.

Якщо вогонь палає у коридорі, на сходах тощо, і неможливо вибратися назовні, залишайся у своїй квартирі, щільно зачини двері, затули щілини мокрими ганчірками, повісь ковдру, килим або будь-що інше.

В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу.

Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв'яжися дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись якомога нижче, заходь у приміщення.

НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!

ПАМ'ЯТАЙ: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди.

В Україні встановлена кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном до 10 років), так і за виникнення пожежі через необережне поводження. Крім того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити за все доведеться батькам!

Перегляд файлу

Т Е М А: ВОГОНЬ – ДРУГ, ВОГОНЬ – ВОРОГ.

Мета. Продовжити формувати уявлення про причини виникнення пожеж в побуті та їх наслідки.Довести дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним. Вчити викликати пожежно-рятувальну службу, правила пожежної безпеки. Формувати здоров’язбережувальну, комунікативну, соціальну компетентності, сприяти ціннісному ставленню школярів до життя і здоров’я. Розвивати навички самостійної роботи, пам'ять, увагу, творчу уяву учнів, мовлення, збагачувати словниковий запас. Виховувати повагу до професії пожежного, бажання дотримуватись правил пожежної безпеки, берегти і зміцнювати своє здоров’я. 

 

Обладнання: ілюстрації по темі, малюнки, сірники, схеми,  вірші,  пам’ятки правил безпеки, відеоматеріали, мультфільм про правила протипожежної безпеки, сигнальні картки,  вогнегасники, пожежна машинка( іграшкова).

ХІД УРОКУ

 


I. Організаційний момент. 
Продзвенів уже дзвінок 
Починається урок 
Він веселий і цікавий 
Тож гостей зібрав чимало 
Всі повернемось обличчям до гостей 
І привітно всім промовим « Добрий День». 

ДЕВІЗ НАШОГО УРОКУ:

Ми будем працювати

Швидко, старанно,

Щоб кожна хвилинка

Не втратилась марно!

 

  Ваші міркування «Навіщо людині сірники»

.(Кожен учень висловлює свою думку).

 II. Повідомлення теми і мети уроку

1. Гра «Шифрувальник»

-Яка тема уроку  дізнаєтесь, коли складемо речення.

5 во     6 гонь     1 Во       7 во    3  др        4 уг        2  гонь  8 рог

Отже, тема нашого сьогоднішнього уроку: «Вогонь-друг, вогонь-ворог»

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

У житті нерідко трапляються події, що можуть призвести до загибелі людей. Це аварії, стихійні лиха, пожежі, повені, радіаційне забруднення, терористичний акт, військові конфлікти тощо. Такі події прийнято називати надзвичайними ситуаціями. Сьогодні ми розглянемо з вами один з найпоширеніших видів, що увійшов до списку надзвичайних ситуацій.

 

Сірники – добро і зло,

Знає місто і село.

Слід порадитись з батьками,

Що робити з сірниками.

Можна пічку розтопити,

Можна дім вогнем спалити.

Можна чай зігріть на лузі,

Можна ліс спалить на смузі.

Ти ж, подумай, все-таки,

А навіщо сірники?

Якщо загорівся дім

Подзвони ти ,,101”.

І з вогнем ти не шуткуй,

Потерпілих всіх рятуй.

Їхні опіки не три,

Краще викличи ,,103”.

І не треба гріти чай –

Телевізор виключай.

Відключи ти всю мережу

І тоді гаси пожежу!

 

  1. Історична хвилинка. 


 Вогонь – щоденний супутник людини. Він потрібний всюди: в житлових будинках, на заводах і фабриках. 
- Вогонь є символом Олімпійських ігор. 
- Перед Вічним вогнем біля могили Невідомого солдата люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим. 

- В Україні наші предки не тільки звали вогонь «святим», але й пильно підтримували його, загрібаючи жар у печі. Коли ж, все таки, через недогляд, вогонь згасав, люди вважали, що буде нещастя! Для підтримування вогню в хаті ставили коло нього горщик із водою, щоб вогонь пив і сипали у піч сіль. У народі вважалося, що у тих, хто не поважає вогонь, станеться пожежа. 
 

  1. Вірші учнів « Вогонь - друг». 


- А зараз учні розкажуть, яку користь приносить вогонь, коли він нам друг. 


 

 

 

  1. Якщо холоди настали – 
    Допоможе нам вогонь. 
    Він розтопить піч у хаті, 
    Але ти стій осторонь. 


2. - На вогні готують їжу, 
Пиріжки мама пече. 


3.Якщо раптом світло гасне, 
Свічку ми запалимо. 
В цьому випадку вогню 
Ми подякуємо. . 


4. Летить ракета в небесах, 
Вогонь із сопла рветься – ах! 
Такий він сильний, мудрий, дужий. 
Вогонь потрібний людям, друже.

 
3.  Давайте ж зробимо  висновок - Коли вогонь нам друг? 


-Вогонь зігріває наше житло і нас. 
-він потрібен для приготуванні їжі 
- вогонь дає нам світло 
-допомагає отримати людині метал 
- за допомогою вогню летить ракета. 


Вогонь – ворог. 


1. Слово вчителя. 


- Але вогонь буває і іншим. 
- Вогонь згубив мільйони людей. За своїми трагічними наслідками пожежі не поступаються епідеміям, посухам та іншим нещастям. 
- Вогонь - супутник війн. Його використовували вороги для зброї , підпалів, тортур. 
- Пожежі - це величезна проблема. 
. Щороку у світі стається 5 мільйонів пожеж. Щогодини у вогні гине 1 людина, кожен третій загиблий – дитина. Щодня в Україні виникає до 120 пожеж, в яких гине в середньому 7 чоловік. Кожні 2-3 дні у містах і селах від пожеж гинуть люди. 
Яким вогонь може стати для нас, залежить від нас. Вогонь - ворог, якщо до нього ставитися недбало і не знати правила пожежної безпеки. 


 

2. Вірші дітей « Вогонь - ворог». 


1. Але й іншим буває вогонь - 
Злим, як змій, і жорстоким, як ворог. 


 

2. Не зігріє він ваших долонь, 
Може все спопелити на порох. 
Будьте ж діти з вогнем обережні, 
Вчіть правила протипожежні. 

- Щоб вогонь не став ворогом, до чого закликає вас автор вірша? 
Щоб вчили правила протипожежні. 


IV. Вивчення нового матеріалу. 

 

  1. Робота з підручником с. 65-67

 

- Прочитайте статтю підручника і скажіть, яку ще користь дає людям вогонь?

       Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Тому людина приручає його.

 -   Чому люди його бояться?

 

Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини. Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

     - Так які є причини виникнення пожеж?

- За яким номером телефонувати у разі виникнення пожежі?

 

Відеоролик

 

  1.  А які ви  знаєте причини виникнення пожеж? 


- ігри дітей з вогнем; 
- недотримання правил користування електроприладами і печами ; 
- непогашені сірники, багаття; 
- підпали; 
- несправність побутового обладнання; 
- порушення правил поводження з легкозаймистими та вибухонебезпечними речовинами і предметами; 
- не правильне використання свічок, піротехнічних засобів; 
- просушування білизни над піччю, плитою, каміном. 

 

Мультфільм

ФІЗХВИЛИНКА

 
На галявині вогнище 
Полумя сиплеться низько-низько ( присіли) 
Далі вогнище розгорається( піднімаються) 
І полум’я коливається( показ руками) 
Ми взяли водички прямо із кринички( нахиляються )

Полили, загребли( імітація рухами) 
І з галявини пішли. 

  1. Виступ нашого гостя ( запрошені працівники пожежної частини)
     

Відео .

 Бесіда.

 Пам*ятки.

 Правила протипожежної безпеки.

 

V. Узагальнення та закріплення знань. 

 

 

  1. Вікторина.

 

Давайте зараз проведемо невеличку вікторину.

 

  • Якого кольору пожежна машина? (Червоного).
  • Як ви гадаєте, чому вона червоного кольору? (Щоб її швидко помітили водії інших машин на вулиці і дали їй дорогу).
  • Як водій пожежної машини попереджує водіїв інших машин про те, що вони поспішають на пожежу? (Водій вмикає світловий маяк синього кольору і звуковий сигнал – сирену).
  • Чому пожежники намагаються якнайшвидше прибути на місце пожежі? (Вони поспішають загасити вогонь, врятувати людей та їхнє майно).
  • Чим відрізняється пожежна машина від інших машин? (Вона має обладнання для гасіння пожеж, високу драбину, рукави, резервуар із водою).
  • Для чого потрібна драбина? (Якщо пожежа виникла на верхньому поверсі висотного будинку, пожежники швидко піднімаються по ній до місця пожежі).
  • Для чого потрібні рукави? (Їх прикріплюють до насоса пожежної машини і по них подається вода для гасіння вогню).

 

  1. А тепер проведемо з вами вправу « Асоціативний кущ « « Вогонь».

    - Ваші асоціації до слова «Вогонь».

                                                             Газплита

                          Запальничка                                      Небезпека

                            Сльози            Страх         Тепло                Піч

 

Рятувальники                     ВОГОНЬ                      Сірники

 

                                                                                Руїни

                      Горе                   

                                       Біда            Полум’я

 

VІ. Підсумок уроку.     

     1. Гра «Так чи ні!» ( з допомогою сигнальних карток)

- Можна гратися із сірниками?(НІ)

- Вимкни телевізор і вкладайся спати.(ТАК)

- Рятувальну службу викликай за номером 02!(НІ)

- Не можна сушити білизну над газом.(ТАК)

- Увімкни електроприлади і йди до школи.(НІ)

- Сірники дітям – не іграшка.(ТАК)

- Ялинку прикрасимо бенгальськими вогнями?(НІ)

- Під час пожежі заховаюсь під ліжко.(НІ)

 

2.Крісло вражень.

- Що спождобалось на уроці?  

 

Вогонь дарує людям світло.

Вогонь дарує їм тепло.

Коли б тепло і світло зникло,

 Життя б на світі не було.

3. Заключне слово. 

- Я бажаю, щоб ви не забували правила пожежної безпеки і тоді вогонь вам буде помічником і другом. 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила поведінки при пожежі

Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з вогнеможе призвести до найбільшої серед бід – ПОЖЕЖІ!

ЗАПАМ'ЯТАЙ:

tel_1

101

Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше - не панікувати!  Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.

Описание: http://www.babybezpeka.org.ua/uploaded/image/img/fire.gifЯкщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:

  •   невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху) або мокрим віником (розмазуючи воду по палаючій поверхні);
  •     якщо вогонь розростається, необхідно відкрутити усі крани з водою на повну потужність. Нехай вода переливається у ванну: зачерпувати воду відром з ванни швидше, ніж чекати, поки відро наповниться з крану;
  •  
  •          якщо у кімнаті є вазони з квітами, то землю з них можна використати для гасіння вогню;
  •          не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню пожежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;
  •          при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.

Якщо погасити пожежу до прибуття пожежників неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини між балконами.

  •          Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору.
  •          При пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика.
  •      Описание: http://www.babybezpeka.org.ua/uploaded/image/img/fire_help.gif    По можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот.
  •          Під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна знепритомніти через отруєння чадним газом, що призведе до загибелі.

Ознаки отруєння чадним газом

  •          запаморочення;
  •          блювота;
  •          головний біль;
  •          червоний колір обличчя;
  •          непритомність.

Перша допомога при отруєнні чадним газом

  •          Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.
  •          Негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.

 

Якщо вогонь палає у коридорі, на сходах тощо, і неможливо вибратися назовні, залишайся у своїй квартирі, щільно зачини двері, затули щілини мокрими ганчірками, повісь ковдру, килим або будь-що інше.

В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу.

 

Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв’яжися дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись якомога нижче, заходь у приміщення.

НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!

ПАМ'ЯТАЙ: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди.

В Україні встановлена кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном до 10 років), так і за виникнення  пожежі через необережне  поводження. Крім того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити за все доведеться батькам!

 

 

docx
Додано
2 квітня 2018
Переглядів
17297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку