Урок «Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10. Прості задачі на додавання і віднімання»

Про матеріал
Урок спрямований на формування математичної, соціальної та комунікативної компетентностей: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою діяльність та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес; розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів. Мета уроку вправляти учнів у розв'язуванні прикладів і задач на основі таблиць додавання і віднімання чисел.
Перегляд файлу

Тема : «Вправи і задачі на засвоєння таблиць  додавання і віднімання чисел в межах 10. Прості задачі на додавання і віднімання»

Форма уроку: урок-казка 1 клас.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок

Мета: вправляти учнів у розв'язуванні прикладів і задач на основі таблиць додавання і віднімання чисел у межах10; вдосконалювати навички усної лічби; розвивати логічне мислення , пам'ять; виховувати увагу, вміння працювати в колективі.

 

Формувати компетентності:

уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою діяльність та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;

комунікативну : розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

регулятивну : уміти висловлювати власне судження;

здоров’язбережувальну : формувати здатність учнів застосовувати свої знання в умовах життєвої ситуації на користь зміцнення здоров’я;

громадянську: розширити знання учнів про природні явища, рослини, виховувати бережливе ставлення до природи, розвивати здатність екологічно мислити.

 Обладнання: малюнки із зображенням тварин, веселки; схеми задач.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організація класу.

Весна у коло всіх зібрала

Свої звертання надіслала:

Того,хто справа, похвалити.

Того, хто зліва, збадьорити.

Всіх, хто пустує, пожурити.

Всіх, хто сумує, звеселити.

ІІ. Вступна бесіда.

  •                 Чи помітили ви, що кожна пора року має свої властивості?

Весна — це пробудження природи, це веселе сонечко, теплий дощик,  зграйки крикливих пташок і різнобарвний килим запашних  квітів.

ІІІ.Оголошення теми і мети уроку.

                 -  До нас на урок завітала Весна. Принесла нам вона лагідне

сонечко, мрійливі хмарки, впертий весняний вітерець і першу веселку. Тож давайте допоможемо весні розв'язати ці приклади,і тоді дізнаємося, чим ми будемо займатися на уроці.  (Розв'язують приклади , отримують слова)

10+10                    18-8                    15-5                       16-10

рахувати        обчислювати        розв'язувати     відгадувати

 -Отже, сьогодні на уроці ми будемо і рахувати, і обчислювати приклади, і відгадувати загадки,і розв'язувати задачі, а також продовжувати вчитися додавати і віднімати числа з переходом через десяток. І всю цю роботу ми будемо виконувати, подорожуючи весняним лісом.

ІV. Каліграфічна хвилинка.

  •                 Який у нас місяць?(Квітень)

Це четвертий місяць року. Отже, запишемо каліграфічно цифру 4.

V. Усний рахунок.

  •                 А вирушимо ми  в дорогу на човниках. (На човниках зображені числа)

Пустим човники в струмок,

Понесе він їх в лісок.

  •                 19    14   1   12   20    9   17   10
  •                 прочитати всі одноцифрові  числа;
  •                 прочитати всі двоцифрові числа;
  •                 назвати найменше двоцифрове число;
  •                 назвати найбільше одноцифрове число;
  •                 яке число складається з 1дес. та 9 од.?
  •                 назвати числа, в яких відсутній розряд одиниць;
  •                 назвати сусідів числа 12 і 17;

-на скільки одиниць число 9 більше 1?

Човни швидко будуть плисти,

Як напишем гарно числа.

- записати ці числа в порядку зростання.

Самі станемо рядком

Та підемо за струмком.

Швидко він біжить, гуде,

Нас до лісу доведе.

  •                       -От і опинилися  ми на узліссі. Давайте згадаємо, про що треба пам'ятати, гуляючи лісом?Ой, подивіться, хто на нас швиденько мчить і від страху весь тремтить? (Зайчик)

 -Чого він такий переляканий? Від кого він тікає?Спитаємо у вербички.

Я росту у верболозі

Дні і ночі роню сльози,

Ви сльозинки позбирайте

І загадку відгадайте.

Зберемо краплинки-сльозинки і дізнаємося, кого злякався Зайчик. А  одночасно повторимо склад числа 10.(На паперових краплинках - числа)

          5  3  6  8  7  1  10

10

         б   д  ж  і  л  к  и

  •                 Зайчик злякався бджілки. А чому бджілки з'явилися у лісі?

(Тому що з'явилися перші квіточки)

3.   Відгадайте,які квіточки з'явились у лісі.

Стала на поляні в жовтім сарафані.

Підросте — сміхнеться.

Для вітрів вбереться

В платтячко біленьке

Пишне та легеньке.

      Це кульбабки!

Хвилинка для допитливих.

         В давнину кульбабки використовували від веснянок і печінкових плям на шкірі. У Німеччині — як заспокійливий і снодійний засіб. Кульбабка багата на вітамін С. З неї варять варення,яке допомагає від кашлю, а відварами квітів зводять бородавки та ластовиння.

  -Тож прикрасимо галявинку кульбабками. Але вони там з'являться, якщо ми правильно розв'яжемо приклади.

9+1-6                  20-10+8

10-8+5                0+8-3

15-5-4                 10+4+1

ВИХОВНА БЕСІДА ПРО КВІТКИ

 

4.  -Врятували ми Зайчика від бджілок, посадили для них квітки,і ось що він нам говорить:

Вже навчились ви малята

Певно, добре рахуватм?

Тож подумайте добряче

Й розвяжіть мої задачі!

1.Йшов додому братик Лис                 2. На болотному концерті

   10 помідорів ніс.                                     Жабки виступали.

   2 упало, покотилось.                              Троє у сопілку грало,

   Скільки в братика лишилось?               А пятеро танцювало

        (10-2=8)                                              Скільки всіх було артистів

                                                                    І музик і танцюристів?

                                                                            (3+5=8)

VІ. Робота над новим матеріалом.

  •                    Сьогдні ми будемо продовжувати вчитися додавати  і віднімати числа з переходом через десяток.

Але спочатку згадаємо і заспіваємо пісеньку про числа(СПІВАЮТЬ).

1. Робота з підручником.

с.96, №3.

2. Первинне закріплення.

13-6=7               12-4=8 (з поясненням)

3. Самостійна робота.

Поки приклади лічили

Хмарки небо все закрили,

Дощик теплий почав накрапати

Час вже нам самостійно працювати!

    -А сховаємося від дощика під квіточками-парасольками,які лежать у вас на партах.Знайдіть такі ж квіточки на дошці над прикладами. У кого яка квіточка,ті ж приклади і треба розв'язати.

9-3                              8+5

11-2                            13-4

12-6                            11-3

8+4                             9+4

  ПЕРЕВІРКА.

4. Робота над задачами.

Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом,

Хтось у небі рушничок

Вишитий розвісив.

- Що це за рушничок з'явився у небі?(Це веселка)

- Хто його розвісив?(Сонечко)

- А що ще потрібно,щоб з'явилася веселка?(Краплинки води)

- Скільки кольорів має веселка? Давайте їх розглянемо.

Розсміялася хмаринка

На веселку наскочила,

Розкидала на частинки

Сама далі полетіла.

- Допоможемо Сонечку зібрати всі смужки веселки,а для цього заспіваємо пісеньку про сонечко.

СПІВАЮТЬ.

Хвилинка для допитливих.

     Веселка — це одне з найкращих явищ природи і люди з давніх-давен замислювалися над причиною її появи. Веселка може з'явитися тільки під час дощу, коли іде дощ і одночасно світить сонце. А знаходитись необхідно між сонцем(воно повинно бути попереду) і дощем(він повинен бути перед нами). Інакше нам веселки не побачити. Сонячні промінчики потрапляють на крапельки дощу і начебто розпадаються на різнокольорові смужки і ми бачимо кольори веселки.

- А щоб зібрати всі смужки веселки нам доведеться звернутися до лісових мешканців.

ЗАДАЧА 1 (усно).

- Червона і оранжева смужечки опинились у сороки. Вона нам пропонує розвязати усно задачу.

Вісім сорок прийшло на урок

Двоє сорок не знало урок.

Скільки сорок знало урок?   (8-2=6)

ЗАДАЧА 2 (письмово в зошиті).

-  Жовту і зелену смужечки підібрав їжачок. За свою допомогу він просить нас скласти задачу про їжачкову родину.

Повторити частини задачі.

Робота над задачею за малюнком.

Запис у зошиті.

     Мама-їжачиха і татусь-їжак пішли збирати гриби. Мама зібрала 3 грибочка, а татусь на 7 грибів більше. Скільки грибків зібрав татусь?

VІІ. Розвиток математичних знань учнів.

1. Робота над порівнянням виразів.

Блакитна та синя смужки зависли на ялинці. Ці смужки нам дістане білочка,якщо ми зберемо ій горішки та грибочки.

Білченята-пустунці по гілках стрибали

І горішки, і грибки швидко позбивали.

Треба всі нам їх зібрати

І на місце поскладати.

7*2                  6*4

3*10                10*3

9*2                  1*8

2. Складання фігур з геометричного матеріалу.

- А сьома остання смужка, фіолетова, у лисички. А з нею трапилась біда.

Я — Лисичка, так крутилась,

На шматочки розлетілась.

Ви мені допоможіть,

Із шматків мене складіть.

Складання Лисички з геометричних фігур (Робота в парах).

  VІІІ. Підсумок уроку.

       -От і зібрали ми всі смужечки веселки.Допоможімо Сонечку розвісити їх.Давайте пригадаємо, в якому порядку вони мають бути розташовані. Чарівниця Осінь Жартує Зеленій Берізці Сукню Фарбує. Отже, і підійшла до кінця наша подорож. Чого ми навчалися під час нашої прогулянки? (Відповіді дітей).А ось послухайте, що говорять вам лісові мешканці,які допомагали нам.

Нам було цікаво з вами

Та додому вже пора

Ще зустрінетесь ви з нами

На все добре, дітвора!

Не лінуйтесь, добре вчіться!-

Вам наказує лісництво!

   - А наше Сонечко дарує вам за гарну роботу ось такі маленькі сонечка, які будуть вам нагадувати про нашу подорож.

 

 

 

 

docx
Додано
3 січня 2023
Переглядів
224
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку