Предмет: математика.
Тема. Віднімання чисел. Знак «-»
Мета: формувати компетентності
Ключові:
Формувати в учнів предметні компетентності:
Обладнання: комп’ютерне забезпечення, мультимедійний супровід, цеглинки LEGO, Матемактика : підруч. для 1 кл. закладів середньої освіти / Н. П. Листопад. – К. : УОВЦ «Оріон», 2018. – 144 с. : іл., Робочий зошит до підручника «Математика. 1 клас» Н. П. Листопад (Ч. 1). – Х. : АССА, 2019. – 80 с, Чарівний світ чисел: Навч. посіб. для дошк. та загальноосвіт. навч. закл.: Н. М. Яновська. – К. ПП «Н. М. Яновська», 2007. – 108с.; іл. («ПіснеЗнайка»)
Тип уроку: вивчення нового матеріалу, змішане навчання.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Учитель Діти
Любі діти, добрий день! Добрий день. Добрий день!
Зичу праці і старання, Дякуємо за побажання,
А ще, друзів, всім бажаю На урок беремо з собою
Сил, натхнення на весь день! Знання, вміння і старання.
ІІ. Актуалізація опорних знань
«Щоденні 3»
Математика самостійно (діти обирають один із видів діяльності)
Ось поїв і наші з чаєм. Встав, яких не вистачає.
Математика з другом (робота в парах)
Технологія «Перевернутий клас» Діти дистанційно вивчали склад чисел, наспівують один одному пісню «Разом краще», серія «ПіснеЗнайка».
Як «один» не обернути,
А йому самому бути…
А один, іще один –
Вийти мусить «два» завжди,
Три складаєм одинички –
Три отримуємо звично.
Два й один – так само «три»:
Добре милом руки три!
Знай: один – чотири рази –
Це «чотири» буде разом.
Два ти два – завжди чотири:
Приберем свої квартири!
Три й один – ми бачим з вами – Це чотири є так само…
Гра «Складіть ромашку»
1. Перед дітьми картка у формі круга із записаним на ній числом (нагадує серединку ромашки) та LEGO-цеглинки однакової форми, розміру, але різних за кольором.
2. Діти використовують цеглинки LEGO, щоб скласти пелюстки для квітки.
3. Кожна пелюстка повинна складатися лише з цеглинок двох кольорів, які в сумі утворюватимуть записане на картці-серединці число.
4. При умові, що склад числа складено з LEGO правильно, діти добирають пелюстку із записом відповідних чисел та читають даний вираз.
Запитання до дітей:
- Із яких двох менших чисел ви утворили число записане на картці?
- Візьміть інші за кольором цеглинки та утворіть нову комбінацію складу числа.
- Прочитайте вирази, які ви склали. Яку арифметичну дію ви виконували?
- Як називаються числа при додаванні? (Опора на пісеньку «Додавання чисел», серія «ПіснеЗнайка».)
Що маєм знати про додавання?
Це – коли числа докупи складати,
Більше число буде в нас результатом.
Числа, які ми складаєм, - доданки,
Сума – це наш результат наостанку…
ІІ. Повідомлення теми уроку
дією, яка позначається знаком…
Я тире в граматиці,
А хто я в математиці?
По латині це слово «менше» означає,
А у нас цей знак числа віднімає.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
То, значить, більше їх стає. Чому? Бо їх ми додаєм!)
- У математиці говорять, що вилучити означає відняти. А щоб позначити це на письмі, використовують знак «–». (Діти переглядають відео, виконують вправи для формування зрілості зв'язків між півкулями головного мозку й наспівують пісеньку. Вправи: «Кілечко», «Вухо – ніс», «Ліхтарик»).
Якщо предмети вилучати, –
Їх стане менше, ніж спочатку.
Це зветься – дія віднімання.
І зменшувать – її завдання.
Гра «Скільки залишилось?/Сходинки»
1. Для цієї гри знадобляться деталі конструктора LEGO з різною кількістю виступів (наприклад, 8 і 4). Дитині пропонується зробити з них сходинки, поставити меншу деталь на більшу.
2. Потім необхідно порахувати, скільки виступів на більшій цеглинці залишилось відкритими ( 4 виступи).
3. Діти під керівництвом вчителя практикуються складати вирази на віднімання й читати їх.
- Зверніть увагу, як можна прочитати вирази на віднімання!
Від 8 відняти 4 дорівнює 4.
8 зменшити на 4 дорівнює 4.
8 мінус 4 дорівнює 4.
Робота з підручником
(Аналогічно опрацьовуються наступні ілюстрації.)
Хвилинка відпочинку «Виконай вправу стільки разів, скільки вийшло під час обчислення задач»
Три веселі киці Було у Галинка
Грались у травичці. Шість ягід малинки.
Враз одна сховалась П’ять ягідок з’їла
Скільки киць зосталось? А скільки лишила?
По дорозі Ваня біг – Мчать на санчатах
Ніс п’ять яблук на пиріг. Четверо малят.
Одне впало, покотилось. Троє з них дівчата.
Скільки яблук залишилось? Скільки ж тут хлоп’ят?
IV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок
Робота у зошиті з друкованою основою
Гра «Обчислюємо вирази весело»
Математика письмово
V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності
1