Віднімання чисел. Знак «-»

Про матеріал
формувати компетентності Ключові: - вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця, вчитися контролювати свої дії; - загальнокультурну компетентність – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; - соціальні компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами, виявляти ініціативу, використовувати різні ролі й функції в колективі; - громадянську компетентність – бережливо відноситись до шкільного майна; - здоров’я збережувальну компетентність – зміцнення здоров’я шляхом чергування навчання та відпочинку, виконання вправ для формування зрілості зв'язків між півкулями головного мозку. Формувати в учнів предметні компетентності: - розкрити зміст дії віднімання; - ознайомити учнів з термінами «відняти» і «віднімання», знаком «мінус»; - учити складати, читати і розв’язувати приклади на віднімання за малюнками; - розвивати увагу, пам’ять, мислення, уяву; - виховувати позитивне ставлення до математики.
Перегляд файлу

Предмет: математика. 

Тема. Віднімання чисел. Знак «-»

        Мета: формувати компетентності

        Ключові:

  • вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, планувати свої дії, доводити роботу до кінця, вчитися контролювати свої дії;
  • загальнокультурну компетентність – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;
  • соціальні компетентності – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших; продуктивно співпрацювати з різними партнерами, виявляти ініціативу, використовувати різні ролі й функції в колективі;
  • громадянську компетентність – бережливо відноситись до шкільного майна;
  • здоров’я збережувальну компетентність – зміцнення здоров’я шляхом чергування навчання та відпочинку, виконання вправ для формування зрілості зв'язків між півкулями головного мозку.

Формувати в учнів предметні компетентності:

  • розкрити зміст дії віднімання;
  • ознайомити учнів з термінами «відняти» і «віднімання», знаком «мінус»;
  • учити складати, читати і розв’язувати приклади на віднімання за малюнками;
  • розвивати увагу, пам’ять, мислення, уяву;
  • виховувати позитивне ставлення до математики.

Обладнання: комп’ютерне забезпечення, мультимедійний супровід,  цеглинки LEGO, Матемактика : підруч. для 1 кл. закладів середньої освіти / Н. П. Листопад. – К. : УОВЦ «Оріон», 2018. – 144 с. : іл., Робочий зошит до підручника «Математика. 1 клас» Н. П. Листопад (Ч. 1). – Х. : АССА, 2019. – 80 с, Чарівний світ чисел: Навч. посіб. для дошк. та загальноосвіт. навч. закл.: Н. М. Яновська. – К. ПП «Н. М. Яновська», 2007. – 108с.; іл. («ПіснеЗнайка»)

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, змішане навчання.   

Хід уроку

І. Організаційний момент

Учитель  Діти

Любі діти, добрий день! Добрий день. Добрий день!

Зичу праці і старання, Дякуємо за побажання,

А ще, друзів, всім бажаю На урок беремо з собою

Сил, натхнення на весь день! Знання, вміння і старання.

ІІ. Актуалізація опорних знань

«Щоденні 3»

Математика самостійно (діти обирають один із видів діяльності)

  1. Гра «Допоможи числам знайти своє місце»
  • Склади числовий промінь. Виклади таку кількість предметів, що відповідає кожному із зазначених за допомогою цифр чисел.

Математика 1

  1. Гра «Цифроїд»
  • Жив дід Цифроїд, що їв цифри на обід.

Ось поїв і наші з чаєм. Встав, яких не вистачає.

Вчимося міркувати

  1. Гра «Сортуємо числа»
  • Погрупуй числа на парні й непарні.

C:\Users\Наталия\Desktop\1.png

  1. Гра «Мої сусіди»
  • Урок Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи на засвоєння таблиць  додавання і віднімання чисел в межах 10 Текстове формулювання завдань на  обчислення. Порівняння виразів.Впиши сусідів числа.

                                             Сусіди числа worksheet

Математика з другом (робота в парах)

Технологія «Перевернутий клас» Діти дистанційно вивчали склад чисел, наспівують один одному пісню «Разом краще», серія «ПіснеЗнайка».

Як «один» не обернути,

А йому самому бути…

                             А один, іще один –

                            Вийти мусить «два» завжди,

Три складаєм одинички –

Три отримуємо звично.

Два й один – так само «три»:

Добре милом руки три!

                         Знай: один – чотири рази –

                        Це «чотири» буде разом.

                        Два ти два – завжди чотири:

                       Приберем свої квартири!

                       Три й один – ми бачим з вами – Це чотири є так само…

Гра «Складіть ромашку»

1. Перед дітьми картка у формі круга із записаним на ній числом (нагадує серединку ромашки) та LEGO-цеглинки однакової форми, розміру, але різних за кольором.

2. Діти використовують цеглинки LEGO, щоб скласти пелюстки для квітки.

3. Кожна пелюстка повинна складатися лише з цеглинок двох кольорів, які в сумі утворюватимуть  записане на картці-серединці число.

4. При умові, що склад числа складено з LEGO правильно, діти добирають пелюстку із записом відповідних чисел та читають даний вираз.

Запитання до дітей:

- Із яких двох менших чисел ви утворили число записане на картці?

- Візьміть інші за кольором цеглинки та утворіть нову комбінацію складу числа.

- Прочитайте вирази, які ви склали. Яку арифметичну дію ви виконували?

- Як називаються числа при додаванні? (Опора на пісеньку «Додавання чисел», серія «ПіснеЗнайка».)

Що маєм знати про додавання?

Це – коли числа докупи складати,

Більше число буде в нас результатом.

               Числа, які ми складаєм, - доданки,

                Сума – це наш результат наостанку…

ІІ. Повідомлення теми уроку

  • На сьогоднішньому уроці ми познайомимося із новою арифметичною

дією, яка позначається знаком…

Я тире в граматиці,

А хто я в математиці?

  • Про знак, що її позначає ще кажуть:

По латині це слово «менше» означає,

А у нас цей знак числа віднімає.

  • Так, піде мова про дію віднімання, яка позначається на письмі знаком «мінус».

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Давайте пригадаємо, що таке дія додавання? (Коли об’єднуєм предмети,

То, значить, більше їх стає. Чому? Бо їх ми додаєм!)

  • Погляньте на мій планшет, що я роблю з предметами? (Вилучаю).

- У математиці говорять, що вилучити означає відняти. А щоб позначити це на письмі, використовують знак «». (Діти переглядають відео, виконують вправи для формування зрілості зв'язків між півкулями головного мозку й наспівують пісеньку. Вправи: «Кілечко», «Вухо – ніс», «Ліхтарик»).

Якщо предмети вилучати, –

Їх стане менше, ніж спочатку.

Це зветься – дія віднімання.

І зменшувать – її завдання.

Гра «Скільки залишилось?/Сходинки»

1. Для цієї гри знадобляться деталі конструктора LEGO з різною кількістю виступів (наприклад,  8 і 4). Дитині пропонується зробити з них сходинки, поставити меншу деталь на більшу.

2. Потім необхідно порахувати, скільки виступів на більшій цеглинці залишилось відкритими ( 4 виступи).

3. Діти під керівництвом вчителя практикуються складати вирази на віднімання й читати їх.

- Зверніть увагу, як можна прочитати вирази на віднімання!

Від 8  відняти 4 дорівнює 4.

8 зменшити на 4 дорівнює 4.

8 мінус 4 дорівнює 4.

Робота з підручником

  • Розгляньте малюнки завдання 1 на с.27.
  • Скільки було метеликів на квітці? (4)
  • Скільки відлетіло? (1)
  • Якщо метелик відлетів, то на квітці залишилося більше чи менше, ніж було спочатку?
  • Ми предмети об’єднували чи виокремлювали?
  • Скільки метеликів залишилося?
  • Складіть відповідний вираз та прочитайте його.

(Аналогічно опрацьовуються наступні ілюстрації.)

Хвилинка відпочинку «Виконай вправу стільки разів, скільки вийшло під час обчислення задач»

Три веселі киці Було у Галинка

Грались у травичці. Шість ягід малинки.

Враз одна сховалась                                               П’ять ягідок з’їла

Скільки киць зосталось? А скільки лишила?

 

По дорозі Ваня біг – Мчать на санчатах

Ніс п’ять яблук на пиріг. Четверо малят.

Одне впало, покотилось. Троє з них дівчата.

Скільки яблук залишилось? Скільки ж тут хлоп’ят?

IV. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок

Робота у зошиті з друкованою основою

  • Розгорніть зошит на с.32. Пропишіть знак «мінус»

Гра «Обчислюємо вирази весело»

  1. Діти отримують картки, складають вирази, читають їх, записують на дошці числові вирази.

Посібник дидактичних ігор "Збірничок – ігровичок"

 Математика письмово

  • Знайдіть у зошиті на с.32 завдання 4, обчисліть вирази.

V. Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності

  • Щоб перевірити на скільки успішно ми сьогодні попрацювали, які відкриття для себе зробили, давайте пригадаємо.
  • Яким знаком на письмі позначається віднімання? (С)
  • Хто пам’ятає, віднімання це вилучення чи об’єднання предметів?(У)
  • Після віднімання предметів стає більше чи менше? (П)
  • Як прочитати вираз 6-4= ? (Е)
  • Що з латинської означає слово «мінус»? (Р)
  • Хто склав слово з літер, то як ми працювали на уроці?
  • Який у вас настрій?
  • Чи бажаєте дізнаватися нове?

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
4 січня 2023
Переглядів
1100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку