Урок математики в 1класі
Тема уроку: Вправи і задачі на засвоєння таблиць додавання та віднімання.
Мета: закріплювати навички табличного додавання й віднімання; удосконалювати навички розв’язання математичних виразів; повторити назви компонентів дій додавання і віднімання; уміння творчо працювати над задачею; розвивати логічне мислення, творчу уяву; вміння працювати в групі; виховувати креативність дружелюбність .
Хід уроку
І. Організаційний момент
1.Привітання
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Щоб урок пройшов не марно,
Треба сісти рівно й гарно,
І довкола озирнутись,
І сусіду посміхнутись,
А щоб знання здобути
Треба уважним бути.
2. Мотивація навчальної діяльності, створення психологічного настрою
- Сьогодні урок математики у нас буде незвичайний. Ви любите подорожувати? Тоді я пропоную здійснити подорож на узбережжя Антарктиди. (слайд) Антарктида – це суворий край, постійно вкритий величезними льодовиками. Температура повітря в деяких місцях досягає 90 градусів морозу. Навіть металеві речі ламаються в цих умовах, не витримуючи холодів. Лише на узбережжі цього суворого краю мешкають тварини, що харчуються рибою, якої багато в океані. Це такі тварини, як білі ведмеді, моржі, тюлені.
3. Повідомлення мети уроку.
- А ще сьогодні на уроці ми дізнаємося про найбільшого водоплавного птаха на планеті. Зробити це зможемо, якщо використаємо свої знання з математики.(слайд з темою) Отже, подорожуючи, ми виконуватимемо різні вправи на засвоєння таблиць додавання й віднімання, а також розв’язуватимемо задачу.
ІІ. Актуалізація набутих знань та їх застосування
1.Фронтальне опитування
-Увага на екран! Ви помітили, що все навколо вкрито снігами, дмуть холодні вітри? Чи зможемо ми здолати всі труднощі? Перевіримо це за допомогою гри «Мікрофон»
- Назвати число, що передує числу 8.
- Яке число отримаємо, коли додамо один?
- Назвати сусідів числа 6.
- назвати третій день тижня.
- Число 5 збільшити на 4.
-Число 8 зменшити на 3.
- Ви молодці! Тепер я бачу, що холоди нам не страшні.
2. Робота в групах
-Ось ми і дісталися того місця, де можна спостерігати за дивовижним птахом.
- Нічого не розумію! Що сталося? Птаха немає! Мабуть, він злякався нас і сховався. Але нам потрібно дізнатися, що це за птах. Якщо виконаємо завдання, то з’ясуємо, чим він харчується .
- Яку виконуємо дію, щоб знайти суму?
- Яку виконуємо дію, щоб знайти різницю?
Попрацюйте в групах. Візьміть, будь ласка картки. Уважно подивіться на завдання.
Доданок |
4 |
4 |
5 |
4 |
3 |
3 |
Доданок |
5 |
4 |
2 |
2 |
2 |
1 |
сума |
м |
о |
л |
ю |
с |
к |
4 – к; 5 – с; 6 – ю; 7 – л; 8 – о; 9 – м
Зменшуване |
10 |
8 |
6 |
4 |
5 |
9 |
Від’ємник |
3 |
3 |
3 |
2 |
4 |
9 |
Різниця |
м |
о |
л |
ю |
с |
К |
Отже, чим харчується цей птах? Увага на екран.
Фізкультхвилинка
У дорозі всі стомились,
Адже добре потрудились.
Тож давайте для розрядки
Зробимо фізкультзарядку. (слайд відео)
3 Розв’язування задачі
Поки ми з вами відпочивали вітер приніс нам листа.
Давайте всі разом прочитаємо його.
Любі діти!
Якщо розв’яжете задачу, отримаєте ще одну важливу інформацію про птаха, який мешкає в Антарктиді.
Ну що виконаємо це завдання?
Але спочатку давайте пригадаємо з яких частин складається задача.(слайд)
Подивіться на екран. Послухайте задачу.
Морж з’їв 6 рибин, а тюлень на 3 рибини менше. Скільки рибин з’їв тюлень?
Задачу розв’язали, молодці. А ось інформація. Уважно послухайте і спробуйте запам’ятати. ( слайд)
4. Робота в парах.
- нам нарешті час дізнатися як виглядає цей птах. Попрацюємо в парах. Ми складемо фотопортрет цього птаха.(слайд) На кожній парті є конверт з геометричними фігурами. Вам потрібно з сусідом правильно розкласти зображені частини тіла цього птаха.
- хто здогадався, що це за птах?(пінгвін)
- Молодці діти!
А зараз я пропоную вам переглянути мультфільм про цього птаха.
Підсумок уроку
Ось ми і дізналися, яким є найбільший водоплавний птах на планеті.
Гра «Мікрофон»