Додавання і віднімання числа 5

Про матеріал
На основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 5. Розкрити принципи укладання таблиць додавання і віднімання 5. Розвивати логічне мислення, уяву. Виховати товариськість, позитивне ставлення до навчання.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання числа 5

Мета. На основі практичних вправ і знань про послідовність чисел у натуральному ряді розкрити прийоми додавання і віднімання 5.
Розкрити принципи укладання таблиць додавання і віднімання 5.
Розвивати логічне мислення, уяву.
Виховати товариськість, позитивне ставлення до навчання.

Обладнання. Таблиця “Додавання і віднімання числа 5, каса цифр, 2 корзинки з надрізами для предметних карток.” (На зображених предметах надрізи для цифр).


 

Хід уроку.

І. Організація класу.

1. Запрошую першокласників вирушити у цікаве далеке плавання по Математичному океану.

         І сувора й солов’їна

         Математики країна

         Праця тут іде завзята,

         Будем спритно рахувати,

         Ледарів у нас немає,

         Всі все вміють, всі все знають,

         Вирушаємо у путь,

         Нас цікаві речі ждуть.

2. Ознайомлення з маршрутом плавання.
- Наш корабель зупиняється у трьох великих портах: Усних обчислень, Задачному і Письмових обчислень.
Крім того, на шляху будуть острови, підводні рифи, льодові гори - айсберги. Кінцева мета плавання - бухта Зірочок.

3. Подорож.

 

- Приготувалися! Наш корабель піднімає вітрила. Дме попутний вітер. Наш курс - порт Усних обчислень. Ми наближаємось до острова цікавих задач.

ІІ. Усний рахунок.

1)    Скільки?

2)    По порядку

3)    Яке число пропущене?

4)    Гра «Заборонене число»

5)    Гра «Так-ні»

5 пальців на руці.(Так)

2 вогники у світлофора.

У веселки 6 кольорів.

Тиждень – це 7 днів.

У трикутника – 4 сторони.

За партою 2 учні.

Задача № 1.

Каже мати - квочка:
В мене два синочки
І чотири дочки.
Скільки ж діток в квочки?
(2+4)

Задача № 2.

Три веселі киці
Грались на травиці.
Рижик теж до них прибіг.
Скільки кошенят усіх?
(3+1)

Задача № 3.

На полиці вісім книг.
Толя зняв одну із них.
Хто тепер сказати б міг.
Скільки на полиці книг?
(8-1)

6)    Наближаємось до острова сусідів  чисел:
2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
- Яке наступне число 6, 7, 8?
- Попереднє 9, 10?

Ми в порту усних обчислень:
а) Де “заховалася” помилка?

б) Приклади на картках. Гра «розвідники»
Записати числа від меншого до більшого (числа записані на дошці в будь-якому порядку).
9, 10, 7, 5, 8, 4, 3, 6

ІІІ. Вивчення нового маршруту. Острів «Новий матеріал»

1. Робота з лічильним матеріалом.
 (з паличками)

2. Робота з таблицею “Додавання і віднімання числа 5”.

3. Робота за завданням підручника.
а) На основі малюнка учні пояснюють, як складено таблицю додавання 5.
б) Аналогічно працюємо з таблицею віднімання.
- Прочитайте кожен приклад

Гра «Ланцюжок»

V. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Три! Чотири! П'ять!
Будем всі відпочивать.
Тож піднимем руки в гору,
Ніби глянемо на зорі.
А тепер всі руки в боки,
Як зайчата - скоки - скоки!
Дев'ять! Десять! Вісім! Сім!
Час за парти нам усім.

4. Ознайомлення з таблицями.

Дадавання і віднімання 5

IV.  Ми в порту Письмових обчислень.

1. Робота в зошиті

 Ми в Задачному порту.

VII. Поглиблення раніше вивченого матеріалу.
Фізкультхвилинка

Річку зараз ми знімаємо,

Хвилі всі ми зображаємо.

Вліво, вправо нас гойднуло,

Пташка крилами змахнула.

Раз, два –всі пірнають.

3,4 –виринають.

5,6- на воді

Міцніють крильця молоді.

7, 8 – що є сили,

Всі до берега приплили.

9, 10 – розгорнулись,

Обсушились, потягнулись,

Покружляли, повертілись

І тихесенько усілись.

-         А тепер з повними силами вирушаємо далі, на нашому шляху Задачний порт.

Але перш, ніж на нього зійти, ми маємо пригадати, з яких частин складається задача.

- Що означає знайти суму?

- Щоб збільшити, треба?

- Щоб зменшити треба?

- Складіть задачу за схемою.

1 команда

І - …карасів

ІІ - ?, на …>

2 команда

І - …щук

ІІ - ?, на ….<

-         Запишіть самостійно розв’язання, і коли я скажу показати мені.

(Взаємоперевірка)

В) Запишіть тільки розв’язання (віршовані задачі)

Задачі - вірші.

Васильку, ти чому сердитий?
Сливі не можу полічити.
П'ять було, одну я з'їв.
Скільки мамі залишив?
(5-1)

Шість малят - дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас:
Скільки зараз стало нас?
(6+1)

 

- Наш корабель прямує в бухту Зірочок. (В бухту корабель доставляє тих, хто працює на “відмінно”).

- Ще ми повинні виконати одне завдання.
- З яких геометричних фігур складено малюнки?

VIII. Підсумок уроку.
- Чому наш корабель не потонув під час плавання?

1 учень

Щоб водити корабель,
Щоб у небо полетіти, треба знать багато
І багато вміти.
І при цьому, і при цьому
Бо ж важлива отака -
Всім потрібна - необхідна -
Математика.

2 учень

Чому кораблі
Не сідають на міль;
А по курсу ідуть
Крізь Туман, заметіль?
А тому, що, а тому що -
Бо ж важлива отака -
Капітанам помагає -
Математика.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 грудня 2021
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку