Урок "Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання та віднімання чисел у межах 10"

Про матеріал

Вправляти учнів у розв'язуванні прикладів і задач, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення. Формувати життєво не­обхідні компетентності першокласників: предметну (вчити швидко обчислювати в межах вивчених таблиць; складати задачі за малюнком і коротким записом і розв'язувати їх); соціально-громадянську (бажання ділитися своїми знаннями з іншими; приходити на взаємодопомогу, співпрацювати з партнерами); когнітивну (мислення, пам'ять, інтерес, творчу ініціативу, старанність, охайність)

Перегляд файлу

 

Тема. Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання та віднімання чисел у межах 10.

 Мета: вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення.

Формувати життєво не­обхідні компетентності першокласників: предметну (вчити швидко обчислювати в межах вивчених таблиць; складати задачі за малюнком і коротким записом і розв'язувати їх); соціально-громадянську (бажання ділитися своїми знаннями з іншими; приходити на взаємодопомогу, співпрацювати з партнерами); когнітивну (мислення, пам'ять, інтерес, творчу ініціативу, старанність, охайність).

Обладнання: предметні малюнки із зображенням тварин: їжачка, cойки, лисички, білочки, мудрої Сови; короткий запис умови задачі (схеми і малюнки), зошит(Богданович М. В. Математика. Зошит для 1 класу. — ,Х.:Основа, 2010), таблиця «Заповни вільні віконця будинків», гра «Швидко у воду», картки «Рахую до 100»,

Перебіг уроку

І. Організація учнів до уроку

Добрий день! У добрий час

Радо ми вітаєм вас!

З миром зустрічаємо,

Щастя вам бажаємо.                         

1. «Жива виставка» картинок-розмальовок

- Гарна робота!

 2.  Слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичайний урок. По дорозі до школи я зустріла їжачка, який дуже сумував, бо не міг потрапити додому (вчитель демонструє малюнок їжачка).

4.gif

Я за­просила його до нашого класу з тією думкою, що ви допоможете йому. А дорога їжачка пролягатиме через ліс, у якому зустрінете різних звірів, які пропонуватимуть вам цікаві завдання. За пра­вильні відповіді звірі даруватимуть яблука. А в яблуках багато вітамінів, і дітям необхідно їсти цей фрукт, щоб рости міцними, здоровими і розумними.

 II. Актуалізація опорних знань учнів.

  •              Індивідуальна робота «Заповни вільні віконця будинків»
  •                  Для того, щоб ви гарно рахували, повторимо склад чисел.

Взаємоперевірка

 - Мої вітання!

  •              Усна лічба.
  •                  Приготуйте картки «Рахую до 100» і показуйте відповіді   
  1.              «Розумова розминка»

Вчитель. На галявині росте старий дуб, у якому є дупло.

У цьому дуплі живе білочка. На сучку вона сушить жолуді і гриби.

1 . . 4 5 . 7 . . 10

• Назвіть пропущені числа.

• Назвіть попереднє число…

• Назвіть наступне число…

• Назвіть сусідів …

  1.              Гра «Будь уважним». (Доцільно провести з метою формування когнітивних компетентностей: уваги,спостережливості).

 На дуб прилетіла сойка і почала стукати дзьобом по дереву (вчитель стукає ручкою, або олівцем).

• Порахуйте, скільки разів стукає сойка. Назвіть число.

• Назвіть число, на 4 більше, ніж стукала сойка.

• Назвіть число, на 1 менше, ніж стукала сойка.

  1.              Гра «Швидко у воду». Робота в парі.
  •                  Один з вас олівцем буде записувати у порожніх клітинках

  1.              Математичний диктант.

«Міркуй швидко, покажи тільки результат».

 Учитель. А тепер свої завдання вам пропонує зайчик:

  1.              Є в зайчихи п'ять малят,

Неслухняних зайченят.

На обід їх мати жде:

Три прийшли, а скільки йде? (2)

  1.              Гляньте, білочка одна

Визирає із дупла.

 І ще дві стрибнули з гілки,

 А за нею ще три білки.

Просимо вас, милі діти,

 Усіх білок полічити. (6)

  1.              На гілці сиділо 4 синички. Усі синички полетіли. Скільки синичок залишилося? (0)
  2.              Ох, було ж у нас мороки.

 Посварились дві сороки.

На їх шум ще дві примчало.

 Скільки разом птахів стало? (4)

  1.              Каже мама квочка:

В мене 5 синочків

Ще 4 дочки

Скільки діток в квочки? (9)

  1.              Йшов їжак, знайшов буряк

Знайшов ще шість

З сім'єю з’їсть.

Скільки буряків всього у їжаків?(7)

  •                  Які числа ви записали? (2, 6, 0, 4, 9, 7)

Зайчик нагороджує дітей за правильні відповіді яблуками.

  1.              Фізкультхвилинка.

Травичка ще низенька-низенька,

дерева високі-високі,

вітер дерева колише, гойдає,

птахи з вирію летять прилітають,

а діти за парти тихенько сідають.

III.Робота над новим матеріалом.

  1.              Гра «У лісовій школі» (Завдання виконується за трьома варіантами диференційовано — середній, достатній, високий рівень)!

Вчитель. Їжачкові потрібно розв'язати приклади із відповіддю 6. Але прикладів багато і їжачок переживає, що він не впорається сам. Допоможіть йому!

(на дошці)

Підсумок вчителя. Ви добре справилися із завданнями, а тому отримуєте яблуко.

  1.              Самостійна робота. (Доцільно провести з метою формування предметно-когнітивної компетентності).

Учитель. Наступне завдання для вас від хитрої лисички.

Робота проводиться за двома варіантами диференційовано.

I варіант

II варіант

З мірою допомоги вчителя.

Для сильніших – додаткові завдання.

— За ці завдання лисичка нагороджує вас яблуком.

Фізкультхвилинка

       «Напишіть» у повітрі носом і підборіддям цифри від 7 до 10

(Доцільно провести з метою формування здоров'язберігаючої компетентності).

  1.              Робота над задачами.

(Доцільно провести з метою формування предметної компе­тентності).

Учитель. А зараз вам завдання від Мудрої Сови.

Складання і розв'язування задач

 (№ 1 — достатній рівень, учні самостійно розв'язують задачі,

2 — середній рівень — складають, аналізують, розв'язують під керівництвом вчителя).

Мудра Сова нагороджує дітей яблуком.

  1.              Додаткове завдання за варіантами. Написати відповіді.

IV. Підсумок уроку.

Учитель. Погляньте скільки яблучок вам подарували тварини. А чи знаєте ви, що яблука для їжаків не їжа. Їжачки всеїдні тварини. Вони переважно живляться гризунами, зміями, червяками, зрідка – рослинною їжею. Деякі зоологи вважають, що їжачок навмисно чіпляє на голки плоди, кислий сік, від яких стікає на шкіру і виганяє численних паразитів, особливо кліщів. Ось і добрався наш їжачок до своєї хатинки.     Він радіє і дуже вдячний за вашу допомогу. Тільки дружба, взаємо­допомога, співпраця, співпереживання допомогли йому подолати усі перешкоди. А тепер допоможіть їжачкові відшукати зайвий предмет.

1. Чи сподобалась вам подорож?

2. Що було цікавим?

3. Що корисного ви дізналися на цьому уроці?

4. Яке завдання було важким?

5. Як ви думаєте, чи можна вважати наш урок вдалим? По­тисніть одне одному руки за нашу гарну роботу.

Ось нашій казочці кінець.

Хто працював — той молодець.

А хто не хтів і лиш сидів,

То той лиш лиха наробив.

А вдома, тварини просять дуже,

Побільш задач розв'язуй, друже.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 березня 2018
Переглядів
2679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку