Вправляти учнів у розв'язуванні прикладів і задач, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення. Формувати життєво необхідні компетентності першокласників: предметну (вчити швидко обчислювати в межах вивчених таблиць; складати задачі за малюнком і коротким записом і розв'язувати їх); соціально-громадянську (бажання ділитися своїми знаннями з іншими; приходити на взаємодопомогу, співпрацювати з партнерами); когнітивну (мислення, пам'ять, інтерес, творчу ініціативу, старанність, охайність)
Тема. Вправи й задачі на засвоєння таблиць додавання та віднімання чисел у межах 10.
Мета: вправляти учнів у розв’язуванні прикладів і задач, вдосконалювати навички усної лічби, розвивати логічне мислення.
Формувати життєво необхідні компетентності першокласників: предметну (вчити швидко обчислювати в межах вивчених таблиць; складати задачі за малюнком і коротким записом і розв'язувати їх); соціально-громадянську (бажання ділитися своїми знаннями з іншими; приходити на взаємодопомогу, співпрацювати з партнерами); когнітивну (мислення, пам'ять, інтерес, творчу ініціативу, старанність, охайність).
Обладнання: предметні малюнки із зображенням тварин: їжачка, cойки, лисички, білочки, мудрої Сови; короткий запис умови задачі (схеми і малюнки), зошит(Богданович М. В. Математика. Зошит для 1 класу. — ,Х.:Основа, 2010), таблиця «Заповни вільні віконця будинків», гра «Швидко у воду», картки «Рахую до 100»,
Перебіг уроку
І. Організація учнів до уроку
Добрий день! У добрий час
Радо ми вітаєм вас!
З миром зустрічаємо,
Щастя вам бажаємо.
1. «Жива виставка» картинок-розмальовок
- Гарна робота!
2. Слово вчителя.
Сьогодні у нас незвичайний урок. По дорозі до школи я зустріла їжачка, який дуже сумував, бо не міг потрапити додому (вчитель демонструє малюнок їжачка).
Я запросила його до нашого класу з тією думкою, що ви допоможете йому. А дорога їжачка пролягатиме через ліс, у якому зустрінете різних звірів, які пропонуватимуть вам цікаві завдання. За правильні відповіді звірі даруватимуть яблука. А в яблуках багато вітамінів, і дітям необхідно їсти цей фрукт, щоб рости міцними, здоровими і розумними.
II. Актуалізація опорних знань учнів.
Взаємоперевірка
- Мої вітання!
Вчитель. На галявині росте старий дуб, у якому є дупло.
У цьому дуплі живе білочка. На сучку вона сушить жолуді і гриби.
1 . . 4 5 . 7 . . 10
• Назвіть пропущені числа.
• Назвіть попереднє число…
• Назвіть наступне число…
• Назвіть сусідів …
На дуб прилетіла сойка і почала стукати дзьобом по дереву (вчитель стукає ручкою, або олівцем).
• Порахуйте, скільки разів стукає сойка. Назвіть число.
• Назвіть число, на 4 більше, ніж стукала сойка.
• Назвіть число, на 1 менше, ніж стукала сойка.
«Міркуй швидко, покажи тільки результат».
Учитель. А тепер свої завдання вам пропонує зайчик:
Неслухняних зайченят.
На обід їх мати жде:
Три прийшли, а скільки йде? (2)
Визирає із дупла.
І ще дві стрибнули з гілки,
А за нею ще три білки.
Просимо вас, милі діти,
Усіх білок полічити. (6)
Посварились дві сороки.
На їх шум ще дві примчало.
Скільки разом птахів стало? (4)
В мене 5 синочків
Ще 4 дочки
Скільки діток в квочки? (9)
Знайшов ще шість
З сім'єю з’їсть.
Скільки буряків всього у їжаків?(7)
Зайчик нагороджує дітей за правильні відповіді яблуками.
Травичка ще низенька-низенька,
дерева високі-високі,
вітер дерева колише, гойдає,
птахи з вирію летять прилітають,
а діти за парти тихенько сідають.
III.Робота над новим матеріалом.
Вчитель. Їжачкові потрібно розв'язати приклади із відповіддю 6. Але прикладів багато і їжачок переживає, що він не впорається сам. Допоможіть йому!
(на дошці)
Підсумок вчителя. Ви добре справилися із завданнями, а тому отримуєте яблуко.
Учитель. Наступне завдання для вас від хитрої лисички.
Робота проводиться за двома варіантами диференційовано.
I варіант
II варіант
З мірою допомоги вчителя.
Для сильніших – додаткові завдання.
— За ці завдання лисичка нагороджує вас яблуком.
Фізкультхвилинка
«Напишіть» у повітрі носом і підборіддям цифри від 7 до 10
(Доцільно провести з метою формування здоров'язберігаючої компетентності).
(Доцільно провести з метою формування предметної компетентності).
Учитель. А зараз вам завдання від Мудрої Сови.
Складання і розв'язування задач
(№ 1 — достатній рівень, учні самостійно розв'язують задачі,
№ 2 — середній рівень — складають, аналізують, розв'язують під керівництвом вчителя).
Мудра Сова нагороджує дітей яблуком.
IV. Підсумок уроку.
Учитель. Погляньте скільки яблучок вам подарували тварини. А чи знаєте ви, що яблука для їжаків не їжа. Їжачки всеїдні тварини. Вони переважно живляться гризунами, зміями, черв’яками, зрідка – рослинною їжею. Деякі зоологи вважають, що їжачок навмисно чіпляє на голки плоди, кислий сік, від яких стікає на шкіру і виганяє численних паразитів, особливо кліщів. Ось і добрався наш їжачок до своєї хатинки. Він радіє і дуже вдячний за вашу допомогу. Тільки дружба, взаємодопомога, співпраця, співпереживання допомогли йому подолати усі перешкоди. А тепер допоможіть їжачкові відшукати зайвий предмет.
1. Чи сподобалась вам подорож?
2. Що було цікавим?
3. Що корисного ви дізналися на цьому уроці?
4. Яке завдання було важким?
5. Як ви думаєте, чи можна вважати наш урок вдалим? Потисніть одне одному руки за нашу гарну роботу.
Ось нашій казочці кінець.
Хто працював — той молодець.
А хто не хтів і лиш сидів,
То той лиш лиха наробив.
А вдома, тварини просять дуже,
Побільш задач розв'язуй, друже.