. Ткма уроку Як людина пізнає світ

Про матеріал

I. Організаційний момент Вправа «Погода»

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як людина пізнає світ.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда

- Які звуки ви чули, коли йшли до школи? (Гавкав собака, їхала машина, розмовляли люди.)

Перегляд файлу

Природознавство

Урок 5

Тема.  Як людина пізнає світ

Мета: ознайомити учнів із органами чуття (очі, вуха, ніс, язик, шкіра); учити на­зивати їх; сприяти розвитку вмінь розпізнавати різноманітні форми предметів; учити знаходити між ними схоже і відмінне, визначати істотні ознаки; розвивати мовлення; виховувати повагу до однокласників.

 

ХІД УРОКУ

I.     Організаційний момент   Вправа «Погода»

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число?

Тепло чи холодно надворі?

Який стан неба?

Яка температура повітря?

Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як людина пізнає світ.

III. Вивчення нового матеріалу

1. Бесіда

- Які звуки ви чули, коли йшли до школи? (Гавкав собака, їхала машина, розмовляли люди.)

- Які запахи ви відчували, гуляючи на шкільному подвір'ї? (Запах хвойних дерев, трав'янистих рослин)

- Хто з вас гладив собаку, кішку? Що ви відчували? (Гладячи собаку, кішку, ми відчуваємо тепло тіла тварини, м'якість шер­сті, форму тіла; бачимо радість тварини.)

- Що допомогло вам побачити предмети, почути звуки, відчути запахи відчути тепло? (У цьому нам допомогли очі, вуха, ніс, шкіра.)

- Чи будемо ми відчувати тепло і м'якість шерсті собаки або кішки, якщо тварина торкнеться нашої щоки або голої ноги?

- Якщо ми гладитимемо собаку, кішку в рукавичках, то ми зможемо відчути тепло тварини? (Ми можемо відчувати, що шерсть тварини м'яка, не лише руками, але і щокою, і лобом, і ногою, якщо нога гола.)

- Уявіть, що ви загоряєте на сонечку. Що ви бачите? чуєте? від­чуваєте?

- Що допомогло вам?

Висновок. Інформацію про навколишній світ ми отримуємо за до­помогою органів чуття (носа, очей, вух, шкіри).

2. Гра «Око, вухо»

Діти утворюють коло.

- Я називатиму частини тіла людини: голова, рука, ніс, лоб, шия, вуха, губи, палець, нога тощо. Якщо ви почуєте слово «око», то повинні швидко сісти на місце, потім підвестися і сказати, що ви бачите праворуч від себе.

••   Фізкультхвилинка

3. Гра «Відгадай, чий голосок»

Спочатку обирають ведучого, йому зав'язують очі. Весь клас хо­ром промовляє слова:

Нумо дружно встанемо в кружок

І скажемо:

- Відгадай, чий голосок!

Слова «Відгадай, чий голосок» промовляє тільки той, на кого показує учитель. Ведучий повинен відгадати, хто говорить.

—Який орган чуття допомагав вам грати? (Вуха)

IV.  Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1. Робота над загадками

—Чи знаєте ви себе? Відгадайте загадки.

  • Один говорить, двоє дивляться та слухають. (Язик, очі, вуха)
  • Два сусіди-непосидьки: вдень на роботі, вночі на відпочинку. (Очі)
  • Між двох світил я в середині один. (Ніс)
  • П'ять братиків — роками рівні, ростом різні. (Пальці)
  • Усе життя одне одну обганяють, а обігнати одна одну не можуть. (Ноги)
  • Червоні двері в моїй печері,
    Білі звірі сидять біля дверей.

І м'ясо, і хліб — усю здобич мою —

Я з радістю білим звірам віддаю. (Губи, зуби)

2. Гра «Що змінилося?»

На набірне полотно виставляють предметні малюнки. За коман­дою «День — ніч» учні заплющують та розплющують очі. Учитель змінює порядок, кількість предметів і запитує, що змінилося.

  • Було собі два брата
    й обидва Кіндрата,
    Через доріжку живуть,

А один одного не бачать. (Очі)

  • Маленьке, кругленьке, А весь світ бачить. (Око)
  • Два віконця маємо,

Добре про них дбаємо,

Обидва близько себе,

Як зорі до неба. (Очі)

  • Прийшла біда — тече вода. (Око)

 Якою є відгадка до всіх цих загадок?

3. Гра «Хто краще чує»

Учитель пропонує дітям заплющити очі, зосередитися і намага­тися запам'ятати всі звуки, які вони почують протягом однієї хви­лини. Потім діти розплющують очі та називають все, що вони по­чули. Перемагає той, хто почув більше звуків.


 

Учитель просить дітей зосередитися і намагатися почути, як працює їх організм: як стукає їх серце, які звуки видають руха­ючись суглоби тощо. Після цього діти розповідають усе, що вони по­чули, і про звуки свого організму.

Самі мовчать, а нам допомагають почути тих, хто розмовляє й весело співає. (Вуха)

4. Гра «Імітатор»

Один учень - ведучий - імітує звуки тварин. Хто відгадав - стає ведучим.

5.Гра «Що я бачу»

Ведучий учень вигукує: «Кругле!». Усі відгадують, що побачив учень. Це може бути, наприклад годинник. Хто першим правильно назвав круглий предмет, той називає іншу ознаку. Це може бути ма­теріал, із якого зроблені предмети:

певного кольору;

прямокутні;

дерев'яні;

назви яких починаються з певної літери тощо.

V. Підсумок уроку

- Назвіть органи чуття.

 

1

 

doc
Додано
7 грудня 2018
Переглядів
571
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку