Урок "Всеволод Нестайко - родом із дитинства. Цікавий факт із життя письменника

Про матеріал
Це урок вивчення нового матеріалу, тут ви дізнаєтесь, як зробити урок вивчення біографії у 5 класі цікавим для учнів та учениць, скористаєтесь різноманітними творчими завданнями. Ця розробка стане у нагоді вчителям, які викладають у 5-их класах НУШ.
Перегляд файлу

Тема уроку: Всеволод Нестайко «Родом із дитинства» (ЦІКАВІ ФАКТИ ІЗ ЖИТТЯ ПИСЬМЕННИКА)

Цілі уроку:

  • дізнатись цікаві факти з життя В. Нестайка;
  • написати допис у соцмережі про цікавий факт із життя письменника;
  • спробувати себе у кріслі автора чи журналіста;

Виробимо уміння та навички:

  • виразно читати;
  • переказувати окремі епізоди
  • зіставляти, порівнювати, робити висновки;
  • розвивати творчу уяву.

ХІД УРОКУ

Емоційна настанова на урок.

На дошці намальована вертикальна лінія з позначками від 1 до 10 (де 1 бал – дуже поганий настрій, пасивно налаштований/а на урок, 10 – піднесений настрій, активний/а).

Оцініть ваш настрій за допомогою стікерів (діти наклеюють стікери на певну цифру).

І. Перевірка домашнього завдання.

Діти, на минулому уроці ми закінчили вивчення повісті Г. Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». Вам потрібно було виконати д/з на ст. 245, написати, що спільного та відмінного між Алею та вами.

Презентація робіт учнів:

ІІ. Оголошення теми та мети уроку (Слайд 1):

Всеволод Нестайко (цікавий епізод із життя письменника. Повість «Чарівний талісман».

Сьогодні ми поговоримо, скажу без перебільшення, про найбільш читаного та популярного дитячого письменника В. Нестайка. Впевнена, це прізвище для вас не нове. Адже твори «Пригоди у лісовій школі» чи «У країні сонячних зайчиків» ви читали ще у початковій школі. Отож, продовжуємо знайомтво.

Наше завдання

дізнатись цікаві факти із життя письменника,

вміти виділяти головну та другорядну інформацію,

читати та переказувати перший розділ повісті «Чарівний талісман.

Мотивація:

Із чим у вас асоціюється слово дитинство?

Напишіть:

колір

смак

запах

 

ІІІ. Сприймання навчального матеріалу.

     1. Розповідь учителя з демонстрацією слайдів презентації (Слайди 2, 3, 4):

У такого веселого й дотепного автора життя було далеко не таким легким і безхмарним, як у його історіях. Історичні події внесли корективи в долю родини Всеволода Нестайка: коли хлопцеві було три роки, його батька заарештували та вбили в концтаборі через те, що був Січовим Стрільцем та належав до Української Галицької Армії. А далі картини голоду та війни, тож хлопцю довелося швидко подорослішати, проте оптимізму Всеволод не втратив і повернувся в дитинство у своїх творах.

2. Робота з підручником. Вправа «Читання для себе»

Метод «Евристична бесіда».

Питання:

Коли почалася 2 світова війна в Україні? (1941)

Ск. років було В. Нестайку? (11 років)

Скільки років прожив письменник? (84)

Продовження розповіді вчителя.

Через війну не вчився у 5 та 9 класах.

Курс 9-го класу пройшов самостійно за 2 місяці.

Жага до навчання була сильним мотиватором для письменника, хоча поведінку Всеволода школяра не можна назвати ідеальною.

Одного разу в інтерв’ю газеті «День» письменник розповів, що у дитинстві мріяв стати капітаном далекого плавання або письменником і про своє захоплення пригодницькими творами Марка Твена, Джека Лондона, Жуля Верна, Миколи Трублаїні, Бориса Житкова. А далі зазначив: «Коли я став по-справжньому дорослим, мені страшенно захотілося повернутись назад у дитинство – догратися, досміятися, добешкетувати ... Вихід був один – стати дитячим письменником. Так я й зробив. І, пам’ятаючи своє невеселе дитинство, я намагався писати якомога веселіше… Я пишаюся, що не вийшов із дитинства, що зберіг дитячу душу. Це підтримує мене в нашому жорстокому світі і дає сили творити».

 

Метод: інтерв’ю з письменником Прес-конференція (Слайд 5).

Напишіть три запитання за змістом прочитаного у підручнику та почутого.

Хтось сідає у крісло письменника,  а хтось задає питання.

 

Метод «Гронування» (Слайд 6)

Які риси Всеволода Нестайка вам найбільше запам’ятались?

                                        веселий      талановитий    прагне вчитись

 

                  оптиміст Всеволод Нестайко

 

 

                                                         любить дітей

 

 

 

 

 

«Хвилинка творчості» (Слайд 7)

Напишіть невеликий допис в соцмережі про цікаву подію з життя письменника.

Почати можете такими словами:

«Уявіть собі, сьогодні…»

чи

«А ви знали, що…»

 

 

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

А зараз пригадаймо, що таке повість (Слайд 8).

Повість –невеликий за обсягом ,розповідний прозовий твір , що має одну сюжетну лінію, головних та другорядних персонажів. Глибоко аналізується одна чи декілька проблем.

Пригодницька повість -це розповідний прозовий твір, у якому описуються незвичайні або небезпечні події, сюжет розвивається швидко, є інтрига, діють  яскраві персонажі.

 

Слайд 9: повість має назву «Чарівний талісман». Що таке талісман?

Амулет, оберіг.

V. ЕМОЦІЙНА НАСТАНОВА НА СПРИЙНЯТТЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (Слайд 10)

Із чим у вас асоціюється слово дружба?

Напишіть:

колір

смак

запах

 

Проблемне питання : Яке  значення має дружба  у житті людини? (Слайд 11)
Прочитай прислів’я про дружбу:

Річ краще нова, а дружба – стара.

- Не варто з другом сваритися,  бо   доведеться миритися.

- Друга у скруті пізнають.

- Людина без друзів, що дерево без коріння.
- Дружба та братство – найбільше багатство.

- Дружба – як дзеркало: розіб'єш, не складеш.

VI. Робота зі змістом 1-го розділу повісті.

Читання першого розділу твору. Обговорення.

1. Установити правильну послідовність подій за ілюстраціями (Слайд 12, 13).

2. Чи уважний ти читач? (Слайд 14)

2. Виконання завдань вікторини на платформі WorldWall

 

Закінчити наш урок хотілося б словами В. Нестайка (слайд 16)

«Мої маленькі читачі — це рідні улюблені діти. Їхню любов я відчуваю щодня, отримуючи величезну кількість листів не лише від окремих читачів, а й від цілих класів. Тому мене дуже непокоїть, коли дітлахи віддають перевагу комп’ютерним іграм, телебаченню, а не книжці. З великої кількості книжок, написаних вітчизняними і зарубіжними письменниками, я сам дізнавався про різні країни, відкривав для себе дещо нове. Пізнавав добро і зло, поринав у фантастичні мрії, і тому мені дуже хочеться, щоб юні читачі також зачитувалися творами Марка Твена, Жуля Верна, Майна Ріда і багатьох інших. Читайте, читайте і ще раз читайте».

 

VIІ. Рефлексія (Слайд 17).

    Я висловлюю подяку В. Нестайку за те…

    Раджу всім…

    Читайте і…

 

VІIІ. Домашнє завдання (Слайд 18)

    Дочитати повість, вміти переказувати;

    Намалювати ілюстрацію до улюбленого епізоду.

 

Чи змінився ваш настрій укінці уроку? Наклейте стікер на відповідну цифру.

IX. Оцінювання.

1

 

docx
Додано
1 травня
Переглядів
124
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку