Урок "Всі дії з іменованими числами"

Про матеріал

Розробка допоможе вчителям, що працюють з особливими дітьми у підготовці до уроків. Урок охоплює різні форми і методи роботи. Різноманітні завдання сприяють кращій корекції та розвиткупізнавальних процесів.

Перегляд файлу

Клас:7

Тема:  Всі дії з іменованими числами.

Мета: систематизувати та узагальнити знання мір довжини, маси, вартості, вміння учнів виконувати всі дії з іменованими числами, вміння користуватися таблицею мір; удосконалювати усний рахунок;

розвивати елементи логічного мислення, зорову пам'ять, стійку увагу, математичну мову учнів;

виховувати ощадливість, взаємодопомогу, старанність, акуратність під час виконання записів у зошитах.

 Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиця мір, іграшкові гроші, картки для самостійної роботи, мікрофон, давні міри маси, довжини, картки «Піктограми».

 Тип уроку:  урок систематизації та узагальнення  знань, вмінь та навичок.

Очікуванні результати:

Після цього уроку учні зможуть:

  • виконувати всі дії з іменованими числами;
  • використовувати знання іменованих чисел у повсякденному житті.                                       

Хід уроку:

І . Загально - корекційний етап.

  1.Організація класу.

Ви почули вже дзвінок? Починаємо урок.

Кожен з вас приготувався, на перерві постарався.

Перед вами нелегкі завдання, тож бажаю успіхів в навчанні.

- Спочатку сідає краса, а потім – сила.

2. З’ясування емоційного стану учнів, їх готовності до уроку (графічно) :

 

 

 

настрій прекрасний    гарний настрій                     настрій не дуже гарний

 

 

        повністю готовий до уроку;  частково готовий до уроку;    не готовий до уроку

2. Бесіда:

- Який зараз рік?

- Скільки пір року має кожен рік? Назвіть їх.

- Яка зараз пора року?

- Скільки місяців має кожна пора року?

- Назвіть зимові місяці. Який зараз місяць?

- Скільки днів може бути в місяці? Скільки днів у грудні? А скільки повних тижнів? Скільки днів має один тиждень? Назвіть їх.

- Який сьогодні день тижня?

- А яка сьогодні число? То яка сьогодні дата?

3. Запис дати, прислів’я «Сім разів відміряй, один раз відміряй» в зошити.

 2.Нервово-психологічна підготовка.

- Корекційна гра «У магазині».

Один з учнів покупець, а інший – продавець.

Ситуація: Вам потрібно придбати у магазині продукти, тканину, солодощі.

Якими мірами ви будете користуватися? Яку суму вам потрібно для покупки?

  • Гра «Хто швидше?»

 Сортування карток із різними мірами. (Слабшим учням)

ІІ. Основний етап.

  1. Перевірка домашнього завдання. (слайд 1)

Фронтальне опитування. Гра « Мікрофон»

  • Які  є одиниці довжини?
  • Розкажіть  напам’ять таблицю «Міри довжини».
  • Які є одиниці маси?
  • Розкажіть  напам’ять таблицю «Міри маси».
  • Яка грошова одиниця України?
  • Які є міри вартості?
  •  Які є міри часу ?

Гра «Я – вчитель»

 Взаємоперевірка виконаної роботи у зошитах, оцінювання (олівцем).

  1. Актуалізація опорних знань.

*Гра « Хто швидше?» ( слайд 2)

  • Записати 5 іменованих чисел, які можна отримати при вимірювання маси.
  • Записати 5 іменованих чисел, які можна отримати при вимірювання довжини.
  • Записати 5 натуральних  чисел.
  • Підкреслити найбільше число у кожному рядку двома лініями, а найменше – однією лінією.

( Взаємоперевірка)

*Повторення назв компонентів арифметичних дій, таблиці множення (на картках)

*Усний рахунок ( слайд 3)

  •  5•137•2
  •  89•25•4
  •  5•6 – 30 + 899                                           
  •  1000 : 2 - 300+700
  •  8•1 + 300 – 200 + 800                                          
  •  125•75•8
  •  89•25•4                                           
  •  750•20•5

*Мотивація навчальної діяльності.

- Для чого нам потрібно знати міри маси, довжини, вартості?

- Чи могли б ми бути без них? ( відповіді учнів)

Ефект навіювання.

- У нас сьогодні незвичний урок, я переконана, що він пройде цікаво, якщо ви будете гарно працювати, будете уважними, старанними.

-  Що ви очікуєте від уроку? ( слайд 4)

2. Повідомлення теми і завдань уроку. ( слайд 5, 6 )

3.Систематизація та узагальнення  знань,  вмінь та навичок.

  1.            Гра «Ланцюжок» (диференційоване завдання)
  • Записати одиниці маси, довжини, часу від найменшої до найбільшої (для сильніших учнів).

- Розкласти картки «Одиниці довжини, маси, вартості від найбільшої до найменшої

 ( для слабших учнів).

 2) Гра « Я – тобі, ти  - мені».(Один учень називає натуральне число, а інший – перетворити його іменоване число, і навпаки.)

3) Гра «Естафета». (Запис іменованих чисел на дошці.)

 Індивідуальна робота (з учнями, які навчаються за індивідуальними планами)

5. Фізкультхвилинка.

Раз! Два! Час вставати – будемо відпочивати!

Три! Чотири! Присідаймо! Швидко втому проганяймо!

П’ять! Шість! Засміялись, кілька разів нахилились.

Сім! Вісім! Час настав повертатися до справ.

6. Робота над матеріалом уроку.

Самостійна робота ( диференційовані завдання).

Математичні загадки (рефлексія)

Дія ця із плюсом дружить,

І вона важлива дуже,

Бо вона – даю вам слово –

Арифметики основа.

Щирі вам вітання

Від дії… (додавання)

Від числа число відняти –

Можна результат дістати

           Зовсім це не таємниця,

           результат… (різниця)

В навчанні допомагає,

Про числа він розповідає,

Відрізки, формули, кути…

Його нам треба берегти.

Повинен знати кожний учень

Наш друг і помічник… (підручник)

Робота з підручником. Виконання завдання № 

Індивідуальна робота.

Гра «Хто швидше порівняє?» ( робота на картках)

Розв’язування задачі. ( слайд 7)

В шкільну їдальню привезли 9 ящиків апельсинів по 7 кг 850 г в кожному, 8 ящиків мандаринів по 8 кг 280 г в кожному. Скільки всього фруктів привезли в їдальню?

- аналіз задачі;

- складання скороченого запису задачі;

- визначення порядку дій;

- запис розв’язку (диференційовано);

Індивідуальна робота: обчислення прикладів (завдання на картках).

Виконання перетворень ( слайд 8)

Цікава задача

Що важче : кілограм снігу чи кілограм цукерок?

 ІІІ. Заключний етап.

1.Підсумок уроку. Оцінювання. Результати очікування від уроку.

Метод «Прес»

 Дайте відповіді на запитання:

  1.              Я дізнався на уроці ... .
  2.              Я повторив ... .
  3.              Я навчився ... .
  4.              Мені  ще потрібно вивчити ...

2.Пояснення  домашнього завдання.

  •      Скласти 4 приклади на всі дії з іменованими числами.

Д/з для учнів які навчаються за індивідуальними планами.

3.Приведення організму в спокійний стан. ( слайд 9 )

Міри довжини
Верста  -  1067 м
Сажень  -  2 м 13 см
Аршин -  71,1 см
Лікоть -  66,6 см
Фут -  30 см
Чверть  -  17,8 см
Вершок  -  4,44 см
Дюйм  - 2,54 см

 

Давні міри маси та довжини у приказках та прислів’ях:

( слайд 10)
* Бачити на сажень крізь землю.
* Сім верст до небес.
* До біди сім верст.
* Міряти на сім аршин.
* Ніби аршин проковтнув.
* Щоб взнати людину, треба з нею пуд солі з'їсти.

 

Зимові рекорди та математика

*Найбільший Сніговик розтанув тільки в червні 2008 року. Висота 37м 20см і близько 15 метрів у ширину. Це  6т снігу!Його шарф був майже 40 метрів у довжину. Вії були зроблені з лиж, губи – з п'яти червоних шин, очі – з вінків, а руки – з дев’ятиметрових ялинок. 

*28 січня 1987 року у США робітник ранчо знайшов сніжинку діаметром 38 сантиметрів.

  Якщо вз’яти на огляд 5000 сніжинок, то кожна з них буде мати свою унікальну форму.

4. Приведення у порядок робочих місць.

5. Створення установки на відпочинок.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лишняк Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
Додано
27 грудня 2018
Переглядів
2874
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку