УРОК №
(Всесвітня історія 7 клас)
Тема:Вступ. Середньовіччя як епоха розвитку людства
Мета: сформувати початкове уявлення про Середньовіччя, як період всесвітньої історії і навчальний предмет; ознайомити з основними історичними джерелами з історії Середніх віків;
Формувати вміння учнів порівнювати історичні періоди;
Виховувати почуття поваги до історичного минулого людства.
Поняття: «історія», «всесвітня історія», «раннє Середньовіччя», «розвинене Середньовіччя», «пізнє Середньовіччя», «історичні джерела».
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Обладнання: Крижановський О.П., Хірна О.О., Крижановська О.О. Історія середніх віків: підруч. для 7го кл. загальноосвіт. навч. закл. ., атлас.
Структура уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
ІV.Узагальнення та систематизація нових знань
V.Підсумок уроку
VI.Домашнє завдання
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повідомлення теми та мети уроку.
ІІ. Актуалізація знань учнів
Фронтальне опитування
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.Вивчення історії Середніх віків у шкільному курсі сьомого класу буде включати такі розділи:
Під час вивчення цих розділів ви зможете називати дати основних подій епохи, імена визначних особистостей Середньовіччя, ознайомитеся з новими поняттями, зможете порівнювати особливості розвитку людства в період стародавньої історії та у середні віки, а також прослідкувати історію держав в епоху Середньовіччя.
2. Першим термін «середні віки» розпочали використовувати в ХV – ХVІ столітті італійські мислителі. Цією назвою вони характеризували великий історичний відрізок між двома «просвіченими» епохами Античністю та Відродженням. Добу V – ХV століття вони вважали часом дикунства і варварства до тих пір, доки не стали відомими втрачені та забуті досягнення античної культури.
Середньовіччя, як доба в історії Європи, охоплює приблизно тисячу років, і як правили поділяється на три періоди:
3.За час свого існування людство залишило на Землі багато «слідів» своєї діяльності. Як ви вже знаєте вчені називають ці «сліди» людської життєдіяльності – історичними джерелами.
Робота з поняттям
Історичні джерела – це все створене в процесі діяльності людини, що дозволя вивчати минуле людського суспільства та відображає його історичний розвиток.
Досліджуючи різноманіття історичні джерела, учені дізнаються про те, яким було життя людей у історичну епоху. Для вивчення історії Середньовіччя використовують перш за все речові, писемні та етнографічні джерела. Набагато більше інформації про середні віки дають нам писемні джерела.
Історичні джерела
Речові Писемні Етнографічні
будівлі, документи, давні звичаї,
пам’ятки архітектури, законодавчі акти, житло, одяг,
знаряддя праці релігійні тексти. традиції харчування,
та побуту, зброя, фольклор.
прикраси тощо.
ІV.Узагальнення та систематизація нових знань
Фронтальне опитування
А) збірник законів візантійського імператора Юстиніана І;
Б) Реймський собор;
В) коштовна чаша на якій викарбовано прізвище майстра, що її виготував;
Г) народні пісні;
Д) збірник заонів франків «Салічна правда»;
Е) флоріни – монети середньовічного міста Флоренція;
Є) Коран – священна книга мусульман.
V.Підсумок уроку
Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами розглянули початок середньовіччя та джерела його вивчення.
Що Вам найбільше запам’яталося?
Що Вам не зрозуміло?
VI. Домашнє завдання
1.Опрацювати відповідний параграф підручника
2. Написати твір-роздум «Історія середніх віків в житті сучасної людини» у якому необхідно висловити судження щодо необхідності й доцільності вивчення історії Середніх віків.