Урок "Вступ. Середньовіччя як епоха розвитку людства"

Про матеріал
Вступ до Середньовіччя, як періоду Всесвітньої історії та навчальний предмет. Джерела вивчення історії та їх види
Перегляд файлу

УРОК №

(Всесвітня історія 7 клас)

Тема:Вступ. Середньовіччя як епоха розвитку людства

Мета: сформувати початкове уявлення про Середньовіччя, як період всесвітньої історії і навчальний предмет; ознайомити з основними історичними джерелами з історії Середніх віків;

Формувати вміння учнів порівнювати історичні періоди;

Виховувати почуття поваги до історичного минулого людства.

Поняття: «історія», «всесвітня історія», «раннє Середньовіччя», «розвинене Середньовіччя», «пізнє Середньовіччя», «історичні джерела».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Обладнання:  Крижановський О.П., Хірна О.О., Крижановська О.О. Історія середніх віків: підруч. для 7­го кл. загальноосвіт. навч. закл. ., атлас.

Структура уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Ознайомлення учнів із завданням і структурою курсу.
  2. Поняття «історія середніх віків». Хронологічні межі й періодизація історії середніх віків.
  3. Джерела вивчення історії.

ІV.Узагальнення та систематизація нових знань

V.Підсумок уроку

VI.Домашнє завдання

Хід уроку

І.  Організаційний момент

Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ.  Актуалізація знань учнів

Фронтальне опитування

  1. Дайте визначення поняттю «історія»
  2. Що вивчає всесвітня історія?
  3. На які періоди поділяють всесвітню історію?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Вивчення історії Середніх віків у шкільному курсі сьомого класу буде включати такі розділи:

  • Перші середньовічні держави;
  • Середньовічний світ Західної Європи
  • Європейське суспільство і держави в Х – ХV ст.
  • Середньовічний Схід

Під час вивчення цих розділів ви зможете називати дати основних подій епохи, імена визначних особистостей Середньовіччя, ознайомитеся з новими поняттями, зможете порівнювати особливості розвитку людства в період стародавньої історії та у середні віки, а також прослідкувати історію держав в епоху Середньовіччя.

2. Першим термін «середні віки» розпочали використовувати в ХV – ХVІ столітті італійські мислителі. Цією назвою вони характеризували великий історичний відрізок між двома «просвіченими» епохами Античністю та Відродженням. Добу V – ХV століття вони вважали часом дикунства і варварства до тих пір, доки не стали відомими втрачені та забуті досягнення античної культури.

 Середньовіччя, як доба в історії Європи, охоплює приблизно тисячу років, і як правили поділяється на три періоди:

  • Раннє Середньовіччя – охоплює період кінець V – Х століття. Характеризується зародженням та становленням західноєвропейської християнської середньовічної цивілізації;
  • Розвинене Середньовіччя – охоплює період Х – ХІV століття. Характеризується розквітом західноєвропейської середньовічної культури;
  • Пізнє Середньовіччя – охоплює період другої половини ХІV – кінець ХV століття. Характерним для цього періоду є епоха пишного і прекрасного відцвітання культури, що завершує історію середніх віків.

3.За час свого існування людство залишило на Землі багато «слідів» своєї діяльності. Як ви вже знаєте вчені називають ці «сліди» людської життєдіяльності – історичними джерелами.

Робота з поняттям

Історичні джерела – це все створене в процесі діяльності людини, що дозволя вивчати минуле людського суспільства та відображає його історичний розвиток.

 Досліджуючи різноманіття історичні джерела, учені дізнаються про те, яким було життя людей у історичну епоху. Для вивчення історії Середньовіччя використовують перш за все речові, писемні та етнографічні джерела. Набагато більше інформації про середні віки дають нам писемні джерела.

Історичні джерела

 

 

 

 

                 Речові                     Писемні   Етнографічні

будівлі,             документи,   давні звичаї,

пам’ятки архітектури,                      законодавчі акти,           житло, одяг,

знаряддя праці                                  релігійні тексти.         традиції харчування,

та побуту, зброя,                                                                          фольклор.

прикраси тощо.

 

ІV.Узагальнення та систематизація нових знань

Фронтальне опитування

  • Де і коли виник термін «середні віки»?
  • Назвіть хронологічні межі доби Середньовіччя.
  • Назвіть три періоди історії середніх віків
  • Визначте до яких історичних джерел відносять:

            А) збірник законів візантійського імператора Юстиніана І;

   Б) Реймський собор;

   В) коштовна чаша на якій викарбовано прізвище майстра, що її виготував;

    Г) народні пісні;

    Д) збірник заонів франків «Салічна правда»;

    Е) флоріни – монети середньовічного міста Флоренція;

    Є) Коран – священна книга мусульман.

 

V.Підсумок уроку

Отже, на сьогоднішньому уроці ми з вами розглянули початок середньовіччя та джерела його вивчення.

Що Вам найбільше запам’яталося?

Що Вам не зрозуміло?

VI. Домашнє завдання

1.Опрацювати відповідний параграф підручника

2. Написати твір-роздум «Історія середніх віків в житті сучасної людини» у якому необхідно висловити судження щодо необхідності й доцільності вивчення історії Середніх віків. 

 

 

 

docx
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
5281
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку